Tesla Model 3: nové video, max. velikost baterie 75 kWh

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, opět utrousil pár zajímavostí týkajících se Tesla Model 3. A zveřejnil první video téměř finální verze.

Elektromobil Tesla Model 3 se má začít vyrábět už v červenci. První dodávky by se měly uskutečnit do konce letošního roku.
foto: Tesla Motors

Elon Musk na svém Twitteru řekl, že kratší rozvor elektromobilu Tesla Model 3 (2870 mm) umožní maximální kapacitu baterie 75 kWh. Už v minulosti ostatně řekl, že Model 3 bude mít nejvyšší kapacitu baterie pod 100 kWh.

Zároveň dal Musk na svém Twitteru k dispozici první několikasekundové video „release-candidate“ (RC) verze Modelu 3, tedy auta, které bylo vyrobeno téměř kompletně stejným výrobním postupem, jako se bude vyrábět finální verze. Testování poslední předvýrobní verze Tesla Model 3 na veřejných silnicích by mělo v Kalifornii začít co nevidět.

Musk si na Twitteru neodpustil ještě jedno malé rýpnutí. Když ho jeden z fanoušků poprosil, aby řekl, že Tesla Model 3 bude mít větší dojezd než Chevrolet Bolt, odepsal na to „Ach tak malověrný!“.

Základní verze Modelu 3 nabídne kapacitu baterie pod 60 kWh s tím, že dojezd by měl přesáhnotu 380 km, které zvládá už konkurenční Bolt (který má v baterii 60 kWh). Naopak nejvyšší verze Modelu 3 s 75kWh baterií by mohla nabídnout dojezd klidně kolem 600 km na jedno nabití.

Elon Musk, Twitter, Electrek.co, InsideEVs

142 Comments on “Tesla Model 3: nové video, max. velikost baterie 75 kWh”

    1. Podle mne je elektrická výzbroj Boltu vůči tomu co víme o
      Podle mne je elektrická výzbroj Boltu vůči tomu co víme o Modelu 3 dost shazována a moc bych se nedivil, že bude spousta lidí překvapena srovnáním reálného dojezdu Boltu a nejlevnější verze Modelu 3.

      Podle náznaků co jsem zatím našel má Bolt těch 60kWh téměř využitelných, tj. pravděpodobně skutečná kapacita je ještě vyšší. Což ostatně odpovídá překvapivému EPA dojezdu 238mil proti původně ohlášeným 210 (to by mi sedělo pro těch 55kWh využitelných).

      Tj. podle mne bude mít základní verze Modelu 3 co dělat, aby se Boltu v dojezdu vůbec vyrovnala. V každém případě pokud by měla mít 55kWh tak určitě využitelných, tj. celková kapacita bude 60kWh a nebo to prostě Bolta nedá.

      1. Naprostej souhlas!
        O dojezdech Boltu vůbec nepochybuji. GM

        Naprostej souhlas!
        O dojezdech Boltu vůbec nepochybuji. GM potažmo LG odvedlo a odvádí u svejch Voltů a Boltů skvělou práci i přesto, že jinak vyráběj spoustu spalovacích křápů. Elektrická divize se pochlapila a například baterie nemají skoro žádnou závadovost či stárnutí, což je až s podivem. Asi to ještě dělaj lidi co je to baví. Boltu fandím. Konkurence je vzpruha a alespoň dobrej důvod pro Elona nabídnou u TM3 ještě víc.

        Akorát včera jsem narazil na jednoho majitele Volta kterému elektrické ovládání trochu blbne a v Drive módu to jede samo bez pedálu pomalu vpřed a po sešlápnutí brzdy mu auto zase samovolně couvá :))
        Asi nějakej glitch v elektronickém fly by wire ovládání 🙂
        https://www.facebook.com/groups/chevyvoltowners/permalink/1497027120309908/

        1. Fandit GM? Které zabili EV 1? Zabili elektromobilitu před
          Fandit GM? Které zabili EV 1? Zabili elektromobilitu před dvaceti lety? EV 1 (jediný nesešrotovaný, ale kompletně vybrakovaný model je v muzeu) měl dojezd 380km. To znamená, že se s velkou pompou opět vrací ke stejným výsledkům jako měli před 20-25 lety! Nedivím se, že „dohání náskok Tesly“ stačilo totiž oprášit to co dali tenkrát do archívu… Vůbec absolutně ne, GM pro mě neexistuje dokud to vedení které stálo za příkazem zlikvidovat EV1 nebude vyměněné.

            1. Samozřejmě že hrobaři makaj non-stop. Zrovna teď Trump
              Samozřejmě že hrobaři makaj non-stop. Zrovna teď Trump chce úplně zrušit EPA jako nepotřebnou organizaci = dinosauři už nechtěj zažít žádnej dízlgejt a chtěj stále prodávat rakovinomety bez omezení.
              Šefém EPA jmenoval jejího největšího odpůrce, kterej pro tí ní léta bojuje! Kozel zahradníkem, vlk pastýřem.

                1. On ještě „globálnímu oteplování“ které museli ti
                  On ještě „globálnímu oteplování“ které museli ti nemocní „vědci“ změnit na „změnu klimatu“ ještě nějaké choré mozky věří? 🙂

                2. Věřit se dá jedině sputniknews.com
                  Věřit se dá jedině sputniknews.com

                3. Je tento web dostatečně nezávislý na pravdě? 😉
                  Je tento web dostatečně nezávislý na pravdě? 😉

                4. tak to tě lituji, opravdu jsi asi hloupý 🙂
                  tak to tě lituji, opravdu jsi asi hloupý 🙂

                5. Odkdy už nemáš rád svůj neoblíbenější webík z
                  Odkdy už nemáš rád svůj neoblíbenější webík z kterého tak rád cituješ, od teď? :)))

                6. Víš, já nejsem tak hloupý jako ty, co si myslí, že jen
                  Víš, já nejsem tak hloupý jako ty, co si myslí, že jen jeden web má být zdrojem informací 🙂
                  Až ti bude 18, tak snad už budeš mít trochu rozumu. Pokud jsi starší, už ti vzdělání nebude dáno, už je pozdě 🙂

                7. To se mi ulevilo, že nejsi hloupý.
                  To se mi ulevilo, že nejsi hloupý.

          1. Fandím Boltům a Voltům, nefandím GM.
            A teď proč: GM je v

            Fandím Boltům a Voltům, nefandím GM.
            A teď proč: GM je v dost schizofrení situaci, kdy díky zabití EV1 si museli vytvořit vlastní podvratnou elektrodivizi s jednou z největších bateriových laboratoří, aby se mohli lakovat na zeleno protože ten strmý pád veřejného mínění už nechtěj nikdy zažít a zbavit se nálepky ekologickýho vraha není vůbec levné.
            Peklo zamrzlo a největší petrolhead Bob Lutz, postavil vedení před největší kacířskou myšlenku postavit elektroato a tak vzniknul Volt. Bankrotář Bobík je ale tím petrolheadem furt dál a strašně se podivuje jak může být Tesla takovej kult.
            Nejlíp je to celý vidět když porovnáš totální rozdíl mezi filmy – Kdo zabil elektrické auto a Pomsta elektrického auta. Asi stejnej moment jako když římský císař přistoupil na křesťanství, které do té doby potíral.

