Tesla zveřejnila první obrázek kompaktního SUV Model Y

V americkém Mountain View se aktuálně konal výroční sjezd akcionářů Tesla. Firma tam ukázala první obrázek očekávaného malého SUV Tesla Model Y.

Moc toho zatím z Modelu Y vidět není
foto: Tesla

Zatímco „velké“ SUV Tesla Model X se relativně dobře prodává v řádu desetitisíců ročně, od Modelu Y se očekávají statisíce, podobně jako od Tesla Model 3. Kompaktní SUV/crossover by se mohl stát bestsellerem a Elon Musk očekává, že automobilce pomůže dostat se na milion prodaných aut ročně.

Elon Musk na sjezdu akcionářů znovu potvrdil, že Model Y bude postaven na novém podvozku, odlišném od Tesla Model S/Tesla Model X i Tesla Model 3. Původně měl využívat právě platformu Modelu 3 a není zatím jasné, co Teslu donutilo změnit plány.

Musk před časem řekl, že auto by mělo být připravené jít do výroby kolem let 2019 až 2020. Na obrázku je dobré si všimnout, že Tesla se opět pokouší obejít bez postranních zrcátek. To zkoušela už u Modelu X a 3.

Už před časem také Musk potvrdil, že v Modelu Y už nebude klasická olověná 12V baterie. Model Y má ještě výrazněji než Model 3 zjednodušit výrobu, zejmény díky lépe propracované kabeláži.

Výrobní linka pro Model Y má být „úplně jiná“, mnohem automatizovanější. Dále dodal, že baterie pro Model Y se budou nejspíš vyrábět v Gigatovárně 1, ale samotné auto bude potřebovat novou továrnu.

Tesla

64 Comments on “Tesla zveřejnila první obrázek kompaktního SUV Model Y”

    1. jo TM3 červenec. Odhalení TMY může být krytí pro
      jo TM3 červenec. Odhalení TMY může být krytí pro nějaký průšvih či problém s TM3. Vždycky je dobrý mít schovaný nějaký ty esa. TM3 problém, neva TMY už se chystá a udrží akcionáře. I kdyby se TM3 problem nekonal tak supr, uvedení TMY je jen další nabuzení akcelerace = příslib lepší budoucnosti 😉

      google.com/finance?q=TSLA

  1. Byvaly generalni reditel CD pan Zaluda inkasoval dotaci 100
    Byvaly generalni reditel CD pan Zaluda inkasoval dotaci 100 milionu Kc na vyrobu 12V autobaterii bez olova. Dodnes zadne baterky nevyrabi a dotace jsou v cudu.
    Jinak 12V LiFePo4 baterka do auta se da koupit za 2-3 nasobek ceny obycejne olovene. Ma nekdo zkusenosti s takovou baterkou?

    1. Kamarád měl pár let v autě ojeté Winstony a přežily to.
      Kamarád měl pár let v autě ojeté Winstony a přežily to. Ale žádné měření před a pod se bohužel nedělalo a nedělám si moc iluze, že by byly po takovémto používání v moc dobrém stavu. Problém je, že aby se to udělalo správně, musel by tam být nějaký teplotní management, aby se v mrazech baterka nezačala po nastartování nabíjet alternátorem dřív, než se trochu prohřeje.

      A ekonomicky ani prakticky to nedává žádný smysl.

      1. Mam sportak cabrio Boxster a v lete je Pb v poradku, ale pres
        Mam sportak cabrio Boxster a v lete je Pb v poradku, ale pres zimu nejezdim. Minulou zimu jsem dal elektronickou nabijecku aby se nevybijela. I kdyz ta nabijecka je vyslovne na stale nabijeni, tak baterka nakonec praskla a vytekla. Musel jsem neutralizovat kyselinu louhem a praskem do peciva…
        Winston pry vydrzi nekolik mesicu a nevybije se. A pry vydrzi mnohem dele nez Pb.
        Mozna to zkusim nejdrive na zahradnim trakturku. je dvouvalec a 23PS a ma take problemy s Pb pres zimu. Sezonni provoz neni uplne dobry pro Pb.
        Take jsem uvazoval o supercapacitorech.

        1. V prvé řadě zahoďte tu nabíječku, protože evidentně
          V prvé řadě zahoďte tu nabíječku, protože evidentně nefunguje správně a výrazně překračuje maximální napětí kolem 13.5V. V akumulátoru pak po nabití vypukne elektrolýza, ono známé bublání nebo vaření, což znamená, že se vám voda z elektrolytu mění na vodík a kyslík. U starých otevřených akumulátorů to bylo celkem fuk, protože plyny snadno unikayl ven přes vyšroubované zátky a úbytek vody v elektrolytu se dolil destilkou. Moderní utěsněné akumulátory (nebo nedejbože AGM či GEL) už dolít bez hrubého násilí nebo navrtávání nejdou a přebíjením je spolehlivě zničíte.

