Bonett chystá 10 CNG stanic u obchodů Makro, otevřel první

Bonett otevřel v Čestlicích první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách.

Bonett překročí počet 30 vlastních CNG stanic, což je nejvíc českém trhu. Již v průběhu června a července otevře osm nových stanic. Na konci roku má v plánu provozovat až čtyřicet CNG stanic.
foto: Bonett

Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být dokončen během příštího roku. „Tento projekt je pro nás velmi důležitý a prestižní, protože jde o první podobnou realizaci ekologických plnicích stanic ve spolupráci se silným obchodním řetězcem. Je to zcela nový koncept prodeje CNG,“ říká Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.

„Rozšíření nabídky na našich čerpacích stanicích o CNG vycházíme vstříc zákazníkům a rostoucí oblibě tohoto ekologického paliva u nás,“ doplňuje výkonný ředitel MAKRO ČR / METRO SK Guillaume Chêne.

Po stanici v Čestlicích budou výdejní stojany na CNG postupně přibývat i v dalších městech. Ještě v červnu se rozjede ostrý provoz v MAKRO v pražských Stodůlkách, kde, jak přiznává Václav Holovčák, byla výstavba poměrně náročná:

„Museli jsme krom stanice vybudovat i více než 200 m dlouhý vysokotlaký plynovod.“ Ještě v průběhu července bude zprovozněna stanice u MAKRO v Brně, následně potom v Praze na Černém Mostě. Do konce roku pak budou moci řidiči plnit CNG na pobočce MAKRO v Ostravě, Plzni a v Karlových Varech.

„Celý projekt bychom chtěli dokončit v průběhu příštího roku, kdy postupně postavíme stanice na dalších pobočkách MAKRO,“ představuje další harmonogram Václav Holovčák ze společnosti Bonett. Předpokládaná celková investice do tohoto projektu dosáhne 100 milionů korun.

Výdejní stojany na CNG jsou součástí samoobslužných čerpacích stanic, které MAKRO provozuje v těsné blízkosti svých prodejen. Určeny jsou pro širokou veřejnost. „Aby byl zajištěn dostatečný komfort a majitelé vozů na CNG nemuseli dlouho čekat, u většiny stanic řidiči najdou dva výdejní stojany,“ vysvětluje Václav Holovčák.

Dostatečnou rychlost plnění zajišťují . V platebních terminálech budou moci zákazníci používat vedle výhodných Bonett CNG karet i klasické bankovní, resp. ostatní CNG karty a v některých případech i hotovost.

Další nové stanice

Bonett chce i nadále upevňovat pozici největšího prodejce zemního plynu pro dopravu a provozovatele největší sítě CNG stanic v České republice. V rychlém sledu budou nyní otevřeny plnicí stanice v nákupním centru u dálnice D1 v Čestlicích, v Pardubicích, dále potom v Praze Stodůlkách, Náchodě, na dálnici D1 u Brna, a také na dálnici D5 u Tachova.

Jubilejní třicátou veřejnou stanicí bude CNG stanice u letiště Václava Havla v Praze Ruzyni. „Jednání o výstavbě v této lokalitě byla velmi složitá a dlouhá, vzhledem k velkému počtu aut, která se zde pohybují, je to pro nás velmi prestižní lokalita,“ říká Václav Holovčák.

Další stanici se poté chystá Bonett otevřít v Brně u hypermarketu Makro, v plánu jsou i další stanice v Ostravě, Plzni a dalších městech. Nové plnicí stanice mají velkou kompresní kapacitu a jsou vybaveny zásobníky pro více než 1.200 kubíků stlačeného zemního plynu, ze kterých trvá plnění vozidla okolo 2-3 minut.

Stanice jsou navíc připraveny na rychlé posílení výkonu o dalších více než 500 kubíků za hodinu, pokud bude poptávka růst. V platebních terminálech budou moci zákazníci používat vedle výhodných Bonett CNG karet i klasické bankovní, resp. ostatní CNG karty a v některých případech i hotovost.

Do konce roku má Bonett v plánu otevřít další plnicí stanice, přičemž počet na konci roku by měl přesáhnout čtyřicet CNG stanic.

tisková zpráva

16 Comments on “Bonett chystá 10 CNG stanic u obchodů Makro, otevřel první”

  1. Teď mi někdo řekněte, jak to ten Bonett dělá, že
    Teď mi někdo řekněte, jak to ten Bonett dělá, že klidně na 10 Makrech otevře 10 tlakovacích míst, přestože dokonce musí dotáhnout pár set metrů vysokotlaké potrubí.
    A ČEZ, přestože elektřiny má každá ta prodejní krabice plný barák, tam není schopen nabíječku dát, natožpak rychlou.
    Já to prostě nechápu, co tam ti lidi dělají. Když nepočítám výměny rychlonabíjecích stojanů DBT za ABB a jedinou novinku v březnu v Liberci, tak ČEZ od srpna 2016 do června 2017 neinstaloval a neudělal nic, slovy nic. Tedy kromě 3násobného zdražení paušálu…..
    A tady malej soukromníček a 10 míst…..

