O robotických autech dnes mluví kde kdo. V současné době se v praxi prosazují teprve první stupně autonomie. Jak to bude vypadat už za pár let ukazuje tohle skvělé video.
foto: Fully CHarged
Robert Llewellyn alias Kryton z Červeného trpaslíka dostal možnost se v Londýně, kde Nissan svá robotická auta testuje, projet elektromobilem Nissan Leaf vybaveným autonomní technologií ProPilot. Celé to natočil a je to skutečně neuvěřitelnpo dívaná.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nissan využívá při návrhu robotických aut antropologii
Robotický elektromobil Nissan Leaf se se čtyřčlennou posádkou prolétá nejsložitějšími dopravními situacemi s neuvěřitelnou grácií. Jediný okamžik, kdy musí řidič převzít kontrolu, je když se vyhýbá zastavujícímu autobusu.
Nejnovější epizoda Llewellynova pořadu Fully Charged názorně ukazuje, jak bude vypadat osobní doprava za deset let. Zaměstnanec Nissanu, který v autě sedí na místě řidiče, přiznává, že ještě je na čem pracovat – třeba jen všechny počítače „žerou“ 1,5 kW a nejsou zatím hardwarově integrovány.
Ale to jsou všechno jen výzvy, na které čeká každý skutečný inovátor. Nissan slibuje, že nabídne plně robotická auta na trhu už v roce 2020. A my mu po tomhle videu začínáme věřit.
Od jé ono to jede samo až k jé my už to nemůžeme
Od jé ono to jede samo až k jé my už to nemůžeme řídit.
Zamyšlení nad tím kam to všechno spěje.
https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s
Zde je video samo řiditelný Tesly
Zde je video samo řiditelný Tesly http://auto.idnes.cz/tesla-autopilot-autonomni-d0t-/automoto.aspx?c=A161121_141751_automoto_fdv
ve filmu šestý den byla blízká budoucnost auto řízení
ve filmu šestý den byla blízká budoucnost auto řízení pěkně ztvárněná,jen useky trasy ,celá dopravní sít bude reálná tak za dvacet let
Bez velmi náročné infrastruktury taková věc stejně
Bez velmi náročné infrastruktury taková věc stejně fungoval nemůže. Jde opět o senzační výkřik.
Auto na videu žádnou infrastrukturu, snad vyjma 4G sítí,
Auto na videu žádnou infrastrukturu, snad vyjma 4G sítí, nevyužívá.
Auto na videu funguje jako nedokonalá ukázka.
V běžném
Auto na videu funguje jako nedokonalá ukázka.
V běžném provozu by bylo nutné velké množství signálních bodů na samotné komunikaci a stále ještě nezavedený systém dispečinků.
Proč? A proč to tohle auto k provozu nepotřebuji a auta z
Proč? A proč to tohle auto k provozu nepotřebuji a auta z budoucnosti ano?
Maertin:
Umíš počítat?
Kolik aut se účastnilo té
Maertin:
Umíš počítat?
Kolik aut se účastnilo té ukázky?
No právě chechto. Jedno jediné mělo proti sobě všechny
No právě chechto. Jedno jediné mělo proti sobě všechny ostatní a přesto dorazilo v pořádku do cíle. Kdyby takhle řídila všechna ostatní auta (případně další účastníci provozu), mělo by to daleko snazší.
Ukázky se účastnilo jedno auto.
Ukázka proběhla v předem
Ukázky se účastnilo jedno auto.
Ukázka proběhla v předem připravených podmínkách, vozidlo tu trasu nejelo poprvé.
Nejde tedy ani o příklad, srovnatelný s reálným provozem.
Jsem rad ze existuji lide jako ty. Nekdo musi delat ten plebs
Jsem rad ze existuji lide jako ty. Nekdo musi delat ten plebs co obskakuje ty co neco umi.
Vondráku, tvoje pubertální kecy jsou bezpředmětné.
A co
Vondráku, tvoje pubertální kecy jsou bezpředmětné.