            Fandím podvratnému elementu, který je GM nucen sponzorovat. GM na elktroauta nedělá žádné reklamy (kromě tristně neůspěšného a již stopnutého Voltího Kadilaku), brzdí nasazování nových modelů do prodeje, dělá velmi pomalé rozjezdy výroby a v malých množstvých. Auta se prodávajích jen v pěti státech USA atd. atd., ale přesto vśechno vyvolávají velký veřejný zájem a maj stoupající prodeje. Majitelé Voltů se předháněj v tom, kdo a kolik měsíců už netankoval benzín.
            Btw rozhodnutí o zabití EV1 přišlo od petrolejářů a jinejch fosilních hlavounů (jako je klan Bushů, Kochů, Rotchildů apod.), kterým klasicky trochu se zpožděním došlo jaký se jim to tam klube kukaččí vejce v jejich vlastním hnízdě a že by lidi přestali kupovat ropu což by byl megaprůser. Tydle lidi ovládaj/li automobilovej průmysl, vojensko-průmyslovo-chemickotechnologickej komplex a vládu. Pozvali si svoje loutky z vedení GM na kobereček a řekli to auto musíte zabít stůj co stůj a naprosto nikdo ho nesmí dostat do ruky. Správná loutka drží hubu a krok a rozkaz vykoná.

            Btw EV1 zbylo víc než jedno. Překvapivejch 40 kusů uniklo sešrotování. Pár jich ješte stojí zaprášených v garáží různých univerzit. Byli z nich vyndaný baterky a študáci na nich testovali vlastní elektrosystémy. Ty baterky byly na svou dobu asi moc dobrý.
            Na to že dinosauři se pohybujou jedním krokem vpřed a dvěma vzad už tu nadávám léta.

            Červené,Wiskánzin
            http://vehicle.slc.engr.wisc.edu/past-competition-vehicles/general-motors-ev1/

            Černé, Missuri
            http://jalopnik.com/why-is-this-500-000-electric-car-collecting-dust-in-ro-875060713
            http://www.greencarreports.com/news/1086155_rare-surviving-gm-ev1-waits-for-savior-at-missouri-university

              1. ok pánové přestaňme se přít o číslech a jejich
                ok pánové přestaňme se přít o číslech a jejich významech. Kolik dojede ion, kolik leaf, i3 a kolik EV. A teď si představte že by tam někdo narval 18650. prostě na 20 let pohřbené auto to má pořád relativně (v relaci se současnými EV) dobrý dojezd. A to tehdy ještě neexistovali NEDC a spol, které z 180km v Leafovi na dálnici udělají 80km dojezd.

                1. Aerodynamický tvar to mělo dobrý, pohon nebyl o moc horší
                  Aerodynamický tvar to mělo dobrý, pohon nebyl o moc horší než ty současné auta. Dojezd pořád dělá kapacita článků.

                2. Ale to vůbec nemusíme chodit daleko, viz prastarej českej
                  Ale to vůbec nemusíme chodit daleko, viz prastarej českej elektrickej Golf 3, kterej po obdržení modernějších LiFePo navýšil dojezd jako blázen a superhájtek moderní karbonový BMW i3 za bambilión, která potom přišla s velkou pompou byla k smíchu. 🙂
                  Nic proti Pépíkovi a jeho milované i3 😉
                  i3 je naprosto v pohodě auto, vo tom žádná, jen velikost baterky a ceny to trochu kazí.

                  http://www.citystromer.cz/index_cz.html

                3. Golf 3 může jezdit jak chce oproti jakémukoliv novému EV,
                  Golf 3 může jezdit jak chce oproti jakémukoliv novému EV, ale sebe ani své děti bych do toho neposadil. Nechtěl bych riskovat, že v tomto autě absolvuji nehodu.

                4. Já bych si G3 taky nekoupil, nechtěl bych riskovat, že si
                  Já bych si G3 taky nekoupil, nechtěl bych riskovat, že si nebudu kam mít dát kelímek s pitím, když to vůbec nemá držáky na pití. 🙂

                  No nic. Moje poznámka směřovala trochu jinam. :)))

                5. ten samej problem s drzakama me zarazil u Tesly v zadu i v
                  ten samej problem s drzakama me zarazil u Tesly v zadu i v predu ze ve dverich nic neni

                6. Já vím, kam směřovala tvoje poznámka. Právě proto jsem
                  Já vím, kam směřovala tvoje poznámka. Právě proto jsem ti takto odpověděl, abys pochopil, že těch faktorů dobré auto / špatné koupit či koupit / nekoupit je více, než jen „tvrdé“ parametry typu dojezd, atd.

                7. No ano, to auto bylo pouzitelne, ale baterky jsou dneska skoro
                  No ano, to auto bylo pouzitelne, ale baterky jsou dneska skoro zadarmo oproti situaci pred 20 lety, tj to auto by bylo absurdne drahe, pokud by ho mel nekdo komernce prodavat (ty pronajmy byly za spise symbolickou cenu v ramci testovani)

          2. No zase iluze s EV1 – dojezd 380 km je s prominutim blbost,
            No zase iluze s EV1 – dojezd 380 km je s prominutim blbost, ale je fakt ze ta auta mela dost pouzitelny dojezd (precejenom baterka 26 kWh je slusna, a efektivita elektricke vyrzbroje nebyla ani tedhy nejaky zasadni problem).
            Problem s EV1 by byl ale v jine veci – bylo to doslova mikroauticko pro 2 lidi a cena toho auta by byla doslova astronomicka, do toho znacne nedokonale baterky (NiMh trpi do jiste miry pametovym efektem a spol) a lepsi technologie byly zatim ve hvezdach…

      1. Teď je velké hnutí kdy 3D tiskaři po celém světě
        Teď je velké hnutí kdy 3D tiskaři po celém světě pomáhají dětem a lidem bez končetin tisknout megadrahé bionické protézy na míru za pár korun. Drahou elektroniku samozřejmě úplně nenahraděj, ale i tak je to významný posun a pomoc.

        https://www.youtube.com/watch?v=Cl8ijPGEKO8#t=156.255562
        https://www.youtube.com/watch?v=WUwiu0YU3WM#t=112.329589
        http://www.openhandproject.org/
        https://www.indiegogo.com/projects/the-open-hand-project-a-low-cost-robotic-hand#/
        https://www.openbionics.com/
        https://www.openbionics.com/downloads/

  1. Udivuje mne naivita místních. Dle mého názoru to bude v
    Udivuje mne naivita místních. Dle mého názoru to bude v ČR s modelem 3 stejné jako s Boltem. Tedy bude tu ke koupi výrazně později než v USA a na perspektivních evropských trzích, bude stát hodně přes milion, rozumně vybavené verze spíš k milionu a půl a servis rozhodně nebude za hubičku.

