V saském Kamenci (Kamenz) byla aktuálně slavnostně otevřena nová továrna na baterie společnosti ACCUmotive, která spadá pod koncern Daimler.
foto: Daimler
Slavnostnímu otevření nové továrny byli přítomni kromě mnoha jiných německá kancléřka Angela Merkelová, Dieter Zetsche, předseda správní rady Daimler, a další.
NEPŘEHLÉDNĚTE Daimler dává od vodíku ruce pryč
Daimler hodlá během následujících pěti let investovat do vývoje nových elektrických aut asi 10 mld. eur. Nová továrna v Kamenci, která je sama o sobě investicí v hodnotě €500 milionů, je součástí tohoto velkého plánu.
Zatím nebyla potvrzena roční výrobní kapacita továrny, která nejspíš bude v průběhu času stoupat. Jisté je, že půjde o gigawatthodiny ročně. Daimler chce mít do roku 2022 na trhu přes 10 elektromobilů.
Aktuálně značka Mercedes-Benz rozjela malosériovou výrobu plně elektrického nákladního auta. Mezi první osobní elektromobily Daimleru bude patřit elektrické SUV Mercedes-Benz Generation EQ.
Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale
Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale spise jde o nepresnou specifikaci. U vyrabenych bateriovych bloku uvadeji
energy content(prikladne pro smarta treti generaci 17,6 kWh)
a
capacity(prikladne pro smarta treti generaci 35 / 55 kWh). Zde by dle meho mel byt vykon a ne prace, tedy 35/55kW.
viz
https://www.accumotive.de/en/competences/automotive/
jinak ale aspon nejaky obrazky si clovek muze prohlednout.
Sranda je že na sever za lesem vod týhle fabriky jsou
Sranda je že na sever za lesem vod týhle fabriky jsou zakopaný ohromný cisterny zřejmě na ropu. Dost možná strategický rezervy.
Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o
Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o původní fabriku LI-TECu, kteoru společně vlastnil Daimler a Degusa. Daimler pak z joint-venture vystoupil a otevřel si ji teď sám. Dokonce prapůvodně to byla fabrika na lion články do mobilních telefonů. Snad Kamenzi tato třetí reinkarnace už vyjde…
Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall
Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall made in Germany?
Mercedes-Benz Energy Storage Grid.
Pro optimální tlumení energetických špiček
Velmi bezpečné a odolné Li-ion technologie
Individuálně nastavitelný (modulární provedení systém)
zachování zdrojů
„Made in Germany“ kvalita Mercedes-Benz
Na gigatovárnu to z leteckého pohledu nevypadá.
V letecký mapě ještě továrna nestojí. Jsou jen
V letecký mapě ještě továrna nestojí. Jsou jen zahájený zemní práce.
Jen bych chctel neznale uvest do obrazu. Tahle „gigafactory“
Jen bych chctel neznale uvest do obrazu. Tahle „gigafactory“ je velikosti a produkci temer presne 10x mensi nez Tesla Gigafactory. To jen aby nedoslo k mylce, ze to snad nejaka dinosauri automobilka mysli s temi EV vazne
–
–
10x menší než plánovaná nebo 10x menší než současná
10x menší než plánovaná nebo 10x menší než současná nedostavěná v 1. fázi?
10x mensi nez hotova tesla gigafactory.
10x mensi nez hotova tesla gigafactory.
No vida to nám to poněkud scvrklo co 😉
Nikde není psáno,
No vida to nám to poněkud scvrklo co 😉
Nikde není psáno, že to Daimler časem taky nenafoukne, místo tam maj ;D
Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.
Zaprve tohle byla jen
Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.
Zaprve tohle byla jen inagurace a tovarna bude funkcni az v polovine roku 2018. Takze zatim ma Daimler velky hovno, kdyz uz teda chces machrovat s presnymi terminy.
1:0 pro teslu
Zadruhe Gigafactory je uz DNES 3x vetsi, nez ta jejich tovarnicka v hypoteticky plnem provozu(nic takoveho jeste neexistuje)
2:0 pro teslu
Do roku 2020 bude gigafatory hotova a 10x vetsi nez ta jejich krabicka + tesla planuje zacit stavbu dalsich 2-3 tovaren tento rok. Daimler nic takoveho neplanuje.
3:0 pro teslu
Daimler planuje tu svoji krabicku snad v polovine 2018 dokoncit a do roku 2020 v ni vyrabet baterky pro svoje radoby EV. Tou dobou uz tesla bude mit hotovou gigafactory 1 a rozestavene dalsi 2-3…
4:0 pro teslu
Game over.
Strašná práce z tebe vydolovat nějaký ty přesnější
Strašná práce z tebe vydolovat nějaký ty přesnější informace 🙂
Daimler Benz ma velky problem. Kriminalka prohledava dnes
Daimler Benz ma velky problem. Kriminalka prohledava dnes kancelare v souvislosti s emisnimi podvody. DB ma dobre nakroceno k Dieselgate jako VW.
Daimler v Kamenz montuje z dovezenych cinskych/korejskych
Daimler v Kamenz montuje z dovezenych cinskych/korejskych clanku battery packs a to je vse. zadna vyroba clanku jako v Tesla Gigafactory tam neni.
To jsou na hybrid.cz zase informace. Je to bida.
Rad bych Vas upozornil, ze o clancich v tomhle prispevku neni
Rad bych Vas upozornil, ze o clancich v tomhle prispevku neni ani zminka. Je potreba rozlisovat baterie a clanky.
Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu… Ve spojeni s
Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu… Ve spojeni s bateriemy do EV je zrejme porovnani s Gigafactory od Tesla.
Chtelo by to trochu vic posuzovat smysl clanku a ne jen staticky text. Ctenar muze dojit k totalne zkreslenemu zaveru. Vase argumentace je podobna tomu saskovi na hrade.
Tesla už vyrábí články v Giga? Já myslel že taky
Tesla už vyrábí články v Giga? Já myslel že taky ještě porád montujou baterky z dovezenejch článků z Japonska?
Nech ho, je to dalsi slunickar/kavarnik co vse vi vse zna, ale
Nech ho, je to dalsi slunickar/kavarnik co vse vi vse zna, ale poradne si precist clanek se mu nechce, protoze on VI
Podle mě se v GF1 již vyrábí články do PowerWallu i
Podle mě se v GF1 již vyrábí články do PowerWallu i packu, nebo se mýlím?
Ano je to tak. V GF1 se uz davno nove clanky vyrabi.
Ano je to tak. V GF1 se uz davno nove clanky vyrabi.
Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v
Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v růžku budovy začala loni v říjnu. Kdy tedy přesně byla spuštěna linka na výrobu výrobu článků? Při tom oficiálním opening párty to ješte rozhodně nebylo.
Jedná se pouze o 2170?
https://www.google.cz/amp/s/techcrunch.com/2017/01/04/teslas-gi
https://www.google.cz/amp/s/techcrunch.com/2017/01/04/teslas-gigafactory-starts-mass-producing-battery-cells/amp/
Viz. náš článek.
Viz. náš článek.
Díky.
Takže od ledna články do domovních baterek a až
Díky.
Takže od ledna články do domovních baterek a až nejdřív od dubna články do aut. Tak to teprve jede chvilku.