Elon Musk: dodání elektromobilu Tesla Model 3 bude trvat 5 minut

Tesla už rozjela výrobu prototypů elektromobilu Model 3 a ostrá výroba by měla začít v červenci. Do konce roku by se mohlo vyrábět až 5000 aut týdně.

Dodání elektromobilů Tesla zákazníkům trvá příliš dlouho. U Tesla Model 3 chce tuto dobu Elon Musk výrazně zkrátit.
foto: Tesla

Elon Musk, šéf společnosti Tesla, aktuálně v soukromém konferenčním hovoru týkajícím se navýšení peněžní zásoby firmy, prozradil i detaily týkající se procesu dodání/převzetí elektromobilu Tesla Model 3.

Ten totiž bude podle něj třeba podstatně urychlit a zjednodušit. Zatímco dnes trvá vyřízení všech možných papírů a „zaučování“ nových řidičů při nákupu elektromobilů Tesla Model S/Tesla Model X dlouhé hodiny, u Modelu 3 to má být max. pět minut.

V konferenčním hovoru Elon Musk řekl, že Tesla Motors nehodlá v krátkodobém horizontu zásadně investovat do svých obchodů Tesla Store. Není totiž třeba vytvářet další poptávku po už tak beznadějně vyprodaném Modelu 3.

Kde investice naopak budou potřeba, to je právě proces dodání auta. Tesla tak například připravuje řadu instruktážních videí, které si řidiči budou moct přehrát sami přímo v autě. Ubude také papírování a byrokracie.

„Samozřejmě platí, že nejlepší instrukce jsou žádné instrukce,“ dodal Elon Musk s poukazem na to, že ovládání auta by mělo být natolik jednoduché, aby lidem nebylo potřeba nic zásadního vysvětlovat.

Instrukční videa i papírování obdrží zájemci o auto dokonce předem. A jakmile si své auto budou přebírat, budou už přesně vědět co a jak. Musk dále řekl, že pro nejvytížnější oblasti chystá zřízení dodávacích center, která ulehčí stávajícím servisním centrům a obchodům Tesla Store.

Všechny tyhle sliby je nicméně potřeba brát s menší rezervou, protože o Muskovi je známo, že se řídí tak trochu vlastními časovými hodnotami. Pět minut tak bude mnohem spíš znamenat pár desítek minut, ale i to je pokrok.

75 Comments on “Elon Musk: dodání elektromobilu Tesla Model 3 bude trvat 5 minut”

  1. Je možný u nás kupovat nový auto přes net? Kdysi jsem
    Je možný u nás kupovat nový auto přes net? Kdysi jsem viděl reportáž z doručení prvního onlajn koupenýho auta někde v Evropě. Nechápu proč se to už nedělo dávno a proč se tomu dýleři či automobilky bráněj. Kdo se chce handrkovat s těma dýlerskejma vexlákama?

    1. A nefunguje už takhle Tesla? Na jejich webu si naklikáš
      A nefunguje už takhle Tesla? Na jejich webu si naklikáš konfiguraci, zaplatíš zálohu kreditkou a pak si ji jedeš vyzvednout do Holandska…
      Jinak online už lze nakupovat i dnes. Kolega si vyhlédl u dealera auto a protože auto už znal, tak zaplatil převodem a za 2 dny si jel auto vyzvednout.

  2. TESLA končí TMS 60/60D….
    „Před rokem jsme zavedli modelu

    TESLA končí TMS 60/60D….
    „Před rokem jsme zavedli modelu S 60 kWh baterii jako cenově dostupnější možnost urychlení přijetí elektromobilů. Nicméně, většina zákazníků skončil koupi ekvivalentního s modelem S 75 kWh. Pro zjednodušení procesu objednávání pro naše zákazníky, budeme odstraníme možnost 60 kWh z našeho týmu. Zákazníci, kteří stále chtějí příležitost vlastnit 60 kWh Model S bude mít až do 16. dubna 2017 na místo jejich pořadí. Jakýkoli 60 kWh Model S bude mít možnost zdokonalit své baterii 75 kWh přes over aktualizace vzduchu.“

  3. „mnohem spíš znamenat pár desítek minut, ale i to je
    „mnohem spíš znamenat pár desítek minut, ale i to je pokrok“

