Tesla Model Y – kompaktní SUV by se mohlo stát bestsellerem

Elon Musk potvrdil vývoj elektromobilu Tesla Model Y už v říjnu 2015. Znovu pak téměř o rok později a navíc zmínil, že auta by se mohl prodat až milion kusů ročně.

Kompaktní SUV elektromobil Tesla Model Y v představě Autocar.co.uk
foto: Autocar.co.uk

Nejnovější zprávy magazínu Autocar.co.uk mluví o tom, že Tesla Model Y bude o něco málo dražší než Tesla Model 3. Půjde o malé SUV/CUV postavené na stejné platformě jako Model 3.

Podobně jako Model 3, bude nejspíš i základní verze Model Y začínat s baterií menší než 60 kWh a nejvyšší bude naopak 100 kWh. Podobně jako Model 3 by mělo auto nabídnout plně autonomní řízení díky superpočítači na palubě a technologii Tesla Vision.

To znamená osm kamer pro 360° rozhled kolem auta, 12 ultrazvukových senzorů a nový přední radar. Podle informací Autocar.co.uk bude Tesla Model Y odhalen příští rok a výroba by mohla začít v roce 2019.

Britský magazín dokonce spekuluje, že Model Y nabídne podobné zadní dveře typu „Falcon Wing“ jako Tesla Model X, ale o tom silně pochybujeme. Právě dveře Modelu X se ukázaly být úzkým hrdlem, které výrazně zpomalilo vývoj, výrobu a zvedlo cenu auta.

Přes všechny spekulace o Modelu Y ale nedávno Elon Musk potvrdil, že naprostou prioritou zůstává nyní pro automobilku Tesla novinka Tesla Model 3. Do výroby má jít už v červenci a k prvním zákazníkům dorazit do konce letošního roku.

43 Comments on “Tesla Model Y – kompaktní SUV by se mohlo stát bestsellerem”

  1. Fiat-Chrysler se možná spojí s VW.
    Fiat-Chrysler se možná spojí s VW. :))))))))))))))

    Operetní žvanil Marchionne už je v hazlu jak Baťa s dřevákama.
    Ten by svůj dízlgejt určitě nepřežil 😀
    To se Ferári s Lambem dostanou pod jednu střechu
    a Alfička bude jak chudá sestřička. 😀
    LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL

    1. co jim taky zbejva, jeden ve větší prrr než druhej…. s
      co jim taky zbejva, jeden ve větší prrr než druhej…. s nástupem…
      KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI: Víte vy vůbec co je to zkratka TBC ??
      No tak dobře, je to : Turbo Boost Charger 2018 350kW vod TESLY ;)))
      PS: TM3/Y supported 😉

        1. Je fakt že normálně bych ji z principu nepraktičnosti
          Je fakt že normálně bych ji z principu nepraktičnosti nekoupil. Kdybych měl volný 4MEGA a roupama fakt nevěděl co s nima, tak možná i že jo ale jenom z lásky k TESLE fultrotlgermán autobáhn a vzádu by stejnak bylo prázdno 😉

          https://www.youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0

          ale nakonec bych tu 2 tunovku asi stejnak prodal a vyměnil za menčí Y 2019 protože vozit jednu pldel takovým drahým tankem po vokrskách mi nepřide moc EKO 😉

      1. Já mám několikadenní praktickou zkušenost a převažují
        Já mám několikadenní praktickou zkušenost a převažují tam samá negativa: v mé garáži se otevřou jen maličko, takže člověk nemůže nastoupit/vystoupit, jsou pomalé, zatím špatně udělané – v obojích při otevření výrazně luplo, oboje zároveň odírali při zavírání sloupek až na plech, tím že se otevírá zároveň i střecha se i krátkým nastoupením/vystoupením výrazně ochladí celý interiér – zvláště když fouká to bylo velice nepříjemné, nemožnost dát cokoliv na střechu, znovu chybějící kapsy ve dveřích…..a je toho i víc.
        Co mě ale vadilo na Xku snad ještě víc je ta prosklená střecha. Nad předními sedadly je totiž zatmavená jen mírně a při jízdě Vám slunce svítí přímo do očí a nedá se to zakrýt. Nedovedu si představit jet bez černých brýlí a i to je s přímým osvitem velice nepříjemné (způsobeno i nynějším ročním obdobím, kdy ještě slunce není tak vysoko). Kvalita Xka zatím srovnatelná s mou první Teslou z roku 2013 (čti bídná)!

