Autosalon Ženeva 2017: Renault překvapil elektromobilem Zoe e-Sport Concept

Hned během prvního dne autosalonu Ženeva 2017 odhalil Renault elektrizující překvapení v podobě sportovní verze svého nejprodávanějšího evropského elektromobilu. Renault Zoe e-Sport Concept zrychlí 0-100 za 3,2 sekundy a nabízí výkon 343 kW (460 koní).

Zuřivě modrý sportovní elektromobil Renault Zoe e-Sport Concept
foto: Renault

Zoe e-Sport Concept, sportovní verze elektromobilu Renault Zoe, je výrazně odlehčena díky využití karbonové () karoserie. Váží tak pouze 1400 kg (450 kg baterie, 40 kWh), a to i přes úctyhodný výkon a masivní 20″ kola s 245/35 R20 pneumatikami.

Renault Zoe e-Sport Concept

Renault Zoe e-Sport Concept
foto: Renault

Konstruktéři odstranili zadní sedadla, zbyla tedy jen dvě, a přidali jeden elektromotor. Celkový točivý moment díky tomu u čtyřkolky stoupl na 640 Nm. Max. rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Francouzi malá sportovní auta umí a na sportovním Zoe je to vidět.

Podle samotného Renaultu je koncept e-Sport „něco na půl cesty mezi produkčním vozem a závodním autem“. Automobilka samozřejmě také zdůrazňuje spojení s týmem elektrických závodů Formula E, kde má svůj tým Renault e.dams.

Nové elektromotory se roztočí max. na 4300 ot./min. O rám auta se postarala společnost TORK Engineering. Tlumiče nesou značku Öhlins a pocházejí ze světa motoristických závodů. Lze je upravit pro různé typy okruhů a jízdních stylů.

tisková zpráva

33 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: Renault překvapil elektromobilem Zoe e-Sport Concept”

  1. Jděte s těma konceptama do zadele a dělejte pořádný auta
    Jděte s těma konceptama do zadele a dělejte pořádný auta pro normální lidi. Kde je Megan elektrik, kde jsou Clio, Espace, Trafic, Master elektrik? Kde je elektrickej kombík? Kde je 60 kWh nebo 60 kWh baterka? To ke to co masy zajímá.
    Nebo všichni čekaj na dopad Modelu 3 a až pak teprve se rozhýbou jak starý soukolí a něco z nich milostivě vypadne? To už bude pozdě.

    1. Já si nejsem úplně jistej, že model 3 bude mít zásadní
      Já si nejsem úplně jistej, že model 3 bude mít zásadní dopady. Zvláště v Evropě. Auto za milion (minimálně) o velikosti Octávie v hatchbacku, s tím díru do světa nikdo neudělá. Ty se tady prodávají tak maximálně v manažerské třídě a tam si nikdo Teslu nekoupí už z principu. Domů si naprostá většina lidí kupuje buď

      V USA se trh s elektroautama rozjel docela pěkně. Hlavně ojetiny jsou tam za babku. Třeba Fiat 500e s 10000 mílemi najeto se tam dá sehnat třeba za 5000 dolarů… To je na tamější poměry běžně půl výplaty…

            1. Umím, ale kašlu na to.
              Stejně jako na implementaci odkazů

              Umím, ale kašlu na to.
              Stejně jako na implementaci odkazů kašle samotnej Hybrid.cz.
              Tudíž nehodlám pracně suplovat jejich nedostatky. Je to nesmysleně pracné, zvláště na tabletu.
              Koho to opravdu zajíma tak si to dvěma kliky zkopíruje, tedy pokud není zrovna na tabletu.
              Vy jste línej kopírovat, já jsem zase línej řešit html hatmatilku.

              Máůcta.

          1. Žiji v San Franciscu již 12 let a pracuji jako vedoucí
            Žiji v San Franciscu již 12 let a pracuji jako vedoucí kanceláře rozvoje malých aplikací v Google, mám v kanceláři 70 lidí a průměrný příjem je zde v kanceláři lehce nad $6600. Českých kolegů tu mám devět, plat nad $10000 máme pouze tři v celé kanceláři. Plat $10000 a více je velice exklusivní a na podobné peníze se dostávají pouze specialisté. Tedy $10000 rozhodně není běžný plat ani v Californii, natož v celých Spojených státech. Takový plat bude mít odhadem do 2% zaměstnanců. A ano Češi a jiné národnosti vyšší plat většinou zřejmě mají, protože většina z nich sem do Spojených států jde za prací specialistů na daný obor. Důležité je ale také že zde jsou i jiné náklady na živobytí. Kupříkladu byt o ploše 100 metru v širším centru San Francisca stojí měsíčně od $4500. Když jsem tu začínal a bydlel v pronajatém studiu 35 metrů, dojížděním do práce 40 minut metrem, platil jsem měsíčně $1400. Předpokládám že garsonka 35 metrů asi nebude v České Republice stát měsíčně 34 tisíc? Bydlet levněji se dá třeba v resortech do 20 mil okolo měst, kde podobný stometrový byt začíná od $3000 měsíčně.

            Průměrný roční plat v USA za rok 2016 byl lehce nad $48000, v Californii pak necelých $51000.

            A ohledně té ceny za Fiat 500e. Doporučuji si přečíst zda se jedná o zakoupení, či pronájem. Nízká cena naznačuje, že se bude jednat spíše o odkup leasingového auta u dealera. Počítej tedy že měsíčně bude ještě leasing v řádu stovek dolarů.

                1. Naprostá většina z nich pochází z leasingů. Takže
                  Naprostá většina z nich pochází z leasingů. Takže původní majitelé zpravidla netratili nic, tratila leasingovka.

Napsat komentář