Liberec má první veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily

Obyvatelé a návštěvníci Liberce mohou ode dneška využívat služeb první veřejné rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, která zvládne nabít 80 % kapacity baterie za 20-30 minut.

Rychlodobíjecí stanice dodává společnosti ČEZ švýcarská ABB
foto:

Společně s další stanicí tzv. normálního dobíjení je v provozu na parkovišti OC Nisa – největšího obchodního centra v regionu. Obě zařízení umožňují dobíjení všech nejrozšířenějších typů a značek elektromobilů.

První liberecká veřejná rychlodobíjecí stanice pro elektromobily dnes začala sloužit obyvatelům a návštěvníkům krajské metropole pod Ještědem. Společně s jednou tzv. stanicí normálního dobíjení je k dispozici na označeném místě v areálu parkoviště Obchodního centra Nisa.

Rychlodobíjecí stanice zvládne nabít 80 % kapacity baterie za 20-30 minut. Stanice je vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až do 50 kW.

Nabíjení elektromobilu v druhé – klasické – dobíjecí stanici je náročnější na čas. Ten ale řidiči mohou vyplnit nákupy a zábavou v obchodním centru Nisa. Projekt Elektromobilita ČEZ momentálně provozuje po celé ČR 70 veřejných dobíjecích stanic (z toho 26 rychlodobíjecích)

V rámci celého severočeského regionu aktuálně funguje 14 veřejných dobíjecích stanic Elektromobility ČEZ, z toho 7 rychlodobíjecích. Na místních silnicích se elektromobily vyskytují poměrně často. Elektrický vůz Nissan Leaf v barvách Elektromobility ČEZ využívá například Krajský úřad Libereckého kraje.

tisková zpráva

103 Comments on “Liberec má první veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily”

    1. Vim, ze to me popularite tady neprida, ale jsou vazne (skoro)
      Vim, ze to me popularite tady neprida, ale jsou vazne (skoro) vsichni (pro ty, co to nepochopili, NADSAZKA) elektromobiliste bezohledni sobci?
      Co na tom, ze majitel nabijecky paskou zjevne (dobre, pro uzivatele s alespon prumernou inteligenci) vyjadri, ze nechce, aby u ni nekdo nabijel? JA mam prece PRAVO.
      Totez, jako tu pred casem nekdo psal, ze mu to v Globusu zakazali, pak ho odpojili a stejne se znovu pripojil…
      Totez, jako potreba nabijet DC do finalnich 96%, co na tom, ze auto, ktere prijelo dve minuty po me uz pres hodinu ceka… Zdravim sedeho iona v MB.

  1. Šnečí rychlostí,jak je u ČEZu známo, a s maximálními
    Šnečí rychlostí,jak je u ČEZu známo, a s maximálními dotacemi je to bohužel hrůza.To co předvádí tato ze 75% státem vlastněná firma je tristní. A tarify, férové??-tech se dočkáme možná za rok. 14 let jezdím v EV, ale rok od roku horší…….

    1. Psal jsem do ČEZu, jestli by nebylo možné se zúčastnit
      Psal jsem do ČEZu, jestli by nebylo možné se zúčastnit testovacího programu nových tarifů, který má začít v půlce roku. Odvětili, že s veřejností se nepočítá. Takže hádám, že se dočkáme na začátku příštího roku.

      1. Fakt jsou v CEZu tak pomali? Vsude kolem maji uz jiste
        Fakt jsou v CEZu tak pomali? Vsude kolem maji uz jiste zkusenosti s ruznymi modely a tak staci vybrat ten nejlepsi a nejefektivnejsi. Ale vypada to zase na nejaky novy pokus ala zlate ceske rucicky. Bude to dlouho trvat a bude to stat za …

          1. taky že mají, vlastní je totiž lid prostřednictvím
            taky že mají, vlastní je totiž lid prostřednictvím státu

            https://www.cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf

            Lidi nebojte se ČEZu, napište jim email a kopie odpovědi odpovědí zároveň mediím 😉
            PS: novy obrazek, konečně sem si přečetl pořádně návod jak na něj, funguje to paráda :)) Ještě ty html odkazy kdyby admin povolil by bylo supr ;))

                1. odpovedel sem mu na otazku jeho jazykem. jak se do lesa volá
                  odpovedel sem mu na otazku jeho jazykem. jak se do lesa volá … nj uz nebudu lidem nadavat slibuju 😉

  2. Liberec patří mezi 10 největších měst v CZ, dokonce
    Liberec patří mezi 10 největších měst v CZ, dokonce možná 6. největší, konečně v roce 2017 se mu dostalo té cti mít nabíječky. To to tedy trvalo. Navíc docela důležitá strategická poloha. Alespoň tentokrát v čezu někdo zapřemýšlel.

