Nový Nissan Leaf bude odhalen v září, na trhu do konce roku

Magazínu InsideEVs se podařilo získat od Tima Gallaghera z Nissanu potvrzení o tom, že nový Nissan Leaf bude globálně odhalen během letošního září. Na trh má jít do konce roku.

Nissan IDS Concept už před déle než rokem naznačil, jak by zhruba mohl vypadat nový Leaf. Jak to nakonec bude bychom se měli dozvědět už za půl roku.
foto: Nissan

Nissan si dává s novou, druhou generací elektromobilu Nissan Leaf pořádně na čas. Konkurence jako Hyundai Ioniq Electric, Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e či chystaný Tesla Model 3 hrozí, že si ukrojí velkou část koláče, která teď patří právě modelu Leaf.

Díky aktuální prezentaci Nissanu na autosalonu Ženeva 2017 ale víme, že odhalení nového Leafu má skutečně přijít „brzy“, a že auto nabídne některé prvky autonomního řízení Nissan ProPilot.

Už minulý rok Nissan potvrdil, že nový Leaf by měl nabídnout dojezd přes 320 km na jedno nabití, nedávno, že nabídne 60kWh baterii. Po designové stránce bude nejspíš alespoň částečně vycházet z konceptu Nissan IDS představeném na autosalonu Tokio 2015.

53 Comments on “Nový Nissan Leaf bude odhalen v září, na trhu do konce roku”

  1. Zato Detroid Electric se 10 let po Tesle snaží přesně
    Zato Detroid Electric se 10 let po Tesle snaží přesně zopakovat její úspěch s překopaným Lotusem :))) Ale jak se jim to může povést s daleko menší baterkou a dojezdem to je fakt ve hvězdách. Spíš to vypadá na DOA akci.

    Přístí rok chtěj ukázat sedan a pak i SUV. No prostě jako Tezla 😀
    https://electrek.co/2017/03/09/detroit-electric-chinese-investment-tesla-strategy/

  2. To se sousedi pos..ou, až to bude v bílé perleti stát
    To se sousedi pos..ou, až to bude v bílé perleti stát před barákem. To bude letos hezkej ježíšek.
    Kola to bude chtít ne tolik nizkoprofilový právě kvůli našim silnicím a hlavně inteligentní podvozek s volbou „czech roads“.
    Odhaduju, že to bude zadokolka krzevá ty inlaufy pod zadními dveřmi. Tam to bude věčně zadělaný 🙁
    A snad nechali vpředu port pro nabíjení. Kolikpak bude umět AC vstup, jež doufám bude 3fázový s nastavením max proudu. Baterie snad bude volitelná, pro mne 40kWh (využitelných) dostatečná.

        1. Nemusis na nic cekat. Staci si dat 2 a 2 dohromady. Reknu ti
          Nemusis na nic cekat. Staci si dat 2 a 2 dohromady. Reknu ti snadnou formuli na to jak zjistit u jakehokoliv nove oznameneho vozu jestli bude cenove konkurenceshopny nebo ne.
          1. Podivej se ktera automobilka vuz vyrabi
          2. Ma dana automobilka gigafactory na vyrobu baterii?
          3. Pokud zni odpoved NE tak dane auto bude jen dalsi predrazeny kram. Pripadne se bude jednat o hoax typu Bolt kdy automobilka nasadi vzdalene rozumnou cenu ale automobil nebude defakto vubec vyrabet protoze na kazfem kusu prodelava solidni peniz.
          4. Naopak pokud je odpoved ANO tak je to velice slibne a tu teslu si kup 😉

          Jako to je snad matematicky dokazatelne ze ostatni automobilky nebudou schopny konkurovat tesle pokud ASAP nezacnou s vystavbou svych vlastnich gigafactory. Ja uplne zasnu a tipuju ze Musk taky, jak na to ostatni automobilky serou, ikdyz vidi co Tesla dela. Vzdyt tesla se chysta na stavbu dalsich gigafactory a ostatni automobily jen blbe cumi a ohlasujou sve idiotiske koncepty, ktere se maji snad priblizit tesle z roku 2012….WTF?

