Tuzemští prodejci Hyundai již nabízí model Ioniq ve verzi Plug-in Hybrid. Auto je vybaveno 8,9kWh baterií, díky které nabízí čistě elektrický dojezd 63 km.
TISKOVÁ ZPRÁVA
Ioniq je prvním vozem na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Plug-in Hybrid je nejnovější variantou již představených modelů Hybrid a Electric, které automobilka uvedla na trh v druhé polovině minulého roku.
Hyundai tak pokračuje v naplňování své strategie, která počítá s uvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.
„S příchodem verze Ioniq Plug-in Hybrid završujeme modelovou řadu Ioniq a činíme elektrickou mobilitu dostupnou pro každého,“ říká Miloš Adámek PR Manager HMCZ.
NEPŘEHLÉDNĚTE Hyundai v Evropě zahájí prodej modelu Ioniq Plug-in
Hyundai Ioniq obdržel od uvedení hybridní verze v uplynulém roce třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za své celkové provozní vlastnosti, ocenění Red Dot 2016 za design a nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP jako ocenění výjimečné úrovně bezpečnosti.
Ioniq Plug-in Hybrid kombinuje to nejlepší z obou světů
Ioniq Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 %, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m.
Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km (kombinovaný režim EU). Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). Ioniq Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.
Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí Ioniq Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor.
V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá Ioniq v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení.
Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. Ioniq Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj Ioniq z běžné domácí zásuvky.
Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS pro hospodárnou mobilitu
K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 verze Plug-in Hybrid přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS (ECO Driving Assistant System). Systém ECO-DAS zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace, vyžadující nižší rychlost jízdy.
Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu Ioniq a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu.
Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se Ioniq nachází v režimu ECO.
Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. Ioniq Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.
Elektrizující zážitky z jízdy a chytrá konektivita
Ioniq Plug-in Hybrid umocňuje zážitky z elektrické jízdy speciálními funkcemi osmipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením. Řidič má dokonalý přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem.
Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic v nedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu.
Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu s elektrickým pohonem.
Díky možnosti nabíjení v době mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie v závislosti na využívaném tarifu, například během noci.
Navigační systém také zahrnuje chytrou konektivitu a informační a zábavní systém, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, služeb LIVE s informacemi o dopravě v reálném čase.
Navíc zahrnuje i službou Lifetime Mapcare společnosti Hyundai Motor, která nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru. Ioniq nabízí rovněž podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (dle standardu Qi) mobilních telefonů, díky níž budou mít cestující svůj telefon vždy nabitý.
Zážitky z řízení modelu Ioniq vylepšuje také sedmipalcový displej digitálního panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigačního systému, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim.
V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.
Variabilní jízdní dynamika a nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti
Konstrukce modelu Ioniq Plug-in Hybrid zaručuje optimální jízdní dynamiku, jízdní komfort a vysokou hospodárnost. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá k rychlým reakcím vozu na povely řidiče.
Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu. Ioniq Plug-in Hybrid nabízí režim Sport se sportovněji nastaveným řízením a odlišnou charakteristikou řazení, který umocňuje zážitky z dynamické jízdy.
Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají k výjimečným zážitkům z řízení modelu Plug-in Hybrid.
Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control).
Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.
Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, které umožňují vyšší úroveň komfortu a lepší ovladatelnost a zároveň zvyšují úroveň pasivní bezpečnosti účinným pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi v případě kolize.
Akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh byly pro model Ioniq Plug-in Hybrid zkonstruovány na základě bezpečnostního konceptu s čtyřnásobným zabezpečením.
Přitažlivý design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě
Exteriér verze Plug-in Hybrid disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. S verzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C s funkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu.
Elegantní aerodynamický tvar přispívá k nejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24 a vytváří atraktivní siluetu, přestože Ioniq nabízí ve svém interiéru dostatek prostoru až pěti cestujícím.