        1. právě že vím.
          Ovšem je zajímavé, že s takovýmito

          právě že vím.
          Ovšem je zajímavé, že s takovýmito stupidními poznámkami jako máte vy se ozve vždy jen nějaký anonym. Až se podepíšete, tak na vás budu konkrétněji reagovat, jinak si dál můžete plácat ty své výkřiky do prázdna….

  3. Nevíte náhodou, zda ABB nechystá nabízet nabíječky s
    Nevíte náhodou, zda ABB nechystá nabízet nabíječky s větším výkonem? Stávající stanice je vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až do 50 kW.
    Nicméně se mi zdá, že za takové 3 roky bude tato rychlost nedostatečná a standard bude někde okolo výkonu 150 kW.

  4. No, co jiného říci, než že z toho mám radost a
    No, co jiného říci, než že z toho mám radost a blahopřeji ČEZu. Jen by to chtělo trochu posílit ještě Jižní Čechy, Moravu a dálnici D1 a už to bude vypadat zajímavě…. Jinak ale musím říci, že za poslední rok, nebo rok a půl se situace v ČR výrazně zlepšila, jen tak dál.

      1. Neblázni, buďme rádi za každou dobíjecí stanici – kdyby
        Neblázni, buďme rádi za každou dobíjecí stanici – kdyby za Tebou přišla Tesla, že chce zadarmo pozemek a že tam udělá svou dobíjecí stanici, tak by jsi hrdostí skákal jako malé dítě. (já taky) Myslím, že by především města a obce měly s ČEzem spolupracovat a udělat něco s infrastrukturou. Ano, nepochybně je to do budoucna pro ČEZ kšeft, ale myslím si, že kdyby tady nebyl ČEZ, tak by všem elektromobilistům bylo daleko víc ouvej, protože těch dobíjecích stanic by tady bylo hodně poskrovnu a těch pár nadšenců, kteří zdarma umožňují pomalu nabíjet na svých dobíjecích stanicích, které si sami zaplatili, tak Ti by zasluhovali velký diplom a uznání.
        Já myslím, že důležitější je, zda tady máme někoho, kdo dominantně bude poskytovat nabíjení při cestách, abychom nedopadli, jako v Německu, kde musíte mít 5 karet, aby jste byl schopen na cestě své vozidlo nabít (je to tam roztříštěné).
        Takže je dobře, že tady ČEZ investuje a rozšiřuje dobíjecí stanice.

        1. Je samozřejmě dobře že ČEZ neprošvih tu dotaci a použil
          Je samozřejmě dobře že ČEZ neprošvih tu dotaci a použil ji ale je to málo. Od giganta navíc v rukou státu v roce 2017 tedy 17ct let novýho tisíciletí se očekává prostě víc 😉 Taky si „Myslím, že by především města a obce měly s ČEzem spolupracovat a udělat něco s infrastrukturou “ ale nespolupracují. Když sem v 2013 žádal starostku 10tis města o přihlášení do programu ČEZ dobíječky tak mě odpověděla: „A kdo by tady jako dobíjel? Vždyť jediný hybrid tady mám já“. A když sem žádal starostu 1tis obce o přihlášení do programu ČEZ dobíječky tak mi odpověděl: „Důležitější je cyklostezka, pak kanalizace, pak nevímco a až možná někdy víš co“ :)))) Tak asi tak nějak v ČEZký zemi 😉

          1. Hmm, tomu rozumím, to prostě musí být tak trochu srdeční
            Hmm, tomu rozumím, to prostě musí být tak trochu srdeční záležitost. Ale není všechno jenom špatné, já osobně na takové funkci sedím a jsem starosta malé obce u dálnice a naše obec se s Čezem dohodla a už tady u nás rychlodobíjecí stanice stojí. Sice z toho zatím nic nemáme, ale jsem fanda a naše obec chce jít příkladem. Není to jenom o dobíjecích stanicích, ale o celkovém přístupu, takže je to i o odpadovém hospodářství (třídění odpadů), úsporném vytápění v budovách, zateplení, alternativní zdroje energie (fotovoltaiky) LED veřejné osvětlení, ČOV a podobně, prostě ekologie v širším měřítku.

