České Ekologické auto roku 2017 je Kia Niro

Kia Niro byla v úterý 14. března na slavnostním gala večeru 23. ročníku prestižní ankety Auto roku 2017 v České republice vyhlášena Ekologickým autem roku.

Arnošt Barna, pověřený generální ředitel českého zastoupení Kia, a Kateřina Jouglíčková, PR manažerka
foto: Kia

Ocenění převzali Arnošt Barna, pověřený generální ředitel českého zastoupení Kia, a Kateřina Jouglíčková, PR manažerka

TISKOVÁ ZPRÁVA

Cílem této speciální kategorie, ve které o vítězi rozhoduje odborná veřejnost, je vyzdvihnout modely nejšetrnější k životnímu prostředí. Hodnotí se přitom modely nominované v anketě a varianty, které jsou v době ankety již v oficiální české distribuci. Hybridní crossover Niro zvítězil v konkurenci dalších 5 modelů, včetně zástupců prémiových značek.

„Kategorie Ekologické auto roku je pro nás velmi důležitá a je nám proto ctí, že jsme v ní zvítězili právě s modelem Niro, s jehož pomocí se chceme stát v kategorii hybridních vozů jednou z dominantních značek na českém trhu. Ocenění je pro nás velmi důležitým okamžikem, který přichází v době, kdy plánujeme rozšířit na českém trhu svoji nabídku alternativních pohonů,“ říká Arnošt Barna, pověřený generální ředitel Kia Motors Czech, který za společnost tuto prestižní cenu převzal.

Kia podle Arnošta Barny uvede v průběhu třetího čtvrtletí 2017 plug-in variantu modelu Niro a plug-in variantu modelu vlajkové lodi Optima v provedení kombi. Od zahájení prodejů ve 3. čtvrtletí 2016 se v Evropě prodalo přes 13 tisíc vozů Kia Niro.

Tento model přitom umožní značce Kia naplnit rostoucí poptávku po vozech s alternativním pohonem a zároveň pomůže značce také splnit její globální cíl snížit do roku 2020 průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Prodeje vozů s hybridním pohonem se v Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobily a v roce 2020 by se zde mělo podle současných odhadů prodat až 700 tisíc hybridních vozů ročně.

V České republice se od listopadu 2016 do února 2017 prodalo celkem 61 vozů Kia Niro. Automobilka přitom plánuje prodat v roce 2017 na českém trhu 300 vozů tohoto modelu. Úspěch v kategorii Ekologické auto roku 2017 přitom není jediným oceněním, kterým se Kia Niro může za krátkou dobu několika měsíců pochlubit.

Model Niro, který spojuje praktické výhody a vizuální atraktivitu kompaktního crossoveru s elegantním vzhledem, získal již v únoru ocenění za produktový design v prestižní soutěži IF Design Awards.

V prosinci roku 2016 se přitom model Niro zapsal také do Guinnessovy knihy rekordů jako nejúspornější hybridní vůz všech dob, když dokázal přejet Spojené státy americké s reálnou spotřebou 3,7 l/100 km.

Oficiálně uváděná spotřeba modelu Niro je přitom o desetinu litru vyšší a činí 3,8 l/100 km mimo město a 3,9 litru ve městě. Díky tomu Niro vykazuje velmi nízkou hodnotu emisí CO₂ na úrovni pouhých 88 g/km.

To znamená, že Niro šetří peněženku svého majitele, ale je také velmi ohleduplný k životnímu prostředí a naší planetě. S přehledem splňuje i náročnou ekologickou normu EURO 6.

K mimořádně nízké spotřebě přispívá fakt, že Kia Niro HEV je navržená od počátku jako čistě hybridní model. Kia Niro tak byla vyvinuta na zcela nové platformě určené pro nasazení specifické sady ekologicky zaměřených technologií a hnacích ústrojí příští generace.

Zážehová jednotka Kia 1,6 litru ‘Kappa’ GDI – s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm – spolupracuje v hybridním ústrojí speciálně vyvinutém pro model Niro s elektromotorem o výkonu 32 kW a lithium-iontovým polymerovým akumulátorem o kapacitě 1,56 kWh.

Díky speciální hybridní platformě, na které je Kia Niro postavena, se také může pochlubit v rámci své kategorie nezvykle velkým zavazadelníkem o objemu 427 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit až na 1425 litrů.

Jako jeden z mála hybridů Kia Niro také dokazuje, že obstojí i v náročných podmínkách – za automobil lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1,3 tuny, což není u hybridních vozů zdaleka běžné.

