BMW prodalo za 1. čtvrtletí 2017 téměř 20 000 aut do zásuvky

Mnichovská automobilka BMW si dala za cíl prodat letos 100 000 aut do zásuvky. Za první čtvrtletí zatím zvládla téměř pětinu.

Nový plug-in hybrid BMW 530e iPerformance
foto: BMW

BMW má dnes překvapivě bohatou nabídku plug-in hybridů, kterou navíc stále rozšiřuje. K tomu prodává také elektromobil BMW i3, nejnověji vybavený 33kWh baterií.

Za první tři měsíce letošního roku dokázalo BMW dodat zákazníkům téměř 20 000 aut do zásuvky. Jde o číslo kombinující vozy řad BMW i a BMW iPerformance. Jejich celková výroba za první čtvrtletí dosáhla 24 000 kusů.

Přitom BMW 530e iPerformance se dostal na trh teprve v březnu. Během následujících měsíců se BMW chystá svou nabídku aut do zásuvky obohatit mimo jiné o plug-in hybrid MINI Cooper S E Countryman ALL4.

Jedním z nejdůležitějších regionů pro prodeje aut do zásuvky značky BMW zůstává Skandinávie. Nedávno byl v Norsku prodán jubilejní 10 000. vůz BMW i3. Pro srovnání, v roce 2016 prodalo BMW celkem 62 000 aut do zásuvky.

16 Comments on “BMW prodalo za 1. čtvrtletí 2017 téměř 20 000 aut do zásuvky”

    1. BMW není startup jako Tesla, ale korporát. Umí dělat
      BMW není startup jako Tesla, ale korporát. Umí dělat klasická auta po desetiletí, tak po nich nemůžeš chtít přímý skok do nových vod. Kdyby korporáty byly pružné a rychle se rozhodující, tak nevznikají startupy. 🙂
      Takže sice zatím kolem elektriky jemně našlapují, (asi) kupodivu s překvapením zjišťují, že elektrika má přece jen nějaký obchodní potenciál, tak časem přijde třeba i5 jako ekvivalent modelu 5.

      1. Co to čéče vykládáš za moudra? :))
        1. GM je taky firma

        Co to čéče vykládáš za moudra? :))
        1. GM je taky firma jak hovado a vůbec nemá problém si skočit do velkobaterkáče Bolta! Takže ten tvůj dojem z toho jak fungujou ty tvoje „korporáty“ vs startupy je dost na vodě.
        Stejně tak největší automobilka na světě – koncern VW si teď skáče do velkobaterkáčů rovnou po hlavě, rovnou v několika modelech a taky to není zrovna žádnej startup. :))))
        2. Když přišlo BMW v roce 2012 s elektrickou i3 tak to nebylo vůbec žádný jemný našlapování ale doslova meteor z nebes a to po všech stránkách!!! Teda kromě velikosti baterky 🙂
        To byla slušná rána palicí do hlavy pro ostatní automobilky a to hlavně v materiálového, konstrukčního a technologického pohledu. Pak přišli s futuristyckým i8, ale tím zatím na dlouho skončili. Takže s elektrombilitou BMW rozhodně nepřešlapovalo, jen teď nikam nespěchá a pomalu přidává kapacitu baterky a lehce navyšuje kapacitu výroby.

        1. Holt ti to připadá jinak. Ale musíš hned útočit na
          Holt ti to připadá jinak. Ale musíš hned útočit na názorového oponenta?
          Mě zrovna nepřijde (a oproti tobě i3 mám), že by do toho BMW nějak příliš šláplo. i8 nepočítám, to je jen hybrid. Zbývá tedy i3. To je jediný typ auta, městské prdítko. Jestli sis nevšiml, BMW vyrábí sedany, kombíky, SUV, MPV, atd. Pořádný meteor by to byl, když by představil ještě k i3 i kombíka a SUV.
          Toť můj pohled na aktivitu BMW.

          1. Útočím argumenty na to co mi připadá jako nesmysl. Lidi v
            Útočím argumenty na to co mi připadá jako nesmysl. Lidi v autoprůmyslu mají o dost jiný názor než ty, pro ně je i3 dokonce ještě větší revoluce než byla sériová výroba modelu T vod Forda!
            https://youtu.be/rqiBWfsDTAA
            https://youtu.be/uDr4L6BzpP8
            Pokud sis nevšimnul, značná část současných konceptů také nemá B sloupek stejně jako tvoje i3 a myslím, že to dotáhnou i do výroby a takovejch aut bude přibývat. Stejně tak i3 zavedlo rámy z uhlíkových vláken mezi velkosériovej segment. Dřív to bylo jen v pár supersportech. Celý to auto je vyrobeno úplně jinak než se dělali auta doposud. Čili i3 je zvenku pro tebe jen drobná sranda na galuskách, ale pro ostatní výrobce je to znamení, že se budou muset technologicky posunout vo notnej kus dál. BMW se taky snaží dostat cenu ulíkovejch vláken do oblasti cen pevnostní ocele a má vlastní továrnu na uhlikový vlákna. Vzali to fakt zgruntu.
            https://youtu.be/LEjQL_scUaM
            https://vimeo.com/123284450
            http://leandesign.com/pdf/Munro-BMWi3_Prospectus-Rev-web.pdf#page2

            A co dělaj ostatní? Doposud postaru furt vyráběj stejný plechofky ve spalovákovejch proporcích a na v prázdným místě po motoru tam nesmyslené trčej nějaký krabice s drátama. Jedině Tesla a i3 tam dali přední kufr a elektrovýzbroj umístili jinam.
            BMW už době nástupu Tesly S přišlo s revolučním konceptem konstrukce elektroauta místo aby upravili svůj stávající spalovací model jak to udělal třeba VW s Golfem či Mercedes s modelem B nebo Ford s Focusem.

  1. BMW leader in every most important technical sides last years.
    BMW leader in every most important technical sides last years. Aerodynamics:Introduce FIRST AirCurtain in production. Lightning: FIRST Laser LED High Beam in production. Electric Vehicles: FIRST Wireless Charging in production BMW 530e (2018)! BMW _Best of the best. Jan Frais

          1. Tak vzhledem k obecně nevelkému stáří modelu X, těžko
            Tak vzhledem k obecně nevelkému stáří modelu X, těžko najdeš zkušenosti s víceletými auty modelu X. Já se jen opírám o statistiky dosavadních spolehlivostí aut, kde samozřejmě je Tesla S a kde se umisťují pravidelně na posledních místech. A nedělám si iluze, že by spolehlivost modelu X se nějak výrazně lišila od stávající produkce.

Napsat komentář