Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ bude umět sám řídit

Volkswagen vyvíjí novou řadu „avantgardních“ elektromobilů. Na autosalonu v Šanghaji představil koncept Volkswagen I.D. CROZZ, který mimo jiné nabídne i autonomní řízení.

Koncepce studie I.D. CROZZ odpovídá nové strategii značky Volkswagen, kterou definuje slogan: „Nečekáme na budoucnost, tvoříme ji“.
foto: Volkswagen

Volkswagen I.D. CROZZ je třetí elektromobil typu crossover koncernu Volkswagen představený v Šanghaji. Společně s ním tam uvedl také koncepty Audi e-tron Sportback a Škoda Vision E.

Volkswagen I.D. CROZZ se začne vyrábět v roce 2020 jako člen nové generace elektromobilů Volkswagen. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „Do roku 2025 chceme zvýšit prodej elektromobilů na jeden milion vozidel ročně. Hlavní roli při realizaci tohoto cíle bude hrát I.D. CROZZ.“

Po premiérách studií I.D. (Paříž 2016) a I.D. BUZZ (Detroit 2017) přichází nyní I.D. CROZZ, třetí člen modelové řady I.D. – nové generace vozidel s nulovými emisemi, dlouhým dojezdem, charismatickým designem pro elektrickou mobilitu a novým prostředím v interiéru.

Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ

Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ
foto: Volkswagen

I.D. CROZZ s výkonem 225 kW, pohonem všech čtyř kol a nejvyšší rychlostí 180 km/h ujede v kombinovaném cyklu EU až 500 km na jedno nabití akumulátorů. Akumulátory lze nabít na 80 % jejich kapacity během 30 minut pomocí systému rychlého nabíjení (až 150 kW, stejnosměrný proud).

Pokud se řidič dotkne loga VW na volantu po dobu tří sekund, přejde studie do režimu zcela autonomní jízdy „I.D. Pilot“ – I.D. CROZZ v něm vykonává veškeré úkony potřebné k bezpečnému řízení vozidla místo řidiče. Všechny zobrazovací a ovládací prvky studie jsou digitální.

V podstatě se jedná o chytrý telefon na kolech. Nejdůležitější informace jsou promítány do zorného pole řidiče pomocí techniky rozšířené reality. Stále větší význam získává ovládání gesty.

Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ

Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ
foto: Volkswagen

Dokonce i k aktivaci nově vyvinutých světelných žaluzií v průsvitném panoramatickém střešním okně dochází prostřednictvím gest. Žaluzie vytvářejí v interiéru i exteriéru nový druh dekoračního osvětlení.

Zárukou trvale dobré kvality vzduchu v interiéru – nezávisle na vnějších podmínkách – je nový systém CleanAir. I.D. CROZZ má kompaktnější rozměry než nejnovější sériově vyráběné SUV značky Volkswagen, nový Tiguan L (Čína), resp. Tiguan Allspace (Evropa).

Moduly náprav a poháněcího ústrojí jsou uloženy co nejblíže k okrajům vozidla a mají velmi kompaktní konstrukci. Akumulátory jsou kompletně integrovány do podlahy vozidla. Uspořádání sedadel umožňuje vysokou úroveň variability.

tisková zpráva

16 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ bude umět sám řídit”

  1. Lidi, zapomeňte, že v roce 2020/2021 bude auto jezdit samo.
    Lidi, zapomeňte, že v roce 2020/2021 bude auto jezdit samo. Se současným stavem sw kvality firmwarů aut by to byla 100% šance jak zbankrotovat. Nikdo není pořádně s to říci co která jednotka fakt dělá. Vypadá to jako sci-fi, ale bohužel je to tvrdá realita.

  2. Zvlastni jak chybi treba zminka o kapacite baterie (nedej boze
    Zvlastni jak chybi treba zminka o kapacite baterie (nedej boze kde je chteji v tom mnozstvi vyrabet), ale zato vime uz ted, ze autonomni rizeni se bude zapinat trivterinovym dotykem na logu volantu.
    Je videt, ze venuji pozornost hlavne tem dulezitym vecem.

    1. Je celkem jedno, čím se bude zapínat, protože tyhle
      Je celkem jedno, čím se bude zapínat, protože tyhle přiblblé asistenty pro řidičské negramoty stejně časem zmizí.
      Na vybudování infrastruktury, kde se bude za velmi přesně specifikovaných podmínek používat nějaký automat, si ještě hodně dlouho počkáme, odhadem desítky let.

        1. Michal Š.:
          Kvákáš nesmysly.
          Již nyní přibývá

          Michal Š.:
          Kvákáš nesmysly.
          Již nyní přibývá problémů a nehod kvůli tomu, že se řidič nevěnuje řízení a nehlídá ten bláznivý automat.
          Proto bude nutné věc rozetnout – bu´dto řídí řidič,nebo automat.
          A ten automat bude muset být veden právě velmi náročnou infrastrukturou.

                1. Michal Š:
                  Naivka je třeba hloupý bambula, který neví, co

                  Michal Š:
                  Naivka je třeba hloupý bambula, který neví, co to znamená infrastrukura, ale bude donekonečna kecat o tom, že není pro složitý dopravní systém vůbec potřeba.
                  On totiž ten naivka vůbec netuší, jak se v dopravě zabezpečují jízdy vozidel, zato žere z internetu hoaxy a dál je mele a mele…

                  :O)))

                2. Karel:
                  ak by som náhodou nejakého „naivku“ stretol tak ho

                  Karel:
                  ak by som náhodou nejakého „naivku“ stretol tak ho určite pošlem za tebou aby si mu mohol podrobne vysvetliť čo to znamená infraštruktúra, pretože tebe sa o nej isto aj sníva 😉

                3. Michal Š.:
                  Naivka seš ty.
                  Silně pochybuju, že vůbec

                  Michal Š.:
                  Naivka seš ty.
                  Silně pochybuju, že vůbec tušíš, jak funguje třeba nějaký navigační letecký systém, radiolokátor, na železnici třeba staniční reléovka nebo autoblok.

                4. Karel:
                  ale tvoj popis na mňa vôbec nesedí Kájo, prípadne

                  Karel:
                  ale tvoj popis na mňa vôbec nesedí Kájo, prípadne mi prosím skús pripomenúť kde donekonečna kecám o (ne)potrebe tej tvojej infraštruktúry narozdiel od teba 🙂 a čo sa požierania hoaxov týka tiež neviem kde čerpáš nejaké podklady pre svoje tvrdenie – znie to docela naivne, nezdá sa ti? Že ty píšeš o sebe, priznaj sa! 😉

  3. Přeji hodně zdaru!
    Auta s výbavou na jakou jsme zvyklí v

    Přeji hodně zdaru!
    Auta s výbavou na jakou jsme zvyklí v letadlech,bravo!
    A co udělat i něco pro běžného uživatele co to má k dopravě a ne pro nahrazení novým životním prostředím,které bude dokonalé jako virtualita sama?

Napsat komentář