            1. To už víme, že to s tou mentální náročností moc
              To už víme, že to s tou mentální náročností moc nepřeháníš. Jestli hledáš svojí oblíbenou dikuzi s Jenjou, tak ta je jinde.

              Neboj ještě si nepletu rezervaci s objednávkou a objednávku s koupí. Jenom řeším, že TM3 bude v Evropě ke koupi pro všechny Evropany ve stejnej čas.

              Znění mé věty pro tebe
              M3 bude ke koupi přes internet pro kohokoliv v EU. To klasický dinosaurský a dýlerský porcování trhu se nekoná.

                1. Asi bych se do Vás neměl montovat, ale Kuk to jasně a
                  Asi bych se do Vás neměl montovat, ale Kuk to jasně a objektivně sdělil.
                  Jak vidím tak fakt to EGO je titanová zeď spojená se silovým polem, které nejde prorazit…fakt nechutné :((
                  Takže Kuk má pravdu.
                  Zdar

                2. Eryku
                  1. odpovědel jsem ti na vše ješte před tím než ses

                  Eryku
                  1. odpovědel jsem ti na vše ješte před tím než ses zeptal. Minimálně jsem se o to snažil.
                  2. jen jsem si rýpnul, ale žádnou urážku jsem nepoužil.
                  3. jde mi jen o princip jednorychlostního prodeje v celé Evropě a ne dvourychlostního jaký praktikuje například Opel s Ampérou. Nic víc. Kdy přesně se na stránkách tesla.com objeví tlačíko buy nevím a ani neřeším.

                  Bohužel v naší kotlině očekáváme, že s námi jednají jak s trafikou a bohužel je tomu často tak, ale zatím mi připadá že zrovna u Tesly to neplatí a ani platit nebude.

                3. Sorry jako,ale dýlerství a servis jsou kde? Jako to okno se
                  Sorry jako,ale dýlerství a servis jsou kde? Jako to okno se ti updatem softwaru nespraví…

                4. Zavolej si do Tezly a zeptej se jich při kolika prodaných
                  Zavolej si do Tezly a zeptej se jich při kolika prodaných kusech otvíraj obchod a servis. Myslím, že už to tu někdo zmiňoval. Pokud si dobře pamatuju tak Leafa ti taky neopravěj v každým Nissanu.

                5. Jako zakaznik se mam neceho doprosovat? Za ty penize? To fakt
                  Jako zakaznik se mam neceho doprosovat? Za ty penize? To fakt ztuha.

                6. A voni ti to auto nějak násilím vnucujou, nebo se děje?
                  A voni ti to auto nějak násilím vnucujou, nebo se děje?

                7. Jo, ty to děláš bez vyzvání furt.
                  Jo, ty to děláš bez vyzvání furt.

                8. Že ty máš plnej byt hrnců a kosmodisků? ;D
                  Když si tak

                  Že ty máš plnej byt hrnců a kosmodisků? ;D
                  Když si tak labilní tak proč sem vůbec lezeš, na internetu je to vo zdraví.

                9. Abys nam nezlenivel 😀 Ale ted dost srandy,zacala ti
                  Abys nam nezlenivel 😀 Ale ted dost srandy,zacala ti smena,upaluj k pasu,ju?!

                10. Máš pravdu, v každým ho neopraví. Ale aspoň v
                  Máš pravdu, v každým ho neopraví. Ale aspoň v nějakým.
                  Naproti tomu ti Teslu tady neopraví v žádným servisu. 🙁

          1. „Vložil/a Josef, So, 2017-03-25 21:27
            …Dle mého názoru to

            „Vložil/a Josef, So, 2017-03-25 21:27
            …Dle mého názoru to bude v ČR s modelem 3 stejné jako s Boltem. Tedy bude tu ke koupi výrazně později než v USA a na perspektivních evropských trzích, …“

            Čemu ve slově „ke koupi“ nerozumíte??? 🙂

            Jakmile bude dostupné v Evropě, bude dostupné pro všechny v Evropě.

            Myslím, že ani výkladový slovník vám ze slova „koupě“ nevyrobí slovo „dostupnost“ ani kdyby se všichni lingvisti rozkrájeli. Mi neříkejte, že máte stejnou nechápací nemoc jako ten Bob-an? U něj to pak vrcholí nechutně sprostejma nadávkama…
            Dost pochybuju, že Tesla při koupi vozu přes net bude řešit vaši IP adresu nebo že v Tilburku při placení vám řeknou aha vy jste z ČR tak vy si ještě rok, dva počkáte 😀
            I když bude obchod a servis Tesly v ČR otevřenej až buhví kdy, tak to vůbec neznamená, že TM3 nebude ke koupi pro všechny hned. Tesle je šumák kdo a kam si tu káru odveze hlavně když vysolí prachy a kdo dřív přijde tak dřív mele. Jedinej kdo je bitej jsou Angláni co chtěj model s pravostraným řízením, ale Elon zrovna tvítnul, že anglickej model bude bohužel „až“ v létě 2018, což je za rohem 😉

    1. Mě udivuje neutuchající optimismus,že ta produkce v
      Mě udivuje neutuchající optimismus,že ta produkce v avizovaných objemech vůbec kdy vypukne. Zdá se,že dokonce zrušili beta testování aut i náběhu výroby a první pokusní králíci budou, jak je u tesly běžné, zase zákazníci.
      Obchod s nadějí byl vždy nejvýnosnější byznys. 🙂

  2. Ak to bude 75kWh ako taká kapacita tak využiteľných bude
    Ak to bude 75kWh ako taká kapacita tak využiteľných bude max 69kWh. Auto bude ťažšie ako Ioniq no bude mať ešte lepšiu aerodynamiku tak ak by to bralo len o 1 kWh tak by sa spotreba dostala pri kľudnom jazdení do 80 občasne do 90km/h do 12kWh na 100km. Čo by bol dojazd asi 570 km čo by bolo super 🙂
    Mne však robí ( vrásky ) fakt že s tak akože malým akumulátorom možno nebude možné spraviť 0-100 pod 3s a to by som ja moc rád – milujem to

    1. RC je spis vyraz z IT a vetsinou se nepreklada, pokud uz nekdo
      RC je spis vyraz z IT a vetsinou se nepreklada, pokud uz nekdo tento termin prelozi, tak obvykle pouzije termin predprodukcni, s overovaci verzi jsem se v IT jeste nesetkal a v jinych oborech zase nejsem zvykly na termin release candidate.
      Pokud bych prekladal Muskovo vyjadreni, tak bych tam asi nechal anglicke release candidate, dle meho nazoru pouziva vyraz z jine branze umyslne a prekladem bych to akorat pokazil.

