Vítěz Smart Mobility Hackathonu zrychlí provoz metra

V neděli večer v pražském kreativním prostoru DUP36 úspěšně vyvrcholil Smart Mobility Hackathon. Během čtyřdenní akce, která se konala od 16. do 19. března, vyvíjeli účastníci bez přerušení nové nápady pro Smart Cities a pro mobilitu budoucnosti.

Úspěšné týmy Smart Mobility Hackathonu získají možnost spolupráce se Škoda DigiLabem Tým Incinity získal partnerskou cenu Škoda – zapůjčení vozu Škoda Kodiaq na víkend.
foto: Škoda

„Škoda je pevně odhodlána etablovat vedle klasické výroby automobilů i nové digitální oblasti podnikání,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto.

„Máme zájem také o dialog s kreativními lidmi mimo naši společnost. Při Hackathonu pro řešení chytré mobility představili účastníci celou řadu zajímavých nápadů pro Smart Cities. Předložené projekty ukazují, jak silně konektivita a digitální služby v budoucnosti ovlivní a ulehčí naši mobilitu. Nyní se těším na to, jak spolu s úspěšnými týmy budeme ve Škoda DigiLabu rozvíjet nové nápady,“ dodává Wehner.

Jak je možno snižovat emisní zátěž ve městech? Jakou roli přitom budou hrát elektromobily? A jak mohou nové technologie dobíjení učinit elektromobily pro aktivní obyvatele velkoměst ještě atraktivnějšími?

Mohou například autonomně řízené vozy nabídnout ještě další podněty? A jak budou trávit čas jízdy pasažéři, kteří už sami nebudou držet volant? Těmto a dalším otázkám se věnovali účastníci mezinárodní akce Smart Mobility Hackathon v Praze.

20 týmů ze 13 zemí během čtyřdenní akce, konané od 16. do 19. března 2017 vyvíjelo kreativní koncepty, týkající se Smart Cities, zelené mobility a konektivity. Každá skupina se skládala z jednoho kreativce, jednoho designéra a jednoho programátora.

Poté, co se trio spolu seznámilo a vybralo téma, byl v pátek zahájen 48hodinový kreativní maraton. Vizionář skupiny nejprve po dohodě se svými kolegy v týmu vyvinul možná řešení pro příslušný problém.

Designér vyhodnotil technickou proveditelnost a navrhl názorné příklady. Finální realizace se pak ujal programátor. Po dvoudenním neustálém přemýšlení, ťukání do klávesnice a spěšného vývoje prezentovaly týmy na hackathonu své výsledky odborné porotě.

Paleta výsledků se pohybovala od prototypů produktů přes beta-systémy až po aplikace pro chytré telefony, téměř zralé pro sériové nasazení. Nejinovativnější myšlenku představili tým RED studentů v Praze, který se zabýval efektivnějším využíváním městské hromadné dopravy – jejich řešením je vytvoření inteligentního systému, který dokáže zrychlit provoz metra. Cestující jsou směřováni na nástupišti do vagónů podle jejich obsazenosti.

Vítězný tým se radoval z peněžité prémie ve výši 5 000 eur od pořadatele CEE Hacks Insane Business Ideas. Zároveň bude moci rozvíjet svůj projekt ve spolupráci s partnery Smart Mobility Hackathonu, včetně spolupráce s týmem Škoda DigiLab.

Pražská primátorka Adriana Krnáčová převzala nad akcí Smart Mobility Hackathon záštitu. Akce byla zahájena 16. března V prostorách Škoda DigiLabu, oficiálního partnera akce. Pro značku Škoda jsou digitalizace, konektivita a nová řešení, související s mobilitou, hlavními pilíři její Strategie 2025.

Vlastní Škoda DigiLab je koncipován jako rychle reagující start-up informačních technologií. Tato ideová dílna vyvíjí nové modely podnikání, nová řešení a nové produkty. Automobilka přitom sází na intenzivní kontakt s externími kreativními mozky.

Prostřednictvím internetové stránky skodadigilab.com mohou vývojáři, programátoři a designéři, stejně jako inovativní firmy, představit slibné projekty, které se nabízí pro spolupráci se společností Škoda Auto při vývoji nových digitálních projektů se zaměřením na služby konektivity a mobility.

tisková zpráva

11 Comments on “Vítěz Smart Mobility Hackathonu zrychlí provoz metra”

  1. Možná primitivní nápad ale účinný. V jednotlivých
    Možná primitivní nápad ale účinný. V jednotlivých vagonech by čidla vyhodnotila obsazenost. Souprava zastaví vždycky na metr přesně a je známo, v jaké části nástupiště zastaví obsazené vagony a v jaké poloprázdné. Na stropu nástupiště by se umístnili barevné LED (resp, laserová projekce) je to jedno. Ty části nástupište, kde zastaví poloprázdné (prázdné) vagony)by se před příjezdem sopuravy nasvítili zelenou a ty části, kde zastaví plné vagony se nasvítí červenou. (Estéti mohou navrhnout jiné barvy resp. jiný druh značení) Pro lidi čekající na sopuravu by bylo výhodnější se postavit do zelených polí, protože rychleji nastoupí. Zároveň by nepřekáželi davu, kerý vystupuje z plných vagonu. Howgh.

    1. videli ste už niekedy človeka, ktorý si na dverách obchodu
      videli ste už niekedy človeka, ktorý si na dverách obchodu prečíta papier umiestnený vo výške očí ZATVORENÉ? ja nikdy – kkaždý siahne na kľučku a trme dverami. skúša otvoriť, nečíta.
      a s vagónmi je to rovnaké.

  2. „Jak je možno snižovat emisní zátěž ve městech?“
    1. Ví

    „Jak je možno snižovat emisní zátěž ve městech?“

    1. Ví někdo přesně kolik lidí se denně přepravuje po Praze a kolik z nich se přepraví díky eletrice a ne díky spalovákům, čili kolik % z toho penza přepravují tramvaje, metro, lanovka, elektrovlaky, elektrolodě a kolik autobusy, auta, vlaky, parníky se spalováky?

    2. Jak si z hlediska efektivity využívání eletrické MHD stojíme ve světě?

    3. O kolik by se zvýšilo znečistění kdybychom tramvaje a metro neměli?

    Rád bych to věděl přesně a ne nějaké dohady nebo dojmologii.

    Ještě tam někde chyběj cyklisti, koloběžkáři, sk8 a chodci apod.

      1. @redakce – co takhle udelat neco jako „zpravicky“ na root.cz
        @redakce – co takhle udelat neco jako „zpravicky“ na root.cz (kratke prispecky vkladane registrovanymi uzivateli a zobrazovane v bocnim sloupci)? Teda ne ze bych cekal, ze to snizi zapleveleni diskuze „zvratkomety“, ale alespon by se zajimave linky daly po vic jak par dnech dohledat a nezapadly by v marastu… Predem dik

    1. To je podle Gausovy eliminační křivky naprosto správně. V
      To je podle Gausovy eliminační křivky naprosto správně. V těch 2 vagonech uprostřed je 80 procent populace a v těch na obou krajích pak těch zbylých 20% :-).
      Dříve mi bylo divné, že dokáží přijet natřískané všechny vagony metra. Ale to bylo jen tím, že ty krajní dva zákeřní dopraváci odpojili. 🙂

Napsat komentář