„Segment hybridních vozů má podle nás v nejbližších letech nejvyšší potenciál růstu. Zákazníkům nabízí dynamické vozy s nízkou spotřebou, které však dosud poněkud trpěly tím, že byly na hybridní vozy přestavovány z modelů vyvinutých pro čistě spalovací motory. Niro je úspěšné právě díky tomu, že jde od počátku o čistokrevný hybrid,“ dodává Arnošt Barna.

tisková zpráva

52 Comments on “České Ekologické auto roku 2017 je Kia Niro”

  1. Brbly brbly … chytrolinu plno 🙂
    A proto pojdme si udelat

    Brbly brbly … chytrolinu plno 🙂

    A proto pojdme si udelat vlastni malou komentarovou anketu:

    Podminky:
    – být novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30. 10. 2015 do 31. 1. 2017

    – být sériově vyráběn a prodáván na trhu v ČR nejpozději do 31. 1. 2017

    dve jednoduche otazky pro chytroliny:
    1. Jake auto by jste nominovali (pozor na podminky).
    2. Mno a kdo je pro Vas vytez.

    Pro inspiraci v popisovane ankete byli nominovany:
    Kia Optima PHEV, Toyota C-HR Hybrid e-CVT, Porsche Panamera 4 E-Hybrid Kia Niro

    UPOZORNENI na zaver: Nez sem nekdo flakne Teslu, tak at si precte znova podminky …

        1. „Pak je zde par jedincu jejich prispevky nejdrive letmo
          „Pak je zde par jedincu jejich prispevky nejdrive letmo zkouknu ocima a pokud zahlednu urazky ci sprosta slova tak nectu a ignoruju“

          Hrůza co, ty sprosťáci tady co hned označují ostatní kretény? :)))

          „Predem dekuji za smysluplnou odpoved. Posledni dobou kvalita diskuzi na tomto serveru jde vime kam :(“

          Díky, že aspoň ty to zachraňuješ! :)))

            1. Nebouchnou, v klidu jsem u toho vykonal velkou potřebu a
              Nebouchnou, v klidu jsem u toho vykonal velkou potřebu a spláchnul. O jednoho zamindrákovanýho víc nebo míň to je buřt.
              Ale koukám, že tobě z toho co nevidět prdne žilka. Mlátili tě doma často nebo málo? Odkuď si sem zabloudil z Blesku nebo z Halonoviny?

                1. Když tu žacneš sám znenadání vytahovat svoje traumata ze
                  Když tu žacneš sám znenadání vytahovat svoje traumata ze školních diktátů a svůj despekt z lépe prospívajícých spolužáků tak se nediv, že se někdo ze soucitu zeptá.
                  No a pokud nastavíš tón konverzace slovy jako „kretén“ po tom co si halasně stězuješ na neurvalé chování ostatních, tak rozhodně neočekávej jednání v rukavičkách.

    1. Dekuji za prvni inteligentni prispevek v diskuzi pod timto
      Dekuji za prvni inteligentni prispevek v diskuzi pod timto clankem. Bylo smutne pozorovat, jak se elektromobiliste rozohnovali a rozhorcovali nad tim, jak muze byt ekologicke auto roku neco jineho, nez jejich nejsuprovejsi, nejlepsi, ba co vic – vzdy garazovym testem vitezne prochazejici jejich elektroauto. Tato diskuze ukazala zaslepenost elektromobilistu, neschopnost prijmout jiny nazor/vysledek.
      Pravda je, ze redakce mohla ty podminky „souteze“ dat rovnou do clanku – ale i tak bych byl zvedavy na vylevy elektromobilistu nad tim, proc tam neni „zrovna ta jejich modla“.
      Pro uplnost – dnes jsem se byl domlouvat na kratkodobe zapujcce elektroauta … takze nejsem proti elektromobilite. Jen ziram nad urovni diskutujicich – jen a jen si kopnout do cehokoliv, co neni full-electric. Panove, zapojte hlavu do premysleni, dizkuze budou potom na mnohem vyssi urovni. Diky moc!

      1. To tady nenajdes:) bud fanatici, kteri zde pisi neustale nebo
        To tady nenajdes:) bud fanatici, kteri zde pisi neustale nebo jen obcasni prispevatele kteri jen daji 1 takovyto normalni prispevek a jinak jen ctou 🙂 Je to skutecne zajimave nikdy jsem se s zadnou takovou komunitou (fanousky) nesetkal aby na sebe navzajem utocily (pritom jim jde o to same) protoze kazdy ma jiny nazor a jiny nazor je automaticky hovado 🙂

        1. Já se v poslední době čím dál víc řadím k těm,
          Já se v poslední době čím dál víc řadím k těm, kteří občas dají nějaký příspěvek a jinak jen čtou. Ani netušíte, kolik jsem už měl napsaných příspěvků, které jste si nikdy nepřečetli… protože jsem je nakonec radši smazal, protože jsem si řekl, že mi to nestojí za to dohadování.

