ROZHODNUTO: francouzská PSA koupí Opel za 2,2 mld. euro

Americká automobilka General Motors prodává svou dlouhodobě ztrátovou německou diviz Opel francouzskému koncernu PSA za 2,2 mld. eur. Výsledkem bude druhá největší evropská automobilka, která chce vyrábět pět milionů aut ročně.

Elektromobil Opel Ampera-e už je na cestě do Evropy a nic ho už nejspíš nezastaví – ani spojení PSA a Opelu.
foto: Opel

Díky nákupu automobilky Opel získá PSA v Evropě tržní podíl 16 % a posune se tak před Renault za první Volkswagen s 24 %. PSA si od spojení slibují návrat značky Opel k ziskovosti a úspory 1,7 mld. eur každý rok.

Přitom ještě před třemi lety bylo samotné PSA v hlubokých problémech a zasahovat/zachraňovat musela francouzská vláda a čínská automobilka Dongfeng. Za v přepočtu téměř 60 miliard korun teď PSA získává 12 továren Opel a 38 000 zaměstnanců.

Pro srovnání, za rok 2016 prodalo PSA po celém světě 3,15 milionu aut, značka Opel (včetně Vauxhall) pak 1,16 mil. aut. Nyní se spekuluje co spojení obou automobilek udělá s očekávaným příchodem Chevrolet Bolt aka Opel Ampera-e na evropský trh.

Podle našeho názoru už je ale tato operace dlouho naplánována a automobilky by samy sobě podrážely nohy, pokud by chtěly uvedení auta v Evropě pozdržet či dokonce zrušit.

Reuters, Aktuálně.cz

11 Comments on “ROZHODNUTO: francouzská PSA koupí Opel za 2,2 mld. euro”

  1. Už vidím asi po třetí během pár dnů článek o tom
    Už vidím asi po třetí během pár dnů článek o tom jaká je ta naše Škodofka úžasnej průkopník elektromobility + fotka Shotcutu :)))))))
    Úplně se stím roztrh pytel. Jasnej znak toho, že Škoda hraje v elektroautech 3. housle. Nic nemaj tak krměj lidi aspoň historií.

    http://zpravy.e15.cz/fleet-special/skoda-auto-predstavila-svuj-prvni-elektromobil-uz-v-roce-1990-prohlednete-si-model-shortcut-1329638
    http://www.auto.cz/skoda-shortcut-tohle-je-prvni-elektricka-skoda-znate-raritni-elektrofavorit-104095

    1. PR články su o tom čo bude a čo bolo. S realitou nemajú
      PR články su o tom čo bude a čo bolo. S realitou nemajú nič spoločné. Po slovensky, sú to klamstvá. Cieľom je zvýšiť hodnotu akcii.

      PR od známych ľudí o niečom čo je mimo ich obor, s bombastickým alebo prehnaným prehlásením, je zaplatená lož. Je zmyslom je zvyšiť cenu vybraných akcii, alebo rating.

      Zastrašujúce, desivé, ako pravda sa tváriace informácie, zvlášť pri nečakaných zdrojoch, ako Discovery sci-fi, napr. o „dôkazoch“ že Mimozemšťania sú naozaj tu s výpoveďami „svedkov“ a pod. sú premyslený mechanizmus manipulácie.

      Jedine strach pôsobí tak ako potrebujú udržať masu ľudí, náboženstvo tú silu stratilo, a tak sa hľadajú iné spôsoby ako udržiavať ľudí submisívnych = ochotných podriaďovať sa stádovému chovaniu a pod..

      Konečný zmysel každej činnosti je zisk a osobný prospech. A lož s podvodmi sú najčastejší spôsob. Ide o tkzv. hranie na city.

      V tomto ohľade je nutné si uvedomiť, aké absurdné je keď Európan haní vlastné továrne a podporuje napr. americké = kope si vlastný hrob.

      1. „… absurdné je keď Európan haní vlastné továrne a
        „… absurdné je keď Európan haní vlastné továrne a podporuje napr. americké = kope si vlastný hrob.“
        Máte pravdu, bohužel my Evropani jsme už natolik svázaní tím EU ksindlem a místními korupčními politicko-výrobními socialistickými molochy, že na to vše nemáme žádný praktický vliv. Ani přes volby, ani přes změnu nákupního chování. Politici napříč stranami dělají totéž a koupit si co by jste chtěl prostě nemůžete. Buď je to nekřesťansky drahé nebo se to hezky sešněruje normami, homologacemi případně rovnou zákazy. Zbývá nám jen to vykřikování a snaha se odstřihnout více méně od systému, systémem vydatně torpédovaná. 🙁

  2. Takže minimálně sbohem a šáteček Opelu Ampera-e. Kdo
    Takže minimálně sbohem a šáteček Opelu Ampera-e. Kdo bude chtít 60kWh, bude si muset nechat dovézt Bolta. Pochybuju, že by si PSA nechali dělat EV od GM, tedy od Chevyho. Nebo že by GM naopak prodal výrobní dokumentaci Ampery-e, tedy vlastně Bolta koncernu PSA.

    Pro redakci:
    Nyní se spekuluje, co spojení obou automobilek udělá S (7.pád, s kým, čím) očekávaným příchodem Chevrolet Bolt aka Opel Ampera-e na evropský trh.

  3. prepustia polovicu ľudí, oslabia časť tovární do
    prepustia polovicu ľudí, oslabia časť tovární do „úsporného režimu“, zjednotia dodávateľov, výrobný postup, it systém, a hlavne podvozky.

    to posledné čo ich zaujíma je existujúca rada áut. to nechajú dobehnúť. ampera-e a spol su pre psa nonsens.

    už skor bol planovany odpredaj ale zišlo z neho.
    nechcite vediet co sa deje vo vw. vacsina rakuskych a nemeckych firiem je v tazkom zapore, nechapem kto a co ich drzi a hlavne z coho.

      1. Přesně naopak.
        GM chtěla vydírat americkým způsobem i

        Přesně naopak.
        GM chtěla vydírat americkým způsobem i německé politiky, aby dostali takové obrovské dotace jako v USA, ale za celých 10 let se jim to nepodařilo dosáhnout, tak to teď nakonec prodali.
        PSA vypadá jako jeden z nejméně kompatiblních kupců, a jediný scénář co vidím, že by jim mohl vyjít je, že zatlačí masivně na francouzské i německé frontě zároveň, a jako pak 2. největší výrobce bude žádat ještě větší dotace dotace buď proti uzavírání nebou i pro zavírání a vyplácení obrovského odchodného dělníkům přímo od EU.
        A EU to ráda příjme ve své snaze maximálně navýšit moc nad celým kontinentem a podřízeným obyvatelstvem po vzoru USA.

Napsat komentář