Karoserie se dodává v osmi barvách, z nichž dvě jsou metalické a pět perleťových: bílá Polar (nemetalický lak), stříbrná Platinum, modrá Marina (oba odstíny metalické), černá Phantom, šedá Iron, stříbrná Aurora, oranžová Phoenix a hnědá Demitasse (všechny perleťové). V závislosti na stupni výbavy jsou na výběr dvě barvy interiéru: Lava Stone (černá) nebo Afternoon Breeze (béžová) s bílými ozdobnými prvky nebo černými a modrými ozdobnými prvky. Varianty čalounění sedadel zahrnují pleteninu, tkaninu nebo kůži.
Kola mají bílou nebo ryzí stříbrnou barvu s modrými či bílými ozdobnými prvky. Maska chladiče verze Plug-in Hybrid je buď v odstínu Dark Metal (modrá lišta), nebo leskle černá (modrá nebo stříbrná lišta).
¨“Při dostatečném nabití jezdí Ioniq Plug-in Hybrid v
¨“Při dostatečném nabití jezdí Ioniq Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor.“ …takže stejně jako Outlander Plug-In nebo stará Toyota Prius PHEV.
V reálu to bude znamenat, že můžete ujet celou vaši trasu v EV režimu na studený spalovací motor a v poslední zatáčce před cílem budete muset v krizové situaci nebo při hloupém předjíždění na to stoupnout více. Chudák studený spalovák vyletí do otáček, aby na 5 sekund přidal výkonu. A pak zase chcípne. Opakujte toto denně a skončíte jako Ford s hybridním Mondeem v Kanadě, kde se lidem takto postupně dělaly hrudky v mogulu a museli po zimě rozebírat a čistit komplet celý spalovací motor 🙂
Ampera I. generace, koncepcí z roku 2009, měla baterku 13 kWh a 110kW e-motor, takže až do vybití byla s to jet plný knedlík na elektriku, až do omezovače ve 169 km/h. Také stála 1,2 mil. Kč, snad bude Ioniq PHEV alespoň levnější, když má menší baterii…
off
Prius sestřelil čtyřkolku Mercedesa G. Efekt
off
Prius sestřelil čtyřkolku Mercedesa G. Efekt „bezpečnosti“ aut s vysokým těžištěm názorně.
http://bit.ly/2rHaibR
No jo, Prius odjel po vlastních a ‚Budha-Bar‘ byl potupně
No jo, Prius odjel po vlastních a ‚Budha-Bar‘ byl potupně odvlečen.
Tak za 3 roky po leasingu s nízkým nájezdem řekněme za
Tak za 3 roky po leasingu s nízkým nájezdem řekněme za 450 s DPH bude fajn.
Pokud vydrží všechny jeho agreagáty… Držet krok s
Pokud vydrží všechny jeho agreagáty… Držet krok s dlouhodobě ověřenou technikou Priusu nebude lehké.
a co cena? nižší než ioniq ev?
a co cena? nižší než ioniq ev?
Cena stejná! No fuj.
Cena stejná! No fuj.
Tak cena stejna, na cesty do prace se da jezdit stejne jako s
Tak cena stejna, na cesty do prace se da jezdit stejne jako s EV na baterky, na delsi cesty, na rozdil od EV dojedete kdekoli po evrope bez problemu a nejakych zasadnich kompromisu…
+1
+1
naivka 🙂
naivka 🙂
Dekuji za vecny a kvalitne odargumentovany prispevek, s velkou
Dekuji za vecny a kvalitne odargumentovany prispevek, s velkou informacni hodnotou…
nz
nz
PHEV či HEV vidím jen jako odbočku na cestě k EV. Nedává
PHEV či HEV vidím jen jako odbočku na cestě k EV. Nedává mi smysl mít v autě 2 agregáty a starat se nejen o benzínový motor a ještě o elektrický. Úspora benzínu mi nepřijde nijak zásadní a už vůbec ne v porovnání s nákupní cenou (tedy pokud si nechci hrát na jakousi ekologii). Smysl mi dává EV auto, kde odpadne palivový motor a všechny věci s tím spojené. Do 15ti let bude 60% lidí stačit nabít auto 1x za měsíc, protože tohle procento jezdí denně do 40km.