          1. Souhlas. Jenom bych doplnil, že tu baterku není nutné na
            Souhlas. Jenom bych doplnil, že tu baterku není nutné na zimu vyndavat (když je nabitá, tak jí mráz nevadí), ale stačí úplně odpojit (aby jí nevycucl centrál, alarm a další obvody, co jsou stále pod napětím i když auto stojí) a hlavně dobít! Protože pokud bude dlouho ležet nedobitá, bude mít hromadu času sulfátovat.

    1. kdysi se tady jeden majitel tesly chlubil jaka je tesla super.
      kdysi se tady jeden majitel tesly chlubil jaka je tesla super. kdyz potreboval vymenit tu baterku, jaka pohodova byla jeho cesta do vidne, jenom jednou dobijel, servisu tam mu dali kavicku, vymenili osoupanou klicenku, vymenili baterku a v pohode dojel zpet do prahy. no proste tesla je ta nejlepsi. jsem neveril vlastnim ocim, kdyz jsem to cetl.

            1. Máte pravdu, mohl jsem pro planetu udělat něco jiného.
              Máte pravdu, mohl jsem pro planetu udělat něco jiného. Třeba o tom jenom kecat. A tak já například dal přednost Tesle a ježdění na baterky. Vše je otázka volby a já jsem rád, že nikomu nečudím pod rypák, když přidám „plyn“.

                1. blázni jeden větší kecal než druhý :))) jízdy bych
                  blázni jeden větší kecal než druhý :))) jízdy bych omezoval (jako že neomezuju jezdím na levný LPG) zásadně jen kvůli drahýmu benzínu ale NIKDY kvůli levný ELEKTRICE a už vůbec ne kvůli ZADARMO SUPERCHATGERU. proto JEDINĚ TESLA !! :)))) Radost z jízdy ;)))

                2. Haha, už vidím jak si ráno říkáte: Dneska pojedu sockou
                  Haha, už vidím jak si ráno říkáte: Dneska pojedu sockou abych udělal něco pro planetu 🙂 Pěkně kecáte. Máte auto v servisu, to bude ten důvod. Já MHD nejezdím a klidně to přiznám. Jsou jiné důvody pro elektromobilitu než nějaká nablblá pseudoekologie, ale to asi těžko pochopíte.

            2. no nepřijde vážně. Je to paráda udělat si den volna,
              no nepřijde vážně. Je to paráda udělat si den volna, zadára po superchargerech si dát výlet do vídně, nějaký kafíčko ale samozřejmě nesmíš 24h votročit šáde-kanárkům a ještě je žádat o neplacený volno do TESLY :)))))))))

              PS: PRVNÍ ŠÁDEVOTROK co si na parkoviště před Mladobouleslavskou Kolbenku dotáhne novou holku TM3 má PADÁKA !! :))))DDDDDD

      1. Jo, to jsem byl asi já. Nutno říci, že Tesla není vhodný
        Jo, to jsem byl asi já. Nutno říci, že Tesla není vhodný vůz pro každého a její servisování má i svoje negativa. O tom žádná. Každopádně platí mj. to, že každý spalovák vám bez varování rovnou vypoví službu, když mu lehne baterka. Tesla Vám to naopak dá včas předem vědět, abyste si mohl servis zařídit. Na druhou stranu u většiny spalováků je výměna baterie jednoduchá věc, která nevyžaduje návštěvu autorizovaného servisu. To u Tesly bohužel nelze, pokud tedy člověk není odvážný dobrodruh.
        Lhůty pro objednání jsou ve Vídni dlouhé. V jiných městech je to celkem přijatelné.
        A ještě pro informaci, nepatřím k ekoteroristům, kteří budou prosazovat Teslu za každou cenu. Mám rád všechny hezké vozy a důkazem je, že jsem si aktuálně pořídil pro radost sběratelský kousek, okruhový speciál BMW M4 DTM z limitované edice. Jezdit v tom by mě však už nebavilo, na to už jsem asi starý a na servis se teda netěším už vůbec. To bude na 100% noční můra. (Jistěže to není mé první BMW)…
        Co mě ale úplně rozsekalo, je služba BMW Connected Drive. Tento volitelný prvek výbavy posouvá současné vozy BMW ve srovnání s Teslou do automobilového pravěku. To bylo veliké zklamání. Myslel jsem, že BMW je dnes už o dlouhé míle dál. No škoda.

            1. ale jóo jsem to furt ja Cip nekdy i anonym antonym ferda
              ale jóo jsem to furt ja Cip nekdy i anonym antonym ferda mravenec podle nálady chňápeš 😉 Ano Mam furt spalovací popelnici Bramboru na LPG a autobaterie Varta vydrží v kvalitne udelany eletrice BMW 10 let, odzkoušeno. Starty pristani studený nejlepší sou uzený :))) Ani nevim že nějaká autobaterie v autě je. Nabíjení?? to sem nikdy neřešil. Jako vážně kupuj prostě kvalitu a kraviny neřešíš :)))

            2. Ako vravis pozname. Za seba poviem, u mna v Seate original
              Ako vravis pozname. Za seba poviem, u mna v Seate original Bosch 12rokov (uz v mrazoch ked postala nevladala startovat, v lete by este sla). Benzin 1.4 a dedina – takze skor dlhe trasy. Ine auto tiez benzin, kupene stare z bazaru a baterka isla este dlasich asi 5-6 rokov….

