Tomuhle se říká ironie osudu. Radní ve Stuttgartu se rozhodli, že od příštího roku zakáží dieselovým autům vjezd do centra města. Povolen bude vjezd pouze autům splňujícím emisní normu Euro 6, což je v současné době jen asi 10 % německých dieselových aut.
foto: e-gabi
Stuttgart je hlavním městem spolkového státu Bádensko-Württembersko a zároveň domovem automobilek Daimler (Mercedes-Benz) a Porsche. Ve městě vládne koalice Zelených a CDU, která aktuálně rozhodla o zákazu vjezdu starých dieselů do centra.
Výjimku budou mít komerční vozidla. Silně průmyslový region je dlouhodobě sužován problémy s kvalitou ovzduší. K nim přispívají jak stará dieselová auta, včetně malých částeček uvolňujících se z pneumatik a brzd, tak některé druhy vytápění a průmysl.
Stuttgart ale zdaleka není jediné město, které se odhodlalo k takto razantnímu opatření. Například Paříž zavedla plošný zákaz vjezdu aut starších 20 let. Podobné plány mají třeba i Madrid nebo Athény.
proc tolik bulvaru, pane horckiku? titulek: … zakáže
proc tolik bulvaru, pane horckiku? titulek: … zakáže dieselová auta, v textu: Povolen bude vjezd pouze autům splňujícím emisní normu Euro 6, což je v současné době jen asi 10 % proc musime cist taklhe bribarvene nadpisy? nestacilo napsat … zprisnuje emisni limity na vjez do mesta? nebo neco co proste zni jako seriozni spravodajstvi, ne jako bulvar? take bych byl rad, kdyby cela doprava byla bezemisni. ale cist zavadejici zpravy me proste netesi.
No vida jejich vlastní obživa, tedy auta, je hubí takže se
No vida jejich vlastní obživa, tedy auta, je hubí takže se rozhodli že kousnou do tý ruky co je krmí 😀
Jak moc je prach z PNEU pro člověka problém??
Jak moc je prach z PNEU pro člověka problém??
Podle doc. Michala Vojtíška, M.Sc., Ph.D. z Centra vozidel
Podle doc. Michala Vojtíška, M.Sc., Ph.D. z Centra vozidel udržitelné mobility Fakulty strojní ČVUT v Praze to problém je, nicméně menší než těžké kovy a jiné nepříliš tělu a zdraví prospěšné látky uvolňující se z brzd.
Na výrobu pneumatik se používají saze protože jinak by
Na výrobu pneumatik se používají saze protože jinak by guma nebyla černá, ale nějaká hnědo šedivá a taky síra a další chemikálice.
Emise jsou nejenom z pneumatik, ale i ze silnice
To byste nevěřili, kolik emisí z otěrů pneumatik, asfaltu a brzd dýcháme
http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-bendl-to-byste-neverili-kolik-emisi-z-oteru-pneumatik-asfaltu-a-brzd-dýcháme
Moderní pneumatika je vyrobena z více než 200 složek.
1. Přírodní kaučuk. Stěžejní složka pneumatika.
2. Syntetická pryž. Významná složka běhounu u pneumatik pro užitková vozidla a vozidla 4×4.
3. Saze a silica. Zpevňující prvky pro větší odolnost vůči opotřebení.
4. Kovová a textilní vlákna. Tvoří kostru pneumatiky a zajišťují její pružnost a odolnost.
5. Chemické látky. Dodávají pneumatice specifické vlastnosti, jako je nízký valivý odpor nebo vysoká přilnavost.
http://www.pneupeterka.cz/Foto/Gallery/grafik.jpg
http://kztv.com.ua/eng/
Gas and Particle Emissions from Automobile Tires
in Laboratory and Field Studieshttp://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00022470.1978.10470623
tak to je síla… na brzdy tsi a dízl už máme Líva Teslu
tak to je síla… na brzdy tsi a dízl už máme Líva Teslu a spol, ale co gumy?? nic mě nenapadá jak na ně 🙁
Gumy má Tesla myslím nějaký ty EKOnomický, že maj
Gumy má Tesla myslím nějaký ty EKOnomický, že maj menší valivej odpor a tudíž se dost možná i míň odíraj, ale jakej to má vliv na bezpečnost to nevím.
TSI je větší průser na částice.
2000 kg těžký leaf,
TSI je větší průser na částice.
2000 kg těžký leaf, taky nebude žádný zázrak na častice z peu a brzd.
Brzy jsou u elektromobilů využívány výrazně méně než
Brzy jsou u elektromobilů využívány výrazně méně než u spalovacích aut, protože elektroauta častěji brzdí elektromotorem a vracejí tak energii zpět do baterie.
NA é-Nvéčku najeto 8000 km , kotouče jako nové,
NA é-Nvéčku najeto 8000 km , kotouče jako nové, opotřebení destiček neměřitelné. Elektromobil naučí přemýšlet dvě stě metrů dopředu.
Na pneumatikách jezdí všechna auta (různě těžká),
Na pneumatikách jezdí všechna auta (různě těžká), avšak EV včetně Leafu využívají při normální jízdě brzdy minimálně -a to je velké plusssss.
„2000 kg těžký leaf“ takový Leaf v legálním světě
„2000 kg těžký leaf“ takový Leaf v legálním světě neexistuje, nejtěžší 30kWh Leaf který jde pořídit váží v základu 1570 kg, a maximální užitnou hmotnost má 395 kg, tedy i plně naložený Leaf by neměl překročit hmotnost 1965 kg
kupříkladu nový Volkswagen Golf, který je menším autem, váží v nejlehčí motorizaci 1216 kg a s užitnou hmotností až 1720 kg, v nejtěžší motorizací 1505 kg a s užitnou hmotností až 1990 kg, a v elektrické verzi nové generace e-Golf pak váží 1615 kg a s užitnou hodnotou až 2020 kg, pořád se ale jedná o menší auto než je Nissan Leaf
U EV (pokud nezavodite) slapnete na brzdu jen pri uplnem
U EV (pokud nezavodite) slapnete na brzdu jen pri uplnem zastaveni, kdyz uz jedete krokem. Vse ostatni odbrzdi rekuperace, tedy elektromotor, ktery zadne castice neuvolnuje.
Dýzlu zvoní hrana!
Dýzlu zvoní hrana!