Škoda Karoq: menší souputník Kodiaqa

Škoda Karoq je zcela nově vyvinuté, kompaktní SUV tradiční české značky. Nabízí nové asistenční systémy, Full-LED světlomety a vůbec poprvé ve voze značky Škoda také Digital Instrument Panel.

Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4). Režim Offroad u verze s pohonem všech kol, jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice dále zlepšuje.
foto: Škoda

TISKOVÁ ZPRÁVA

Na výběr je pět motorů ve výkonovém spektru od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k), čtyři z nich jsou nové. Systém druhé řady sedadel VarioFlex nebo Virtuální pedál, usnadňující otevření zadního výklopného víka, jsou jen dvě z mnoha promyšlených řešení v novém, kompaktním SUV značky Škoda.

Zvláště dlouhé předměty lze díky sklopnému opěradlu sedadla předního spolujezdce snadno přepravovat přímo v interiéru kompaktního SUV. Nový model Škoda Karoq měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím.

Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm) naznačuje velkorysý vnitřní prostor. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l.

S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.

Špičková konektivita Díky inovativním řešením patří Škoda Karoq v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice.

Nabízí vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu.

Škoda Karoq

Škoda Karoq
foto: Škoda

S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů. Nové mobilní on-line služby Škoda Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi.

Tlačítko automatického Tísňového volání (Emergency Call), které v Evropě patří ke standardní výbavě až od roku 2018, je součástí výbavy na přání v rámci služby Care Connect již dnes.

Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali.

Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem dosahuje v modelu Karoq nové úrovně. Platforma SmartLink+ se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing.

Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink+ součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.

Škoda Karoq

Škoda Karoq
foto: Škoda Auto

Spolehliví pomocníci: Asistenční systémy Ve voze Škoda Karoq je k dispozici široká škála asistenčních systémů. K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist.

K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist.

Pro model Škoda Karoq jsou k dispozici i další asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.

Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu Škoda Karoq umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.

Světová premiéra nového SUV Škoda Karoq ve Stockholmu

Světová premiéra nového SUV Škoda Karoq ve Stockholmu
foto: Škoda

Škoda Karoq nabízí od výbavy Ambition volitelně Full-LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.

Silné motory, agilní podvozek Nové kompaktní a všestranné SUV má pod kapotou nejmodernější techniku. Novinkou v nabídce pohonných jednotek jsou oba zážehové a dva vznětové motory.

Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.

Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG.

Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k významné úspoře paliva.

tisková zpráva

31 Comments on “Škoda Karoq: menší souputník Kodiaqa”

  1. Tisková zpráva spalovací automobilky přeložená pro
    Tisková zpráva spalovací automobilky přeložená pro zdejší elektromobilisty zní asi takto: „Vyrobili jsme sračkomet jako kráva a pojmenovali ho podle velkého medvěda. Pak jsme naklonovali menší sračkomet a pojmenovali ho – asi podle sladké mrkve.“ 🙂
    Ostatní věci v tiskovce jsou většinou naprosto nepodstatné popisy letitých funkcí levných dotykových telefonů….

  2. „systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. “
    Tohle by

    „systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. “

    Tohle by se mělo na těchto stránká podrobněji rozebírat.
    Ale osobně nevěřím, že to bude skutečně užitečně funkční pro uživatele, minimálně ještě pár let do faceliftu tohoto modelu a další generace těchto funkcí.

        1. Ano pane, nenapsal jsem „priblizne“ a za trest bych se mel
          Ano pane, nenapsal jsem „priblizne“ a za trest bych se mel nechat prejet Vondrakovou virtualni Teslou…

          Ale to nebyla moje pointa, chtel jsem rict, ze kapacita autobaterie je prekvapive velka – i „jen“ 0.5kWh odpovida u 1.5 tunoveho auta 3 zabrzdenim ze 100kmh nebo 12 z 50kmh pri 100% ucinnosti….

  3. Jelikož město Praha teď financuje nějakou hodně
    Jelikož město Praha teď financuje nějakou hodně slaboduchou kampaň proti SUV, tak bych sem přispěl pravdivými fakty.

    Hlavní nevýhody SUV jsou na dálnicích (vyšší aerodinamický odpor a spotřeba) a zatáčkách na okreskách (o něco horší stabilita, ale u těchto českých to není ani zdaleka tak příšrné jako u starých modelů v USA), a pak dost navýšené náklady na údržbu u velkých rozměrů kol.
    Pro provoz v Praze jsou nejmodernější SUV naopak spíš výhodná, a zvyšují tam pak široce pošet „menších náklaďáčků“, které můžou dopravovat drtivou většinu potřebných i velkých věcí do bytů, jenž v hromadné dopravě nedovezete.

    Zásadní problém při masovém využívání SUV tak zůstává hlavně to, že tento typ vozů nejvíc využívá dnešní byrokratický EU systém měření totálně falešné tabulkové spotřeby paliv na 100 km.

    1. Jasně většinu SUV v Praze mají lidi co vozí nějaký
      Jasně většinu SUV v Praze mají lidi co vozí nějaký náklady? Myslíš, náklady jako jsou paničky podnikatelů nebo metrouše co musí mít silné SUV 😀

      Jooo, kdyby to co jsi napsal byla , pravda a v Práglu ty uata používali lidi co vozí nějalké ty větší náklady, pak bych mohl souhlasit, ale když na tyto auta přešli „profíci“ co kdys řídili oktávky, audiny apod., kdy ukazovali, že předpis je něco an co kašlou…

Napsat komentář