A co se týká těch robotických pseudozázraků, pak je jisté, že pro běžný silniční provoz jsou nepoužitelné.
Bez pevně vymezených koridorů a náročné infrastruktury taková věc nefunguje.
Pokud chceš diskutovat k věci, ukaž příklad, kd esnad něco takového funguje…
Dopln si vzdelani sam. Ja tu nejsem od toho abych doucoval
Dopln si vzdelani sam. Ja tu nejsem od toho abych doucoval nejakou lopatu.
Vondrak:
Kvalifikaci mám a doplňovat si ji
Vondrak:
Kvalifikaci mám a doplňovat si ji nemusím.
Dokonce se zabývám mj. i oborem, souvisejícím se zabezpečení dopravy.
Ty jsi zatím jen pubertální tele a o realitě nemáš příliš představu.
V praxi nelze uplatnit robotické řízení v běžné silniční dopravě už jen proto, že počet situací k řešení je příliš vysoký.
Studuj smudlo, studuj. Svet se zmenil od te doby co si vylezl
Studuj smudlo, studuj. Svet se zmenil od te doby co si vylezl ze skolky.
Vondráku, svět se opravdu mění.
Mobilní telefon má v
Vondráku, svět se opravdu mění.
Mobilní telefon má v kapse kdejaký nablblý puberťáček jako seš ty. A taky má otlačený prsty, od toho jak píše příspěvky do debat.
Já umím poznat, kdo je co zač už podle určitých znaků vyjadřování – ty rozhodně nejsi ten, kdo by měl nějaké znalosti o zabezepčení dopravy…
Ty budes ale solidni blbec… no doporucuji prestat nadavat
Ty budes ale solidni blbec… no doporucuji prestat nadavat vsem okolo do pubertaku a zvednout tu svoji tlustou prdel a nastudovat si neco o AI, alespon okrajove at se s tebou da trosku debatovat.
Vondráku, to já vím, že puberti obvykle machrují
Vondráku, to já vím, že puberti obvykle machrují zkratkami či různými anglickými výrazy.
Ale faktem zůstane, že běžný pro silniční provoz nelze použít robotické řízení.
Něco jiného by byl koridor vybavený potřebným zařízením, ale to nelze praktikovat na všech komunikacích…
Jo tebe zarazila ta zkratka – AI…aha uz vim odkud vitr
Jo tebe zarazila ta zkratka – AI…aha uz vim odkud vitr vane:) Plne roboticka auta uz davno brazdi cesty v beznem provozu. Neni otazku jestli to funguje ale za jakou cenu. Ale diky moorovu zakonu i ta cena pujde dolu dost nato aby se i takova zabednena lopata jako ty jednou takovym autem projela, neboj.
Uz se tu dale prosim neztrapnuj, zacina mi te byt lito.
Vondráku, ta zkratka mě mě nijak nezaráží stejně jako
Vondráku, ta zkratka mě mě nijak nezaráží stejně jako stovky jiných zkratek.
A „plně robotická auta“ v běžném provozu opravdu nejezdí, jde jen o testy, kdy za vozidlo odpovídá plně řidič.
Na odbornou debatu jakožto školáček nemáš – ostatně stačí pár otázek v konfrontaci a uvidí se hned, co má kdo v hlavince…
Ano, za auto plne odpovida ridic, jelikoz to ani jinak
Ano, za auto plne odpovida ridic, jelikoz to ani jinak legislativa nedovoluje. To nic nemeni na faktu, ze auto ridi zcela samo. Opravdu si o tom neco zjisti, budes se divit jak moc si k smichu. Mam pocit jako bych debatoval s nejakym duchodcem co vcera vylez z brlohu a hada se s lidma okolo ze zadny internet neexistuje….
Ale rikam, je to sranda videt takove hlupacky, sem rad za to ze takovych kratkozrakych blbecku jako ty je stale dost. Oni sou potreba, nekdo ty hazly umyvat jeste par let bude muset.
Vondráku, to auto je schopno jízdy jen za velmi omezených
Vondráku, to auto je schopno jízdy jen za velmi omezených podmínek a i tak jsou nutné zásahy do řízení.