      1. Aha, takže termín je z oblasti vývoje softu a já myslel
        Aha, takže termín je z oblasti vývoje softu a já myslel že to má bejt nějaká auto hantýrka.

        „Release candidate (většinou se používá zkratka RC) je testovací verze připravovaného programu. Jedná se o kandidáta na konečnou, finální verzi. Release Candidate je k finální verzi blíže než betaverze. Ke zkratce RC se přidává i číslice. Vyjít tedy může RC1, RC2, RC3, atd. Verze Release Candidate byly použity například u operačního systému Windows Vista nebo u DC++ klienta StrongDC++. Běžně se užívá v linuxových systémech. „RCčka“ mohou být ovšem značně nestabilní.“

    2. Myslím, že vás překlad je správný. Ale v automotive se
      Myslím, že vás překlad je správný. Ale v automotive se toto neužívá. Užívá se pro SW. Pro hardware se používá třeba A, B, C1… sample. Případě nultá série pro hotové auto. Ale to už je v podstatě výrobní stupeň. Ten předvýrobní nedám.

  3. Je to pekne, mam rezervaci, ale vazne uvazuji o tom, ze pokud
    Je to pekne, mam rezervaci, ale vazne uvazuji o tom, ze pokud nebudou garancni prohlidky za rozumnou cenu, nikoliv jako u modelu S/X, tak to vzdam a pujdu do egolfa. V jeho prospech navic hovori servisni sit, normalni!!! interier, i ten dojezd by mi asi stacil…

    1. Ja jsem jezdil eGolfem 14 dni, ale s Tesla 3 se to neda
      Ja jsem jezdil eGolfem 14 dni, ale s Tesla 3 se to neda porovnavat a to jak techologicky, tak infotaimentem, tak velikosti a dojezdem. Novy eGolf ma dojezd realne 250km, na dalnici to neda ani cestu Praha-Brno ve 130km/h.VW vzal bezne auto a do toho nasrouboval el. motor s prevodovkou.

      1. Novy eGolf ma 250km dojezd? O tom teda silne pochybuju.
        Realny

        Novy eGolf ma 250km dojezd? O tom teda silne pochybuju.
        Realny EPA dojezd je 200km, a i ten na dalnici ve 130km/h je treba jeste tak o 15-20% snizit. Souhlasim, ze Praha-Brno to nema sanci zvladnout.

        EDIT: nic proti e-Golfu, jde s dobou a i inkrementalni zlepseni je dobre… Nemuzeme cekat revoluci kazdy den.

        1. Ano, má 34 kWh baterii, tedy o 10 kWh větší, než v
          Ano, má 34 kWh baterii, tedy o 10 kWh větší, než v předchozím modelu. Můj maximální dojezd při kombinovaném ježdění 1:1 po městě a do 90 km/h byl asi 160 km u 24 kWh verze. Průměrná spotřeba byla kolem 13,5 Kwh, která dá u větší baterie 250 km. Při rychlosti 130 km/h bude ale průměrná spotřeba kolem 19 kWh, tedy max. 180 km dojezd.

      2. Trochu rozporuplný text. Píšete že s e-Golfem jste jezdil
        Trochu rozporuplný text. Píšete že s e-Golfem jste jezdil 14 dní a nedá se s Teslou 3 porovnávat. A kolik jste tedy najezdil s Teslou 3 aby jste mohl toto auto s něčím porovnávat? Já s Teslou S jezdím každý den již více než 2 roky a přes 230 tisíc kilometrů, ale kupříkladu kvalitou interiéru bych si ji netroufl srovnávat ani s tím Golfem.
        Jaké technologické nebo infotainment prvky bude mít Tesla 3 na takové úrovni aby se nedala srovnat s e-Golfem? A to ani nepřihlížím k rozdílu tříd kam daná auta spadají nebo budou spadat, a nepřihlížím k rozdílnosti cen, kde Tesla 3 bude pravděpodobně o kupříkladu 20-30% dražším autem.

        1. Tak ono hlavne s tou teslou 3 muzes jezdit po Evrope a ridit
          Tak ono hlavne s tou teslou 3 muzes jezdit po Evrope a ridit bude sama. Zatimco s golfem muzes tak akorat na nakupy a ridit sam bude mozna tak po rovince kdyz pustis volant a mas pevne nervy 😀
          Ale jo bez do golfa ocividne potrebujes jezdit necim jinym aby sis te svoji tesly zase zacal trochu vazit.

            1. No vidis nevedomky si prave zduraznil dalsi vyhodu co ma
              No vidis nevedomky si prave zduraznil dalsi vyhodu co ma takova tesla narozdil od egolfu a podobnych parodii na EV. Ty totiz nemusis mit pri koupi keš na autopilota, ti si ho muzes dokoupit kdykoliv pozdeji. Zatimco u egolfa si muzes pozdeji dokoupit leda tak stinitka.

                1. To te nemusi zajimat tvoje uspory stejne driv padnou za prasky
                  To te nemusi zajimat tvoje uspory stejne driv padnou za prasky na hlavu:) Jinak to tu zacina byt nejak v kurzu – Tesla nejdrazsi auto na servis..vidim ze toho se v posledni dobe chhyta kazdy mistni zavistivec. No jo no. Musk haterum hezky bere vitr z plachet kdyz se tesla zacne vyrabet uz za par mesicu…. a ze tu bylo takovych Pavliků co by jeste donedavna prisahali ze tesla se zacne vyrabet nejdriv 2020:)

                2. To jo, když to tady čtu, tak si říkám, že ty prášky
                  To jo, když to tady čtu, tak si říkám, že ty prášky už bych měl začít brát. 🙂 A je tu dost lidí, co už ty prášky dávno mělo brát a nebere… 🙂
                  Tak hlavně aby se Musk do toho pořádně opřel, trh s EV potřebuje nějaký ten impuls jako prase drbání. Pořádná konkurence musít být, aby se to nezakonzervovalo do nějakého napůl mrtvého stádia vývoje. Ona ta Tesla 3 bude prospěšná pro všechny, ať už pro jejich příznivce, tak i pro ty ostatní. Tak snad ta vaše modla tady na silnicích za rok bude vidět častěji než Tesla S teď.

        2. Jezdil jsem s Teslou S a X, americký design mě neuchvacuje,
          Jezdil jsem s Teslou S a X, americký design mě neuchvacuje, ale Tesla X mi nesedí vůbec, nehledě na nesmyslnou cenu. Tesla 3 bude o půl metru delší a bude stát přibližně stejně jako e-Golf tedy v rozumné výbavě budou obě auta za cca 1 mil. Za 930 Golf neměl nejen couvací kameru, ale ani parkovací čidla a dokonce ani vyhřívané sedačky. V -5°C jsem rovnou jezdil v bundě, topení nestíhalo.

