NĚMECKO: prodej elektroaut stoupl o 120 %

Prodej aut do zásuvky zažívá v celém světě vzestupy a výjimečně i pády. Pro Německo posledních čtyř měsíců platí varianta první.

Speciální Carbon Edition elektromobilu BMW i3 (33 kWh).
foto: BMW

Elektromobily i plug-in hybridy se v Německu prodávají o desítky i stovky procent více než za stejné období minulého roku. Nejspíš za to mohou i dotace na jejich nákup.

Za duben 2017 se v Německu prodalo 3587 elektromobilů (1413) a plug-in hybridů (2174). To je meziroční nárůst o 120 %. Podíl aut do zásuvky na celkových prodejích dosáhl 1,23 % a už třetí měsíc za sebou přesáhl 1,2 %.

Mezi nejprodávanějšími elektromobily tradičně vedou BMW i3 (357) a Renault Zoe (280). Slušně se dařilo i vozům Tesla, když si Tesla Model S připsal skóre 124 a Tesla Model X 73. Špatně na tom nejsou ani Kia Soul EV (223) a Hyundai Ioniq Electric (73).

Z dlouhodobých grafů jasně plyne, že prodeje aut do zásuvky v Německu jdou postupně pomalu, ale jistě nahoru. Německé automobilky navíc chystají řadu nových modelů, které by k elektromobilitě v následujících letech měly přilákat další nové zákazníky.

39 Comments on “NĚMECKO: prodej elektroaut stoupl o 120 %”

  1. Ono v Německu nedává provoz elektromobilu moc smysl.
    Ono v Německu nedává provoz elektromobilu moc smysl. Benzín i nafta tam stojí podobně jako u nás a elektřina je tam pro koncové uživatele dvakrát a vícekrát drahá. To pak nedává smysl, jezdit na elektřinu, provozní náklady totiž převyšují náklady u spalovacího auta. Samozřejmě si to koupí lidé, kteří mají na střeše obří fotovoltaické pole. Tam to smysl dává, ale to je bohužel zatím i na Německo poměrně úzký trh.

    1. Souhlasím ve městech, ale jejich vesnice, zvláště v
      Souhlasím ve městech, ale jejich vesnice, zvláště v některých regionech, jsou doslova solární farmy, kolik baráků tam má fotovoltaiku na střeše. Tam jim to smysl dává určitě. Volí Makrelu (mně se ta přezdívka líbí, to není myšleno zle), ta chce Energiewende, tak se holt musí snažit. FVE, vítr, voda a elektromobilita.

                1. 🙂 Měli jsme za komančů takové heslo, když se nás
                  🙂 Měli jsme za komančů takové heslo, když se nás ptali, čím bychom chtěli být: Nezaměstnaný v USA.

    1. Dle sdělení zástupce Nissanu v ČR se o upgrade neuvažuje.
      Dle sdělení zástupce Nissanu v ČR se o upgrade neuvažuje. Nelze dodatečnĕ vyměnit palubní nabíječku za silnější, nelze prý ani novější typ rádia nelze prostě nic a asi to ani hlavně neumí. Chtěl jsem si u nich zakoupit novou originální baterii nebo články ( na upgrade ) a to taky nejde ! Baterie není nikde skladem a o tom ze bych si svoji starou baterii ponechal nechtějí ani slyšet.

      1. Řešení existuje asi jediné, zkusit někde sehnat zbořený
        Řešení existuje asi jediné, zkusit někde sehnat zbořený novější model. Řeším to přes kamaráda, který má firmu na likvidaci autovraků a má přístup do aukcí vraků u pojišťoven… Ale je to na dlouho, těch aut jezdí pár.

        1. Aktuálně nikde v celé Evropě žádná havárka není, tedy
          Aktuálně nikde v celé Evropě žádná havárka není, tedy vrak s baterkou. Hledám už rok a půl. Baterka je první co se z EV bouračky prodá.
          Osobně zamýšlím koupit kompletního nebouranýho Leafa v Anglii, cenově vyjde rok 2014 cca 250 000 Kč, vzít z něj baterku a ještě zbyde komplet celý nepoškozený auto, který se dá rozprodat na ND. Takhle ta baterka vyjde levněji než nová v Nissanu.
          NV 200 má totiž velký prostor tam co má spalovací NVéčko nádrž, tam se články krásně vlezou a hlavně váží jen málo přes 200 kg. NV s dvojitou baterií 48kw……….