          1. 2 a 2 jsem počítal před léty, kdy za cenu 2 leafů jsem
            2 a 2 jsem počítal před léty, kdy za cenu 2 leafů jsem neměl ani 2 na mínus první tesly. Takže matematika byla stejná: 3 a 1, tj namísto 1 tesly 3 leafy a nazývám to troj-multitasking without tesla (rozuměj kerak s teslou jezditi ve třech řidičích současně v jeden okamžik).
            U leafů ad1) mají cosifactory již dávno, neb vyrábí stovky tisíc článků. To že to není base of 18650 anebo 21700 znamená, že to jde i jinak. Takže ad2) ano. Ad3) je tedy mimo a ad4) bude jejížek without tesla.
            PS: Absolutně nemám nic proti tesle, naopak. Ale mám volbu a volím jinak.
            PPS: nejsem ani protěžovatel leafa, zvolil jsem však tehdy správně.

            1. No ta tesla model 3 bude uz cenove dostupna a velice blizko
              No ta tesla model 3 bude uz cenove dostupna a velice blizko tomu novemu leafu. Doporucuji nasetrit par $$ a na tu teslu si pockat. Ale delej jak myslis, pro me ikdyby mel ten novy leaf buhvijake parametry, tak proste nedostanes k nemu sit Superchargeru + cely ekosystem tesly ktery se bude jen zvetsovat.
              Ale opakuji, oni nemohou proste tesle bez gigafactory konkurovat. Nerikam ze si nemuzou sami vyrabet clanky, ale pokud to nedelaji opravdu ve velkem, tak nedosahnou na snizeni ceny diky mass produkci a to je zasadni. Zkratka pomer cena/muzika co za ni dostanu zacina hrat tesle sakra do not a ty auta zacnou byt diametralne odslisne. Za stejnou cenu bud „ok“ auto nebo „wow“ auto.

                1. Jak muzes srovnavat cenu servisu auta ktere ani neexistuje je
                  Jak muzes srovnavat cenu servisu auta ktere ani neexistuje je mi zahadou. Nebo ty uz si s tou teslou 3 v servisu byl ?:)

                2. Mimo jiné tam píšu (Ctrl+C, Ctrl+V):
                  …servis (TM3 za)

                  Mimo jiné tam píšu (Ctrl+C, Ctrl+V):
                  …servis (TM3 za) cenu srovnatelnou s cenou servisu TMS/TMX. Co mě vede k této úvaze? Jednak TM3 bude nové auto, takže Tesla musí počítat s vyšším počtem řešení „dětských nemocí“, samozřejmě v rámci záruky, protože jinak by to kazilo image značky a hlavně působilo negativně na prodeje. Navíc co vím, tak cena práce techniků v servisech Tesly je cca 130 €/hod, jednotná v celé Evropě, takže ať už bude servis v Německu, v Rakousku nebo i v ČR, tak je to jedno.

                  Z kontextu plyne, že jde o předpoklad nákladů na údržbu TM3 odvozený od nákladů na údržbu TMS/TMX. S tímhle se Tesla bude muset nějak poprat a srazit dolů cenu servisu. Jinak bude mít konkurenční nevýhodu.

                3. Nebal bych se neuspechu M3 kvuli takove blbosti.
                  Nebal bych se neuspechu M3 kvuli takove blbosti.

  3. Ted se Leafy prestanou prodavat uplne. Stavajici Leaf je uz
    Ted se Leafy prestanou prodavat uplne. Stavajici Leaf je uz zastaraly, ma velkou spotrebu a konkurence je lepsi za podobnou cenu (Ioniq). Mozna ze udelaji nejakou dobrou cenu na 30kWh verzi. Kolem eGolfu 35kWh je take nejak ticho. Mel by jit brzy do prodeje a zadne PR. VW to asi nijak nevzrusuje ze se nebude prodavat. Hlavne ze se prodava cerna smrt.

