Leo Express rozjíždí sdílení aut SmileCar

Většina aut nečinně prostojí 23 hodin z každého dne. Na tomto předpokladu staví dopravní společnost Leo Express svou novou službu sdílení aut (carsharingu) SmileCar.

V Česku se rozjíždí další služba sdílení aut – carsharingu – jménem SmileCar, jejímž hlavním investorem je Leo Express
foto: SmileCar

Pokud je stojící vůz i váš případ, můžete se do SmileCar přihlásit a dát jej k dispozici. SmileCar připravil kompletní právní ochranu a ceny za pronájem se pohybují už od asi 200 Kč/den u malých vozů typu Volkswagen Golf.

Sdílením aut podle SmileCar přispějete ke snížení počtu aut na silnicích, čímž se zlepší také ovzduší a celkově zlepší doprava. Jedno auto SmileCar dokáže prý nahradit až osm osobních aut. Hlavní branou do světa SmileCar je, jak tomu u podobných služeb bývá, mobilní aplikace (pro iPhone i Android).

Ta vám pro každé zaregistrované auto doporučí cenu za pronájem, kterou si pak můžete upravit o 30 % nahoru nebo dolů. V základní ceně nájemného má nájemce zahrnuto 200 km na den. Každý další kilometr nad tuto hranici se pak účtuje extra, za 3 Kč na kilometr.

Kilometry navíc se automaticky spočítají a vyúčtují v aplikaci. Služba SmileCar působí velmi propracovaně, jak je patrné i ze sekce FAQ (často kladené otázky) na webu, kde je odpověď snad na každou eventualitu.

tisková zpráva

22 Comments on “Leo Express rozjíždí sdílení aut SmileCar”

  1. Momentáně jediné světlo na obzoru je:
    1) Až budou

    Momentáně jediné světlo na obzoru je:

    1) Až budou samořiditelná auta, tak si přes aplikaci objednám auto na daný čas a místo. Auto dorazí a odveze posádku do cílové detinace. Tam si vyřeším nákupy atd. Pak objednám ťuknutím do smartphonu auto zpátky. Stejný scenář. O to, aby auto bylo čisté, se postará uklidová firma. Optimalizaci provozu snad už v době, kdy se tento sen naplní bude řešit umělá inteligence.

    Sakriš a pak jsem se probudil a noha v nočníku….:-(((
    Bratři Slováci to mu říkaj: Kua a noha v šerbli …

    1. A ted ta nejzasadnejsi otazka: pokud budou splnene vsechny
      A ted ta nejzasadnejsi otazka: pokud budou splnene vsechny predpoklady bodu 1, proc bych sakra mel byt ja vlastnikem toho auta?

      Jinak je to jen (s odpustenim) podnikatelska vychcanost: ja nesu vstupni naklady a riziko, carsharingova firma bere svych jistych 35%…

  2. Tak ta idea je zajimava v okamziku, kdy si nekteri, kteri by
    Tak ta idea je zajimava v okamziku, kdy si nekteri, kteri by si jinak auto poridili, auto neporidi a budou pouzivat sdilena a jen v pripade, ze je opravdu potrebuji. A cim se minimalizuje – snizi pocet aut na silnicich? Tim sluvkem „opravdu“ Ono totiz kdyz auto vlastnim a stejne s nim jedu apson jednou za rok do servisu a platim pojisteni a kupuju jednou za tri roky zimaky, tak pak pri kazde vyjizdce tak nejak kalkuluji stejne jen s naklady na palivo. Jezdim na nakupy (vono jde nakoupit cestou domu, nebo pres eshop). Jedu do prace kdyz nestiham (vono jde jet na kole, nebo MHD) Zatim co, kdyz rovnou uvidim, ze me auto na vikend bude stat 1500 + palivo, tak me pak cesta vlakem neprijde jako az tak spatny napad. Obecne pocitam, ze nejake rozumne ojete auto plus servis me vyjde na amortizaci 30-50tisic rocne bez paliva. No a to uz dela treba 20-30 vikendu pujceneho, nebo rekneme kazdy druhy vikend a tyden dovolene k tomu za pujcovne a bez starosti o vlastni auto. Tedy aut ubyde, kdyz ubyde lidi, co autem jezdi, kdyz to zrovna nepotrebuji. Vlastnictvi auto k tomuto chovani vede.

