Prodej aut do zásuvky v Evropě na rekordních úrovních

V březnu 2017 se v Evropě prodalo téměř 29 000 aut do zásuvky. Za první čtvrtletí to celkem dělá 65 000 plug-in hybridů a elektromobilů.

Renault Zoe, nejprodávanější elektromobil v Evropě, se dobíjí u nabíjecího stojanu
foto: Renault

Rozhodně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě zůstává Renault Zoe, kterého se v březnu prodalo 3762 kusů, celkem za první čtvrtletí jen těžko dostihnutelných 9220!

Renault Zoe se díky nové 41kWh verzi prodává opravdu dobře, zejména doma ve Francii (5191, 70% podíl na registracích nových elektroaut), ale i na dalších trzích. Meziročně je to pro Zoe 57% nárůst.

Na druhém místě je Nissan Leaf, který zase ženou kupředu velké slevy v přípravě na příchod nové generace. Za březen si připsal 3188, celkově za 2017 už 5911.

Na třetím místě je plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV se skóre 3129 a 5375 celkem. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si mne ruce a potvrzuje svou jasně vedoucí pozici v oblasti elektromobility co se týká prodejů.

Na čtvrtém místě je v evropských prodejích BMW i3, opět zejména díky nové 33kWh verzi. Za březen přidal elektromobil 1784 prodaných kusů, celkem je na 5065.

Skvěle se vede i elektromobilům Tesla. Tesla Model S si připsal za březen 2060, celkem má 3715; Tesla Model X skóroval 2016 a celkem má 2902. Pro zajímavost, Hyundai Ioniq Electric se za březen prodalo 492 kusů na celkově skromných 1125.

27 Comments on “Prodej aut do zásuvky v Evropě na rekordních úrovních”

    1. tipovať sa nedá z (S)prostého dôvodu
      – taký R ZOE sa mal

      tipovať sa nedá z (S)prostého dôvodu
      – taký R ZOE sa mal predávať na slovensku … na autosalóne mali ZOE vystavené (požičané u osterajchu), v kufri farebné publikácie, mladík mal v ruke pokrčený výtlačok (z pc?) s špoecifikáciami, mal to z veľkej časti naučené, čo nevedel, mi ukázal, … predajcovia mimo bratislavy mi povedali, že u nich ani náhodou, predvádzacie jazdy nula, dostupnosť konfigurátora nula, termány nula;
      – hjunday ionic electric má oneskorenie ako kedysi favorit, predajcovia DÚFAJÚ že objednané dostanú do decembra t.r.;
      VW nemajú hornú hranicu ceny;
      – kia stojí;
      – leaf sa snaží, ale …
      – ostatní hrajú mŕtveych chrobákov.
      – a s nabíjaním sa hýbe (pracujú aj v so, ne, sviatok!) iba TESLA (dokonca uvažujú nad otvorením „národných“ predajní cz-sk-hu)!

                1. Kdepak bude to v rámci kampaně ministryně práce Marxové
                  Kdepak bude to v rámci kampaně ministryně práce Marxové genderově vyrovnaně U Manky. Protože TA TESLA 🙂

                2. pani ministerka si už objednala demonštrantov, ktorým (ako
                  pani ministerka si už objednala demonštrantov, ktorým (ako hlasu ľudu) vyhovie?

                3. Paní ministrině už je na dlažbě 🙂
                  Paní ministrině už je na dlažbě 🙂

        1. od pracovníka teslapredajne viedeň. začínajú nestíhať –
          od pracovníka teslapredajne viedeň. začínajú nestíhať – bol to servis, neskôr pridali objednávanie (konfiguráciu), nedávno „výdajné miesto“ (po model S,X netreba chodiť do tilburgu) a majú priestorové problémy. keď sa pridá model3, … asi tak.

    1. Měsíc jezdím s Ioniqem a 220-230 km je pro něj vcelku v
      Měsíc jezdím s Ioniqem a 220-230 km je pro něj vcelku v pohodě. Pro Nissan i Bmw těžko dosažitelných. Hyundai i s menší baterií umí divy. Ale zároveň to hyundai netlačí do velkých prodejů. Dlouhé termíny dodání apod. Asi to dělá pouze z nutnosti. Ale povedlo se jim to.

        1. Já myslím, že problém není dojezd ale velká baterie.
          Oni

          Já myslím, že problém není dojezd ale velká baterie.
          Oni nemají a nestíhají vyrábět baterie do stávajících (malých) počtů kusu aut, kdyby zvětšily baterii v autě tak těch aut vyrobí polovinu. Takže ještě míň než by jsme si a možná i oni přáli.

          Takže kdo bude mít dost baterií bude mít i dost aut.
          A to snad kromě Tesly zatím nikdo nemá a asi dlouho mít nebude.

          1. Uzkym hrdlom sa skor stava nedostatok materialu – najtazsie
            Uzkym hrdlom sa skor stava nedostatok materialu – najtazsie zvysite tazbu Litia potrebneho na baterky.

            Jednoduchsie sa uz potom da zvysit samotna kapacity vyrobnych liniek 😉

            Uz aj HP ma totiz problemy s dodavkami obycajnych notebookov a odovodnuje to chybajucim materialom. Tie ich baterie su tiez LiOn

            1. Ne, ne.
              Hlavní problém je teď v nedostatku kobaltu.
              Ale je

              Ne, ne.
              Hlavní problém je teď v nedostatku kobaltu.
              Ale je pravda, že i litium by při navyšování výroby dost rychle docházelo, automobilová elektrorevoluce se prostě konat až tak brzo nebude.
              Minimálně 10-20 let se budou muset těžaři těchto kovů dorovnávat na masovou úroveň hledačů nafty z doby před skoro sto lety.

                1. Všechny aktuálně používané chemie katody článků pro
                  Všechny aktuálně používané chemie katody článků pro EV (kromě celkem okrajového LiFePO4) používají kobalt.

Napsat komentář