Škoda Vision E – první mladoboleslavský elektromobil se představuje v Číně

Škoda na autosalonu v Šanghaji (19.-28. dubna 2017) představuje studii Vision E a s ní i výhled do blízké budoucnosti značky v oblasti elektromobility, která je součástí strategie mezinárodního růstu.

Záď kombinuje výrazný design a krystalické tvary. Na dolním konci velkého a výrazně skloněného skla pátých dveří přechází boční Tornádo linie plynule do zadního spoileru.
foto: Škoda

Škoda Vision E je první studie s čistě elektrickým pohonem ve více než 120leté historii společnosti. Její futuristický design nese nezaměnitelné znaky nového designového jazyka značky Škoda.

Studie Škoda Vision E je zatím pouze čtyřmístná. Uvidíme, kam se posune případná výrobní verze, která se má objevit za tři roky.

Studie Škoda Vision E je zatím pouze čtyřmístná. Uvidíme, kam se posune případná výrobní verze, která se má objevit za tři roky.
foto: Škoda Auto

Typická pro vozy Škoda je velkorysá nabídka prostoru, nejmodernější asistenční systémy a služby Škoda Connect, stejně jako řada Simply Clever řešení. V duchu hesla Simply Clever bude pojata i elektromobilita značky Škoda: dlouhý dojezd na jedno nabití, jednoduché dobíjení a vynikající hospodárnost.

Mluví se o dojezdu 500 km (NEDC) a možnosti indukčního nabíjení. Hmotnost konceptu by měla být kolem dvou tun, max. rychlost 180 km/h. Díky délce 4 668 mm, šířce 1 924 mm a výšce 1 591 mm (auto je o 4 cm kratší než nová Škoda Kodiaq) může konkurovat jak ,Tesla Model X, tak připravovanému crossoveru Tesla Model Y.

Studie Škoda Vision E

Studie Škoda Vision E je zatím pouze čtyřmístná. Uvidíme, kam se posune případná výrobní verze, která se má objevit za tři roky.
foto: Škoda Auto

Do roku 2025 bude mít Škoda v nabídce vedle plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů. Pak bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz Škoda plug-in hybridní nebo elektrický pohon.

FOTOGALERIE

Studie Škoda Vision E

Nejnápadnějšími detaily jsou úzké světelné pásy krystalického vzhledu, výrazně tvarovaná kapota motoru, propracované plochy a absence sloupku B.
foto: Škoda Auto

Studie Škoda Vision E

foto: Škoda Auto

Studie Škoda Vision E

foto: Škoda Auto

Studie Škoda Vision E

foto: Škoda Auto

Studie Škoda Vision E

V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznik mimořádně velký a komfortní interiér.
foto: Škoda Auto
tisková zpráva

32 Comments on “Škoda Vision E – první mladoboleslavský elektromobil se představuje v Číně”

  1. Ať jdou někam s vizema. Ve vizi se neprojedu ani ji
    Ať jdou někam s vizema. Ve vizi se neprojedu ani ji nekoupím. Ať přijdou až budou mít něco konrétního a né jen sny. Pokud vím tak první vizí o elektromobilech ve škodovce bylo (asi tak 3 roky zpět) že od roku 2018 budou vyrábět sériově první elektromobil. No asi by měli máknout a né jen snít. Navíc megalomansky o 5 typech do 8 let. :))

  2. Upřímně, proč škodovka nevydala auto velikosti Octavie
    Upřímně, proč škodovka nevydala auto velikosti Octavie kombi? Trochu doladit aerodynamiku, techniku vzít z e-golfa, vrazit tam 60 kWh baterii a dát cenu do milionu. A bude to rázem nejprodávanější elektromobil v Evropě… Ale to asi nikdo nechce.

      1. Je to škodovka a ta baterka netvoří zase tak závratnou
        Je to škodovka a ta baterka netvoří zase tak závratnou část hodnoty vozu… A klidně bych to udělal jako v Boltu bez tepelnýho čerpadla a dal tam jen levný odporový přímotopy. Prostě takovej nízkonákladovej elektromobil, bez zbytečností, ale zase se 150 kW rychlonabíjením.

        1. Na webu ma VW cenu Golf of 419 tisic. Takze i kdyz budeme
          Na webu ma VW cenu Golf of 419 tisic. Takze i kdyz budeme predpokladat, ze spalovaci agregat je zadarmo (resp. jeho cena dorovna lepsi vybavu), tak za elektrovybavu jako zakaznik priplatim pul milionu (cenikovka eGolf je 930). I kdyby baterka byla jen pulka z toho (spis bych tipnul tak 80%), tak to proste pod mega s velkou baterkou zatim nevychazi (oktavka zacina na 400 stejne jak ten Golf)…

                1. No ale na octavii 60 kWh za cenou pod milion, by nejen ze
                  No ale na octavii 60 kWh za cenou pod milion, by nejen ze nevydelala, ale spise by prodelala kalhoty. A otazka co by tim ziskala, stejne by to ted nemela jak a kde produkovat ve vetsim mnozstvi, mnohem vetsi smysl dava pocket nejaky rok dva na koncernovou platformu optimalizovanou pro elektrinu….

                2. Teď jsem zahlédl v jednom článku, že cena by se měla
                  Teď jsem zahlédl v jednom článku, že cena by se měla rovnat dieselové Octavii, tak to je výzva!

          1. Na webe je Octavia Drive 2.0 TDI 110 kW 6stup.
            automat. za

            Na webe je Octavia Drive 2.0 TDI 110 kW 6stup.
            automat. za 30.897,- € v konfiguracii ako ma Hyundai Ioniq Electric

            Ak pripocitavate este navyse cenu baterii, tak je potom šáde naozaj uplne nepredajne – ako konstatovali pri green line 😉

    1. protože todle VIŽN je zas a jenom pohádka jak uondat
      protože todle VIŽN je zas a jenom pohádka jak uondat veřejnost že je konzerva EKO ale nadále TSI přeci 😉 Navíc Combíka už v 2011ctým vydali a málem jim to schodilo trh 😉

      http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

      pak následoval skoroinfarkt 2012

      http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/

      a tak jediný jak 2017 veřejnost blejsknout do ksichtu aby dal chvíli (8 let) TSI pokoj je vižn krystal (a skláři budou mít zas cožrát)

      https://www.youtube.com/watch?v=PsUi4fAn_vU

      který je zas a jenom VIŽN tzn VIDĚN ;))

    2. Pořád se zapomíná na fakt, že Škoda Auto nemůže jen
      Pořád se zapomíná na fakt, že Škoda Auto nemůže jen tak vyrábět a prodávat model který si zamane. Jako součást koncernu VW musí poslouchat a dělat to, co jí nakážou z vedení VW.

      Zapomíná se i na fakt, že prozatím nejsou kapacity na výrobu baterií. Škodovce by byla elektrická Octavie k ničemu, pokud by nedokázala uspokojit poptávku z důvodu nedostatku baterií.

      Je třeba si uvědomit že Tesla staví na rychlých čistých základech a bez vidiny problému. Tedy něco co si automobilka s historií nemůže dovolit, to si může dovolit mladý drak který prozatím nemá příliš co tratit.

Napsat komentář