          U Golfu třeba neexistuje profil řidiče, tedy po sednutí do auta je potřeba řadu věcí znovu nastavit, např. stupeň rekuperace, režim jízdy Normal, Eko apod. Toto vše se po vypnutí motoru nastaví na tovární nastavení. Na nějaký autopilot může Golf rovnou zapomenout. Rovněž grafické zobrazení spotřeby vůbec neexistuje, ani zobrazení celkové rekuperace. Baterie Golfu 34 kWh oproti Tesla 44 kWh (případně 66 kWh a více) je dost velký rozdíl. Navíc Tesla se dá dobíjet až 135 kWh, Golf nikoliv, max je 50 kW, ale v praxi nabíjí 0,5 kWh za minutu, tedy jejich proklamované nabíjení 30 minut v případě 24 kW baterie, je nereálné, v případě nabití plné kapacity to trvá cca 40 minut a to nabíječka nabila 20 kWh (hlásil displej) a auto se odpojilo.

          1. Kdo čeká cenu základního modelu 3 na 1 milionu je dle
            Kdo čeká cenu základního modelu 3 na 1 milionu je dle mého názoru naivní. Reálně bude cena v Evropě začínat na přibližně 41 tisících euro, obdobně jako začínají ceny u modelu S a X o přibližně 17% v euro nad dolarovou cenou. Základní model také jistě nedostane vrcholné funkce za které se u S a X platí, tedy autopilot jistě bude základní a ne pokročilý. Představa že dostanu za 35 tisíc dolarů plně autonomní model 3 s kompletním hardware za který se u modelů S a X platí 8000 tisíc dolarů je předpokládám z říše snů. Tesla by tím dala majitelům modelů S a X ránu pod pás jejich peněženek.

            S novým e-Golfem jsem se v Německu svezl pouze krátce, ale co píšete jsem v něm vše měl. Sedačka řidiče měla čtyři pozice paměti nastavení, k ní se nastavuje i volant a nastavení auta. Minimálně přední sedadla měli vyhřívání, také přední sklo mělo vyhřívání, zapnutí obou funkcí je přímo nad ovladači klimatizace. Spotřebu a další funkce si může každý nastavit ve virtual cockpitu dle libosti, stejně jako všechny další grafické prvky. Parkovací kamera s 360 stupňovým zobrazením se na centrálním display zobrazovala i při automatickém parkování. Parkovací senzory tedy v e-Golfu jsou. Topení opravdu problém nebylo. Naopak má Tesla P85 topí hůře oproti zmíněnému Golfu. Tedy pokud topení Tesla nezlepší pro model 3, tak to jistě lepší nebude.

            Ano Teslu jsem kupoval pro možnosti nabíjení. Na Vystrkově občas stojím i dvakráte za den, pokud mám kolem cestu Praha Brno a naopak. Tedy kdo ročně najezdí přes 100 tisíc kilometrů jako já, jistě rychlé nabíjení ocení. Dle mého největší benefit Tesly.

            Radši ani nechtějte vědět kolik stojí servis Tesly na 200 tisících kilometrech nájezdu. Loni v prosinci jsem Tesle nadělil dárek v podobě téměř 11 tisíc eur. Servis potřebovali brzdy které při malém využívání již byli zanesené a měnili se tedy i třmeny, pouze vyčištění není v Tesle možné. Zadní levý tlumič nepracoval správně a byla tak omezena možnost změny výšky vozu. A v záruce byl průběžně opraven mechanizmus předního kufru, nesvítící přední levý světlomet, dojezd střešního panelu a další drobnosti. Naštěstí velice často jezdím do Mnichova kde mohu navštívit servis Tesla. Drobné problémy řeší Tesla v rámci garančních prohlídek které absolvuji co 20 tisíc kilometrů. Prvních pět bylo v ceně 500 eur a další pak v ceně jeden tisíce eur. Nečekám že model 3 bude servisně výrazně levnější.

            1. Vyčištění není možné? Mě minule vysvětlovali, že
              Vyčištění není možné? Mě minule vysvětlovali, že servis bude o 90 eur dražší, protože je potřeba odservisovat brzdy né kvůli opotřebení, ale kvůli zatuhávání. Původně se to prý nedělalo:
              Corrections: Brake Caliper Pad Slides and Parking Brake Calipers – Cleaning and Lubrication (With Wheels Removed)

              1. a je možné že si brzdy odservisovat sám, auto na hever…
                a je možné že si brzdy odservisovat sám, auto na hever… má Tesla vůbec hever ve výbavě? odmontovat jedno po druhým kolo, brzdy vydrhnout kartáčem profouknout prostřiknout benzinem wdčkem případně i 2ma šroubama rozebrat … dytjeto Brembo že??

            2. Ano Golf umí hezky topit (má tepelné čerpadlo), má
              Ano Golf umí hezky topit (má tepelné čerpadlo), má parkovací kameru a vyhřívání sedaček, rozpoznávání značek apod., ale pak stojí 1.1 mil. a ne 930 tis..
              Základní cena Tesla 3 je 35 tis. USD, v USA na ní bude dotace 7,5 tis. USD navíc např. Colorado zavedlo další dotaci 5 tis. USD, která se sčítá s federální dotací, takže Američani to mají za hubičku. Nesmysl, aby stála v rozumném vybavení 41 tis. EUR, to by byla v EU o 30% dražší než v USA. Navíc sem dorazí v roce 2018 a to už bude schválená dotace 4-5 tis. EUR.

              Identický tlumič co má Tesla S, má Mercedes E 4Matic a stojí 45 tis. Kč. S nájezdem 200 tis. km, jste ušetřil oproti Mercedesu E 350 jen na palivu 500 tis. Kč, takže jste na tom ještě 200 tis. vydělal. Pokles ceny Mercedesu a Tesly je za tu dobu identický, tedy asi 800 tis.

              Mezi námi, kdo chce opičku, musí mít na banány ;}

              1. Tepelné čerpadlo do e-Golfa je za příplatek 20 000
                Tepelné čerpadlo do e-Golfa je za příplatek 20 000 Kč.

                Federální příspěvek 7 500 $ na TM3 už nedostane velká většina majitelů protože Tesla už se blíží ke finálnímu počtu prvních 200 000 prodaných elektroaut. Lokální státní příspěvek je asi jen v polovině US států a to různě velký. Takže výhodná sleva rozhodně nebude pro každého.

                1. Díky za informaci ohledně dotací v USA. Já jsem si
                  Díky za informaci ohledně dotací v USA. Já jsem si naklikal u eGolfa co bych tam chtěl mít, tedy to co mám ve svém autě a dostal jsem se na cenu 1.130.000,- Kč.

                2. U konvenčních značek se ale dají relativně snadno
                  U konvenčních značek se ale dají relativně snadno vyjednávat slevy 10-20-30%, ceník zajímá v podstatě jen lidi co porovnávají v diskuzích. Jak je to se slevami u Tesly?

                  Na současné auto jsem u prodejce dostal slevu 28% + druhou sadu komplet zimáků zdarma.