            1. Právě proto, že jste fanda, tak jste tomu pomohl, ikdyz
              Právě proto, že jste fanda, tak jste tomu pomohl, ikdyz chápu, že jste musel presvědšit i radu. Jenže né každý starosta je fandou, né každý elektromobilista je radní a přece jenom, pro obec je opravdu důležitější ČOV a kanalizace.

              1. Obecně oni vše zaplatí. Obec poskytne pouze pozemek k
                Obecně oni vše zaplatí. Obec poskytne pouze pozemek k vybudování stanice (většinou u již existujícího parkoviště) a dokud nebude nějaký minimální odběr (definovaný počtem odebraných kW) tak je nájem zdarma. Jakmile dosáhne odběr nějakého limitu, pak začne obec dostávat nájem. Myslím, že je to celkem korektní.

                1. Děkuji za cenné informace.
                  Děkuji za cenné informace.

              1. Stejnosměrný proud (DC) s výkonem cca 50kW. Je to v
                Stejnosměrný proud (DC) s výkonem cca 50kW. Je to v podstatě stejná rychlonabíječka, která je v záhlaví tohoto článku vyfocená. (Pracovníci ČEZu jí dokonce nazývají ultrarychlou)
                Vedle ní pak stojí ještě jedna nabíječka na střídavý proud (AC) se standardními zásuvkami (až 400 V 32 A, tedy výkon cca 22 kW)

                1. e-Luky se ptal na tu vaši. Asi Cerhenice, ne?
                  e-Luky se ptal na tu vaši. Asi Cerhenice, ne?

                2. Jde o nabíjecí stanici:
                  Hrušovany
                  Hrušovany, Vysočany,

                  Jde o nabíjecí stanici:

                  Hrušovany
                  Hrušovany, Vysočany, okr. Chomutov
                  Podél silnice D7 asi 10 km od Chomutova směrem na Prahu

                  GPS 50.391, 13.528

                  STANDARD DOBÍJENÍ
                  Rychlodobíjecí stanice
                  CHAdeMO 50 kW;
                  Combo 50 kW;
                  AC Mennekes 32A/400V

                  Na stránkách elektromobility jsou oba nabíjecí stojany vedle sebe vyfoceny.
                  http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

                  Dělá mi to vždy velikou radost, když tam vidím vždycky někoho dobíjet.

                3. Jo má to má někdo štěstí na starostu.
                  Ale na mapách

                  Jo má to má někdo štěstí na starostu.
                  Ale na mapách čezu- elektromobility není, tak jestli ji nemáte v utajení ?

                4. Jde o nabíjecí stanici:
                  Hrušovany
                  Hrušovany, Vysočany,

                  Jde o nabíjecí stanici:

                  Hrušovany
                  Hrušovany, Vysočany, okr. Chomutov
                  Podél silnice D7 asi 10 km od Chomutova směrem na Prahu

                  GPS 50.391, 13.528

                  STANDARD DOBÍJENÍ
                  Rychlodobíjecí stanice
                  CHAdeMO 50 kW;
                  Combo 50 kW;
                  AC Mennekes 32A/400V

                  Na stránkách elektromobility jsou oba nabíjecí stojany vedle sebe vyfoceny.
                  http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

                  Dělá mi to vždy velikou radost, když tam vidím vždycky někoho dobíjet.

                5. Kdyby jste mi poslal na sebe kontakt, tak bych to předal u
                  Kdyby jste mi poslal na sebe kontakt, tak bych to předal u nás v Olomouci, Přerově, Prostějově a Kroměříži aby věděli jak se to dá s čezem dohodnou. a na to by se u Vás informovali, pokud by trochu měly zájem ale to už nejsem schopen ovlivnit.

                  Děkuji
                  e-LUKY@email.cz

              1. Je to dotace z fondů EU a myslím jen EU na posílení
                Je to dotace z fondů EU a myslím jen EU na posílení hlavních tahů v Evropě, takže budou asi jen na hlavních tazích přes ČEZko..
                Spíš by mne zajímalo jak to bude zpřístupněný, protože na čip by to nebylo pro zahraniční řidiče a pro ně je ta dotace na nabíječky určená i když to dostal ČEZ.