No do 15 let je fajn, ale Hyundai chce to auto prodavat dneska
No do 15 let je fajn, ale Hyundai chce to auto prodavat dneska ze…
To může, ale s 28kWh baterií se moc parády dnes už
To může, ale s 28kWh baterií se moc parády dnes už nenadělá. Měl jsem to den půjčené a asi měli špatnou baterii, protože jsem jezdil hooodně úsporně a najel jsem jen 130km. Jinak se mi infotainment líbit ze všech půjčených aut nejvíce (Leaf, eGolf). Půjdu jednoznačně do EV, ale počkám si na reálný dojezd 300km, což bude běžné tak příští rok nejpozději v 2019.
Taky jsem ji cekal o malinko nizsi, ale pokud bych se mrkl na
Taky jsem ji cekal o malinko nizsi, ale pokud bych se mrkl na cenu hybridu a na rozdily cen hybridu a plug-in hybridu u konkurence, tak treba Toyota ma rozdil mezi hybridnim a plug-in hybridnim Priusem jeste mnohem vetsi.
Takze nakonec to nevypada tak zle.
Navic je Plug-in pro hodne lidi mnohem praktictejsi vozidlo nez ciste elektricka verze.
prius nema vacsi rozdiel medzi hybridnou a phev verziou.
prius nema vacsi rozdiel medzi hybridnou a phev verziou. Praveze mna ta cena Ionuq Phev velmi negativne prekvapila. Este aj predajca tvrdil ze od hybridnej to bude maly rozdiel ale zial nieje.
Kdyz mrknu na stranky Toyoty, tak u Priusu maji cenu 744.900 a
Kdyz mrknu na stranky Toyoty, tak u Priusu maji cenu 744.900 a u Priusu Plug-in 990.900, pokud nemam rozbitou kalkulacku, tak je to 246.000 Kc rozdilu nebo se da rict, ze je Prius Plug-in o 33 % drazsi. U Hyundai vidim ceny 699.990 a 859.990, coz mi vychazi na 160000 Kc nebo 23 %.
nepozeral som že je až taký veľký rozdiel v Českých a
nepozeral som že je až taký veľký rozdiel v Českých a Slovenský cenách.
Tu je Ioniq hybrid od 23.000 Eur. Plugin cenu ešte nemá, ale podla kurzu je to skoro 32.000, teda +39%.
Toyota Prius má u nás +30%.
sranda že sme obaja mali pravdu 😉
Jestli si dobre vzpominam, tak na Slovensku jsou na
Jestli si dobre vzpominam, tak na Slovensku jsou na elektromobily dotace, to umoznuje Hyundai nastavit trochu jinou cenovou politiku.
Uvidime, jakou cenovku vycaruje u Plug-inu, ze je u nas stejna jako za Electric neznamena, ze to tak bude i jinde. Pokud je Hyundai schopen Plug-in vyrabet ve velkych poctech, tak muze byt cena nizsi nez u elektromobilu, navic je u vas o neco levnejsi Prius Plug-in a konkorunce pri nastavovani ceny take hraje roli.
prius nema vacsi rozdiel medzi hybridnou a phev verziou.
prius nema vacsi rozdiel medzi hybridnou a phev verziou. Praveze mna ta cena Ionuq Phev velmi negativne prekvapila. Este aj predajca tvrdil ze od hybridnej to bude maly rozdiel ale zial nieje.
Dle stranek Hyunday stoji stejne jako jako elektromobil s
Dle stranek Hyunday stoji stejne jako jako elektromobil s 28kWh baterii – 859 900Kc.
Pokud nemá v základní výbavě otvírák na pivko, tak do
Pokud nemá v základní výbavě otvírák na pivko, tak do něj nejdu. 🙂