      1. máš mozek?
        1) pomalý
        2) nebezepečný pro děti – není to

        máš mozek?
        1) pomalý
        2) nebezepečný pro děti – není to pod kontrolou
        3) není možnost mít rakev
        4) v zimě jen problémy
        = jen debil dnes designuje falcon doors a kufr jak díru ke krtkovi
        ovšem lidé bez mozku to stále nechápou

                1. Ani jsi to nečetl. Ta zpráva je úplně o něčem jiném,
                  Ani jsi to nečetl. Ta zpráva je úplně o něčem jiném, není tam jediný údaj o hodnotách. A slovo Aluminium je tam jen jednou jedinkrát v úplně jiné souvislosti (Space mirrors).
                  Zcela Ti chybí kritické myšlení – ověřovat si zprávy z více zdrojů.

                  Konec diskuse.

                2. Takže chceš lhát, že osvědčené techniky se vůbec
                  Takže chceš lhát, že osvědčené techniky se vůbec nepožívají, drahý vypláchnutý mozku? 🙂

                  Examples of SRM techniques
                  White roof methods and brightening of human settlements The purpose is to increase the
                  reflectivity of the built environment by painting roofs, roads and pavements bright reflective
                  “white”. This would be most effective in sunny regions and during summertime where there might
                  also be co-benefits through savings in air-conditioning.40
                  More reflective crop varieties and grasslands Land plants tend to absorb strongly in the
                  visible photosynthetically active part of the solar spectrum, but are highly reflective in the near
                  infrared frequencies. However, the albedo of plant canopies can vary significantly between
                  different plant types and varieties, due to differences in basic leaf spectral properties, morphology
                  and canopy structure. It may therefore be possible to increase significantly the albedo of vegetated
                  surfaces through careful choice of crop and grassland species and varieties.41
                  Cloud Albedo It has been proposed that the Earth could be cooled by whitening clouds over parts
                  of the ocean.42
                  Aerosol injection Large volcano eruptions result in the mass injection of sulphate particles—
                  formed from the emitted sulphur dioxide—into the stratosphere. As these aerosols reflect solar
                  radiation back to space, or themselves absorb heat, mass eruptions result in a cooling of the lower
                  atmosphere. The eruption of Mount Tambora in present day Indonesia, for example, was thought
                  to have produced the “year without a summer” in 1816. In the 1970s, Professor Budyko proposed
                  that “artificial volcanoes” be geoengineered. That is, that sulphate aerosols be injected into the
                  stratosphere to mimic the cooling effect caused by these “super-eruptions”.43
                  Space mirrors Positioning a superfine reflective mesh of aluminium threads in space between the
                  Earth and the Sun was proposed in 1997 by Dr Lowell Wood and Professor Edward Teller to reduce
                  the amount of sunlight that reaches the Earth. It has been estimated that a 1% reduction in solar
                  radiation would require approximately 1.5 million square kilometres of mirrors made of a reflective
                  mesh.44

                3. takže chceš i česky hydrometerologický ústav obvinit z
                  takže chceš i česky hydrometerologický ústav obvinit z „paranoie“? 😀
                  ty musíš být skutečně VELMI vypláchnutý, neboli hloupý 🙂

                  goo.gl/itk4Gv

                4. „Mohl by nám někdo z odborníků, kteří se na nás
                  „Mohl by nám někdo z odborníků, kteří se na nás „věřící v chemtrails“ dívají s takovým despektem, vysvětlit, kde se tam ten hliník vzal?“
                  goo.gl/itk4Gv
                  Jak může být ještě někdo tak vypláchnutě hloupý, že už ani nevěří svým očím, když pohlédne na nebe 🙂

                5. časopiš „Šifru“ je třeba brát opravdu s nadhledem, mám
                  časopiš „Šifru“ je třeba brát opravdu s nadhledem, mám obavy, že ti si s ověrováním zdrojů hlavu moc nelámou.
                  Před nějakou dobou tam vyšel článek o elektromagnetismu a recenze na nějakou aplikaci do telefonu, která mapuje zdroje elektromagnetického záření. Byl to tehdy hrozný blábol.
                  Co se týká „chemtrails“ tak nemám na to vyhraněný názor, potvrdit ani vyrátit to prostě nejde.

                6. ale to přeci psal oficiálně chmi.cz
                  takže vše, co ti

                  ale to přeci psal oficiálně chmi.cz
                  takže vše, co ti nejde do vypláchnutého mozku ČT, to odmítneš? 🙂
                  ty musíš mít VELMI omezený život, nebo ti je jen 8? 🙂

                7. Buď v klidu, TV nesleduju už 6let (fakt, nesleduju, bohužel
                  Buď v klidu, TV nesleduju už 6let (fakt, nesleduju, bohužel ji jen platím), občas mrknu na Orteka (http://ubunturadio.cz) a i ten občas pustí nějakou fámu, ale nemyslím si, že by to mělo na vliv, stejně jako http://www.svobodny-vysilac.cz
                  Idnes, novinky apod. občas přečtu jen pro srovnání, jinak je to stejně kolikrát jen ztráta času.

