Stuttgart, sídlo automobilek Daimler a Porsche, zakáže dieselová auta

Tomuhle se říká ironie osudu. Radní ve Stuttgartu se rozhodli, že od příštího roku zakáží dieselovým autům vjezd do centra města. Povolen bude vjezd pouze autům splňujícím emisní normu Euro 6, což je v současné době jen asi 10 % německých dieselových aut.

Slavné muzeum značky Mercedes-Benz ve Stuttgartu.
foto: e-gabi

Stuttgart je hlavním městem spolkového státu Bádensko-Württembersko a zároveň domovem automobilek Daimler (Mercedes-Benz) a Porsche. Ve městě vládne koalice Zelených a CDU, která aktuálně rozhodla o zákazu vjezdu starých dieselů do centra.

Výjimku budou mít komerční vozidla. Silně průmyslový region je dlouhodobě sužován problémy s kvalitou ovzduší. K nim přispívají jak stará dieselová auta, včetně malých částeček uvolňujících se z pneumatik a brzd, tak některé druhy vytápění a průmysl.

Stuttgart ale zdaleka není jediné město, které se odhodlalo k takto razantnímu opatření. Například Paříž zavedla plošný zákaz vjezdu aut starších 20 let. Podobné plány mají třeba i Madrid nebo Athény.

14 Comments on “Stuttgart, sídlo automobilek Daimler a Porsche, zakáže dieselová auta”

  1. proc tolik bulvaru, pane horckiku? titulek: … zakáže
    proc tolik bulvaru, pane horckiku? titulek: … zakáže dieselová auta, v textu: Povolen bude vjezd pouze autům splňujícím emisní normu Euro 6, což je v současné době jen asi 10 % proc musime cist taklhe bribarvene nadpisy? nestacilo napsat … zprisnuje emisni limity na vjez do mesta? nebo neco co proste zni jako seriozni spravodajstvi, ne jako bulvar? take bych byl rad, kdyby cela doprava byla bezemisni. ale cist zavadejici zpravy me proste netesi.

    1. Podle doc. Michala Vojtíška, M.Sc., Ph.D. z Centra vozidel
      Podle doc. Michala Vojtíška, M.Sc., Ph.D. z Centra vozidel udržitelné mobility Fakulty strojní ČVUT v Praze to problém je, nicméně menší než těžké kovy a jiné nepříliš tělu a zdraví prospěšné látky uvolňující se z brzd.

      1. Na výrobu pneumatik se používají saze protože jinak by
        Na výrobu pneumatik se používají saze protože jinak by guma nebyla černá, ale nějaká hnědo šedivá a taky síra a další chemikálice.
        Emise jsou nejenom z pneumatik, ale i ze silnice

        To byste nevěřili, kolik emisí z otěrů pneumatik, asfaltu a brzd dýcháme
        http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-bendl-to-byste-neverili-kolik-emisi-z-oteru-pneumatik-asfaltu-a-brzd-dýcháme

        Moderní pneumatika je vyrobena z více než 200 složek.
        1. Přírodní kaučuk. Stěžejní složka pneumatika.
        2. Syntetická pryž. Významná složka běhounu u pneumatik pro užitková vozidla a vozidla 4×4.
        3. Saze a silica. Zpevňující prvky pro větší odolnost vůči opotřebení.
        4. Kovová a textilní vlákna. Tvoří kostru pneumatiky a zajišťují její pružnost a odolnost.
        5. Chemické látky. Dodávají pneumatice specifické vlastnosti, jako je nízký valivý odpor nebo vysoká přilnavost.

        http://www.pneupeterka.cz/Foto/Gallery/grafik.jpg

        http://kztv.com.ua/eng/

        Gas and Particle Emissions from Automobile Tires
        in Laboratory and Field Studieshttp://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00022470.1978.10470623

    1. „2000 kg těžký leaf“ takový Leaf v legálním světě
      „2000 kg těžký leaf“ takový Leaf v legálním světě neexistuje, nejtěžší 30kWh Leaf který jde pořídit váží v základu 1570 kg, a maximální užitnou hmotnost má 395 kg, tedy i plně naložený Leaf by neměl překročit hmotnost 1965 kg

      kupříkladu nový Volkswagen Golf, který je menším autem, váží v nejlehčí motorizaci 1216 kg a s užitnou hmotností až 1720 kg, v nejtěžší motorizací 1505 kg a s užitnou hmotností až 1990 kg, a v elektrické verzi nové generace e-Golf pak váží 1615 kg a s užitnou hodnotou až 2020 kg, pořád se ale jedná o menší auto než je Nissan Leaf

Napsat komentář