                3. Nemyslím si, že je to snadné si vyjednat slevu 20% nebo
                  Nemyslím si, že je to snadné si vyjednat slevu 20% nebo dokonce 28%, ale řada společností má rámcové smlouvy, které jim zajišťují poměrně výrazné slevy, ale na určité modely a vybavení.

                  Zkus si vyjednat na eGolf slevu, uvidíš, jak pohodíš, pak dej vědět. Tesla slevy nedává, nemá to zapotřebí, na auta se stojí fronta, na Teslu 3 dokonce 500 kilometrů dlouhá 🙂

                4. uz jsem to psal nekde drive, ale na EV moc dealeri rabat
                  uz jsem to psal nekde drive, ale na EV moc dealeri rabat nemaji, tj. nemaji vam z ceho ani tech 20% proste dat. Jestli nekdo u VW vyjedna na nove (ne predvadecku) takovou slevu, tak bych fakt rad vedel kde. Resil jsem s kamaradem (ofiko dealer v nasem meste) a ukazoval mi za kolik eupa kupuje, kolik muze dostat dle smlouvy zpetnou dotaci za splneni rocniho odberu a kolik jsou ruzne pobytky od VW. Jestli jsem se dostal lehce nad 10% tak to byl strop. A to by mi ho prodal za nakup a dal by mi bonus za rocni odber, ktery by nemusel ani dostat.

                  U spalovaku je to jina. ;o) TO jsem dostal klidne 35% na CCko. Bonus na DSG, bonus za naftu (kdo by ji taky po afere chtel), bonus za auto protiuctem, bonus na pakety, bonus za tak drahe auto (trosku jsem nechapal, ale je to urcite kvuli rocnimu obratu – tj. cim vic jsem prihazoval vybavu, tim byla celkova sleva v % vyssi), …. takze suma sumarum tak drahe ccko si koupi jen magor (jen priklad – dvojita skla kvuli snizeni hluku asi moc CCek mit nebude) 1,3mil z toho sleva 455tis. z toho DPH protoze je to firemni auto a jste na necelych 700tis.

                5. No lehce jetý (kolem 10-15 tis. km) VW CC 2.0 TDI DSG v
                  No lehce jetý (kolem 10-15 tis. km) VW CC 2.0 TDI DSG v pěkné výbavě stojí cca 450-500 tis. bez DPH, nevím kdo by to kupoval za 1.3 mil.

                6. Třeba ten, kdo v tom chce mít jen tu svojí výbavu, co tam
                  Třeba ten, kdo v tom chce mít jen tu svojí výbavu, co tam chce/potřebuje. 🙂
                  Ale jak psal pisatel výše, čím více výbavy, tím větší sleva, takže to tolik „nebolí“… 🙂

                7. Tohle mě nikdy nepřestane fascinovat koupit si auto za jeden
                  Tohle mě nikdy nepřestane fascinovat koupit si auto za jeden a půl milionu a ročně vyhodit za amortizaci 500000 z okna, kdyz to same s malým nájezdem 1,5 roku staré stoji polovinu 🙂

                8. No aby „to same s malým nájezdem 1,5 roku staré“ bylo za
                  No aby „to same s malým nájezdem 1,5 roku staré“ bylo za polovinu, tak ho napred nekdo musi nove za plnou cenu koupit (a zaplatit), co je na tom nepochopitelneho? 😉

                9. uz jsem trosku více mimo téma a muj puvodni smysl prispevku,
                  uz jsem trosku více mimo téma a muj puvodni smysl prispevku, ale presne jak pisete. ;o) Co by si pak dotycny koupil 1,5 stare, kdyz by nikdo ty nove nekupoval. ;o) Nevim jestli to nejak zaniklo v textu, ale me ta kara za 1,3 s DPH stala necelych 700tis bez DPH a bylo podle meho prani. Nove a moc toho uz dokoupit fakt neslo. ;o)

                  Puvodni smysl prispevku byla vyse rabatu EV vs. spalovak. ;o)

                10. Totéž si může říct uklízečka se svojí minimální
                  Totéž si může říct uklízečka se svojí minimální mzdou, jak si někdo může kupovat auta za statisíce a vyhodit desítky tisíc ročně oknem za amortizaci, když ona si může koupit starou Feldu za desítku a mít amortizaci v řádu tisíců. Stačí holt více vydělávat a pak Vás to přestane fascinovat. 🙂
                  Nedávno jsem měl možnost si šáhnout na Kellnerova Learjeta a byl jsem fascinován, že utratí za letovou hodinu skoro 10 tisíc dolarů, když za půlhodinu jeho letové hodiny může letět 1. třídou. :-)))

                11. Nový šéf EPA dosazený Trumpem, chce tuto federální
                  Nový šéf EPA dosazený Trumpem, chce tuto federální agenturu v roce 2018 úplně zrušit a dost možná s tím padne i to federální zvýhodnění 7500 $ na elektroauta. Čistě moje spekulace.
                  Těžko říct zda na zvýhodnění dosáhnou i noví výrobci jako FF, Lucid Air apod.???
                  Díky možnému ekonomickému chaosu, který Trumpeta v USA rozdmýchá se nejspíš snažil Musk získat od investorů předem ještě nějakou tu miliardu než bude pozdě a začnou mít jiný starosti. Podnikání je o shánění peněz.

              2. Mercedes jsem nikdy neměl a tedy netuším jak je u něho
                Mercedes jsem nikdy neměl a tedy netuším jak je u něho drahý servis. Na Teslu jsem přešel z Octavie druhé generace. A hlavním důvodem byla možnost nabíjení zdarma, která se mi při cestách po Německu a Rakousku coby benefit vrátí na nákladech za dané auto.

                Cenu modelu 3 jsem si odvodil od současné cenové politiky Tesly v Německu na modelech S a X, kde dolarová cena o 17 až 20% odpovídá ceně v eurech. A dotace v USA jsou mi jaksi k ničemu, neb auto jsem pořídil v Německu a nikoliv v USA. Pokud bude dotace kupříkladu v České Republice, bude předpokládám na všechny elektromobily, a ne pouze na Teslu.

                1. Měl jsem celkem 3 Mercedesy s nájezdem 50-200 tis. km a
                  Měl jsem celkem 3 Mercedesy s nájezdem 50-200 tis. km a prakticky bez závad, na E-classe jsem vymetl díru a měnili tlumič, odešel měch a cena 45 tis. Dá se sehnat ten samý bez označení Mercedes za 25 tis.

                  Mluvil jsem s majiteli Tesla S u našich nabíječek a všichni mi tvrdí, že většinu věcí mění v záruce, některé prohlídky aobsolvovali přes internet (prý nemuseli jet do servisu). Všichni se tváří, že náklady na servis jsou minimální. Pravda v Německu musí taky servis z něčeho žít, takže je otázka co vám tam všechno naúčtovali, docela bych rád viděl fakturu, protože 11 tis. EUR mi přijde extrem. Na druhou stranu máte extrémní nájezd, to jsem tady u nikoho neviděl ani poloviční. V Německu nenajdete prakticky vyšší nájezd za 4 roky jak 80 tis. km a většinou průměr je tak 10 tis. km za rok.