Senzační zprávy z bulváru pro mě nejsou zajímavé tak, jako solidní informace u odborných zdrojů.
Internet si neber do huby, to je zrovna jeden z příkladů, o kterém příliš povědomí nemáš.
Co vic ti poradit. Studuj smudlo. Jde videt ze o tom vis
Co vic ti poradit. Studuj smudlo. Jde videt ze o tom vis hovno. Mas na to cely dlouhy vikend nez pujdes v pondeli zase do hokny. To ze si budes zvracet na hybridu ti mozna pomuze si pohonit trochu ego, ale ne kazdy ma nervy ti tu delat psychoterapii jako ja. Jo a nezapomen dalsi prispevek zacit opet “ Vondraku…“ to ti dela dobre ocividne, mas pocit jako bys karal maleho kluka, vid? 🙂
Vondráku, seš mladší, než já.
Jsi také méně
Vondráku, seš mladší, než já.
Jsi také méně kvalifikovaný.
Víkend a pondělí nemám, můj režim práce je zcela odlišný, ale o takových věcech, jako jsou různé turnusové či poloturnusové provozy také příliš nevíš.
Sentace o robotických autech mají stejnou váhu, jako senzace o dopravě zásilek pomocí dronů.
Budu ti rikat Karel. Kajo, ano urcite jsem mladsi nez ty.
Budu ti rikat Karel. Kajo, ano urcite jsem mladsi nez ty. Narozdil od tebe sem ovsem za tu dobu stihl vybudovat vlastni IT firmu a nemusim delat pitomce co maka na smeny a jeste se tim chlubi.
Je mi te uprime lito, proto ti dam zapravdu. Roboticke auta sou blbost, vsechny ty automobilky, googlove a podobne hloupe firmy co investuji miliardy do robotickych aut by meli radeji cpat prachy do cidel v chodnicich/svodidlech/znackach a jen nevim v cem jeste, protoze to je samozrejme podle Karla nejsmysluplnejsi cesta – defakto prestavet veskerou dopravni infrastrukturu na svete. Az tedy za tech cca100let s tim budem hotovi a cidla budou vsude vcetne Kájovy prdele, muzou zacit konecne jezdit roboticke auta. To da rozum, vzdyt to rika Kaja co ma zrovna kratky tyden….*quadruple facepalm*
Vondráku, nejsem Karel, ale to je fuk.
Kecalů o IT firmách
Vondráku, nejsem Karel, ale to je fuk.
Kecalů o IT firmách znám z řad pubertálních studentíků hodně.
Obvykle moula, co spidlil nějaký stránky či uděla podobnou jednorázovou ránu a pak se šel ožrat.
Turnusové a poloturnusové provozy jsou i tam, kde se rozhoduje o provozních situacích různých důležitých a průmyslových celků.
Je možné, že znáš jen nějakou brigádu někde u pásu na tři směny.
O tom, jaké procesy se kde v dopravě řeší víš stejně málo, jako co se řeší kde u přenosů dat v rozlehlých sítích.
Já uná (asi k tvému podivu) obojí, protože jsem prošel dosti rozsáhlou praxí.
Robotická auta jsou pro běžný provoz nepoužitelná už proto, že situací, které mohou nastat, je příliš vysoký počet. To totiž vůbec není nic takového, jako autopilot v letadle či různá zařízení u kolejové dopravy nebo lodní dopravy na mořích.
Tvé naivní představy, živené bulvárem, jako je Horčíkův web či jiné senzacesběrné stránky, jsou příliš daleko od skutečnosti.
Naopičené vozítko, kroužící po obci, nemůže vyjet někam o sto kilometrů dál. jendoduše by prásklo do kandelábru, přerazilo závory, vletělo do výkladní skříně nebo třeba někde strhlo pletivo.
Tvoje plky o googlech jsou ze stejné výrobny, jaky ty žvásty o donosu zboží do domácnosti pomocí dronu na baterky.
