E.ON e-půjčovny zahajují sezónu ve 14 lokalitách

Výlety na elektrických kolech, koloběžkách nebo člunech jsou stále oblíbenější. Nabízejí pohodlí, uvítá je každá věková kategorie a navíc jsou šetrné k životnímu prostředí.

E.ON e-půjčovnu najdou zájemci např. také v Pasohlávkách
foto: E.ON

S nástupem turistické sezóny nabízí tyto ekologické dopravní prostředky celkem čtrnáct E.ON e-půjčoven. Nachází se ve všech vyhledávaných turistických lokalitách, jako na Šumavě, v jižních Čechách nebo na Mikulovsku.

V letních měsících, kdy lidé častěji vyrážejí na výlety, přijdou vhod elektrokola nebo třeba elektrokoloběžky. Díky rozšiřující se síti e-půjčoven je možné využít tyto dopravní prostředky v zajímavých lokalitách České republiky.

E-půjčovny mají své lokální provozovatele a sortiment odpovídající okolnímu terénu a podmínkám. K dispozici jsou tedy horská elektrokola, silniční elektrokola, elektroskútry značky E.ON E-max nebo elektročluny.

E-půjčovny lze najít jak v turisticky rušných, tak i v odlehlejších oblastech. „Za celodenní výpůjčku průměrně zaplatíte okolo 400 Kč. Všichni zákazníci E.ON však mohou využít slevu ve výši 10 až 30 procent. Pro získání slevy si stačí stáhnout voucher nebo vyplnit slevový formulář přímo v e-půjčovně,“ vysvětluje Erika Širůčková ze společnosti E.ON.

Elektrická vozítka bodují hlavně na jižní Moravě a jihu Čech

Oblíbenou destinací je například oblast jižní Moravy. Prozkoumat její krásy lze na elektrokolech, která jsou k zapůjčení v autokempu Merkur v Pasohlávkách. Na elektrokolech lze procestovat přilehlé Mikulovsko i Lednicko-valtický areál.

Tato místa jsou bohatá na historické památky, vinice a malebnou krajinu. Spojují je vinařské stezky, jež zajišťují pěkné výhledy a bezpečné výletní trasy. Další vyhledávanou lokalitou jsou jižní Čechy a oblast Novohradska.

Krásy přírody zde doplňuje například historická kovárna s komentovaným programem pro turisty. Právě tady si mohou lidé zapůjčit elektroskútry, na nichž lze podnikat výlety do okolí. Mezi zajímavá místa, která stojí za návštěvu, patří také Buškův Hamr, chráněná krajinná oblast Třeboňsko, Malebná Weitra nebo rozhledna Mandlstein a Gmünd.

E-půjčovny se nacházejí též v blízkosti lipenské přehrady. Zde lze využít elektrokola, elektroskútry i elektročluny. „Cena za půjčení e-člunu je 740 korun na hodinu. Elektrická kola a čluny nabízí půjčovna v tamním přístavu Marina Lipno a e-skútry najdete v budově Chaty Lanovka u centrálního parkoviště,“ dodává Erika Širůčková.

V oblasti kolem vodní nádrže Lipno naleznou turisté různé typy i náročnosti tras. Mezi oblíbené patří například okružní cesta z Kapitanátu přívozem do Frýdavy a zpět.

tisková zpráva

23 Comments on “E.ON e-půjčovny zahajují sezónu ve 14 lokalitách”

  1. Výlet na elektrokole šetrný k životnímu prostředí? To
    Výlet na elektrokole šetrný k životnímu prostředí? To už je trochu moc ne? Snad jet na kole bez elektromotoru je šetrnější ne? Navíc zlepšuje fyzickou kondici…
    Neměl by být Hybrid ještě trochu se zdravým rozumem?

    1. To je otázka úhlu pohledu PeaK. Díky hustotě veřejné
      To je otázka úhlu pohledu PeaK. Díky hustotě veřejné dopravy kvality průjmu, tedy brutálně řídké, zvláště pak o víkendech, jezdí lidi všude auty. Pokud je nechají u půjčovny a dále pojedou elektricky, je to fajn.
      Pokud jsou zdravotně hendikepovaní, a tím myslím prostě jen fyzicky slabší (elektrokola milují senioři, třeba po operacích kyčle či kolene), tak pro ně to znamená vůbec možnost kolo použít.
      Nebo je tu hledisko, že třeba v kopcovité Šumavě to nedá každý a výlet by si měli lidi užívat. Nejsou tam pro samotnou jízdu na kole, ale pro to někam dojet a tam něco vidět. A to jim elektrokolo/skůtr umožní. Protože dosahovat na běžném kolem průměru 25 km/hod (legislativní hranice pro odpojení podpory elektromotoru) v kopcovitém terénu není pro běžného člověka nic nejednoduchého. To je trénink.
      Shrnuto smysl to má. Navíc elektrokolo je primárně pro dopravu, sport je tu druhotný. Já osobně na něm jezdím do kanclu proto, že přes výškový rozdíl přes 80 m dojedu v saku a kravatě nespocený.