      1. Novy eGolf se jeste ani nevyrabi. Vyroba zacne zacatkem dubna
        Novy eGolf se jeste ani nevyrabi. Vyroba zacne zacatkem dubna v Drazdanech. eGolf s 35 kWh baterkou je vlastne bomba a proto nechapu ze se o tom ani nepise a v Zeneve jako by nebyl.
        Jedine do ceho bych si rad kopnul, jsou jakesi cachry na Hrade.

      2. Úplně k mání ještě ne, ale pokud máte nějaký odkaz
        Úplně k mání ještě ne, ale pokud máte nějaký odkaz třeba na ceník, prosím o uveřejnění odkazu. Na můj výslovný dotaz mi přímo importér sdělil, že předobjednávky by měly být možné od konce týdne. Základní cena kolem 960 tis.

        1. Hm, to by na dnešní poměry nebylo úplně marné, jen
          Hm, to by na dnešní poměry nebylo úplně marné, jen nepatrně víc, než dojezdově srovnatelný Ioniq. Taky bude záležet, co v tom základu bude (protože já třeba u Ioniqa automaticky připočítávám 60 tis. za DC rychlodobíjení – to považuju u BEV za povinnost 🙂 )

      3. Existuje k tomu tvrzeni o nejvice BEV nejaky zdroj?
        Pokud se

        Existuje k tomu tvrzeni o nejvice BEV nejaky zdroj?
        Pokud se podivam na statistiky SDA, tak vede BMW s 87 kusy, nasledovane Nissanem s 65. Volkswagenu s elektrickym pohonem se prodalo 37.
        Nicmene, to neznamena, ze nemuzete mit pravdu, v registru jsou v nekterych pripadech zmatene udaje. Vzhledem k poctu elektromobilu je pomerne hodne aut razeno v palivove kategorii ostatni a napriklad u Tesly je celkem jasne, ze by se melo jednat o elektro, naopak Rolls Royce, ktery ma sva auta take v kategorii ostatni, celkem jasne ukazuje, ze ne vsechna auta v kategorii ostatni jsou elektromobily.

          1. Diky.
            To vypada, ze jste si prohodil rok 2015 a 2016. V roce

            Diky.
            To vypada, ze jste si prohodil rok 2015 a 2016. V roce 2015 na tom byl VW ocividne o kus lepe nez loni a v prvnim pulroce dokonce vedl v prodejich. Podle SDA nakonec za cely rok 2015 prodal mene elektromobilu nez BMW, ale jen tesne, kdyz BMW zvladlo 94 a Volkswagen 91 elektromobilu.

    1. Všechno už máj dávno připravený a odzkoušený na 10
      Všechno už máj dávno připravený a odzkoušený na 10 způsobů a pak teprve podle konkurence vyberou tu nejnižší ještě konkurenceschopnou verzi 😀
      A pak budou jen pomalounku přikládat. Hlavně proboha ne nic disruptivního :)))

      1. Takze ty stovky tesel 3 co tu budou jezdit uz pristi rok a s
        Takze ty stovky tesel 3 co tu budou jezdit uz pristi rok a s velkou pravdepodobnosti driv nez ten posranej leaf pocitat nebudeme?;) s tvoji logikou tu muze driv jezdit vic tesel 3 nez se tu kdy proda tech novych leafu ale ty budes furt blejt o tom jak tu bude tesla „ve volnym prodeji“ az za 3 roky. Ona ta rocni cekaci doba muze trvat jeste treba 5 let. Proste po vozu bude takova poptavka ze si jej musis objednat rok dopredu.

        1. Dame se prekvapit. Bylo by to pekne, kdyby „prisiti rok…“,
          Dame se prekvapit. Bylo by to pekne, kdyby „prisiti rok…“, ale osobne tomu neverim. Musk sam rekl, ze napred se uspokoji americky trh. A z toho pulmilionu rezervaci pravdepodobne nejakych 400.000 bude USA (a dalsi pribydou po predstaveni). Cili pri planovane vyrobe 250.000 za rok ze na Evropu pristi rok proste nedostane (natoz na tu „ostatni“). A i pokud se jim podari jit s vyrobou na dvojnasobek, bude to jen tak tak (s funkcni evropskou tovarnou se pristi rok asi taky pocitat neda).