Já tyhle střety Vondráka a Jenjy miluju 😀 To je jak oheň
Já tyhle střety Vondráka a Jenjy miluju 😀 To je jak oheň a voda 😀
Lol
Lol
A kdo je vlastne Karel?
A kdo je vlastne Karel?
To je ten Tomáš co nevěří a jen se divý. 🙂
Že mu už
To je ten Tomáš co nevěří a jen se divý. 🙂
Že mu už ujel vlak … a že už všichni ostatní jezdí v hyperloopu a on hledá železniční stanici s parní lokomotivou… protože přeci to nikdy nemůže fungovat.
Prej mu to říkal Karel.
Co, „divý“…?
Jo aha, hobit = primitivní děcko…
Co, „divý“…?
Jo aha, hobit = primitivní děcko…
hobit neni primitivni decko, ale lidem podobna bytost drobneho
hobit neni primitivni decko, ale lidem podobna bytost drobneho vzrustu, puvodem z Tolkiena. Tomu rikam zasadni neznalost, styd se Kájo 🙂
Vondrak:
Ale to mi nemusíš psát. Já už vím, že seš
Vondrak:
Ale to mi nemusíš psát. Já už vím, že seš sotva odrostlé děcko, které je zvyklé čučet na fantasy-magorie, ujeté pohádky a podobně a o realitu se příliš nezajímáš.
Tolkieny a harrypottery, na tom jsi vyrostl.
Uz jen chybi ten zahlavec choditkem po palici a je to dokonale
Uz jen chybi ten zahlavec choditkem po palici a je to dokonale 🙂
Vondráku, když se objevily harrypottery, bral jsem je jako
Vondráku, když se objevily harrypottery, bral jsem je jako jakousi komerční a nezajímavou věc hned od počátku.
A čas mi dal za pravdu – nijak mi nechybí.
Od první třídy základky jsem četl zcela jiné věci.
Totéž platí pro ty hobití pohádky, co mají názvy jako „prsten“ a podobně. Dokonce jsem si kdysi myslel, že ty „harrypottery“ jsou odtud, stejně jako jsem považoval KFC a McDonald za jedno a totéž.
Inu, každý jiné zájmy, má…
Viz. vyse. Posli mi svuj public key pls, dik.
Viz. vyse. Posli mi svuj public key pls, dik.
můžete ještě chvíli pokračovat?jsem zvědavý,jak se
můžete ještě chvíli pokračovat?jsem zvědavý,jak se budou dál zůžovat vaše příspěvky
To by fakt zaujímalo aj mňa, Karel ma moc baví tak dúfam
To by fakt zaujímalo aj mňa, Karel ma moc baví tak dúfam že po nočnej sa zas vráti a niečo s úvodom: „Vondráku…“ napíše 😀
Ok, to mi staci, dekuji za vecerni zabavu.
Ok, to mi staci, dekuji za vecerni zabavu.
Vondrak:
Zábavu mám já. Jsi jen další v řadě. Nedávno
Vondrak:
Zábavu mám já. Jsi jen další v řadě. Nedávno to byl velký pan podnikatel s nickem Behemot, pokřikující moudra po internetu, kterak obchoduje ve velkém a jak mu firmy staví nemovitost za nemovitostí, brázdí moře jachtami atd.
V reálu studentík, co kupuje kondenzátory z Číny a pak je prodává na aukru…
Jj ses borec, vsechny nas tu debunkujes, Kájo 🙂
Jj ses borec, vsechny nas tu debunkujes, Kájo 🙂
Vondrak:
Mám značnou praxi i takovém směru,
Vondrak:
Mám značnou praxi i takovém směru, hošánku.
Mnohdy stačí debata na fóru, pár vět a poznám, do které sorty dotyčný patří. Pak někdy otázka a když padne odpověď, stačí celkem jednoduchý úkon – a vidím hned, jak silné má panáček znalosti.
