Tesla už má větší hodnotu než BMW, je mezi Fortune 500

Růst ceny akcií Tesla nebere konce. I díky tomu se firma zařadila mezi 500 nejhodnotnějších amerických firem a svou valuací předstihla už i BMW.

Tesla se letos chystá významně rozšířit síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger a uvést na trh elektromobil Tesla Model 3. Jak vysoko ale můžou akcie ještě růst? Dokáže naplnit všechna očekávání?
foto: Tesla

Ještě před pár dny dosahoval kurz akcií Tesla až ke $380. Pak nejspíš přišel výprodej a nyní se cena pohybuje kolem $357. Celková hodnota automobilky se tak blíží $60 mld. Tržní hodnota BMW je nyní asi $55 mld.

Tesla se tak stala čtvrtou nejcennější automobilkou světa. Elon Musk si teď po právu dělá srandu z těch, kdo ještě před časem doporučovali „shortovat“ akcie Tesly, tedy sázet na jejich pokles.

Na druhou stranu, cena akcií Tesla je z velké části podložená skutečně jen vírou a očekáváním. Pro srovnání: BMW minulý rok dodalo 2 miliony aut, Tesla necelých 80 000. Cennější než Tesla už jsou jen Volkswagen, Toyota a Daimler!

Investoři do akcií Tesla sází na budoucí růst: začátek výroby Tesla Model 3, na který má automobilka přes 500 000 rezervací, a velké sliby týkající se výroby v gigatovárně a uvedení dalších modelů, jako je Tesla Model Y. Pokud vše půjde dobře, mohla by se Tesla dostat na milion aut za rok do roku 2020.

Cena Tesly je tak vysoko navíc i díky tomu, že už není vnímána pouze jako automobilka. Díky výrobě domácích baterií Powerwall a Powerpack a skoupení SolarCity je nyní Tesla ultimátním gigantem nové energetiky.

Tesla se také aktuálně stala součástí žebříčku Fortune 500. Tam se dostanou takové americké společnosti, které dosahují ročních příjmů alespoň $5,1 mld. Tesla loni dosáhla $7,1 mld. a sedí tak na krásném 383. místě.

22 Comments on “Tesla už má větší hodnotu než BMW, je mezi Fortune 500”

  1. Pokud během pár měsíců dojde k pravému „short squeez“
    Pokud během pár měsíců dojde k pravému „short squeez“ není vyloučeno, že cena vystřelí i nad $1000 hranici za akcii, aby následně sestoupila zpět na cenu $300-400….teď jde jen o to odhadnout tu správnou dobu ( neprodat brzo/pozdě )

  2. Mě spíš překvapuje, že akcie Tesly nevystřelily nahoru
    Mě spíš překvapuje, že akcie Tesly nevystřelily nahoru už dávno. Tesla od zahájení výroby Modelu S předvádí jízdu, s níž žádná automobilka nedokáže držet krok. Toyota se dnes teprve budí ze zimního vodíkového spánku, VW odpověď plánuje na rok 2020 a Daimler chce konkurovat asi se Smartem MHD (Micro Hybrid Drive). Vždyť je to k smíchu!

  3. no, na Muskovom mieste by som sa ešte veľmi nesmial, aj keď
    no, na Muskovom mieste by som sa ešte veľmi nesmial, aj keď na to má právo.

    na akciových trhoch funguje stádovitý efekt, jak sú akcie teraz nad reálnou hodnotou, tak sa ľahko môžu dostať aj pod reálnu hodnotu.

    Stačí ešte tento a budúci rok vykázať nejakú peknú stratičku, a ľudia v panike predajú aj susedove akcie.

    1. Máš velmi omezený pohled, Tesla má jistý příjem
      Máš velmi omezený pohled, Tesla má jistý příjem několika miliard dolarů, protože o Model 3 prostě JE/BUDE zájem 😉
      BMW už nemá kam růst, naopak prodeje prudce klesají s očekáváním Tesly Modelu 3, viz poslední prodeje v USA

      1. isteže JE/BUDE záujem…
        ale jedna vec je vedieť niečo

        isteže JE/BUDE záujem…
        ale jedna vec je vedieť niečo predať, a druhá vec je vygenerovať z toho zisk, pravda?

        inak hodnota akcií aj keby poklesla, tak to nemusí byť žiaden problém, ak zrovna nepotrebuje Tesla doplniť likviditu cez emisiu nových akcií

        čo sa pri tom, ako zatiaľ stále produkujú stratu, môže ľahko stať, keďže toto je nová firma, nie APPLE s 250 mld rezervami.

        prajem im úspech.
        len konštatujem, čo mi prijde zrejmé.
        Ak máš na to iný pohľad, tak sa kludne podeľ

        1. Měl by ses víc učit, jak se cení hodnota společnosti, jak
          Měl by ses víc učit, jak se cení hodnota společnosti, jak se chápe rozdíl mezi investicemi a provozními náklady, pak pochopíš, proč by Tesla byla už dávno v zisku, ale pro investory ne příliš optimistické do budoucnosti bez investic. Investoři tak hloupí nejsou, oni vidí investice vs. provozní náklady.

          Ti chytřejší obavy nemají, že objednávky Tesla zpeněží (proto rostou akcie), viz i 1/3 podíl v kategorii luxusních velkých sedanů, ti hloupější mají neustále obavy 🙂

      1. Toyota nemoze za to ze jej auta su popularne v tych regionoch,
        Toyota nemoze za to ze jej auta su popularne v tych regionoch, je to tak kvoli jejich odolnosti a offroad schopnostiam. Tie toyoty nakupuju saudovia, za peniaze z ropy ktoru zadarmo sosaju zo zeme a predavaju nam ju. Zial bohu tieto skupiny z velkej casti sponzoruje cierny trh s ropou. Z toho vypliva ze elektro je ta spravna cesta.

        1. Hochu, Toyota velmi dobře ví, od koho je dostávají. Už
          Hochu, Toyota velmi dobře ví, od koho je dostávají. Už Toyota udělala „aféru“, že toto nechce, ale jak se pak domluvili s USA vládou v tischosti (s kým jiným taky asi zrkze Saudskou Arábii), tak ticho po pěšině, žádné řešení 😉

Napsat komentář