          Takze v Evrope na tom paradoxne muze byt konkurence s mensim zajmem lip.

          1. Jezis trochu snazy nez zas neco vyplodis, prosim. Dej si s tim
            Jezis trochu snazy nez zas neco vyplodis, prosim. Dej si s tim praci. Nebavi me te neustale poucovat, je to jako diskutovat s deckem, ktere si nic nezjisti, nic nevi ale bude zvanit dokola o tom co si „mysli“, ale to nikoho nezajima.
            Podle model3tracker.info , coz je nejlepsi mozny rozbor predobjednavek ke ktermu se clovek muze momentalne dostat, je necelych 60% z US, takze tvych zprdele vycucanych 80% aka 400k si tam muzes i strcit zpatky.
            Za dalsi tvoji „zprdelovinu“ o tom ze musk uspokoji prvni vsechny rezevace pro americky trh si naliskej sam, nemam na to silu, je to cista lez. Musk nic takove nerekl a i na strankach tesly se muze docist ze planujou zacit dodavky do Evropy jakmile se zacne zvysovat vyroba.

            A uz sis naliskal za tu tvoji demagogii o „volnem prodeji“ tesle za 2-3 roky ? Nebo vlastne podle tve teorie klidne za 6-7 let? Chapes jak obtizne je s tebou diskutovat? Vyplodis jednu hovadinu, nasleduje reakce ktera ne ze by se snazila o diskuzi….jen vyplodi dalsi hovadinu….a ted se smudlo snaz s takovym trolem diskutovat….

            1. Váš optimismus je obdivuhodný, ale Tesla zatím nic
              Váš optimismus je obdivuhodný, ale Tesla zatím nic nedodala na čas. Na čas je v tomto případě 80k vyrobeno tento rok a 400k příští. Dodávky budou probíhat nejprve pro zaměstnance a potom v USA ve směru Z->V a pak svět. Takže pokud není registrován a neválí se mu 26k u Tesly na účtě, tak se na něj opravdu v roce 2018 nedostane. Je pravda, že od půlky roku 2018 bychom možná mohli TM3 v Evropě vídat.

              Btw až ČNB přestane intervenovat, všichni registranti přijdou o 2-5% určitě…

              Edit:
              Kdyby chtěl počkat na testovací jízdu (z autosalonu), tak auto za 2 roky od dneška pravděpodobně nedostane.

              1. Tak kazdy kdo ma o M3 zajem si samozrejme rezervaci provedl v
                Tak kazdy kdo ma o M3 zajem si samozrejme rezervaci provedl v dubnu minuleho roku. Ostatni paprdove co se rozhodujou az podle recenze kterou si prectou na seznam.cz a nejlepe nasledne absolvuji 12 testovacich jizd, tak si samozrejme musi pockat, to je logicke. Bud volim jistotu nebo chci auto co nejdriv, nemuzu cekat ze budu mit oboje. Ono kdyby si 500k lidi rezervovalo novy nissan leaf ( smesna predstava, co?) tak by mel nissan taky poradniky az do nebes a musel by sis na nej pockat.
                Jinak mas pravdu o tech 500kč-2500kč ti lidi co si zapaltili rezervaci diky kurzu prijdou, coz je urcite strasne sere, zvlast kdyz diky tomu samemu kurzu pak budou mit tu teslu o 30.000kč-150.000kč levenejsi…