          Když jsem sem před rokem přišel, tak jsem oceňoval, že zdejší diskuze je na poměrně vysoké úrovni, bez urážek a napadání. Bohužel po roce musím říct, že už to zas tak úplně neplatí. Nechci nikomu mluvit do duše, to ať si pořeší každý sám se sebou, ale v řadě případů bych radil „vypustit páru“ a „ubrat plyn“. Můžeme mít různé názory třeba na ČEZ nebo na kombinovanou spotřebu PHEV, ale to ještě neznamená, že si musíme navzájem „trhat občanky“.

          Ještě odbočím:
          To „Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.“ v podpisu mám chápat tak, že Alien5 a E-Ryc jsou tatáž osoba? Nebo je to jen náhoda? 🙂

            1. Ja si toho vsimnul vcera a rikal jsem si jestli napsat, ze to
              Ja si toho vsimnul vcera a rikal jsem si jestli napsat, ze to nejsem ja 🙂

              eHonza – souhlas s temi smazanymi prispevky. Ale obcas mi to proste neda a neodolam to poslat…

              EDIT: pokd to nekomu vrta v hlave, E- neni od elektromobil a Ryc neni od ryti 🙂

          1. eHonzo, zrovna vy se radite mezi prispevovatele, ktere jsem
            eHonzo, zrovna vy se radite mezi prispevovatele, ktere jsem nikdy nevidel (teda spis necetl 😉 …) nadavat, urazet, ponizovat. Naopak, vase prispevky jsou k tematu, vecne, z praxe. Chapu, ze kdyz napisete prispevek a pak se na vas neznalci sesypou, tak to nastve. Ale bez lidi, jako jste vy (nebo pan Kubis, Zbynek, ozana, Michelin, ePavel, Jirka, Borek Janda …) diskuze na tomto serveru jdou – vsak vime kam. Myslim, ze by i redakce mela prispevky nesouvisejici s tematem, nebo urazejici prispevky natvrdo mazat.
            Takze – pokud najdete silu a povznesete se nad urazkami ostatnich, tak piste, prosim. Diky moc

      2. Osobne prispevky ocima filtruju podle pisatele. Je zde par
        Osobne prispevky ocima filtruju podle pisatele. Je zde par jedincu jejichz prispevky nectu a ignoruju: jenja, Cipisek D

        Pak je zde par jedincu jejich prispevky nejdrive letmo zkouknu ocima a pokud zahlednu urazky ci sprosta slova tak nectu a ignoruju: Kuk, Vondrad
        Je to zajimave zi konkretne tito dva dokazi vyplodit zajimavy hodnotny prispevek do diskuze a o 5 minut sklouznout zpatky do zumpa urazliveho stylu. Zrejmne rozdvojene osobnosti nebo co 🙂

    2. Jinými slovy kdyby se přihlásil Nissan Leaf, Nissan eNV200,
      Jinými slovy kdyby se přihlásil Nissan Leaf, Nissan eNV200, Kia Soul EV, VW eUP!, VW eGolf a nakonec Hyundai Ioniq electric, tak jsou Kia Optima PHEV, Toyota C-HR Hybrid e-CVT, Porsche Panamera 4 E-Hybrid i Kia Niro víme kde. A hluboko….
      (v poli poražených).

      1. A ci je chyba, ze se neprihlasily ostatni automobilky? To je
        A ci je chyba, ze se neprihlasily ostatni automobilky? To je same kdyby kdyby … ach jo. Jak neco neni pouze elektricke, je to spatne. Ach jo. Pojdme diskutovat na urovni, prosim. Jenom kopanim kolem sebe do vseho, co neni podle gusta, povedomi o elektromobilite nepozvedneme.

      2. Predem dekuji za smysluplnou odpoved. Posledni dobou kvalita
        Predem dekuji za smysluplnou odpoved. Posledni dobou kvalita diskuzi na tomto serveru jde vime kam 🙁

        Presne datum zahajeni prodeje v CR jsem linej hledat, takze jsem se zameril na Evropu:

        Kia Soul EV … European sales began in July 2014 (wiki)

        Nissan Leaf … Production of the Leaf at Nissan’s bagan in March 2013 in England. (wiki)

        VW eUP! … 2014 (recenze na auto.cz … dovozuji, ze v tom roce se i zacalo prodavat)

        VW eGolf … On 14 February 2014, Volkswagen launched sales of the e-Golf in Germany (wiki)

        Hyundai Ioniq electric … 2016–present (wiki)

        Toze jediny Ioniq splnuje podminky. A souhlas, ze pokud by se Ioniq zuactnil, tak by byl i pro me adept na viteze.