Tak třeba jeden namachrovaný „ajťák“ machroval a machroval, a hele – poměrně význam tohoto znaku:
~
– vůbec mu nic neříkal. To bylo routerů, switchů, protokolů a zkratek. A ve finále hovno, jen pařič her, nic víc…
Wow, tomu rikam Ego! To te stalo uz v zivote asi hodne, co?
Wow, tomu rikam Ego! To te stalo uz v zivote asi hodne, co? Tipuju tak jednu manzelku, decka co te nesnasi a v praci si za dementa, kteremu se ostatni smeji za zady. To zase poznam z tveho projevu ja….jak uz sem psal, je mi te uprime lito, nedelam si srandu, fakt musis mit smutny zivot.
Vondrak:
Na rozdíl od tebe to já z projevu opravdu
Vondrak:
Na rozdíl od tebe to já z projevu opravdu poznám.
Ne, žádná manželka neodešla, děcka sama brzy poznala, že náročnější výcvik se hodí (jak fyzický, tak psychický) a v práci jsem toho času dosti v klidu právě díky předchozí rozmanité praxi.
Mimochodem – smutný život opravdu nyní nevedu. Jen málo lidí má možnosti, kterými nyní disponuji…
Chtel bys si s tebou popovidat osobne. Tedy mas muj public
Chtel bys si s tebou popovidat osobne. Tedy mas muj public key. Posli mi svuj. Dohodnem si schuzuku.
—–BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK—–
Comment: GPGTools – https://gpgtools.org
mQINBFjfYmwBEAC3KoPs4dSmw7pho85QbP5gZmWdSHTb6a/DkfqBj7v5VNaBU1kO
B/o7hbxmkyKZM5Np5wU/aJA+GuzHChFjh4pz2JeQLkJQH6ERBEtTMeElZg5ZuNne
P40NPCFQJIWEqNoV68Uipw4ScrDs2R37KSZgI1oIbePXJBzBYHwgb5hWUlreapWn
JIF3BTZ2qHQzCuu1Up8McjZQeU4MX89YXJWOIeVVlC5XXM1nFPg+KbtMzXjB06Bd
VHS/QlorLi73OO0XVOAAhy02CmfDOkDa2+RhqJCN+v+aqmMHB50i+rbbCFIRhue+
rSAcUj31MKjJYqTPOVUdlFVKe2eahTiAP6lBki3wsXBguhJ4Ub45ew0UJxMPRU9F
GmiPJiaKE0a2F2kRwlRSBZHFtt+JsoBWysdHS24D3ezkzfrY8hJnEI+AeiqljxEd
cLftE6zsADujgI/4UGPxvJc4dpEmj7Gto3QyavX29S2sXr3kHtzKibMz07HsLGoZ
mRzYIT4ZPpcwFtKG5eN7sNUgXr5xbpNbR7iWYWUyRGd8jbdNSGr5TIIFEXhzxzoj
cgcNmXW9wdEX5ZzayGq9RBywshFguoANt4Ol9lSnynXQmA10jIKhsUZx9fmV+lEf
9VlWcKmzAF7ubQpzAISymgg7MjkeGxyXHjaErAt7v2mBBaPifkjT6FLvIQARAQAB
tBxQb2xvcG9uZXMgPG5vbmFtZUBnbWFpbC5jb20+iQI8BBMBCgAnBQJY32JsAhsD
BQkHhh+ABQsJCAcDBRUKCQgLBRYCAwEAAh4BAheAAAoJEKma9C176mFSXOQP+ML3
a7cOX52HeFWx6dCSGn5Ja1i/Gvgr40Yaj7TpoEFu3vB5k3GtlBb2v7e9XQ2m9tm+