              1. Záleží na tom, jak to auto často používáte. Když
                Záleží na tom, jak to auto často používáte. Když jezdíte často a pravidelně, akumulátor se udržuje nabitý, nestihne sulfátovat a pak klidně vydrží i těch 10 let. Pokud někdo jezdí málo a baterku neudržuje jinak (třeba solární udržovací dobíječkou za okno), tak může baterku měnit klidně co dva roky.

                1. To je divný, Já jezdím jen tak 2x týdně a baterka ve
                  To je divný, Já jezdím jen tak 2x týdně a baterka ve Škodovce byla 10 let než jsem to auto prodal. A to šla 2x úplně do nuly, když odešla signalizace rozsvícení světel. Po nabití nabíječkou šlapala dál jako hodinky. Nikdy nebyly žádné problémy se startem. I v mrazech.

                2. Do nuly jít může, to samo o sobě nevadí, ale musí se
                  Do nuly jít může, to samo o sobě nevadí, ale musí se zase co nejdříve nabít. Kromě toho z hlediska kapacity dokáže i baterka s 1/4 původní kapacity při udržování v nabitém stavu startovat pořád stejně dobře jako nová, pokud zrovna není -20 a nemáte starý dýchavičný disel.

            1. no jasně mám to odzkoušený jinak bych vám to neradil paka
              no jasně mám to odzkoušený jinak bych vám to neradil paka 🙂 už 3-tí a to lítám denodenně a krátký tratě jaroletopodzuim zima. Ale samozšejmě ji nesmíš montovat do VW konzerv Fóbijí a francouzáků kde elektrika je udělaná k tomu aby ti permanentně praskaly žárovky :)))DDDDD Kvalita jedině BMW !!! :)))))

          1. Když mám problém s baterkou, nastartuji přes kabely, nebo
            Když mám problém s baterkou, nastartuji přes kabely, nebo pořídím baterku novou na každé pumpě.
            Pokud mám auto normální značky, tak to vyřeším po telefonu a servisák přijede až ke mě do garáže. Říká se tomu garance mobility.

            Jiný holt vysází tři míče, pak se musí objednat na servis pár měsíců napřed, jet s rozbitým autem do Vídně a ostatním vysvětlit, jak je to vlastně super. Každému podle jeho gusta.

            1. Nepřekrucujte to. Nikdo neříká, že je super jezdit na
              Nepřekrucujte to. Nikdo neříká, že je super jezdit na servis do Vídně s každou ptákovinou. Na servis mě Tesla objednala jen pár dní předem a nikoli měsíce. Takhle přesně se vyrábí hoaxy. A pochopte prosím, že nemůžu přece za to, že si někdo jiný nemůže koupit blbý auto za čtyřku. Já osobně to přeju každému. To jak je tu vidět ne každý pochopit dokáže.

              1. Jasne, kazdej spalovak bez varovani vypovi sluzbu, kdyz mu
                Jasne, kazdej spalovak bez varovani vypovi sluzbu, kdyz mu lehne baterka. To je zarucene pravdiva zprava. Sirte ji, prosim, dal.

                O tom, jak je dostupny servis, se dozvite na forech tesla klubu. Rekord z Norska je 9 mesicu. Pochopte prosim, ze vas nikdo neobvinuje z toho, ze si nekdo jiny nemuze neco dovolit. To se trochu moc litujete.
                Nicmene se pokuste domyslet fakt, ze auta za 3 mice opravdu dopravu nijak nezlepsuji.

                1. tak velký zas né, to bys mi křivdil :D, ale mám alespoň
                  tak velký zas né, to bys mi křivdil :D, ale mám alespoň čisté svědomí, že mě nemusí „živit“ jiní a nikoho nevykořisťuji.

                2. Ty delas jako by sis snad mohl vybirat 😀
                  Ty delas jako by sis snad mohl vybirat 😀

                3. Tak jistě, se svými postoji moc ne, a lézt jiným do
                  Tak jistě, se svými postoji moc ne, a lézt jiným do prdele, jen aby tě vynesli na „výsluní“, to opravdu ne. 🙂

                4. Neni treba nikomu nikam lezt, to mas zase jen v hlave nejaky
                  Neni treba nikomu nikam lezt, to mas zase jen v hlave nejaky bordel a predsudky. Zapracuj na tom, lepe se ti povede.

                5. Ale nemám, mám jen už celkem dost roku, abych nevěděl jak
                  Ale nemám, mám jen už celkem dost roku, abych nevěděl jak to ledas jak „funguje“ a kolem mě prošlo i dost těch úspěšnějších, a také jsem potkal i ty, kteří si pak i z té výšky pěkně nabili hubu. Takže školit mě netřeba. A taky, je to otázka i životních zásad, kam až je človek schopen zajít.

Napsat komentář