Mnichovská automobilka BMW investovala skrze svou kapitálovou divizi BMW i Ventures do amerického výrobce elektrobusů Proterra. Ta drží 60% podíl na severoamerickém trhu s elektrickými autobusy.
foto: Proterra
BMW investovalo aktuálně do výrobce elektrobusů Proterra $55 milionů v šestém kole investic. Už na začátku ledna se mu v pátem kole podařilo získat $140 mil.
Firma využije získané peníze na rozšíření výroby v továrnách v Jižní Karolíně a Los Angeles. Dále také posílí výzkumné aktivity v sídle společnosti v Křemíkovém údolí.
Proterra dodala do celých Spojených států a Kanady už 400 autobusů na elektřinu. Jezdí ve městech jako Seattle, Dallas, Nashville, San Jose, Philadelphia a Reno.
To je ale „nic“ v porovnání s čínskou společností BYD, která doma v Číně prodává tisíce elektrických autobusů a stovky jich vyváží do téměř celého světa.
Po pravde viacej sa mi páči táto značka ako BYD. Aj, keď
Po pravde viacej sa mi páči táto značka ako BYD. Aj, keď som bol na ich stránkach. Ale asi iba vec vkusu. No myslím si, že do niekoľko rokov by mohli dokázať konkurovať aj linkám bežných spojov a keď sa podarí vyriešiť rýchlosť nabíjania veľkokapacitných batérií počas povinnej prestávky vodiča autobusu tak to bude vedieť vytláčať spaľovacie motory z vozového parku.
Jak jen oni vědí, že chceme jezdit veřejnou dopravou?
Jak jen oni vědí, že chceme jezdit veřejnou dopravou? Mají to dobře promyšlené.
To je konec vyroby trolejbusu.
To je konec vyroby trolejbusu.