                  Předpokládám, že příští rok bude nejen dotace, ale i EURo opět kolem 25 Kč po uvolnění ČNB, samozřejmě je to loterie.

                2. Pisatel asi myslel bezny servis a ne opravy. ;o) Mame ucetni
                  Pisatel asi myslel bezny servis a ne opravy. ;o) Mame ucetni firmu vice jak 20 let a musim objektivne rici, ze servis mercedes je bezkonkurecne nejdrazsi. Portfolio firem ktere uctujeme je dost reprezentativni vzorek abych toto mohl napsat. Co si klienti nosi na fakturach za vymenu oleje, filtru nebo prezuti na letni/zimni pneu je neskutecne. Jinak kdyz jste u tech typu, tak R-ko je tak poruchove, ze to svet nevidel. Dva klienti maji po jednom kuse a co uz je stal (nebo v zaruce stal dealera – dovozce). Za to bych mel nove auto. ;o) Moc jsem chtel V-ecko, ale toto vse me tak nejak odradilo. Prinest si fakturu na cca 50.000,- za garancni servis v 60.000km bych fakt nechtel. ;o)

                3. Do oprav a údržby těch 3 Mercedesů jsem dal cca 100 tis.
                  Do oprav a údržby těch 3 Mercedesů jsem dal cca 100 tis. Dva Mercedesy měly 6 let údržbu zdarma a vzhledem k nulovým opravám, vyjma toho tlumiče, jsem nezaplatil ani korunu. U jednoho Mercedesu jsem zaplatil za údržbu po 2 letech provozu asi 55 tis. (30+25 tis.) s tím, že jsem měnil komplet všechny olejové náplně včetně převodovky a brzdové kotouče. Nejporuchovější Mercedesy jsou R a bývalé Vito, to je pravda.

                4. jj. O tom servisu v cene jsem premyslel, ze jinak to fakt leze
                  jj. O tom servisu v cene jsem premyslel, ze jinak to fakt leze do penez. Proste auto na 5 let + 5 let servis k tomu. Ta cena za ten servis vcetne vsech filtru a naplni cca souhlasi. I tak mi to prijde dost v porovnani vw, skoda i treba bmw. Druha vec je, ze dealeri uz davno neziji z prodeju aut ale prave servisu a oprav. tj. pokud tam clovek nekoho zna, tak tahle cena se da velmi srazit. Klidne 35% na olej a ostatni material a cena hodiny se da taky upravit. Pak uz to takove hausnumero neni.

                5. Ano, ale ty ceny jsou u nejvyšší třídy Mercedesu.
                  Ano, ale ty ceny jsou u nejvyšší třídy Mercedesu. Samozřejmě nějaké Ačko nebo Cčko je v pohodě. Mimochodem standardní výměna filtrů a oleje atd.(prohlídka typu A) po 6 letech u E-klasse stála 5.5 tis., to mi přijde v pohodě. Ano člověk si to může dělat i doma, ale to jsem nikdy neřešil.

                6. Máte jezdit do Německa. Já kupoval Véčko bez toho
                  Máte jezdit do Německa. Já kupoval Véčko bez toho servisního paketu, co se tady v ČR dává k Mercedesům, takže jezdím od začátku do Německa do Vohenstrauß. Prohlídka v 60 kkm mě stála se vším všudy 450 € (bez DPH).

                1. Ano, ale těch 35 tis. USD je taky cena v USA bez daní. Já
                  Ano, ale těch 35 tis. USD je taky cena v USA bez daní. Já řeším cenu bez DPH jako plátce a to asi většina lidí, která si kupuje dražší auto než 1 mil., takže tak 🙂 Ano, ale určitě jsou lidi, kteří vylepšují státní rozpočet o DPH.

              3. Absolutně nechápu, proč srovnáváte českou cenu cenu
                Absolutně nechápu, proč srovnáváte českou cenu cenu eGolfa s americkou cenou, notabene do toho mícháte jejich dotace. Bavíme se tady snad o cenách v EU, resp. ČR, ne?
                Nebo mohu si snad tady koupit Teslu 3 za coloradskou pobídku, že to mícháte do argumentů proti české ceně eGolfu?

                1. Nechme se cenou překvapit. Řada lidí bydlí v USA i
                  Nechme se cenou překvapit. Řada lidí bydlí v USA i současně v ČR a klidně si může pořídit auto s dotacemi a odvézt ho sem, takže nic není nemožné, jako třeba můj kamarád z Kaliformie.

                2. No, Vy děláte, jako kdyby půlka majitelů Tesly žila
                  No, Vy děláte, jako kdyby půlka majitelů Tesly žila napůl v USA i v ČR.
                  Že jste mimo Vás bohužel usvědčuje to, že nevíte, že kdybyste si importoval Teslu pro US market do EU, tak:
                  – nepřipojíte auto do EU Superchargeru
                  – servis v EU neservisuje v rámci garanace Tesly pro USA, takže s každým servisem musíte s autem zpátky za oceán
                  – Tesla pro USA nebude zvládat 3 fáze, které tady máme v EU, takže budete nabíjet pouze jednou fází
                  – nebude fungovat jejich 3G, takže žádné mapy, streamování hudby, atd.
                  Takže na nákup EV v USA a následný import do EU zapomeňte. To fakt nefunguje.

                3. Bral jsem to jako možnost, a pokud je to tak jak říkáte,
                  Bral jsem to jako možnost, a pokud je to tak jak říkáte, pak je to nejhloupější auto na planetě, protože je normání, že si někdo doveze auto z USA a jezdí tady s ním v Evropě (jen u nás žije asi 7 tis. Američanů, nepočítám mnoho tisíc Čechů, co se vrací z USA z pracovních stáží apod.).

                  Pokud by byla cena kolem 40 tis. EUR, bude to pořád auto kolem 1 mil. ovšem jestli ho tu uvidíme v prodeji do 1 roku, bude to skoro zázrak, takže zatím se musíme dívat na jiné výrobce. Já bych dal rozhodně přednost standardnímu výrobci aut, který zná evropské standardy kvaliity zpracování a evropské nároky. Tesla X je dle mého názoru na tom ještě hůže než Tesla S a to jak jízdními vlastnostmi, tak materiály a dílenským zpracováním. Viděl jsem jich už pár na silnici a nechápu, že někdo dá 4,5 mil. za auto, které má k pohodlnosti opravdu hodně daleko (jezdil jsem s ním vyklepaný celý víkend). Za tu cenu se dá koupit ty nejluxusnější auta jako Maybach, Masserati, BMW 7 a dokonce i lehce jetý Bentley. Teslu jsem měl rád od začátku, ale čím dál víc chápu, že tudy moje cesta nepovede.

