Samsung dokončil továrnu na baterie v Maďarsku

Pamatujete, jak jsme před necelý rokem psali, že Samsung postaví továrnu na baterie v Maďarsku? Tak už je hotová!

Samsung SDI je dnes považován za jediného zdatného konkurenta pro vedoucího dodavatele baterií pro elektromobily, společnost LG Chem
foto: Samsung SDI

Nová továrna na výrobu baterií v Maďarsku je investice za $358 mil. a vypadá to, že v druhé polovině roku 2018 se tam začne vyrábět.

Slavnostní dokončení stavby budovy proběhlo 29. května, kdy továrnu v Goedu, 30 km od Budapešti, navštívil i maďarský premiér Viktor Orbán. Prezident Samsung SDI, Jun Young-hyun, mu tam vysvětloval základy li-ion baterií.

Viktor orbán v nové továrně na baterie v maďarském Goedu

Orbánovi se vysvětlování principů li-ion baterií od šéfa Samsung SDI nejspíš moc nepozdávalo…
foto: Samsung SDI

Továrna v Goedu o ploše 330 000 m2 původně sloužila pro výrobu plazmových televizí. Nyní bude vyrábět až 50 000 baterií ročně. Kromě BMW je od příštího roku bude Samsung SDI dodávat např. také Audi.

Další dvě továrny má Samsung SDI ve městech Xian v Číně a Ulsan v Jižní Koreji.

26 Comments on “Samsung dokončil továrnu na baterie v Maďarsku”

  1. Tak nevím nevím. Začne se vyrábět za rok, to znamená,
    Tak nevím nevím. Začne se vyrábět za rok, to znamená, že je hotová pouze továrna bez vybavení. Ale ta už tam byla, když předtím vyráběli televize. Takže celá sláva je o tom, že demontovali z hal vybavení pro vyrobu lcd panelů.
    To je mi ale rychlost.
    Ale prodat veřejnosti se to musí.

  2. Závod je na pozemku o rozloze 330 000 metrů čtverečních a
    Závod je na pozemku o rozloze 330 000 metrů čtverečních a bude schopen vyrábět baterie pro 50000 elektrických vozidel. Trochu jiný překlad.:-)
    V Evropě se prodá cca každý rok 500tis.nových VW Golf…. hypoteticky by každý desátý byl elektrický…. na zbytek automobilek a celkových prodejů výroba baterií nestačí. V Evropě se prodá každý rok cca 15milionů nových aut. Kapka v moři, ale počítá se.

          1. Víte jak jsou tyto „mopedy“ mezi jistou věkovou skupinou
            Víte jak jsou tyto „mopedy“ mezi jistou věkovou skupinou lidí oblíbené? Nejhorší na tom ale je že neví jak jezdit. Omezovač to má na 20, jedou osm, středem cyklopruhu, objet nejdou, neuhnou, případně s tím jezdí po chodníku. Ti co na to nemají, nebo šetří, si na kola montují spalováky ze sekaček, nebo čeho. Ten nápad na taková kola nám byl myslím čert dlužný.

    1. Ještě by s to slušelo přepočíst na kWh vyrobené
      Ještě by s to slušelo přepočíst na kWh vyrobené kapacity za rok. Alespoň od oka:

      – 50 000 bat. x 30 kWh = 1 500 000 kWh/rok (BMW I3)???

      – 50 000 bat. x 90 kWh = 4 500 000 kWh/rok (Audi E-tron Quattro)???

      Gigafactory to tedy není, ale významný dodavatelský článek, schopný dodat baterie pro 50 000 elektromobilů ročně, to rozhodně je.

      Dnes netvoří elektromobily ani 1 % evropské roční produkce…

      Ví někdo o větším výrobním závodě v Evropě na tento typ baterií?

    1. Jo detail je, že se na té fotce netlemí širokým úsměvem
      Jo detail je, že se na té fotce netlemí širokým úsměvem jako sluníčko.
      Reálně si dokázalo Maďarsko pod jeho vládou superrychle zařídit jednu z nejlepších výroben na baterie pro elektroauta v celé EU, a jsou tak v realitě výkonnější než drtivá většina ekologicky užvaněných západních států.

Napsat komentář