6+HTQV3UZg0vB1WcZ3XGWby0HeYgsAEipG08/iAcj0Q/VrGIOJelKWt4EHiI7a8O
AgxqdUEB0ajntUBjnnbNzZL0nUj/TSR3QhtqHXJIAGg3x1RAk+JTHqF1FUIq6y2g
uasf21nSNgGIBSGR0uA34Bu21a6P/hB3gr3PoC/b6atCIHPBt4pA/4bBDcN+dP+Y
L6YvdC5++SLMC8iNwz6WjFlSVDZAO07ugNDqPCbrRHW1gT40vdQtC7Avujrx4sl3
VlviaE18O6CEkQvlC6mKFKR1zjBSS3IngxY5FTJAp0++8R1UeuNu0ivj/wHquxvF
YSd6i/c++KXIHGkOuOZMjviG/nMNiuBeWrtlT8FYgD/EkZHWWOy+E2Qe19k9qD4h
lB889SnSQvRWWo0PydHzZG18NZn8EG9c8taskxqx3jhL2bWG//YVrwVrNgk099NL
oFkGv6NavYIvs6sgGfTSFRVuSSsfvS9qYqGEGwWGQ6MJQc5LuPb8t8tezkf0suNG
JI1KhixvpVYG1GKuLwocxSYhkolyvnbnKkwQ8UkVbUrHRVXtn5WpkfUku93a6R4E
/6eQ9tFY3HizNnXbJ620fblqzju1PVdjYTYvqqy5Ag0EWN9ibAEQAJ9rUrFpZ5N1
LYsORvYkW3ThQqtizKXVqIxgIVQr7ztnJhKO8E7dchW1l8bWZRRcRMwP9kHJP3Gg
+BKHgPIYBp3gwSNvuJ2lsQ8M2g3bAIvGlfgGL8ilgIzPgRrVbPLX6zMOCO6BqtRB
iy+1NDNXcTq1+suWgv/T4kR6PHcUjj3iVohSRU5eQp++YBjahtvmpKtS4ZwVFk74
flk0LzQ33ITxkf5NVbz5UE6Z7WCaSzPVgtg6XIR37wWaOR+PULjf/287K109Loff
VMvkoq+Wo/Yl0lAoqnqFrkauy/IHyVA3Ds/HLZGhWBCGgAPMiZCbFAJIQP4Uwnid
3nb7+b2qY9d4lsOI1z2wq12obCv5KXXukpXQvFUcmbipXKjocQPFy9aNhQq/MH0g
HDcPAZ9kxtfBEM+yilTwT0UvSq/Ws6bcO3RefeX+x0nuYjmrkjfYB3azzb7umvmt
pjdB19+02ghGajQqhDGESjhLxxa0do3SzkcR5TX03gnkHBO0lAg5cVCGvvgsJaZe
SDfOxM5Tajbe7hybljmH5J7TKtc6m9xwQS58RTdW3gafTRAp4KUL/mK/GXYaOmXX
c4A5E//6Zptr4paix8Ar5zcZQODsZVjMCo1PoKzteGANciA5HTHw6OKjzMx7ICn5
K+z35cpGUuw7cCbE6ggI3kudKWD9XscpABEBAAGJAiUEGAEKAA8FAljfYmwCGwwF
CQeGH4AACgkQqZr0LXvqYVJUeA/+MHKxOTN1+a8lbz5rdr8xw5tYnONvNsN9hD/t
YB1X8YKC5Lpn5Ru5eaqrXblnGJd+0F5zlzA7rcWbHCh3BvNIkX7+m1zMpPu7ZXiJ
Y7wel2zS+XvLqANl35Ib+Yb1WK6wfeCVheKfK/PZql3eXj5ICSo1nPbk2J5x3U60
/Jawb24QLv9AWXJLq6NwyV2684jL+HrQUx9/J94S7WxElkl2lUnojCjqTAyLGA+D
9DL6DGfPxazkpUHTqu0cZwKPVlL9dDzcY0M9dNGrpoAifVqwr2WOsufmRY6+To7m
6rPw1cH6GzfTVv7Jn5Up0V5Df1ibhqDuqU/HnpVE8lkvsWfV2aLQzqxInYk1RBOm
eXdswQ0Zl0qUgYaDeCP+a+1+QZ1vmkhW/MEX4Av1jI1wepHLewU45Y5vfOXkCDqe
e48Tf+lGm/nh8ROgVKamvg4aCkMNf9m1ivIBAfFHBIJk+f4vbPxOy8UJi8tt2S1C
oOT75NDCGS/ikMzMI4Nl7/XbE+BhasGUJxFm08qmI1s0VHCKjHH5zPAuk69lloqi
AHeCB+vozPv398wsgLRiS4tGkFEOJEZ72WFPdhoakPmo16amVClDtfF2napRbAKF
kHZFuODa+dQbdjQ53IGd7ujcj/2suZOgXMdKpHinUblbgPE3oDEigYdd2FwjvbrC
XZcWvkE=
=L64P
—–END PGP PUBLIC KEY BLOCK—–
Vondráku, povídat si lze i tady.
