Bloomberg New Energy Finance hlásí, že už dokonce i ropné společnosti si uvědomují, že elektrická auta jsou tu a už nikam nepůjdou.
foto: Activ-Michoko, licence public domain
Bloomberg odhaduje, že do roku 2020 bude na trhu asi 120 modelů aut do zásuvky. Často to budou vozy, proti kterým budou stará spalovací auta vypadat jako fosílie.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen: překonáme cokoliv, co udělá Tesla
Joel Couse, šéfekonom společnosti Total SA, jednoho z největších ropných producentů, například odhaduje, že do roku 2030 budou auta do zásuvky tvořit 15 % až 30 % prodejů nových aut.
To podle něj nutně bude znamenat i dosažení maximální spotřeby ropy pro pohon aut a nejspíš možná i pokles právě v tomto období. Bloomberg nicméně upozorňuje, že Total patří v tomto ohledu mezi největší optimisty.
Odhady o poklesu spotřeby ropy ale upravují i další ropné společnosti. Například Shell si myslí, že maxima dosáhne koncem příštího desetiletí.
Samotný Bloomberg odhaduje, že do roku 2040 bude podíl aut do zásuvky na prodejích nových aut globálně tvořit 35 % až 47 % (dnes je to necelé 1 %). V roce 2030 už by se tak mohlo světově prodat přes 20 milionů aut do zásuvky. Většina v Číně, USA a Evropě (v tomto pořadí).
To jako, že v roce 2030 se ještě bude stále prodávat 70
To jako, že v roce 2030 se ještě bude stále prodávat 70 až 85% spalovacích aut? To jak fakt? To pan análytik vzal asi pravítko a protáhl přímku prodejů EV od roku 2000 až do roku 2030, ne?
Vždyť už v roce 2020 bude na trhu třetí generace EV s dojezdy 400-500km, cena půjde rapidně dolů, objemy výroby nahoru a v tu chvíli se minimálně ze spalovacích osobáků stane zcela nekonkurenceschopný neprodejný a zastaralý šrot.
Za deset let co jsou na trhu elauta žádná revoluce
Za deset let co jsou na trhu elauta žádná revoluce nepřišla,takže je otázka co tu novou éru dopravy spustí,,, buď se něco stane a nebude příplatek za elektro 100% ceny navíc a nebo přijde novinka ve stylu třeba jako ajfoun s šahacim displejem
Ještě cca 20.let mohou žít než dojezdí auta, která se
Ještě cca 20.let mohou žít než dojezdí auta, která se vyrábí dnes a v blízké budoucnosti. Pak už to s nima půjde z kopce, budou je živit jen dodávky pro výrobu plastů a možná … potravin 🙂
Německej pošťáckej Streetscooter chtějí montovat v
Německej pošťáckej Streetscooter chtějí montovat v Severních Čechách. Cena milijón kč.
http://www.autorevue.cz/postacky-elektromobil-dorazil-do-ceska-prozkoumali-jsme-ho
Při plánování byla uváděna cena 5000 EUR a ted chtějí
Při plánování byla uváděna cena 5000 EUR a ted chtějí 37000 EUR (pokud je to pravda tak to nedává absolutně smysl) Nulová výbava, minimální dojezd (80km). Chudáci pošťáci vypadá to jako kvalitní FAIL. A to jsem tomu docela fandil.
Tam chybí autorádio?
Tam chybí autorádio?
Totak, ještě poslouchat rádio v práci by se jim líbilo.
Totak, ještě poslouchat rádio v práci by se jim líbilo. Nic musí být rádi za airbag ve volantu a ukazatel rychlosti 😀
5.000 €jro byla původní zákl. cena bez režijí jen
5.000 €jro byla původní zákl. cena bez režijí jen nákupka a ještě při určitým objemu výroby, který se teprve rozjíždí. Ale nejspíš jo časem se to na 10-15.000 s €jrodotacema dostane 😉
Ne, ne, a opět ne. 5000€ nebyla nikdy cena poštovního
Ne, ne, a opět ne. 5000€ nebyla nikdy cena poštovního Streetscooteru, ani výrobní, ani jakákoli jiná. To si jen nějaký novinář popletl Streetscooter s projektem nějaké motokáry, kterou před tím dělal stejný (?) tým a tuto několikrát oficiálně dementovanou blbost neustále někdo opakuje.
aha no tak asi jo. Každopádně kolik myslíte je tedy
aha no tak asi jo. Každopádně kolik myslíte je tedy výrobní cena toho vozu jen co se týče nákladů za materiál??
auto.idnes.cz/streetscooter-posta-elektromobil-dodavka-fjp-/automoto.aspx?c=A170512_154237_automoto_fdv
Jak bych to asi mohl vědět? Ale jestli to skládají
Jak bych to asi mohl vědět? Ale jestli to skládají malosériově v Evropě, tak to žádná láce nebude. Tomu ostatně napovídá i zveřejněná prodejní cena téměř na úrovni Nissan eNV200, což je docela tristní.
Dost bude záležet na tom jestli se uchytí autonomně
Dost bude záležet na tom jestli se uchytí autonomně řízená auta a mobilita-jako-služba. V tom případě totiž autonomní elektromobily, které si zákazníci budou volat telefonem (nebo něčím ještě víc cool) klidně mohou tvořit menšinu všech aut, ale díky 10-15x vyššímu nájezdu budou jasně dominovat v přepravním výkonu.
A co vas vede k tomu ze to nebude autonomni vuz na benzin,
A co vas vede k tomu ze to nebude autonomni vuz na benzin, naftu nebo vodik?