                1. Není jistota jako jistota. Můžu mít něco první a být
                  Není jistota jako jistota. Můžu mít něco první a být early bird na Kickstarteru, ale taky si můžu počkat, až výrobce něco vyrobí, předvede a přečíst si recenze skutečných majitelů po pár měsících použití. Pro Evropana platí, že loni v dubnu rezervoval a nejdříve příští rok v dubnu dostane něco, o čem jsou potvrzeny rozměry a vnější vzhled. Cena za vyšší úrovně dojezdu nejistá, cena za technologické vychytávky nejistá, vzhled interiéru nejistý. Rychlost budování superchargerů a servisních center v současné době nepřesvědčivá.
                  Je potřeba si uvědomit, že TM3 s 2x lepšími parametry než Nissan Leaf vyjde na 2x tolik peněz, protože v dubnu příštího roku půjde sehnat jetý Leaf s 30 kWh baterií za 600k určitě, obzvláště pokud na Vánoce dorazí Leaf v2. A oproti Leaf v2 bude 2x lepší TM3 taky minimálně 2x dražší, pokud vůbec 2x lepší TM3 bude k dostání.
                  To auto bude pevně věřím skvělé, ale cena tomu bude odpovídat…
                  Edit: U toho poplatku jde především o to, že na auto čekáte minimálně 2 roky a za tu dobu se Vaše finanční situace může změnit i několikrát a možná budete muset rezervaci stornovat.

                2. Tesla m3 neni 2x lepsi nez leaf 30kW, ona je nekonecne
                  Tesla m3 neni 2x lepsi nez leaf 30kW, ona je nekonecne mnohokrat lepsi protoze s ni muzes delat veci ktere s leafem 30kW delat proste rozume nejde. Napriklad cestovat po evrope nebo nechat za sebe ridi autopilovat. To je jako rict ze 2 leafove 30kW jsou stejne dobri jako jedna tesla 3….to proste nejde srovnat. Hrusky nejsou jabka. Tesly nejsou leafy. Proto si myslim ze se cloveku 100x vyplati radsi si teslu priplatit nez vyhazovat polovinu za hnuj

                3. A kdo podniká roadtripy na běžné bázi? Čistě ekonomicky
                  A kdo podniká roadtripy na běžné bázi? Čistě ekonomicky se někomu určitě vyplatí nechat si svého Superba v TDI v kombi a metle na ty delší trasy a k tomu dokoupit Leaf za 500k, , než aby ho střelil v bazaru za 300k a pořídil TM3 za 2M, která pokryje všechny jeho potřeby (a delší trasy kompromisněji, než Superb). Za ušetřené peníze hodí solár na střechu, bude 100x ekologičtější než jen s TM3 a bude mít 2 auta, kdyby něco…
                  Autopilot je cool, ale je to jen asistent řízení, SAE 5 bude možná za rok, ale legislativa to umožní použit kdy, 2020?
                  Pánové Radovan a spol. opravdu nejsou blázni, když nejezdí Teslou.

                4. Pockej ty uz tu pletes vsechno dohromady, jaky superb, jaka
                  Pockej ty uz tu pletes vsechno dohromady, jaky superb, jaka tesla model 3 za 2M…takhle se nikam nedostanem. Na legislativu ti kazdy kasle, uz ted ti kazdy kdo pouziva autopilota potrvdi ze na delsi cesty je uplne k nezaplaceni a citi se mnohem odpocateji. Jakmile bude zvladat vic a vic veci tak je to jen dalsi vec ,ktera bude naprosto nedocenitelna a zasadni. Ale ano pokud je pro tebe autopilot naprd, kup si co chces, treba trabant. Howg.

                5. Nepletu dohromady vůbec nic. Celkové náklady na provoz TM3
                  Nepletu dohromady vůbec nic. Celkové náklady na provoz TM3 po dobu její životnosti prostě nebudou na úrovni „nemusím o tom vůbec přemýšlet“. Pokud Leaf 30kWh dnes pokryje 95% mých potřeb, opravdu se mi vyplatí čekat 2 roky a připlatit 1M za autopilota, bezpečnost, zrychlení… a 5%?

                6. A proc kupvat leafa za 500k, kdyz si muzou koupit ojete citigo
                  A proc kupvat leafa za 500k, kdyz si muzou koupit ojete citigo za 100k, ktere mi pokryje 95% toho co potrebuju a nemusim si priplacet 400k?