                8. Ti chytřejší se proti kovům (genocidě obyvatelstva,
                  Ti chytřejší se proti kovům (genocidě obyvatelstva, kterou si sám i platíš) brání.
                  Ti, co maji alzheimera, jsou skutečné oběti = reakce na příliš vysoké množství hliníku v těle. A to jsou právě ti, co o světě neví nic, ti vypláchnutí. Ti ostatní (maličký zlomek) budou zdraví 😉

                  goo.gl/wZ1nMO

                  A kdepak se ten hliník vlastně bere v čisté formě? Dnes už jediný možný zdroj defacto jsou jen letadla, když je to ve sněhu i vodě dle chmi.cz, stačí zapnout mozek.

                9. No, a jak se tedy má to obyvatestvo proti těm kovům
                  No, a jak se tedy má to obyvatestvo proti těm kovům bránit? resp. jak se bráníš ty? Dáváš si každý večer nějakou autialuminiovou kůru? Nebo jak to řešiš?

                10. každý dospělý je schopen na internetu zjistit, co nejen
                  každý dospělý je schopen na internetu zjistit, co nejen proti těžkým kovům kupovat

  2. Realita České republiky a Slovenska je, že auto sa stane
    Realita České republiky a Slovenska je, že auto sa stane široce dostupným s cenou max do 500K. Design modelu Y i když je to jenom odhad je krásný. Je to rozměrově přesně auto pro běžného člověka. Model S je velký a drahý. ModelX detto . Model3 je auto pro ženy a do města. Ale na chalupu a pro normálního chlapa mi sedí nejvíc model Y. (ideálně 4×4)
    Bohužel 1 mega je trochu moc :-(((

    1. Dalsi expert…ake auto vlatsnis, ak si „normlany chlap“?
      Tak

      Dalsi expert…ake auto vlatsnis, ak si „normlany chlap“?
      Tak Model3 „je auto pre zeny a do mesta“, hoci je to velkostne BMW 3 GT, hoci bude mat cca 2800m razvor, cize viac ako Skoda Superb a tieto auta mi teda rozhodne nepripadaju ako auta pre zeny a do mesta.
      Plus pre „normlaneho chlapa“ je uz Y-psilon OK? Takze presne to iste auto (rozmery a design), akurat troska zvdihnute uz naraz nie je len pre zeny a do mesta.
      Teda, co ja vidim v okoli a zo skusenosti, tak prave muzi kupuju sedany (ako Model3) a zeny skor SUVcka a terenaky, aby mali pocit bezpecia (Quaskaie, X3, X5, ML atd). A ot uz nehovorim o „normlanych chlapoch“ co si kupuju male Hot-hatch typu Focus RS, Clio RS a pod., s ktorym chodia aj na zavodne okruhy sa zabavit, kym manzelka sa prevaza na SUVcku.

      PS: Auto sa stane siroko dosuptnym aj s vyssou cenovkou a to ako jazdene 3-4rocne, ked klesne cena o polovicu, teda z 1mil na tvojich 500K

    2. Realita ČR a SR je spíše to, že polovina lidí si autem
      Realita ČR a SR je spíše to, že polovina lidí si autem léčí jakýsi mindrák a čím větší a dražší (i když je to ojetina a pak nemají na servis), tím lepší. Druhá polovina si pak kupuje stěhovák kvůli jednou ročně Chorvatsku. Nikdo neposuzuje praktičnost.
      Ano, jsem divnej a možná je to tím, že jsem z toho prostě vlastnictvím mnoha aut za 27 let postupně vyrostl. Ale v době, kdy jsme měli 1 auto pro 4 lidi, tak to byl větší univerzál. Pak přišly menší univerzály a dokonce nepraktické malé limuzíny, páč nebyly děti. Pak přišly kombíky a páté dveře kvůli kočárkům. Nakonec tu máme MPV a velké liftbacky kvůli rodinám, velkým denním nájezdům a hlavně pravidelným víkendovým týdenním cestám po ČR, kdy auta slouží i dětem ze sportovních oddílů k převozu jich a výstroje na závody. A já došel do situace dvou malých městských elektroaut a MPV mi hnije pod plachtou před domem. Protože 99% cest zvládnou ta elektra bez nabíjení po cestě a nejčastěji v nich jezdíme v 1 nebo v 1+2 děti. Aktuálně absolvovalo jedno z nich dovolenou v Jeseníkách a druhé bylo zdarma zapůjčeno k experimentování s nabíjením / vybíjením Fakultě elektrotechniky VŠB-TUO.
      Ale jasně, každý to máme jinak.

Napsat komentář