Toyota Prius Plug-in Hybrid se stala Světovým ekologickým autem roku 2017

Toyota Prius Plug-in Hybrid byla na mezinárodním autosalonu v New Yorku vyhlášena Světovým ekologickým autem roku 2017 (World Green Car). Tento prestižní titul získala Toyota již druhý rok v řadě. V loňském roce toto ocenění porotci udělili vodíkovému autu Mirai.

Toyota Prius Plug-in Hybrid alias Toyota Prius Prime (tak se prodává v USA)
foto: Toyota

„Jmenování modelu Prius Plug-in Hybrid světovým ekologickým autem roku je pro nás velkou ctí,“ uvedl Jack Hollis, viceprezident skupiny a generální ředitel divize Toyota USA, a doplnil:

„Pro světové automobilky našeho typu je toto ocenění dokladem našeho zaměření na vývoj vozů, které dokážou vyvolávat emoce a naplňovat potřeby mobility zákazníků ze všech koutů světa.“

Toyota Prius Plug-in Hybrid, nesoucí v  označení Prime, byla vybrána ze 12 nových přihlášených modelů z celého světa. Porotci hodnotili především výfukové emise, spotřebu paliva a využívání všech nejmodernějších technologií pohonu (i nad rámec komponentů spalovacích motorů), zaměřených speciálně na zlepšování ekologických parametrů provozu.

Toyota Prius PHV

Toyota Prius PHV
foto: Toyota

Toyota je již tradičním účastníkem soutěže o Světové auto roku, která se letos koná již po třinácté. Kromě loňského vítězného modelu Mirai se Toyota může pochlubit oceněním „Světová top trojka“ z roku 2010 pro model Toyota Prius, a to v kategorii Světové ekologické auto roku i v celkovém pořadí soutěže.

Toyota GT86 byla v roce 2013 finalistou ve „Světové top trojce“ soutěže Světové auto roku. V roce 2009 se pak Toyota iQ dostala do finálové 11, resp. v roce 2006 Toyota Harrier Hybrid bojovala v kategorii Světové ekologické auto roku.

Vozidla napříč všemi kategoriemi vybírá a volí mezinárodní panel porotců složený ze 75 předních motoristických novinářů z 23 zemí celého světa.

tisková zpráva

27 Comments on “Toyota Prius Plug-in Hybrid se stala Světovým ekologickým autem roku 2017”

  1. uzasny clanek. hned z nekolika duvodu:
    – nepsal ho pan horcik,

    uzasny clanek. hned z nekolika duvodu:
    – nepsal ho pan horcik, ale redakce, cim se podarilo zachovat jeho neutralitu
    – odpovida filozofii hybridu, a ukazuje, ze to, co nema vyfuk jeste nemusi znamenat, ze je ekologicke. za me s dovolenim v tomhle bode jeste poznamka: mam pocit, ze obycejny cng-vuz z produkce obycejne automobilky bude jeste ekologictejsi. ale holt. porota rozhodla. treba se snad i nemyli.
    – a posledni skvela vec na tomhle clanku je seznam vsech elektro pitomcu diskutujicich na tomhle servru, kteri sni ty svoje mokre elektricke eko sny a nevnimaji realitu. a abych si je i ja zapamatoval, tak s dovolenim je vypisu. doufam, ze seznam je kompletni: Michelin, Kuk, Radovan, PaRi a Cipísek D. panove, zaregistrujte si cirkev. nejvyssi bozstvi by mohl byt treba velky elektron. andele by se jmenovali eloni 😉

    1. Souhlas.
      Jinak ja to zvoleni vidim spise tak ze to auto uci

      Souhlas.
      Jinak ja to zvoleni vidim spise tak ze to auto uci lidi ekologii ikdyz moc eko asi neni. Je to vzor pro oko mysleni, sice u amiku to porad nefunguje porad maji svoje 6litry ale prius se tam prodava a lidem aspon rika neco jako ze asi se neco deje s planetou mame ji znecistenou atd.. v tom je smysl tohohle auta klade otazky..

    2. tak v podstatě nejekologičtěji se chovají lidi co jezdí
      tak v podstatě nejekologičtěji se chovají lidi co jezdí vlakem, chodí pěšky,jezdí na kole, pak s odstupem ti co jezdí elektroauty a až na chvostu my spalovači benzínu a nafty, ale rozhodně bych si nedovolil výše jmenované nazývat elektropitomcema, naopak elektrofanouškamia Nikola Tesla by z nich měl určitě velkou radost a za mně osobně mají obdiv, že nelitují koupit elektroauto, které stojí klidně 4x více než stejné srovnatelné spalovací, u mně je na prvním místě celková rentabilita, výše pořizovací ceny a navíc pro mé potřeby auto musí mít pohon 4×4 s uzávěrkou, a obávám se že v této kategorii elektroauto nebude ani za 10 let,
      akorát nechápu jakou realitu máte na mysli? já naopak vnímám v čezku takovou realitu že čez a vláda jdou razantně po krku všem obnovitelným zdrojům energie, jdou proti vlastním občanům které považují pouze za hloupé ovce, pokuty za nedovolené přetoky do sítě, nulová podpora fotovoltaických elektráren atd. atd
      a posmívat se Muskovi? pálí mu to a skutečně dělá pozitivní věci pro lidi na celé planetě, a za mě je 1000x užitěčnější než např. hlavouni z Applu, Microsoftu nebo Coca coly a tisíce dalších velkých firem

      1. souhlas v tom, ze nejekologicteji se chovaji ti, co chodi
        souhlas v tom, ze nejekologicteji se chovaji ti, co chodi pesky, jezdi verejnou dopravou a na kole. nesouhlasi v obdivu lidi, ktery sjou schopni dat 4x vice. protoze to neni nic jineho, nez preplaceny POCIT. pocit, ze delam neco pro ekologii, pocit, ze jezdim dopravou budoucnosti, pocit, ze nevim co. co je jeste horsi, kdyz samotne vlady se ridi timhle pocitem. kdyz clovek, ktereho potreby uspokoji vuz za 800 tisic i s bohatou rezervou je schopny za vuz vysolit 2,5 mega si muj obdiv rozhodne nezaslouzi. tu hromadu penez mohl fakt investovat jinak a pro ekologii udelat vic. presne tuhle realitu mam namysli. je opravdu malo situaci, kdy elektromobilem udelate ekologicky pocin, a jeste mene tech kdy je to i ekonomicky pocin. a dlouho to tak zustane. rozumnou alternativou soucasnosti a budoucnosti, na kterou dohledneme je hybridizace. to je ta realita, kterou mam namysli.

  2. Nerozumiem tomu.
    Winner:
    – Toyota Prius Prime
    TOP THREE IN

    Nerozumiem tomu.

    Winner:
    – Toyota Prius Prime

    TOP THREE IN THE WORLD FINALISTS:
    – Chevrolet Bolt
    – Tesla Model X

    Finalists:
    – Honda Clarity Fuel-Cell Car
    – Hyundai Ioniq

    – Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro
    – BMW 740e iPerformance
    – Chevrolet Malibu Hybrid
    – Citroen E-MEHARI
    – Kia Niro Hybrid
    – Mercedes-Benz GLC 350e (Plug-In Hybrid)
    – Toyota RAV4

    www . wcoty.com/web/eligible_vehicles.asp?cat=4

Napsat komentář