    Tak to nevim. V Tilburgu nas posadili at si dame kafe. Behem chvilky nas vzali k autu prikrytemu plachtou. Jen rozsvicena svetla prosvitala, a pry jestli si to chceme strhnout sami nebo ma on.
    Tak mu povidame, ze at to sunda. Pak jsme nacvakli registracni znacky, podepsali jeden papir a pta se nas jestli chceme neco vysvetlit. Rikame, ze asi ani ne. Tak pry jestli chceme nabit? My ze jo. Neco zabrebentil, ze jsme mu uplne nerozumeli a rikame si mame jet za nim, zavede nas k servisu na supercharger a pak vyridime papiry. Zavedl nas na supercharger, ukazal jak si „pistole“ sama otevre port, kdyz se k nemu priblizi a popral stastnou cestu…
    Myslim, ze o moc vic nez 5 min. cisteho casu to nebylo. Holt vychodoevropani (resp. Other Europe) jsou napred. 🙂

    1. My nejsme Other Europe, ale New Europe.
      To jenom milovníci

      My nejsme Other Europe, ale New Europe.
      To jenom milovníci zapšklosti nemají dost sebevědomí a mluví o sobě s despektem 😀

      Btw kampaň s tímto mottem jsme dělali už před více jak 10ti lety a partneři ze Staré Evropy nejdřív vůbec nechápali a pak se lehce ošívali :))))

        1. A to já zase ne, pokud vám to nedošlo, tak už si pár
          A to já zase ne, pokud vám to nedošlo, tak už si pár pěknejch desetiletí navzájem masově nepodřezávaj krky a netrávěj se yperitem. A přesně za to dostala EU Nobelovku.
          Lidi berou mír v Evropě jako samozřejmost, ale události v Jugoslávii, na Ukrajině a o v okolí Ruska jsou víc než reálným připomenutím, že válka může začit kdykoliv a kdekoliv. Dokavad se budou hašteřit politici v Bruselu budou zbraně mlčet. A to aby jsme si tu v Evropě šli navzájem po krku si přejí úplně všichni okolo a taky proto hodně dělají.

          1. Akorát už dlouho na území staré Evropy zuří lokální
            Akorát už dlouho na území staré Evropy zuří lokální rasové války v podobě nogone zón, opakovaných nepokojů s útoky na soukromý i státní majetek, neřešené kriminality přistěhovalců, dennodenní šikany původních obyvatel a v posledních letech je to vše korunováno nádhernými ohňostroji v místech výskytu domorodců. S mnoha mrtvými jako důsledkem těchto přistěhovaleckých radovánek. A když dojdou petardy, postačí jim ke stejnému účelu kamiony. Takže moc mírově to nevidím. Určitě to není na nobelovku. Tedy pokud nechceme vrtěti psem.

            1. Zamkni dcéry na petlice, vylešti fotovoltaiku a boj se.
              Zamkni dcéry na petlice, vylešti fotovoltaiku a boj se. Příbuznej už pořídil 2 gloky tak snad nepostřelí sebe nebo svou rodinu… jak už to tak v těch statistikách chodí.
              V Americe se stihnou ctihodní občané vyvraždit o dost dřív než se to podaří nepřátelům v jejich válkách natož islámskejm teroristům.

    2. Prebiral jsem TMX pres tydnem v Tilburgu.Showscenarium popsane
      Prebiral jsem TMX pres tydnem v Tilburgu.Showscenarium popsane vyse souhlasi,nicmene nepodstatne.Auto mi predvadel mladicek, student, ktery tam byl zrovna 14ty den na brigade a vedel o tom min, nez ja.Chtel jsem demonstraci nasazeni tazneho zarizeni, upraveni stejne vysky dveri (jelikoz jsou kliky vedle sebe, i pul mm rozdil je znatelny ) apod.Na splneni mych pozadavku se vystridali nakonec 3 pracovnici-nasazeni taz.zarizeni se povedlo az tomu poslednimu.Na vyladeni tech par detilu bylo zapotrebi nekolik hodin.Az pak jsem odjizdel spokojen..5 min., to je velmi spatny vtip..