    1. táto úvaha je platná iba v paralelnom vesmíre:
      – auto si

      táto úvaha je platná iba v paralelnom vesmíre:
      – auto si kupujem preto, že ho potrebujem, takže nejaká úvaha o návratnosti je mimo misu;
      – všetky úvahy o INEJ DOPRAVE sú LICHÉ – mhd pred pár rokmi zlapšili, takže hoci zástavka je v dosahu, linky sú smerované tak, že ani jedna nevedie tam, kam potrebujeme. naviac popoludní sa nedostaneme bližšie ako kilometer od domu. so, ne nula bodov.
      bicykel a pešo je na cestách bez chodníkov a so šírkou max 6m o život.
      auto som si požičiaval od rodičov a jeden krát od spolužiaka.
      rozvahu o „návratnosti“ som urobil iba pre manželku na ukážku, čo by bolo, ak by BEV.

      1. Tak to jsem rad, ze ziji v Praze v paralelnim vesmiru, kde
        Tak to jsem rad, ze ziji v Praze v paralelnim vesmiru, kde funguje perfektni MHD za hubicku, kde muzu jezdit do prace na kole – z Brevnova do Karlina temer mimo automobilovy provoz 🙂
        Funguji zde dve komercni carsharingove spolecnosti – auto na pul a car 4 go, Levne pujcovny typu Rentik. A dve social sharingy s mobilni aplikaci smile car a hoppy car 🙂 Navic pokud si budu chtit pujcovat auto pres social sharing, budu si pujcovat od majitele s dobrym hodnocenim a budu se snazit,a bych si sve hodnoceni nezhorsil svym chovanim k autu (tolik k arguementum, ze mi nekdo auto znici). No a kdyz na to neni cas, tak celkem levne takxiky zavolane pres mobilni aplikaci. Pokud si spoctete kolik vas opravdu vlastni auto stoji, pak zivot bez vlastniho auta zdaleka neni nepredstavitelny. Jen ta lenost jet nekam radeji 5minut autem, nez popojet dve stanice tramvaji, ze jo… A ta nechut pujcit si na den auto za 500, kdyz u vlastniho bych „nic neplatil“

  3. Kamarád zrovna předevčírem dal do kupy svého staršího
    Kamarád zrovna předevčírem dal do kupy svého staršího Golfa, to aby nenabízel plečku a nabíd jej ke sdílení přes tuto službu. Bohužel je to TDi.
    A shodouokolností jsem vćera ziral na sdílenou Škodofku co dorazila až do naší zapadlé ulice. Časem se možná spokojím s menším elektropřibližovadlem a na vejlety šérnu nějakýho hybrida.

  4. A jak se tím sníží počet aut na silnicích? Když to auto
    A jak se tím sníží počet aut na silnicích? Když to auto nepůjčím a bude mi stát na dvorku, tak se přece na dopravním provozu nijak nepodílí. A naopak, jestliže někdo potřebuje někam jet, tak je jedno jestli jede ve svém nebo v půjčeném autě, v obou případech to znamená pro provoz jedno další auto na silnici.
    Počet aut na silnici snižuje spolujízda, kdy se místo čtyř aut využije jedno auto např. na cesty do práce a zpátky, ale ne půjčování aut.

