Společnost Waymo spadající pod Google/Alphabet, nasazuje v americkém Phoenixu 500 robotických aut Chrysler Pacifica Hybrid. GM zase testuje 300 robotických elektromobilů Chevrolet Bolt EV.
foto: Waymo
Robotické hybridní minivany Chrysler Pacifica v počtu 500 kusů nasazuje Waymo v americkém Phoenixu. Do programu se může přihlásit široká veřejnost přes web Waymo.
NEPŘEHLÉDNĚTE Daimler a Bosch spojují síly, chtějí plně robotická auta
Jako u všech testů robotických aut, i v případě testů Waymo bude ale za volantem vždy sedět inženýr pro případ, že by robotický řidič situaci nezvládal.
Celkem už Waymo provozuje 600 robotických aut Chrysler Pacifica. To je dvojnásobek počtu robotických elektromobilů Chevrolet Bolt EV, které dnes má na silnicích GM.
Závod o první robotickou taxislužbu nabírá na obrátkách. Kdy odhadujete, že se služby robotických taxikářů začnou poprvé veřejné komerčně nabízet?
Osobne bych to cekal pomerne brzy, rekneme 5-10 let, zalezi
Osobne bych to cekal pomerne brzy, rekneme 5-10 let, zalezi samozrejme take na legislative, ale jsou mista, ktera jdou podobnym projektum celkem na ruku a jiz povolili testovani, takze pokud vse pujde dobre, tak nevidim problem v tom, aby v budoucnu povolili i komercni provoz.
Urcite to chce jeste vychytat nejake mouchy a zapracovat na systemu reseni nepredvidatelnych situaci, napriklad dalkovym ovladanim.
Na druhou stranu v nejblizsi dobe neocekavam, ze by to byla sluzba provozovatelna kdekoli. Spise bych cekal jeji nasazeni v pomerne uzce ohranicenych oblastech. Spravnym vyberem oblasti s kvalitni infrastruktorou, dobrym zmapovanim a prihodnou intenzitou dopravy se da predejit mnoha problemum. Komercni nasazeni tam, kde je to jednodussi a jizda bez obsluhy predstavuje mensi rizika, mne pripada logicke.
v první fázi přibude dopravní značka-začátek a konec
v první fázi přibude dopravní značka-začátek a konec autonomní jízdy,prví úseky povoleny pro autonomní jízdu budou po světě co nevidět
Tak podle mě to vychází zhruba za 10 let.
A po těchto
Tak podle mě to vychází zhruba za 10 let.
A po těchto testech, ještě bude následovat fáze se vzdáleným lidským řidičem přez kamery.
o legalizaci autonomniho rizeni se firmy zacnou snazit co
o legalizaci autonomniho rizeni se firmy zacnou snazit co nevidet. Prvni plne roboticke taxi bych cekal v americe tak do 2-3 let. Odhadl bych ze nejprve ve vybranych mestech, pak statech a nakonec celofederalne. Ti co rikaji, ze ani za 20 roku proste jen nevi, ktera bije. Ale stejne to nemaji jak ovlivnit, tak at si kecaji…
„za volantem vždy sedět inženýr….“
A SEDĚT
„za volantem vždy sedět inženýr….“
A SEDĚT BUDE…!!!
:O)))
Musk předpokládá plně autonomní systém ještě letos.
Musk předpokládá plně autonomní systém ještě letos. Google to samé asi za 20 let. Tipovat podle mě nemá smysl.
Ani za 20 let.
Ani za 20 let.
a na to si ako prišiel?
vieš niečo, čo nevedia ani
a na to si ako prišiel?
vieš niečo, čo nevedia ani šéfovia jednej z najväčších softwarových spoločností?
Verim, ze neco (pravdepodobne nejakou formu L3) Musk do ulic
Verim, ze neco (pravdepodobne nejakou formu L3) Musk do ulic za ty 2-3 roky dostane (o letosku vazne pochybuju, vzhledem k tomu, ze je tretina roku za nami a zatim nedorovnali ani funkcionalitu x let stareho MobilEye). Ale v pripade plne autonomie fungujici vzdy a vsude (L5) verim spis tem googlovskym 20 letum – plna autonomie nejde vypustit jako beta verze, kde se do dokumentace napise, ze zodpovedny je ridic (pak by to nebyla L5).
EDIT: Ve vyvoji sw celkem pekne (spolehlive) funguje pravidlo 80/20 (vyvinout 80% funkcionality zabere 20% casu, zbylych 80% casu jsou „dobne dodelavky“ zbyvajicich 20% funkcionality). Takze to, ze mi neco letos jezdi „skoro samo“ vubec nezamena, ze uz pristi rok to bude jezdit „uplne samo“. Bohuzel.
Mna by skor zaujimalo kedy bude na svete prva sluzba
Mna by skor zaujimalo kedy bude na svete prva sluzba robotickeho taxi bez vodica. Keby sa ukazala spolahlivost takejto sluzby tak myslim, ze mame riesenie na dopravne problemy celeho sveta.
Mě by spíš zajímalo, proč se nejdřív nezaměřujou na
Mě by spíš zajímalo, proč se nejdřív nezaměřujou na tramvaje a linkové autobusy. Tam by se investované peníze vrátily záhy a systém by byl mnohem jednodušší.
Protože není reálný.
Protože není reálný.
Důvod?
Důvod?
myslím, že dúvod je jednoznačný:
on/ona proste vie, že
myslím, že dúvod je jednoznačný:
on/ona proste vie, že je to blbosť. samoriadiace autá – kto to kedy videl.
rovnako by 150 rokov dozadu vedel, že lietanie so strojmi ťažšími ako vzduch, je totálne kšmíchu koncept.
to dá predsa rozum 🙂
🙂 asi tak
🙂 asi tak
Protože není reálný.
Protože není reálný.
A proč by se měli zaměřovat na tramvaje a autobusy? Pokud
A proč by se měli zaměřovat na tramvaje a autobusy? Pokud jim systém bude fungovat u osobních aut, není žádná překážka to aplikovat na tramvaje které mají mnohem jednoduší potřeby pro provoz díky dané dráze kolejí, a i pro autobusy které taktéž mají o něco jednoduší trajektorie a dané linky.
Ostatně vlaky, tedy i metro dnes může a někde i funguje zcela autonomně.
Autonomní tramvaj která si jede kam chce? 😀
Autonomním
Autonomní tramvaj která si jede kam chce? 😀
Autonomním metrem jsem jezdil v Paříži už v roce 1987.
Ani za 20 rokov.
Ani za 20 rokov.
…nebudeš moudřejší.
…nebudeš moudřejší.
Ve skutečnost budou,a le robotizované taxíky řešit jen
Ve skutečnost budou,a le robotizované taxíky řešit jen zlevnění taxíků a problémy s parkováním ve městech, plus ještě minoritní problémy, ža můžete pracovat nebo odpočívat na dlouhých mnohahodinových cestách autem.
Ale hlavní dnešní problémy dopravy jako zácpy a příliš dlouhé cesty z obřích předměstí do center měst to neřeší.
Daleko víc problémů vyřeší zrušení nutnosti každoděnních cest do kanceláří a úřadů, po převedení těchto prací na internet.
Už byla loni v
Už byla loni v Singapůru
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-08-25/world-s-first-self-driving-taxis-debut-in-singapore