            1. Díky za radu, ale má to malou chybu. Neumím Japonsky
              Díky za radu, ale má to malou chybu. Neumím Japonsky 🙂
              Leafem koupeným v Anglii se můžu celou dovolenou vozit, ujistit se co jsem koupil a eventuelně vrátit a posléze s ním dojet domů.
              Od baterky co mi japončík u nich z auta vykuchá nevím co můžu čekat a jak se říká Japonec až NAKONEC 🙂
              No bude to chtít ještě promyslet, vzhledem k podpoře elektromobility v čr a ceně za nabíjení přemýšlím jestli raději elektroauto nehodit na strom a pak rozprodat zbytky z totálky a koupit mírně jetou Teslu, ještě s doživotním superchargerem.
              Když člověk s nissanem zůstane vyset před Vystrkovem 5 km a řidič odtahovky ironicky pozdraví slovy ,,tak to je ta budoucnost,, a když Vám na parkovišti malují na skla znak Renaulta
              mám chuť auto podpálit hned neboť mají pravdu že jsme renault.

                1. to se někdy stane 🙁 ale sraz v Olomouci byl moc fajn a za
                  to se někdy stane 🙁 ale sraz v Olomouci byl moc fajn a za to L. Kaštovskému pocta a dík.

                2. No mě se to málem stalo taky. Já počítal s posledním
                  No mě se to málem stalo taky. Já počítal s posledním krátkým dobitím v Mohelnici, aby to bylo bezpečné. A ta stanice nejela… Tak jsem musel dojet až do cíle… Dojel jsem asi s 1,5 procenty baterky. Na jeden zátah to bylo asi 146 km. Kdybych nezajížděl do Mohelnice kvůli tomu nabíjení, bylo by to v pohodě. Zpátky jsem to pak vzal rovnou a v Hradci zbylo 5 % baterky…

                3. Dva blázniví studenti, co se ženou po dálnici 130km
                  Dva blázniví studenti, co se ženou po dálnici 130km rychlostí, aby jim nezbylo tolik dojezdu jako loni. Tentokrát jim chybělo 1300m. No comment.

                4. Jen vysvětlení pro ostatní…
                  Jen vysvětlení pro ostatní…

    2. Slyšel jsem od známého někde od Ostravy, že vyvíjí
      Slyšel jsem od známého někde od Ostravy, že vyvíjí super capacitory, které umí dlouhou dobu udržet vysoký náboj, prý několik dní.
      Serioznost info neumím posoudit, neviděl jsem to, ale byla mi nabídnuta možnost nechat si do auta nainstalovat baterii těchto kondenzátorů k otestování…….

  2. Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v
    Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v novém Leafu bude jen 40kWh a 60kWh bude nejdříve až příští rok. S tou nabíječkou bych byl také skeptický:-( A cena? Tím,že je pomalu jasné,že Bolt nebude velkou konkurencí,tak si myslím,že cena nového Leafu bude oscilovat lehce na 1 milionem korun ve výbavě Tekna. A uspěch by byl,kdyby Visia stála okolo 800 tisíc. Jirka

    1. Samozřejmě, že vyhlížejí nového Leafa. Záleží na
      Samozřejmě, že vyhlížejí nového Leafa. Záleží na tom, jakou baterku do něj Nissan dá a za kolik to bude. Případně jestli tam dá i 3fázovou palubní nabíječku, ale v to moc nedoufám. Jsem zvědavý jako malý kluk – podobně jako před 1.4.2016. 🙂

      1. Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v
        Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v novém Leafu bude jen 40kWh a 60kWh bude nejdříve až příští rok. S tou nabíječkou bych byl také skeptický:-( A cena? Tím,že je pomalu jasné,že Bolt nebude velkou konkurencí,tak si myslím,že cena nového Leafu bude oscilovat lehce na 1 milionem korun ve výbavě Tekna. A uspěch by byl,kdyby Visia stála okolo 800 tisíc. Jirka

          1. Až se dostanou do prodeje,jistě to nebude trvat dlouho.
            Až se dostanou do prodeje,jistě to nebude trvat dlouho. Nemyslím si,že by Nissan byl natolik nepřátelský vůči této aplikaci,že by nějak bránil její aktualizaci nějakou zásadní formou změny protokolů. Holt,musíme si počkat:-)

Napsat komentář