  5. No 200kc/den a 200km v cene, to nepokryje ani naklady, ktere
    No 200kc/den a 200km v cene, to nepokryje ani naklady, ktere tim ujetim vzniknou (opotrebeni auta, servis, pneu to vsechno je primo umerne najetym kilometrum)… s ohledem na to jak vypadaji auta, ktere pujcujou po par desitkach tisic kilometru to celkem sebevrazda (jo jestli ma nekdo nejkou starou herku, ktere se nic moc stat nemuze a kdyz uz tak je to vlastne jedno tak mozna).
    Mimochodem myslenska „snizeni mnozstvi aut na silnicich“ – rekl bych ze to budes pise pravy opak – lidi kteri by normalne jeli busem, diky levne operativni pujcovne muzou jet autem – tj na silnicich bude aut spise vice….

    1. Asi kalkuluji s nizsim prumernym najezdem a kratsi dobou
      Asi kalkuluji s nizsim prumernym najezdem a kratsi dobou pujceni, 1 Kc/km je opravdu smesne nizka castka, ale dostanete se na ni jen kdyz si auto pujcite na delsi dobu a vyuzijete cely limit.
      Jinak zbohatnout se na tom zrejme moc neda, presto by to pri kratsich pronajmech anebo mensich najezdech mohlo leckomu par korun vydelat. Spousta lidi ma auto, ktere temer celorocne stoji, olej meni v 1/3 povolenneho najezdu, dily a pneumatiky se meni kvuli stari a pojistky bezi bez ohledu na najezd, v takovem pripade se o pujceni starsiho auta, ktere pro majitele nema velkou hodnotu, da uvazovat.

  6. jo za 200Kč/den půjčím vlastní auto cizímu člověku
    jo za 200Kč/den půjčím vlastní auto cizímu člověku :-)))
    carsharing si já osobně představuji úplně jinak, zánovní auta kde by člověk zaplatil jednorázovou kauci max 10000Kč a pak mírný poplatek za půjčení, ale to se spíš dožiju robotických taxíků, kde cena za svezení bude menší než kdyby člověk vlastnil vlastní auto

    1. Záleží, čemu se říká mírný poplatek. Já si půjčuji
      Záleží, čemu se říká mírný poplatek. Já si půjčuji zánovní Fabii kombi za 40 Kč/h, max. 480 Kč/d + 6 Kč/km. Při útratě 1000 Kč/měs. nabíhá 20% sleva. Citigo je levnější, Kia Ceed Combi, Opel Zafira naopak dražší… Vratná kauce 5000. Auta vlastní společnost, jsou zánovní a dobře se o ně starají. Tím se diverzifikuje riziko (poškození) a takto to skutečně funguje. Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Olomouc, Liberec, Hradec K., Pardubice, Č. Budějovice.

      Kdybych měl vlastní auto, cizím lidem bych ho nepůjčoval. Drobný výdělek mi nestojí za riziko, spojené s řešením případných problémů. A myslím tím nejen peníze, ale hlavně čas a dohadování se s někým…

  7. Nejlevnější auto v nabídce SmileCar, a hned je u něj
    Nejlevnější auto v nabídce SmileCar, a hned je u něj chyba, na fotce je červený Golf Mk4 který se přestal vyrábět v roce 2003, ovšem první registraci má údajně v roce 2012. Chtít za 15 let staré auto 380 korun na den? Ale vlastně co se divit, kdo normální by v České Republice pronajal takto své novější auto?

  8. Koukam, ze idea „autopujcovny bez vlastniho kapitalu“ se
    Koukam, ze idea „autopujcovny bez vlastniho kapitalu“ se rozmaha.
    V Norsku proc ne, ale uprimne, v nasem kulturnim prostredi bych do toho nesel – jednak se k tomu s vysokou pravdepodobnosti „najemce“ bude chovat jako ke „sluzebaku“ (z ciziho krev netece), navic predpokladam, ze treba na turbo vysypane po par mesicich kvuli turovani na studeno se jejich pojistka uz nevztahuje. A i v pripade, ze pojistovna zaplati, zase jsem to ja, kdo ma cerneho petra a je bez auta.

Napsat komentář