                1. ČEZ vymýšlí nové možnosti tarifů, podle mého názoru
                  ČEZ vymýšlí nové možnosti tarifů, podle mého názoru tam bude i možnost nabíjení přes platební kartu nebo nějakou online službu typu EV mapy.

                2. Klíčové bude, jak bude to zpoplatnění vysoké. Pokud to
                  Klíčové bude, jak bude to zpoplatnění vysoké. Pokud to bude něco na způsob evmapy tak začínám pomalu vybírat spalovací dodávku. Vždy když stojím na Vystrkově je mi to vysloveně líto. Tady je vidět jak se dá vypnout nabíječka.

                3. No jo, holt s elektromobily dá se říct první generace je
                  No jo, holt s elektromobily dá se říct první generace je to problém. Kdybychom měli aspoň 45 kWh baterii, tak by to zase takový problém nebyl.

                4. Ano, určitě je to tak. Takže tu máme první generaci EV,
                  Ano, určitě je to tak. Takže tu máme první generaci EV, která po takto zpoplatněných nabíječkách netankuje, protože je to ekonomický nesmysl. A potom tu máme druhou generaci, která tu netankuje, protože se bez nich obejde. Tak přemýšlím, která z těchto variant zapadá třeba do obchodního modelu evmapy?

                5. Vazne se zabyvame myslenkou vystavby nabijecich stanic. A at
                  Vazne se zabyvame myslenkou vystavby nabijecich stanic. A at to kalkuluju jak chci vychazi to i pri cenach jake ma evmapa na nenavratnou investici.
                  Kdyz date za trojkombinaci 3/4 milionu plus ostatni naklady na vyrizeni uzemniho souhlasu a samotnou stavbu je navratnost v nenavratnu.

                  A pozor Evmapa stavi za svoje. Dosud na komercne provozovane nabijecky zadne dotace nenbyli.
                  Taky je treba nekoukat jenom na ty ceny, ale precist si v napovede co je to FCP sleva. Pak to hned vychazi jinak.

                  Mimochodem u sousedu treba na Green Way na Slovensku kde kdyz si nebudete platit nejakej pausal nechate tam za nabijeni kalhoty.
                  S New Motion jet treba do Rakouska taky zadna hitparada.

                  Proste se musime smirit, ze dokud nebude jezdit tolik ev aby ta nabijecka hucela alespon pul dne v kuse a mela tak sanci se splacet i pri nizsi cene nabijeni, pak to delaji vsichni jejich provozovatele jako charitu a netreba je kritizovat.

                  Ono to ma taky jen nejakou zivotnost a az ta krabice ztichne a majitel si rekne uz nemam chut vyhodit dalsi statisice za skatuli co nic nevydelava a jeste poslouchat jakej jsem zlodej tak se zase vratime do praveku.

                6. Ja taky uvazoval a mate pravdu, je to pro firmy jako my, vy
                  Ja taky uvazoval a mate pravdu, je to pro firmy jako my, vy nenavratne. Na to nelze použít klasický model levně nakoupím a draze prodám. FCP sleva je pěkná věc, ale třeba na Vystkově se neuplatňuje, protože eon je názoru, že je to jen obcházení zákona. Jsem přesvědčen, že jediný, kdo na tom NEmůže prodělat je čez, eon, pre. A to ne kvůli prodeji elektřiny u rychlonabíjecích stanic, ale prodeji elektřiny pro domácí nabíjení. Domácnost, která má EV spotřebuje v garáži násobně více elektřiny, než zbytek domu. Jsem také toho názoru, že DC nabíjení bude postupně ustupovat a nastupovat budou silné palubní nabíječky typu ZOE. Proč stojí DC nabíječka od ABB pomalu víc, než celé auto, které má podobnou v sobě? Ano Slovensko to ukazuje, že nabíječky provozované za soukromé peníze se neuživí. Každý kdo má tu možnost nabije raději pomaleji na pětikolíku a ten kdo má EV první generace jezdí na delší cesty spalovákem. Já když jsem pro šváru koupil leafa ve FR, tak jsem pro něho poslal odtahovku i s řidičem, protože to vyšlo levněji, než smartics.

