Šéf automobilky Ford dostal padáka, i kvůli elektromobilům

Mark Fields, dosavadní šéf americké automobilky Ford, dostal padáka. Nahradí ho Jim Hackett, dosavadní ředitel divize Ford Smart Mobility.

Jima Hacketta (na obrázku) nahradí v čele divize Ford Smart Mobility Marcy Klevorn, dovasadní vedoucí technik. Jim Farley, šéf Ford Europe, se nově stává viceprezidentem globálních trhů
foto: Ford

Automobilka Ford sice doma v USA úspěšně prodává plug-in hybridy, ale v čisté elektromobilitě příliš neexceluje a ani v oblasti autonomních vozidel o ní není moc slyšet. Přestože už robotická auta testuje.

Když nedávno tržní hodnota automobilky Tesla přesáhla tržní hodnotu GM i Fordu, byl to pomyslný „hřebíček do rakve“ současného šéfa. Bill Ford, pravnuk zakladatele Fordu, říká, že nastává čas bezprecedentní změny.

A je toho názoru, že je potřeba „transformativní vedení“. Do automobilového průmyslu totiž vstupují konkurenti se zcela novými technologickými zkušenostmi, jako je ,Tesla, Uber, Google nebo Apple.

Mark Fields byl u Fordu téměř 30 let, jako CEO působil v letech 2014-2017. Jeho nástupce Jim Hackett se jako ředitel divize chytré mobility zaměřoval primárně na elektromobily a robotická auta.

Už v minulosti slíbil robotické auto do roku 2021. Uvidíme, jak se mu bude dařit! Jisté je, že důraznější konkurence znamená nakonec vždy přínos pro koncového zákazníka.

14 Comments on “Šéf automobilky Ford dostal padáka, i kvůli elektromobilům”

  1. Ford má nejprodávanější auto na americkém trhu, je to
    Ford má nejprodávanější auto na americkém trhu, je to pickup F-150. Jakmile Tesla překvapila autoprůmysl smrští rezervací modelu 3, pak oznámila plně elektrickej tírák a do 2 let i plně elektrický pickup tak začal řvat na stole Fordu alarm, který ješte zesílil po té sranda epizodě na burze. I jenom pro zacpání huby akcionářů bylo třeba něco udělat. Starej hrad se bortí.

    1. Ake iluzie? Ty si volaky strateny chlape… Dnes som sa bol v
      Ake iluzie? Ty si volaky strateny chlape… Dnes som sa bol v Auparku v BA pozriet na novy supercharger… mne to ako iluzia rozhodne neprisla. Automobilky su zaspate, Ford dokazal pounkut len ubohu prerabku focusu co robia garazove firmy uz 10 rokov. Fakt ubohe na taku firmu. Volakedy mam pocit ce cela elektromobilita je len zasluha Tesly, az ked konglomeraty vidia ako im utekaju potencionalne zisky z predaja tak sa veci zacnu hybat spravnym smerom. Ja uz nechcem podporovat uzernickych sejkov a ropnych oligarchov ktory len vo vojnach prilievaju benzin do ohna pre vlastne zisky. Musi prist zmena, dufam ze Tesla prinuti ostatne automobilky konecne jednat, tie co sa neprisposobia caka osud Kodaku a je to tak dobre…

      1. Souhlasim ve vsech bodech obzaloby.
        A mimochodem blahopreji k

        Souhlasim ve vsech bodech obzaloby.
        A mimochodem blahopreji k SC v Bratislave.
        Nedavno jsem byl na Slovensku a musim rict, ze jsem lecos obdivoval. Napriklad, kdyz si nemusi clovek kvuli dalnicni znamce na deset dni patlat sklo cedulkou co pak nejde dolu atd.
        Jen tak dal.

        1. je to sice off topic, ale s těma dálničníma známkama na
          je to sice off topic, ale s těma dálničníma známkama na Slovensku souhlasím. Nechápu, že to neudělají u nás. Dnešní radary umí SPZ přečíst celkem bez problémů. Žádné známky nejdou potřeba, žádní prodejci v řetězci ala benzínky nebo pošta apod.
          Jednoduché, funkční a stát vydělá o x desítek procent víc než teď. Prostě nechápu.

              1. U nás to zatím nepůjde ze stejných důvodů jako na
                U nás to zatím nepůjde ze stejných důvodů jako na Slovensku = korupce. Dokud nevyprší původní nálepkové všimné, tak se nic měnit nebude. A hotovo.
                Viz jen jak dlouho trvalo přesoutěžit výrobu SPZ, která je třeba v Německu dávno decentralizovaná a motorista si sám rozhodne, kam si ji zajde nechat udělat a jakou.
                To je mafiánská ekonomika dámy a pánové, i úplatky se musejí vrátit a vydělat na sebe. Za vším hledej peníze.

                1. Ani v „zaostalým“ Portugalsku nepotřebujou blemcat na skla
                  Ani v „zaostalým“ Portugalsku nepotřebujou blemcat na skla nějaký známky. Kdo tam vjede ten plati.

Napsat komentář