Boom elektromobility už uznávají i ropné společnosti

Bloomberg New Energy Finance hlásí, že už dokonce i ropné společnosti si uvědomují, že elektrická auta jsou tu a už nikam nepůjdou.

Klasické čerpací stanice nabízející pouze fosilní paliva se během následujících tří desetiletí buďto výrazně promění, nebo upadnou v zapomnění. O nástupu elektromobilů jsou dnes přesvědčeni dokonce už i ropní giganti.
foto: Activ-Michoko, licence public domain

Bloomberg odhaduje, že do roku 2020 bude na trhu asi 120 modelů aut do zásuvky. Často to budou vozy, proti kterým budou stará spalovací auta vypadat jako fosílie.

Joel Couse, šéfekonom společnosti Total SA, jednoho z největších ropných producentů, například odhaduje, že do roku 2030 budou auta do zásuvky tvořit 15 % až 30 % prodejů nových aut.

To podle něj nutně bude znamenat i dosažení maximální spotřeby ropy pro pohon aut a nejspíš možná i pokles právě v tomto období. Bloomberg nicméně upozorňuje, že Total patří v tomto ohledu mezi největší optimisty.

Odhady o poklesu spotřeby ropy ale upravují i další ropné společnosti. Například Shell si myslí, že maxima dosáhne koncem příštího desetiletí.

Samotný Bloomberg odhaduje, že do roku 2040 bude podíl aut do zásuvky na prodejích nových aut globálně tvořit 35 % až 47 % (dnes je to necelé 1 %). V roce 2030 už by se tak mohlo světově prodat přes 20 milionů aut do zásuvky. Většina v Číně, USA a Evropě (v tomto pořadí).

32 Comments on “Boom elektromobility už uznávají i ropné společnosti”

  1. To jako, že v roce 2030 se ještě bude stále prodávat 70
    To jako, že v roce 2030 se ještě bude stále prodávat 70 až 85% spalovacích aut? To jak fakt? To pan análytik vzal asi pravítko a protáhl přímku prodejů EV od roku 2000 až do roku 2030, ne?

    Vždyť už v roce 2020 bude na trhu třetí generace EV s dojezdy 400-500km, cena půjde rapidně dolů, objemy výroby nahoru a v tu chvíli se minimálně ze spalovacích osobáků stane zcela nekonkurenceschopný neprodejný a zastaralý šrot.

    1. Za deset let co jsou na trhu elauta žádná revoluce
      Za deset let co jsou na trhu elauta žádná revoluce nepřišla,takže je otázka co tu novou éru dopravy spustí,,, buď se něco stane a nebude příplatek za elektro 100% ceny navíc a nebo přijde novinka ve stylu třeba jako ajfoun s šahacim displejem

    1. Při plánování byla uváděna cena 5000 EUR a ted chtějí
      Při plánování byla uváděna cena 5000 EUR a ted chtějí 37000 EUR (pokud je to pravda tak to nedává absolutně smysl) Nulová výbava, minimální dojezd (80km). Chudáci pošťáci vypadá to jako kvalitní FAIL. A to jsem tomu docela fandil.

        1. Ne, ne, a opět ne. 5000€ nebyla nikdy cena poštovního
          Ne, ne, a opět ne. 5000€ nebyla nikdy cena poštovního Streetscooteru, ani výrobní, ani jakákoli jiná. To si jen nějaký novinář popletl Streetscooter s projektem nějaké motokáry, kterou před tím dělal stejný (?) tým a tuto několikrát oficiálně dementovanou blbost neustále někdo opakuje.

  2. Dost bude záležet na tom jestli se uchytí autonomně
    Dost bude záležet na tom jestli se uchytí autonomně řízená auta a mobilita-jako-služba. V tom případě totiž autonomní elektromobily, které si zákazníci budou volat telefonem (nebo něčím ještě víc cool) klidně mohou tvořit menšinu všech aut, ale díky 10-15x vyššímu nájezdu budou jasně dominovat v přepravním výkonu.

        1. Jenomže, když už budu chtít vlastní elektromobil ne co je
          Jenomže, když už budu chtít vlastní elektromobil ne co je půjčenej a jezdí v něm kdekdo…
          Bohužel život je o tom, že docela velká část lidí jsou prasata a jaksi nehcci jezdit po někom, kdo nezná hygienu…
          A už vůbec nezminuju, že občas něco nakoupím nechám v autě, abych to pak druhej den někam vezl, a váš systém mě nutí „pracovat“ nad míru co mi je příjemné…

          1. Nikdo vás nenutí. Chápu, že každý má nastavení toho,
            Nikdo vás nenutí. Chápu, že každý má nastavení toho, co považuje za pohodlí trochu jinak. U mě převažuje to, že bych se nemusel starat o pojistky, tankování, udržbu, splátky, opravy, výměnu pneumatik, … A nemusel bych řídit, což je núúúúdáááá.
            Jisté je jen to, že tohle nebude anonymní MHD. Prasata budou velmi rychle objevena a eliminována.

  3. aký pokles?
    2016
    – počet predaných bateriek cca 0,8

    aký pokles?
    2016
    – počet predaných bateriek cca 0,8 miliona
    – počet predaných spalovakov cca 95 milionov

    2030
    – počet predaných bateriek nech 20 milionov
    – počet predaných spalovakov cca 100 milionov (hruby odhad)

    aj keby sa baterky presadzovali rýchlejšie, tak je ešte X ďalších odvetví, ktoré chlastajú benzín.

    Ropné spoločnosti sa nemajú čoho báť minimálne do roku 2050

    1. Jenže samotný objem ještě neznamená zisky, když není
      Jenže samotný objem ještě neznamená zisky, když není alternativa můžete šroubovat ceny, když je alternativa nemůžete. Samozřejmě ,že proti ropě jako celku zatím není alternativa, ale prodávat ropu za 100USD jako tomu bylo dříve už patrně nebude možné.

  4. aký pokles?
    2016
    – počet predaných bateriek cca 0,8

    aký pokles?
    2016
    – počet predaných bateriek cca 0,8 miliona
    – počet predaných spalovakov cca 95 milionov

    2030
    – počet predaných bateriek nech 20 milionov
    – počet predaných spalovakov cca 100 milionov (hruby odhad)

    aj keby sa baterky presadzovali rýchlejšie, tak je ešte X ďalších odvetví, ktoré chlastajú benzín.

    Ropné spoločnosti sa nemajú čoho báť minimálne do roku 2050

Napsat komentář