A když ti hybrid nelíbí,
Vondráku, povídat si lze i tady.
A když ti hybrid nelíbí, je dost jiných debatáren v prostoru zvaném „internet“.
ok
ok
Kucí neblázněte, to se pak nedivim že tu Dokonalý Pavel
Kucí neblázněte, to se pak nedivim že tu Dokonalý Pavel nemůže v diskuzích nic najít :)))
Japonci jsou prostě napřed. My si tady kupujeme dieselové
Japonci jsou prostě napřed. My si tady kupujeme dieselové SUV jako něco super bezpečného a japonec už má robotické řízení v malém elektromobilu. Tomu se říká bezpečnost.Gratuluji jen tak dál.
Ale tohle nemá s běžně prodávanými vozy nic
Ale tohle nemá s běžně prodávanými vozy nic společného, v kufru to vozí několik počítačů s příkonem 1,5kW.
Ty počítače v kufru jsou ve většině zálohy, aneb
Ty počítače v kufru jsou ve většině zálohy, aneb systém zálohovaný na čtyřikráte. Reálně se dá již dnes dostat ke spotřebě okolo 0,15kWh na obdobný systém s dvojím zálohováním. Ovšem cena takového hardware je stále v řádu několika tisíc dolarů, a pro automobil v ceně čtyřiceti tisíc je tedy drahý, kupříkladu deset až patnáct procent z ceny vozu . Do roku 2020 zcela jistě cena takového hardware klesne na třetinu nebo čtvrtinu, tak jako klesá na ceně dosud jakýkoliv hardware.
Ostatně kupříkladu Tesla podobný hardware pro model S a X nabízí za cenu pěti tisíc dolarů.
Ten japonec ve videu říká, že pro každou kameru je jeden
Ten japonec ve videu říká, že pro každou kameru je jeden počítač. O tom, že by to byla záloha nic neříká.
To že tam je na každou kameru počítač neznamená
To že tam je na každou kameru počítač neznamená PC…
Arduino je také počítač.
Pokud máte nějaké zkušenosti se zpracováním obrazu, tak jsou to ohromá spousta dat a je potřebný obrovský výpočetní výkon pro zpracování v reálném čase. Tipnul bych si, že tam budou specializované čipy (minimálně desky) s FPGA. Příkladem takového „počítače“ je třeba Nvidia Drive (který myslím používá Tesla, nebo něco podobného). I když ten nejspíš nebude u každé kamery.
Ostatně trochu vyspělejší průmyslové kamery (běžně dostupné od ca 20k Kč) mají v sobě také „počítač“ – zpracování obrazu, komprimace pro přenos, trigrování atd. Ve vyspělejších bývá i FPGA.
Je potřeba si uvědomit, že slovo „počítač“ je VELMI široké – počítač je i telefon (jakýkoliv), dig. foťák a dnes třeba i pračka…
Ani stovka Arduin nesežere 1,5kW (viz čas 7:03).
Ani stovka Arduin nesežere 1,5kW (viz čas 7:03).
Samozřejmě, že tam nejsou Arduina – ty nemají šanci
Samozřejmě, že tam nejsou Arduina – ty nemají šanci řešit zpracování obrazu a umělou inteligenci v reálném čase.
Koukněte, kolik žerou výpočetní grafiky (třeba nvidia TESLA GPU).
O takovém výpočetním výkonu se má smysl bavit.