                7. Protože 100k km v citigo mě vyjde na 400k a v Leafu na 600k,
                  Protože 100k km v citigo mě vyjde na 400k a v Leafu na 600k, takže nepřiplácím 400k, ale 200k, jezdím elektřinou a za těch 50% mám o 50% lepší auto. 200k km v citigo vyjde na 700k a v Leafu taky…

                8. Citigo na LPG jezdi pod 1Kc/km.
                  Servisni naklady pohoda.

                  Citigo na LPG jezdi pod 1Kc/km.
                  Servisni naklady pohoda.

                9. Hlavně a především čeští majitelé těch výše
                  Hlavně a především čeští majitelé těch výše zmiňovaných stovek TM3 brázdících v české silnice už příští rok „půjdou do kolen“ a budou umdlévat nadšením z „naprosto suprového kufru“ – viz video v čase 6:38. U nás, v zemi, kde auto bez pořádného a především praktického kufru nemá šanci. Nejsem odpůrce Tesly, naopak moc jí fandím a jsem přesvědčený, že bez Tesly by svět EV nebyl tam, kde je. Klidně skousnu i ten obrovský tablet místo displeje, ale ten kufr – JAKO SORRY, ale tohle fakt ne. Ale co, třeba to Tesla nějak předělá. Nechme se překvapit, pořád věřím a doufám, že příjemně. Každý EV je důležitý – ať už na něj mám nebo ne, ať už si ho koupím nebo ne.

                10. Odkaz mi nefunguje. Ale asi myslis to video z predvadecich
                  Odkaz mi nefunguje. Ale asi myslis to video z predvadecich jizde kde otvirali kufr. Ano ten vstup je opravdu maly, ale musk v tweetu psal ze to jeste budou menit do finalni verze. Ikdyz neverim ze to nejak moc muzou menit, tak mozna se ten vlez krapet zvetsi, ale vetsi zmeny bych necekal. Ale JAKO SORRY kuli furu urcite rezervaci rusit nebudu a myslim ze malo lidi si kupuje M3 na prevoz nabytku a lednicek. Nebo si snad myslis, ze ti lidi co si rezervovali M3 o tom kufru nevi a pak se budou divit az ve chvili, kdy jim bude stat pred barakem ?:)

                11. Jj, je to video z předváděčky, snad už tohle bude
                  Jj, je to video z předváděčky, snad už tohle bude fungovat. Ten otvor byl fakt malý. Podle mě kdyby udělali víko kufru z jednoho kusu se zadním sklem, tak by se to na aerodynamice snad nijak zásadně nepodepsalo.
                  A jestli o tom všichni, co si udělali rezervaci, vědí? To si netroufám odhadnout, stejně jako si netroufám odhadnout, kolik lidí si spočítalo náklady na údržbu a kolik jich to zjistí, až dojde jak se říká na „lámání chleba“. To všechno ukáže čas.
                  Jasně že nebudeš rušit rezervaci, pro Tebe je to evidentně srdcovka, takže jak se říká „když ji miluješ, není co řešit“. 🙂

                12. co vim tak ano vetsine lidi se ta mala dira nelibi. Ale taky
                  co vim tak ano vetsine lidi se ta mala dira nelibi. Ale taky neznam nikoho kdo by kuli tomu rusil rezervaci. Musk na stiznosti psal ze „uz se o to postarali“ v produkcni verzi. Jak to nakonec bude uvidime. To mas jako s tou pristrojovkou a interierm. O tom se da spekulovat ale realny vliv na skutecne prodeje to bude mit imho maly. Jina alternativa se behem nejblizsich X let nechysta. Je to only game in town. Ja beru dve 🙂

                13. Kufr řešej hlavně čecháči co si furt představujou že v
                  Kufr řešej hlavně čecháči co si furt představujou že v tom budou vozit pytle cementu a půlku příbuzenstva 🙂
                  Amíci to maj na dojíždění do práce a kutilové maj pickupa či SUV bazmek 🙂
                  V emerice jsou 2 auta v baráku běžná věc.
                  Nemlich stejnej kufr má i Lucid Air limuzína, viz video vod Markéze Brownleeho.

Napsat komentář