                1. Dekuji. Od Vas to beru jako poklonu. Taky pekny vecer..
                  Dekuji. Od Vas to beru jako poklonu. Taky pekny vecer..

                2. Vypada to, ze mate uz zkusenosti s TMS, takze Vas nebudu
                  Vypada to, ze mate uz zkusenosti s TMS, takze Vas nebudu unavovat nadsenim, které sdili každý novy majitel vozu Tesla. Jinak,az ho budete mit, si muzeme spolu u aut popovídat.

                3. Ok. Jen jeste posledni otazka. Kolem jake spotreby se
                  Ok. Jen jeste posledni otazka. Kolem jake spotreby se pohybujete? My se s TMS P100D nemuzeme dostat pod 250Wh. Spise ke 300Wh. Coz me trochu znervoznuje jak na tom budu s tim Xkem. 🙁

                4. Uprimne receno, zatím nevim. Jezdim s tim tyden – Tesla X
                  Uprimne receno, zatím nevim. Jezdim s tim tyden – Tesla X 90.Jestli Vam to pomuze, na SuC v Nossen jsem dobil na 100% a do Prahy jsem dojel s 53% obsahu baterie ( 164 km ). Jel jsem celou cestu disciplinovane 100km/h, protože jsem ještě nemel zajisteni dobijeni v Pze.Klidne se ptejte, ale ne tady. jansyrovy@mujmail.cz

    1. Vdaka za video. Asi pred rokom, dvomi som nieco take hladal
      Vdaka za video. Asi pred rokom, dvomi som nieco take hladal ale nic som nenasiel. No s pribudajucimi rokmi toho bude bohuzial viacej a viacej.
      To je jedina vec co ma, na inak vinikajucom webe, mrzi-propaganda na cng. Ale teraz hadam kazdy vidi co urobi 200 atmosfer…

          1. Místo hromady linků, které se blbě kopírujou, tak
            Místo hromady linků, které se blbě kopírujou, tak doporuč do youtube zadat „cng explosion“. To máš pak kino na celý večer, nezapomeň na popcorn. 🙂

            P.S. Jinak zkus se naučit používat bit.ly, mají i výborné pluginy do prohlížečů. A můžeš si pak i sledovat statistiku, jak moc lidé klikají na které odkazy.

            1. ale kušuj už tyvole, Kuk dává přínosný přímý linky,
              ale kušuj už tyvole, Kuk dává přínosný přímý linky, ty tu leda tak poslední dobou moc remcáš :)) U Kukových linků sem se nevídaně poučil, pěkně to rozepsal! Tak je to správné, aby každý viděl co je 200bar metanu zač. Popravdě sem se až zděsil. Doteď jsem CNG bral tolerovaně, ale od ted jak ho někde potkám mažu pryč, ešče že LPG čerpačky mám většinou dost stranou :)))))
              PS: snad se dopracuju k k vlastní zásuvce před barákem!! pak už budu dávat pozor na CNG bomby jen na parkovišti před obchodákem 😉 páč na maloměstě s tím žádný blázen BOHUDÍK nejezdí :DDD

              1. Tak já nejsem proti, aby lidi viděli, co dokáže 200 barů.
                Tak já nejsem proti, aby lidi viděli, co dokáže 200 barů. 🙂 Proto říkám, že lepší je zadat klíčové slovo do youtube, najdeš toho více. Kdybys to tu chtěl všechno vypsat, tak to budeš dělat 2 týdny.
                A rozhodně je lepší použít nějaký zkracovač, dlouhý linky se blbě kopírujou. Třeba tohle:
                http://j.mp/2nA2R6S

                1. Brečíš na špatným hrobě ty rozumbrado. Radši poraď
                  Brečíš na špatným hrobě ty rozumbrado. Radši poraď panu Horčíkovy jak má zapracovat automatický linkováni do diskuzí, které je dávno běžné v civilizovaném světě ať to tu nevypadá jak krále klacka.

                2. Zkus nejprve zapracovat na sobě a pak raď ostatním, pane
                  Zkus nejprve zapracovat na sobě a pak raď ostatním, pane Dokonalý.