    1. Jedno místo pro nabíjení na tom technicky nejsnažším
      Jedno místo pro nabíjení na tom technicky nejsnažším místě (na parkovišti existujícího obchodního centra) za 10 měsíců je opravdu tristní výsledek.

      Jak chtějí postavit ty desítky stanic podél dálnic do konce roku 2018, to opravdu nechápu.

      1. Nechtějí stavět…vždyť to ekonomicky nevychází a budou
        Nechtějí stavět…vždyť to ekonomicky nevychází a budou elektromobilisti platit i více než 10Kč/kWh ???
        Pořádně se to rozběhne až nějací Hujeři prosadí termín zákazu spalováků….a do té doby budu jezdit Jeep Cherokee, 3,7L V6 a možná na lpg … a až ho za cca 8let dojezdím, pak možná nějaký elektro nebo hybrid, ale aby se do něho rozumě nastupovalo, ne jako do toho ujetého C-HR…
        🙂

    2. 1)k CNG stanici není třeba tahat „vysoký tlak“,
      1)k CNG stanici není třeba tahat „vysoký tlak“, rozhodující jsou jen velikosti zásobníků a tím kapacita

      2) přece jenom těch CNG aut jezdí více (počítám, že v ČR to už teď bude kolem 20000 vozidel)

      3) troufnu si tvrdit, že cena takové CNG plničky je už srovnatelná s vybudováním 2ks ABB rychlonabíječky, vzhledem k tomu, kolik elektrických vozu v ČR jezdí

      Takže se není moc čemu divit

      1. ad 1) zjevně tam žádný plny nevedl nebo jen malá kapacita
        ad 1) zjevně tam žádný plny nevedl nebo jen malá kapacita (cituji) „Museli jsme krom stanice vybudovat i více než 200 m dlouhý vysokotlaký plynovod.“
        ad 2) to nemá cenu řešit, skončíme u vejce nebo slepice, co bylo dříve. Můžeme ovšem útrpně poznamenat, že až bude elektromobilů 20 tisíc, tak se možná o ně elektrikáři začnou rvát stejně, jako se nyní o CNG rvou plynaři.
        3) tak to je otázka, protože nakupující v Makru tam stráví obvykle hodinku a více, takže by klidně stačily jen 20 kW rychlonabíječky za +-6 tisíc Eur. A strčit je do běžného červeného pětikolíku 400V 32A, jichž má ta Makro krabice všude plno. Což se asi s cenou potrubí, byť nízkotlaku, plnicí stanice s velkou kompresní kapacitou a zásobníky pro více než 1.200 kubíků stlačeného zemního plynu, ze kterých trvá plnění vozidla okolo 2-3 minut, určitě nedá srovnat. To CNG bude násobně dražší.

        1. A jo, já znám u plynu velmivysokotlaký VVT, vysokotlaký
          A jo, já znám u plynu velmivysokotlaký VVT, vysokotlaký VT, středotlaký a nízkotlaký, a taky bych novináře brál s rezervou, ale jinak těch 200m si asi z prstu nevycucali, takže kopat tam tedy budou.

          Má to cenu řešit, protože elektrické auta s oblibou a v drtivé většině nabíjíme doma resp. kde se dá, tedy hlavně, kde je to tzv. zdarma a tak kolikrát rychlonabíječky jsou málo využité, protože vždy je alternativa (když nás netlačí čas).
          Naproti tomu CNG auto k té CNG plničče v 99% jet MUSÍ (optimistické 1% přidávám těm, kteří mají CNG krabici na stěně v garáži) a tím je uživatel CNG podchycen, a patřičný zisk je lépe statisticky predikovatelný, což v případě rychlonabíječky prostě není.

          Co se týče Makra, tak alespoň tu pomalu zásuvku by tam dát mohli, to je fakt.

    1. Jednou k tomu dojde, na CNG vozy, podle mých zkušeností,
      Jednou k tomu dojde, na CNG vozy, podle mých zkušeností, stále neexistuje pro STK ani ME prováděcí vyhláška co vlastně při kontrolách vyžadovat a jaké periodické testy se mají provádět, přesto, že na to existuje výnos EHK č. 110, pohlíží se na CNG auta stejně jako na LPG, a to je špatně, vzhledem v fyzikalním rozdílu obou plynů. To jen tak ve zkratce.

Napsat komentář