        1. A tak koukam ze mozna ani Ioniq by nesplnil podminky
          A tak koukam ze mozna ani Ioniq by nesplnil podminky 🙁

          Cituji prispevek z-pod jineho clanku:
          Uz jsem to psal nekam do Hyundai clanku, tesil bych se opatrne – vcera mi prodejce rikal, ze dostupnost Ioniqa do konce roku je „nejista“ (uvozovky protoze jeho slova)…

        1. Vysvetleni pro mene chapave – stanovily se nejaka kriteria pro
          Vysvetleni pro mene chapave – stanovily se nejaka kriteria pro to, co je a co neni ekologicke auto (tady se do tech ekologickych rozhodli zaradit i hybridy).
          A pak se vybralo z tech auto to „nejlepsi“ – pricemz parametry pro vyber toho nejlepsiho nejsou svazane s tou ekologicnosti, ale treba i s dizajnem, prakticnosti, dostupnosti apod.
          Stejne tak jako kdyz byste vyhlasoval Sportovni auto roku, tak to nejspis nevyhraje automoaticky to, ktere ma nejvetsi maximalni rychlost, nebo zrychleni…

  2. Ioniq v elektrice asi přihlášen nebyl, že? Jinak by
    Ioniq v elektrice asi přihlášen nebyl, že? Jinak by takovou hovadinu nemohli vyhrát s HEV.
    Pana ředitele a paní PR bych zavřel i s cenou do garáže s jejich super eko autem, nastartoval a nechal si je vychutnat co se stane, až dojde akumulátorku 1,56 kWh šťáva. A odborná porota by tam byla zavřená s nimi, aby dohlédla na regulérnost. Co všechno může být eko, to se jeden diví…..

                1. Ty vole ja uz nevim – oni nekde pisou ze Niro je nejsetrnejsi
                  Ty vole ja uz nevim – oni nekde pisou ze Niro je nejsetrnejsi auto nebo ze se snazili vybrat nejsetrnejsi auto? NE, opravdu to nikde nepisou…..

                2. Komu říkáš vole ty slepejši?
                  Může nám zde laskavě

                  Komu říkáš vole ty slepejši?

                  Může nám zde laskavě vypsat poslední 4 slova v první větě odstavce pod velkým modrým nadpisem TISKOVÁ ZPRÁVA, zde v tomto článku, aby si nám dokázal, že to „opravdu NIKDE nepíšou“?

                3. No to ze mas problem s chapanim psaneho textu opravdu neni muj
                  No to ze mas problem s chapanim psaneho textu opravdu neni muj problem (ale pry je to u dnesnich deti dost rozsirene tak vbtom nejsi sam), vysvetleni te vety abys ji pochopil i ty uz jsem tu psal, nebusu se opakovat….

                4. :)))
                  Na vysvělení se tě nikdo neptal, stačilo přepsat 4

                  :)))
                  Na vysvělení se tě nikdo neptal, stačilo přepsat 4 slova. Té jak u blbečků na dvorku, ptal ses kde to PÍŠOU a já ti to ukázal s přesností na mikrometry. Nepleť si dojmy s pojmy. Prostě si to zase komplet podělal a ano rozhodně už se v těch blbostech neopakuj. Schizofrenie asi už ve velmi pokročilém stádiu, když tvrdíš že v článku potažmo Tiskové zprávě není napsáno to co je tam napsáno.

                5. Ok, zkusim to tvym stylem abys to pochopil – nemuzu za to ze
                  Ok, zkusim to tvym stylem abys to pochopil – nemuzu za to ze tvoje vymrdana omezena parodie na radobymozek neni s to pochopit ze veta z tiskove zpravy: „Cílem této speciální kategorie je vyzdvihnout modely nejšetrnější k životnímu prostředí“ neznema to, ze si nekdo mysli ze Kia Niro je nejekologictejsi auto, nebo ze se snazili z nominovanych aut vybrat to nejokologictejsi….

                6. Narvy si ty splašky zpátky do huby a skoč proti zdi,
                  Narvy si ty splašky zpátky do huby a skoč proti zdi, určitě se ti uleví.

  3. By mě zajímalo, na základě čeho ta odborná veřejnost
    By mě zajímalo, na základě čeho ta odborná veřejnost rozhodovala. Každý ten veřejný odborník vypracoval studii vlivu na životní prostředí, dopad při výrobě a likvidaci baterií. Emise NOx a pevných částic toho přímovstřikového motoru?
    Nebo jim ukázali pět aut, která mají v názvu „hybrid“ a „eko“ a vyberte ten nejhezčí?
    Myslím, že je to hlavně vítězství paní PR manažerky.

Napsat komentář