Jinak elektromobil ktery se pres noc dojede nabit a pak se zaparkuje zpatky pred dum by urcite byl fajn.
S tím už vyhrožujou u M3.
S tím už vyhrožujou u M3.
Elektřina je suverénně nejlevnější „palivo“, elektrický
Elektřina je suverénně nejlevnější „palivo“, elektrický pohon je jednoduchý na údržbu. Proto jsou na hlavních tratích elektrické rychlíky, proto jezdí na elektřinu metro a tramvaje.
Jenomže, když už budu chtít vlastní elektromobil ne co je
Jenomže, když už budu chtít vlastní elektromobil ne co je půjčenej a jezdí v něm kdekdo…
Bohužel život je o tom, že docela velká část lidí jsou prasata a jaksi nehcci jezdit po někom, kdo nezná hygienu…
A už vůbec nezminuju, že občas něco nakoupím nechám v autě, abych to pak druhej den někam vezl, a váš systém mě nutí „pracovat“ nad míru co mi je příjemné…
Nikdo vás nenutí. Chápu, že každý má nastavení toho,
Nikdo vás nenutí. Chápu, že každý má nastavení toho, co považuje za pohodlí trochu jinak. U mě převažuje to, že bych se nemusel starat o pojistky, tankování, udržbu, splátky, opravy, výměnu pneumatik, … A nemusel bych řídit, což je núúúúdáááá.
Jisté je jen to, že tohle nebude anonymní MHD. Prasata budou velmi rychle objevena a eliminována.
Tak to „systém“ nutí pracovat nad míru už teď, bo
Tak to „systém“ nutí pracovat nad míru už teď, bo nechavát cokoliv přes noc v autě znamená přijít druhý den ráno k vykradenému autu.
No tak ono ne kazdy parkuje na parkovisti nekde na sidlisti
No tak ono ne kazdy parkuje na parkovisti nekde na sidlisti ze…
Mimochodem veci v kufru v aute vam jen tak nekdo neukrade, pokud nevi o tom, ze je tam mate, I kdyz to auto stoji nekde na blbem miste…
Aha, ja zapoměl, že na „dědině“ zaparkované auto pod
Aha, ja zapoměl, že na „dědině“ zaparkované auto pod pergolou, není šance vykrást.
VW gruppensex neřeknou lautr nic, polibte si šos.
Volkswagen
VW gruppensex neřeknou lautr nic, polibte si šos.
Volkswagen odmítl zveřejnit výsledky vyšetřování emisní aféry
https://www.novinky.cz/ekonomika/437419-volkswagen-odmitl-zverejnit-vysledky-vysetrovani-emisni-afery.html
z niektoreho z minulych clankov mi vyplynulo, ze aktualny
z niektoreho z minulych clankov mi vyplynulo, ze aktualny predaj aut do zastrcky je cca 1.5 % …
Tak mi to vysvětlili. Vadí jim Tesla!!! Jako příkladný
Tak mi to vysvětlili. Vadí jim Tesla!!! Jako příkladný elektromobil se odněkud právě připlížil bílý VW e-Golf…
hybrid.cz/nabijeni-elektromobilu-v-cesku-200-dobijecek-uz-za-par-let#comment-97590
Tonda Blaník vám to vysvětlí
Tonda Blaník vám to vysvětlí 🙂
stream.cz/blanik/10017426-tonicku-nevzlykej
aký pokles?
2016
– počet predaných bateriek cca 0,8
aký pokles?
2016
– počet predaných bateriek cca 0,8 miliona
– počet predaných spalovakov cca 95 milionov
2030
– počet predaných bateriek nech 20 milionov
– počet predaných spalovakov cca 100 milionov (hruby odhad)
aj keby sa baterky presadzovali rýchlejšie, tak je ešte X ďalších odvetví, ktoré chlastajú benzín.
Ropné spoločnosti sa nemajú čoho báť minimálne do roku 2050
Ale spotřeba těch 20 milionů aut jim nejspíš bude v roce
Ale spotřeba těch 20 milionů aut jim nejspíš bude v roce 2030 chybět + spotřeba těch 100 milionů bude díky technologii nižší než spotřeba těch loňskejch 95 mil.
Jenže samotný objem ještě neznamená zisky, když není
Jenže samotný objem ještě neznamená zisky, když není alternativa můžete šroubovat ceny, když je alternativa nemůžete. Samozřejmě ,že proti ropě jako celku zatím není alternativa, ale prodávat ropu za 100USD jako tomu bylo dříve už patrně nebude možné.
aký pokles?
2016
– počet predaných bateriek cca 0,8
aký pokles?
2016
– počet predaných bateriek cca 0,8 miliona
– počet predaných spalovakov cca 95 milionov
2030
– počet predaných bateriek nech 20 milionov
– počet predaných spalovakov cca 100 milionov (hruby odhad)
aj keby sa baterky presadzovali rýchlejšie, tak je ešte X ďalších odvetví, ktoré chlastajú benzín.
Ropné spoločnosti sa nemajú čoho báť minimálne do roku 2050
Můj odhad 2030. Prodaných aut 132 mil. z toho čistých
Můj odhad 2030. Prodaných aut 132 mil. z toho čistých baterek 27 mil.
K tomuto článku perfektně pasuje reklamní kampaň Zastavte
K tomuto článku perfektně pasuje reklamní kampaň Zastavte Teslu.
Odkaz pobavil! Díky!
Odkaz pobavil! Díky!
Najviac mi je ľúto chudáka Piera. Takto ho podrazila
Najviac mi je ľúto chudáka Piera. Takto ho podrazila vlastná žena :-)))