      1. Ok – souhlasím, že je to pro seniory, nebo pro lidi s
        Ok – souhlasím, že je to pro seniory, nebo pro lidi s handicapem, ale když to právě na Šumavě a jinde potkávám (nepovažuji se za sportovního cyklistu, ale spíš za klidného cykloturistu), tak většina těch lidí jede na elektrokole:
        1) aby jela rychleji (rozhodně více než 25 km/h)
        2) aby se v terénu mohla pohybovat agresivněji
        3) protože je to fríkůlin (asi tak jako trailbiky na městské cyklostezce cesotu na pivo)

        Rozhodně si však nemyslím, že je třeba okolí Třeboně, Babiččino údolí atd obrážet na elektrokole.
        Lidé fyzicky slabší by právě se svojí fyzičkou měli něco dělat (mě nevyjímaje) a ne se vymlouvat na to, že se nechtějí zpotit čí co já vím…všechno jsou to jen zástupné důvody (pro řadu lidí i očůrání pravidel, aby se motorizovaně dostali tam, kam by jinak museli napnout svaly)

        1. Rychlost a agresivita je problém, ale opět porušováním
          Rychlost a agresivita je problém, ale opět porušováním pravidel – silnější elektromotory bez omezovače a bezohlednost, ostatně jako v silničním provozu.
          To zapocení je fakt podle potřeby cyklisty. Pokud kolo používáte běžně v práci, tak se holt nemůžete u každého partnera dokola sprchovat. V tom má Václav Klaus starší pravdu, cyklisté smrdí a tím otravují vzduch. Byť Václav Klaus mladší je nadšený cyklista a oba dva rozhodně nelze podezřívat z odporu ke sportu, právě naopak.

      1. Ale houbeles, je to úplně stejné, jak s normálním
        Ale houbeles, je to úplně stejné, jak s normálním kolem…doma to hodí lidi na nosič na auto odvezou na záchytné parkoviště a nastupují cyklovýlet….
        Případně na výlet v okolí bydliště jedou úplně stejně jako na normálním kole…to, že někdo jede z domova na výlet na kole někam dál je ca stejný procentní podíl jako těch na normálních kolech… ano jsou lidi, kteří si s tím prodlouží cyklisticekou kariéru, ale většina to bere tak, svezu se rychleji a dynamičtěji než na normálním kole s menší námahou. Další skupina jsou pak karavanisté, kteří mají elektrokola, protože jim doložnost vozu neumožňuje mít skůtr, případně je jich víc jak dva….

        1. Koukám další odborník, co nepřipouští, že by něco
          Koukám další odborník, co nepřipouští, že by něco nemuselo být podle jeho představ.
          Já třeba bych nejezdil na obyčejném kole ke známým přes les 30km. Teď s elektrokolem v létě pravidelně. A znám lidi, co v létě jezdí do práce 16+16km místo autem na elektrokole. Ono dát každý den za cestu 60, nebo 2 koruny je docela rozdíl.

  2. Tak doufám., že po 3 letech, už EON poslal zapojit ty
    Tak doufám., že po 3 letech, už EON poslal zapojit ty nabíječky u soukromých poskytovatelů elektrokol a elektroskútrů nějakého technika, ne slečny z marketingu. Aby 2 nabíjená elektrokola nevyhazovala pojistky hotelu nebo parkovací budky hlídače.
    Naše zkušenost ze srpna 2014 elektro dovolené s Peugeotem Ion na Vranově (a dále Vídeň, Bratislava, Žilina, Ostrava).
    Jinak půjčovny fajn, jen zklamání z elektročlunu. blbě uložená hřídel se šroubem a děsný kravál. Menší než u spalováku, ale kravál.

      1. Raději ne, s větrem špatná zkušenost z přehrady
        Raději ne, s větrem špatná zkušenost z přehrady Piěšťany, kdy jsme se namotali plachetničkami pro 1 osobu ve skupince 6 lodí rybářům do vlasců a další z přehrady těrlické, kde jsem skončil sám na windsurfu uprostřed a zpátky to musel tahat proti větru plaváním, páč křižování ne a ne vyjít 🙂

        1. To je špatný tréning, špatná příprava a neznalost.
          To je špatný tréning, špatná příprava a neznalost. Pravda, rybář na pramici, nedej bože na mot. člunu je pro plachetnici doslova pohroma, ale protože jachtař většinou ví, obejde se to bez kolize. Ale stačilo mi, vidět ty „umělce“ na Baťovém kanále. Na plachetnici je dobré absolvovat víkendový kurz s dobrým a zkušeným instruktorem a udělat si „papíry“ u SPS.

              1. Pokud ovsem fouka… Nevim jak Batuv kanal, ale mel jsem
                Pokud ovsem fouka… Nevim jak Batuv kanal, ale mel jsem jednou tu cest na Orliku, z celeho dne foukalo tak pul hodiny (z toho pet minut poradne, to jsme jeli ve slusnem naklonu), zbytek dne potupne na urvany moturek. Ale je mi jasne, ze u nas je to proste o stesti.

              2. Tak to je opravdu motorová jachta, dobře ovladatelná a
                Tak to je opravdu motorová jachta, dobře ovladatelná a určitě i rychlá. Ty naše hausbóty byly opravdu spíše domy na vodě a měly půjčovnou popisované přednosti, které opravdu platily a lidé z jiných lodí je na místě hned ocenili, když jsme kotvili a vykecávali. Pohodlíčko především 🙂 I to byl důvod, proč jsme do běžné jachty nešli, ostatně já jsem veslař od 10 let věku a žena se mnou od svých cca 20 taky veslovala (i závodně) na regatách v zahraničí. Tam mají závody pro páry a různé jiné divácké atraktivity.

Napsat komentář