                7. Ad „prodej elektřiny pro domácí nabíjení“, jak tu psal
                  Ad „prodej elektřiny pro domácí nabíjení“, jak tu psal Radovan, ma sice dvojnasobny odber, ale polovicni tarif, takze z hlediska CEZu nula od nuly posla. A kdyz CEZ zrusi levne elektromobilni tarify (aby vydelal), tak bude za toho spatneho znovu. Takze proc se snazit, elektromobilni obci se proste nelze zavdecit… 🙁

                8. Za poloviční cenu z pohledu odběratele. Cena „noční“
                  Za poloviční cenu z pohledu odběratele. Cena „noční“ elektřiny je i pro čez v nákupu daleko nižší, takže vydělá i na ní. A v mem pripade je to odber sedmi násobný. Ono u Radovana určitě taky stoupne po tom co vrátil čip.

                9. Greenway ještě provozuje pětikolík?
                  Greenway ještě provozuje pětikolík?

                10. Greenway ne. Pokud máte v autě 22kw nabíječku můžete si
                  Greenway ne. Pokud máte v autě 22kw nabíječku můžete si po Slovensku jezdit vesele i bez greenway.

                11. Poraďte kde se dá na Slovensku levně nabíjet z
                  Poraďte kde se dá na Slovensku levně nabíjet z pětikolíku. Chystám se tam.

                12. Tak cestou na Podhájskou nabijete v Bratislave v Bory Mall na
                  Tak cestou na Podhájskou nabijete v Bratislave v Bory Mall na chademu a ještě se docucnete v Šale u teska na chademu.
                  Já jsem nabíjel cestou do Prešova v Žilině a v Kapušanoch, v obou případech tesla wallbox.

                13. U těch špatných zákonů už to začíná.
                  Když Vás

                  U těch špatných zákonů už to začíná.
                  Když Vás donutí účtovat minutově namísto odebraných kWh tak je něco špatně.
                  Mimochodem i na tom už lidi z Evmapy s ostatními pracují. Zdá se, že se jim podaří protlačit změnu zákona díky, které by mohli účtovat skutečně odebrané kWh a pak už to zase bude mnohem veselejší a hlavně transparentnější.

                  Jinak s cenami těch DC nabíječek rovnajících se ceně auta máte naprostou pravdu. Spíše na jejich výrobce bychom tedy měli žehrat. Věřím, že s poptávkou se najde někdo kdo v tom uvidí prostor na trhu a dočkáme se levnějších (a přesto kvalitních) alternativ.
                  Co třeba Sampro, že by rozšířilo portfolio? 🙂

                14. I když myslím, že podle vyjádření ERÚ lze prodávai DC
                  I když myslím, že podle vyjádření ERÚ lze prodávai DC proud aniž by člověk porušoval zákony vztahující se na prodej elektřiny ze sítě. Logicky když zpracovatel prodává máslo, už to není mléko…
                  Ono taky bude úplně jiný pohled na placení 10kč/kwh v době, kdy EV bude stát podobně jako spalovák. Ale pokud se tyto ceny nastaví nyní, bude to dusit rozvoj, vlastně samotný nákup EV.
                  Na rozšíření portfolia to nevidím, něco roky vyvíjet a pak jen zjistit, ře už to ostatní prodávají za třetinu toho co před tím… Navíc si opravdu myslím, že obsluhovat neminoritní počet EV DC nabíječkama je nereálné.

                15. Ne, ne, ne.
                  To není problém, problém je, že to staví

                  Ne, ne, ne.
                  To není problém, problém je, že to staví náš ČEZ.
                  Až to se toto změní, změní se i přístup.
                  Stejné to bylo s povolováním FVE pro občany a dnes je staví občanům i ČEZ.

                  Nečekej, že stát udělá něco pro elektromobilitu, udělejme pro ni něco společně.

                16. udělejme pro ni něco společně… jak?
                  udělejme pro ni něco společně… jak?

      1. Jestlize neni oficialne otevrena, proc by ji pridavali na
        Jestlize neni oficialne otevrena, proc by ji pridavali na mapu? Zdejsi kritici budete prvni, kdo bude rvat, ze vas tam mapa poslala, ale nedalo se nabit…

        Vložil/a Anonym (bez ověření), St, 2017-03-08 07:58
        No, jeste otevrena neni, jsou okolo ni pasky, neda se k ni zajet.

Napsat komentář