                4. Drtivá většina, když se stěhuje z kontinentu na
                  Drtivá většina, když se stěhuje z kontinentu na kontinent, tak si s sebou auto nebere. Jednoduše ho prodá a tam/tady si koupí jiné.
                  Cena dopravy, problémy s přihlašováním, atd. za to nestojí. Žádný z mých znýmých, co se přesunuli za oceán, tak nikdo neřešil auto a totéž platí i o těch pár američanech, co znám, co se tady zabydleli.
                  Se zbytkem souhlasím. Tesla S je superpočítač na čtyřech kolech a tak k tomu autu musíte přistupovat. Pokud chcete pohodlí, prémii, být rozmazlován, tak si koupíte sedmu nebo Sko a ještě vám zbyde na cestu kolem světa.

                5. Uvedom si ze auto co stoji vic jak 300k si z 99% lidi kupuje
                  Uvedom si ze auto co stoji vic jak 300k si z 99% lidi kupuje jako symbol statusu. Drtiva vetsina lidi si radeji koupi polorozpadlou ojetinu BMW nez novou Dacii jen proto aby se jim dostalo vetsiho spolecenskeho uznani. Nikdo proboha ziveho nepotrebuje auto za mega nebo dokonce za 4. Koupi vyjadrujes svuj postoj k zivotu a svuj spolecnesky status.

                6. Tak to je taky pravda, proto mám S-classe a holt se musím
                  Tak to je taky pravda, proto mám S-classe a holt se musím podívat po jiném EV, protože i kdybych chtěl dát takové peníze, pak určitě ne do Tesla X, já si svých peněz celkem vážím.

                7. A jaké jiné EV prosimtebe? Nic jeneho nez Tesla ti tvuj
                  A jaké jiné EV prosimtebe? Nic jeneho nez Tesla ti tvuj medour nenahradi jeste hezkych par let. Tesla is the only game in town.

                8. Nepotřebuju zase nějaké super pohodlí ani nic velkého,
                  Nepotřebuju zase nějaké super pohodlí ani nic velkého, ale do výroby teď půjde Jaguar I-Pace s dojezdem 500km, pak budou následovat VW I.D., věřím že se se za pár let objeví i pěkný Mercedes EQ. No zatím moc na výběr není, 2 roky ještě s nákupem vydržím, mezi tím si mohu testovat EV a dívat, jak to jde kupředu.

                9. Nová generace Mercedesu GLE bude mimo jiné komplet
                  Nová generace Mercedesu GLE bude mimo jiné komplet elektrická a už se do toho připravuje výroba. Mělo by to jít na trh docela brzo. Jinak souhlas se vším. Já vážně o Egolfu uvažuju, vyhovuje mi ovládání a velikost auta. Dojezd nové verze by mi na příměstské ježdění stačil. Krom toho je to běžná automobilka s běžnou prodejní sítí a s trochou snahy také běžnými slevami (to nemám ověřené přímo u Egolfu). Teslu ani nezvažuju, nevidím pro to důvod a jsem s VW spokojenej. Ani kdyby to stálo vedle sebe vzal bych asi Egolf, libí se mi obyčejnej design. Nechci aby to o mě něco ukazovalo nebo tak. A pak nevím co servis a bežný provoz. Egolf je v tomhle prostě pořád jenom elektrickej Golf..
                  A běžný auto na delší trasy by mi nenahradila ani velká Tesla, protože reálně to s mojím použití prostě není využitelný bez omezení. Pořád to neutáhne těžkej vlek, nedojede v běžným dni bez omezení 600+ km a čekat někde na nabíječce, plánovat si cesty podle zásuvek, no to fakt ne.

                10. Souhlas, eGolf je nenápadný, nikdo nebude závidět a
                  Souhlas, eGolf je nenápadný, nikdo nebude závidět a obcházet klíčema 🙂 Řada lidí řeší EV auto, jako kdyby to mělo poslední auto v životě a jediné v garáži. Já to vidím jako dobrý způsob dojíždění do města z okolí a 50 km není problém jednou za 3-4 dny nabít, nebo průběžně dobíjet pár hodin doma. Jezdit např. 4 litrovým autem po Praze je zbytečný, to si můžu nechat na dlouhé jízdy nebo dovolenou.

      3. Máte pravdu, že nový e-Golf se s Teslou Model 3 nedá
        Máte pravdu, že nový e-Golf se s Teslou Model 3 nedá porovnávat, protože nový VW e-Golf se už vyrábí, prodává a dá se s ním perfektně jezdit, ale Teslu Model 3 zatím nikdo nemá, nikdo v ní neseděl a ani ještě nějakou dobu neuvídí, takže až teprve Vy budete mít Teslu doma v garáži, což bude nejdříve tak za 2 roky, tak majitel e-Golfa bude mít najeto nějakých 100 tis na elektřinu a ušetřeno spoustu peněz za pohonné hmoty. Jinak musím souhlasit s pánem co už má najeto s Teslou více jak 200 tis, interiér Tesly a hlavně sedačky katastrofa oproti VW – myslím dílenské zpracování a komfort.

        1. Nu, já seděl teď v Xku a to zas tak zlé nebylo. Komfort
          Nu, já seděl teď v Xku a to zas tak zlé nebylo. Komfort dobrý, zpracování vypadalo na úrovni. Ano, nebylo to na úrovni sedmičky od BMW… Nebo S-klasse od Mercedesu, to je ale máloco. Za to auto se neplatí 3,5 milionu proto, že je luxusní, ale proto, že je hightech.

          1. Otázka je kolik km jsi najel a po jakých silnicích a v
            Otázka je kolik km jsi najel a po jakých silnicích a v jakém autě jezdíš běžně. Mě ta tvrdost dost překvapila a připadal jsem si jako manželčině MB A180 (nepřeháním). Dokonce i manželka prohlásila, že se jí to auto uvnitř vůbec nelíbí použitými materiály a to zase tak náročná není. Nakonec i ty efektně otevírané zadní dveře mi vadily, člověk sáhne na kliku, otevře, položí věc dozadu a zavře, vše trvá 3 sekundy. Tady si může člověk sednout a dívat se, jak se to krásné otevírá a zase zavírá 🙂 Na jednu stranu je fajn, že se při příchodu auta otevřou dveře řidiče, ale na tak velkou vzdálenost reagovat to moc praktické není. Když jsem parkoval doma, tak se auto aktivovalo, jak jsem přišel na chodbu v domě vedle parkovacího místa a jak jsem nosil věci domů, tak se střídavě odemykalo a zamykalo, holt klíč v kapse se nesmí nechávat, což trochu postrádá smysl keyless.

            1. Jo, tohle jsou docela dost velké masařky. Osobně bych to
              Jo, tohle jsou docela dost velké masařky. Osobně bych to auto radši bez falcon wing dveří apod. Co se týče odpružení, tam hodně závisí na tom, jaká tam jsou kola a mám dojem, že jdou při objednávce nakonfigurovat i tlumiče… Ale jo, za mě osobně to bude spíš i5 v kombíku… 🙂

Napsat komentář