Nový Tesla Roadster zrychlí na stovku pod dvě sekundy

Tesla Roadster bylo úplně první auto, které Tesla vyráběla. Zhruba v letech 2019-2020 by se snad mělo vrátit v nové generaci.

Už nějako dobu víme, že nový Tesla Roadster bude větší a rychlejší. Ale jak moc? Elon Musk přichází na pomoc!

Šéf společnosti Tesla už před časem slíbil, že nejvyšší výkonností mód v Roadsteru druhé generace bude mít novou úroveň, a to „Maximum Plaid“. Jde o narážku na slavnou filmovou parodii Spaceballs.

Tesla Roadster 4.0 (protože verze 3.0 už vyšla) by podle Muska mohl zvládnout zrychlení 0-100 km/h (resp. 0-60 MPH) pod dvě sekundy. Šlo by podle něj o „zajímavý cíl“.

NOVÝ TESLA ROADSTER: mohl by vypadat i takhle!

Klade ale sám sobě podmínky: auto to musí umět hned po vyjetí z linky a s legálními pneumatikami. Což by nemuselo být zas tak složité vzhledem k tomu, že dvoutunová pětitunová Tesla Model S to zvládne i pod 2,3 sekundy.

23 Comments on “Nový Tesla Roadster zrychlí na stovku pod dvě sekundy”

  1. Zrychleni na 100km/h za 2 s predstavuje 14m/s2. To odpovida
    Zrychleni na 100km/h za 2 s predstavuje 14m/s2. To odpovida 1,4 g. Zdravy clovek snese v sede a ve smeru jizdy zrychleni 12 g. Takze ze zdravotnich duvodu zdaleka nejsme na limitu. Astronauti vydrzi az 20 g, ale to jen za pomoci kyslikoveho pristroje a tlakoveho obleku.

    1. Jenže průměrný majitel ŘP nemusí být nutně úplně
      Jenže průměrný majitel ŘP nemusí být nutně úplně zdravý, natož trénovaný a už vůbec ne astronaut. Mě třeba byl už ludicruous mód u P90D krajně nepříjemný a dovedu si představit, že to někdo nezvládne a někam to napálí.

      1. Velke zrychleni je jako opium, ale neznam svou hranici. Hodne
        Velke zrychleni je jako opium, ale neznam svou hranici. Hodne jsem plachtil po mori a zaludek mam odolny, to same letani. Nedavno jsem jel autobusem v hornim patre uplne vepredu a bylo to horsi nez orkan na plachetnici. Ludicrous v Tesle jsem jeste nezazil, mozna to jeste prijde.
        Clovek snasi vysoke g jen v urcite poloze. Napriklad v sede a pozitivnim g se dostavi pri 2-4 g porucha videni a pri 5-6 ztrata vedomi. Pri negativnim g (smer zeme) zarudnou oci pri -3 g a pri -5 g ztrata vedomi a riziko praskani mozkovych cev a smrt. Pozitivni zrychleni v sede a smerem jako v aute snasi clovek opravdu dobre. Horsi je to pri negativnim zrychleni v aute = crash. Tam neni zadna opora v sedacce a organy vyrazne trpi. Nastesti trva takove negativni zrychleni jen milisekundy a proto clovek prezije i extremni neg. zrychleni.
        Americky astronati jsou vystaveni zrychleni pri pristavani do 1,5 g. Ale ruskyj celavek kosmonaut to ma o neco horsi. Pri pristani je vystaven 10 g.

        1. Já jsem si dovolil pochopil ctirada tak, že tady vůbec
          Já jsem si dovolil pochopil ctirada tak, že tady vůbec nejde o fyziologické vnímání zrychlení, ale o brutální zkrácení reakčního času na řešení mimořádné situace v každodenním provozu.

          Jinými slovy takovéto zrychlení v běžném provozu znamená pevně chytnout volant, nasadit poker face a doufat že se nic nepodělá, protože při tomto zrychlení se už v podstatě na nic mimořádného zareagovat nedá. Právě tohle vědomí mi také nedělá dobře.

          1. I pri brutalnim zrychleni je pro reakci dulezita momentalni
            I pri brutalnim zrychleni je pro reakci dulezita momentalni rychlost. Takze pri 100 km/h je uplne jedno jak se zrychluje. Kdyz zustaneme u rychlostech pod 200 km/h, tak je na dalnici dostatecna moznost reagovat na bezne situace. I ve 250 km/h jsem nemel pocit nejistoty. Rychleji jsem uz nejel, mam omezovac na 250. Auto se muze ale stat neovladatelne, protoze u hodne vykonnych vozu muzou prokluzovat kola klidne i pri 100 km/h a auto se dostane do smyku. Na youtube jsou zabery rychlostartu, ktere konci mimo vozovku, prave kvuli prokluzovani kol. A kdyz nekdo nezvladne emoce a dostane tunelovy pohled s uzkym zornym polem, tak se muzou dit nehezke veci. To je ale zase vec fyziologickeho projevu zrychleni.

            1. Ne tak uplne, ono to souvisi. Vzpomen si na serii pripadu
              Ne tak uplne, ono to souvisi. Vzpomen si na serii pripadu „Tesla projela zdi posilovny/garaze/obchodu/…“ pred par mesici. Pricina byla pravdepodobne pedaly blizko sebe a soucasne seslapla brzda a plyn, ale to je jedno. Proste nez mozek vubec zareaguje, auto s malym zrychlenim se teprve sotva dava do pohybu, v „supersportaku“ uz tam mas pade a jsi o dvacet metru dal (cisla ber s rezervou).

  2. Miliardář investor a zakladatel Baron Capital Ron Baron
    Miliardář investor a zakladatel Baron Capital Ron Baron řekl dnes ráno na CNBC, že vidí akcií Tesly (TSLA) bít $ 1,000 v roce 2020. Tesla v obchodování premarket je až $ 8,09 nebo 2%, na $ 367,10 za Berenberg analytik Alexander Haissl inovován akcií koupit od přidržení při cenovém cíl ve výši $ 464. Baronovy fondy vlastní podíly 1,6M elektrického automobilky. Telsa po „důležité“ pořízení SolarCity, má „nejúžasnější střech, které jste kdy viděli,“ řekl baron diváky CNBC. Poznamenal, že analytik z jeho firmy setkal s Tencent (TCEHY) a je přesvědčen, že čínská investiční holdingová společnost investovala do Tesla porazit Alibaba (Baba) a Baidu (Bidu) na punč. Baron poznamenal, že jeho průměrná nákupní cena Tesla se pohybuje mezi $ 208 a 210 $ za akcii.

    Read more at:
    thefly.com/landingPageNews.php?id=2565641

    1. Miliardář investor Ron Baron řekl CNBC v úterý ráno, že
      Miliardář investor Ron Baron řekl CNBC v úterý ráno, že akcie Tesla mohl shromáždit na $500-$600 v roce 2018 a dosáhnout $ 1,000 2020

      stocknews.com/news/tsla-billionaire-investor-ron-baron-told-cnbc-tuesday-morning-that-tesla/

Napsat komentář