                3. No vida, vrchní Rádce a inženýr lidských duší se nakrk
                  No vida, vrchní Rádce a inženýr lidských duší se nakrk okamžitě po první radě 😀
                  Díky za titul, možná si ho dám i do tagu.
                  Ty si „Milijónovej“ kluk 😀

    1. TV Nova asi plete vse dohromady aby udelali dojem. Milion aut
      TV Nova asi plete vse dohromady aby udelali dojem. Milion aut bez DPF se vztahuje asi pri zapocteni starych dieslu bez povinnosti DPF. Kdyby se jednalo o milion s vykuchanym/nefunkcnim DPF, tak kolik aut by v CR muselo byt prihlasenych? Takze zminit milion aut a trestani v jednom dechu je trochu neseriozni zpravodajstvi.

      1. Asi vychazeji z informaci UAMK uverejnenych 5.10.2016 v clanku
        Asi vychazeji z informaci UAMK uverejnenych 5.10.2016 v clanku „DPF: Časovaná bomba!“
        Nevim, nakolik se to da brat vazne. Neni jasne, proc si mysli, ze jejich pokus s vyterem vyfuku priblizne 1600 aut lze zobecnit na cely vozovy park. Take se moc nerozepsali o tom, jak vybirali auta pro pokus, sby bylo jizde, ze konkretni kus vubec ma mit filtr, u nekterych modelu aut se bezne vyrabely 2 varianty.
        Nicmene, kdyby byl odhad UAMK, ze aut s vymontovanym nebo poskozenym filtrem je pres 70 %, spravny, tak by ten milion nemusel byt daleko od pravdy. V CR je zaregistrovano pres 5 milionu osobnich aut, s prumernym vekem pres 14 let. Dieselova auta ziskavala vetsi podil na trhu az relativne nedavno, takze budou mit pravdepodobne nizsi prumerny vek nez benzinova a povinnost mit filtr se muze tykat pomerne velke casti z nich.

    1. Ono toto chapu asi len ludia, ktori Muska ostro sleduju uz x
      Ono toto chapu asi len ludia, ktori Muska ostro sleduju uz x rokov. Elon Musk, hlavne v pociatkoch Tesly a Spacex, robil verejne vyhlasenia o tom, kedy nieco „dodaju“ a ako dlho bude „nieco“ trvat a vzdy to bolo na mile vzdialene pravde.
      Dnes uz si dava vo svojich casovych predikciach pozor, dokonca o nich vtipkuje (napr tusim pri odhaleni Modelu 3), ale kedysi jeho odhady boli podobne tzv. Valve casu 🙂

      1. To je sice pravda, ze si dava nerealne ciele a terminy, ale
        To je sice pravda, ze si dava nerealne ciele a terminy, ale prave vdaka tomu je Musk jeden z mala, za ktorym vidiet vysledky, o ktorych ini mozu snivat. Na tomto priklade totiz vidiet, ze je lepsie si vytycit ciel na hranici (alebo tesne za nimi) moznosti a robit prve aj posledne pre jeho dosiahnutie. Nakoniec sa velka cast z toho ciela podari, aj ked „na mile“ daleko od povodnych zamerov a odhadov. Lenze ten vysledok je stale taky, ze o nom mozu ostatni len snivat. Davaju si totiz realne ciele (podla logiky naco si budem davat nerealne ked ich aj tak nedosiahnem) a bohuzial casto nedokazu splnit ani tie.

        1. Sorry ale Muskove ciele ja osobne povazujem za absolutne
          Sorry ale Muskove ciele ja osobne povazujem za absolutne realne 🙂
          Pointou je, ze som odpovedal na otazku ohladom zdroja informacie, ze Musk ma „divne casove odhady“. To on mal. Realne fakt mal priliz optimisticke casove odhady. Ale to nic nemeni na tom, ze svoje velkolepe ciele nakoniec dosiahol a aj dosahuje. A vdakabohu za neho.

  4. dostaneme sa do dávnej minulosti – r.1977, trabi601 – pár
    dostaneme sa do dávnej minulosti – r.1977, trabi601 – pár dní vopred som si požičal zošitoček + príručku opravy a údržba a čítal, trikrát dookola. o tri a pol roka neskôr detto s w353w. dnes je ku všetkému na internete návod. akurát v prípade BEV si treba všímať čo je „európa“ a čo „NEeurópa.

Napsat komentář