Německá automobilka Daimler ohlásila investici $83 mil. do společnosti ChargePoint. Ta je dnes v USA provozovatelem největší sítě nabíjecích stanic pro elektrická auta s 33 000 nabíječkami. Investice má být využita pro expanzi do Evropy.
foto: ChargePoint
Stejně jako Volkswagen, i Daimler chce přehodit výhybku směrem k elektromobilitě. Nedávno například rozjel malosériovou výrobu elektrického náklaďáku a na investice do elektromobility má připraveno 10 mld. eur.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mercedes EQ – nová značka pro elektromobily Daimler
Část těchto peněz už má svého příjemce. Bude jím americká společnost ChargePoint. Ta už ostatně investory z Evropy má, dříve do ní vložilo peníze BMW. Mnichovská automobilka se, společně s dalšími partnery, připojuje i v tomto kole investic. Celkově tak ChargePoint získá $255 milionů.
Pasquale Romano, šéf ChargePoint, říká, že automobilový průmysl je v bodu zvratu. Čím dál tím víc aut na trhu nabízí pokročilý systém elektrického pohonu a tento trend bezesporu nebude polevovat, ba naopak. Potřeba proto bude zcela nová infrastruktura, a to v Evropě, USA, Číně i dalších regionech.
Členem správní rady ChargePoint byl jmenován výkonný manažer Daimleru Axel Harries, který tam aktuálně má na starosti divizi CASE (Connected, Autonomous, Sharing & Services, and Electric Drive). Ta bude klíčová při uvádění nové generace elektromobilů Daimler značky EQ.
Jistě není bez zajímavosti, že začátkem ledna odhalila společnost ChargePoint nový typ stejnosměrného rychlonabíjení elektromobilů s výkonem 400 kW. Cílem je mít první takové stanice v reálném použití v polovině letošního roku. Údajně bude kompatibilní se standardy CHAdeMO i CCS.
Čas na to aby se splašili i americký automobilky, který s
Čas na to aby se splašili i americký automobilky, který s nějakejma síťema nabíječek nechtěli mít zhola nic.
off
Mexiko chce taky vlastní elektroauta, aby zatočili se
off
Mexiko chce taky vlastní elektroauta, aby zatočili se smogem v Mexico city.
Jde do toho milijardář Carlos Slim, místní pekaří a činskej partner.
http://evobsession.com/chinese-ev-company-partners-mexicos-giant-motors-build-electric-cars/
bylo by to dobrý soupeření Čínský Mexiko versus USA,
bylo by to dobrý soupeření Čínský Mexiko versus USA, ale:
1) slim byl dicky škrt 😉
2) mexiko je chudší země a vláda ji nemá tak úplně pod kontrolou
3) co je zatřetí? 🙂
je to jasny Daimler bojuje jak jen může proti TESLE na
je to jasny Daimler bojuje jak jen může proti TESLE na Evropským kontinentu 😉 stejně hárehárekraksna 😉 Nemužou nějak pochopit že jejich osudem je zkrachovat. Mají nahrabáno, nadízlovali se dost a dost tak ted by měli se vztyčenou hlavou a stáhnutým vocasem jít a přenechat dílo mladším a hlavně schopnějším ;)))
youtube.com/watch?v=0it7w7ah55k&t=227s
Je ti známo že Tesla používá podvozky a další díly od
Je ti známo že Tesla používá podvozky a další díly od Daimleru? Bez Daimleru by Tesla zřejmě model S vůbec nedodělala a dnes by byla v rukou Google a bez Muska. Tesla je z velké části postavena na dílech které by si bez Daimleru musela sama nejen za velké finance vyvinout, ale i vyrobit, a to by stěží zvládli. Takže buď rád že Daimler Tesle poskytl co jim poskytl, včetně spousty financí pro rozjetí samotné sériové výroby modelu S.
Daimler toho udělal mnohem více než jen to co vidíš očima na autech, mají a měli spoustu aktivit které dnes využívá nejen Tesla, ale v podstatě všechny automobilky, od airbagu, přes posilovače nebo napínače bezpečnostních pásů.
Bejvávalo, kdy Teslu zachraňoval
Bejvávalo, kdy Teslu zachraňoval Daimler…
http://www.hybrid.cz/elon-musk-teslu-zachranil-daimler-na-kazdy-model-s-osobne-dohlizim
… ty časy jsou dávno pryč…
http://www.hybrid.cz/sef-daimleru-rekl-ze-tesla-je-jedna-z-nejlepsich-investici-co-kdy-udelali
… když de vo prachy, tak nezná bratra, to si pamatuj ;)))
PS: z medvěda používá už jen páčky pod volant a i to brzo skončí
Píšeš tu jen skvostné lži. Celý podvozkový souhrn Tesle
Píšeš tu jen skvostné lži. Celý podvozkový souhrn Tesle licencuje Daimler a to na oba aktuální modely. Je to ten samý systém který používala předchozí generace Mercedesu S. A jako majitel Tesly X to zažívám na vlastní pozadí.
A právě proto že Daimler Tesle pomohl, tak Tesla dnes existuje v takové podobě v jaké existuje, bez pomoci Daimleru by Tesla buď zkrachovala, nebo by ji koupila jiná společnost. Buď to nechápeš, nebo jsi hlupák, to si musíš vybrat sám co jsi.
nejdřív se zaregistruj a pak si tu můžem povídat o tvým
nejdřív se zaregistruj a pak si tu můžem povídat o tvým pozadí kerý si myslí že jezdí v mercedesu i když nejezdí ;))) Licencovala neznamená že je to od medvěda. Tesla si za peníze pouze koupila „určitý znalosti“ neboli knouhau jak na to a samozřejmě vyrobila si to po svým. Tot vše ty experte ;)) Každopádně MERCEDES-BENZ DÁVNO ZA TESLU NEKOPE. ROZEŠLI SE, PONĚVADŽ TESLA LEZE MEDVĚDOJ DO EVROPSKÝHO ZELÍ. To že medved investuje v americe do konkurenčních dobíječek je jen potvrzující signál.
Ano, prve podvozky boli od Mercedesu, no nezvladali zataz
Ano, prve podvozky boli od Mercedesu, no nezvladali zataz vyplyvajucu z vacsej hmotnosti a vacsieho vykonu motora. Podstatne casti podvozku museli nahradit silnejsimi uz z produkcie Tesly. Osobne mi to rozpraval jeden z prvych majitelov TMS.
jo a brzdy Brembo nikoli Medvěd ;))))
jo a brzdy Brembo nikoli Medvěd ;))))