Tesla ohlásila výsledky za rok 2016, Model 3 i solární tašky stihne letos

Za rok 2016 dodala Tesla 76 233 elektromobilů. Původní plán byl ale 80-90 000 aut. Firma i nadále zůstává ve ztrátě, ale potvrzuje, že letos stihne začít výrobu nového elektromobilu Tesla Model 3 i solárních tašek.

Modelový dům podle společnosti Tesla: v garáži elektromobil Tesla Model 3 a úložiště Tesla Powerwall, střecha ze solárních tašek.
foto: Tesla

Výnosy za 4. čtvrtletí 2016 činily $2,284 mld., za celý rok se pak zvýšily o 73 % na $7 mld. Za poslední čtvrtletí minulého roku skončila Tesla Motors se ztrátou $121 mil., celková ztráta za rok 2016 činí $675 mil. Dostupná hotovost ale i přes akvizici SolarCity narostla o $300 mil. na $3,4 mld.

Jen v první polovině letošního roku hodlá Tesla investovat $2-$2,5 mld., takže peníze se budou hodit. Očekává, že za první pololetí dodá 47 000 až 50 000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Za poslední čtvrtletí 2016 divize Tesla Energy realizovala 98 MWh instalací, zatímco divize SolarCity instalovala 201 MW solárních elektráren. K 31. prosinci 2016 měla Tesla 265 obchodů a servisů, 790 nabíjecích stanic Tesla Supercharger s 5043 konektory a 4148 nabíjecích míst Destination Charge s 7110 konektory.

Tesla potvrdila, že výroba Tesla Model 3 začne v červenci a pořádně se rozjede v září 2017. Ve 4. čtvrtletí 2017 dosáhne výroba Modelu 3 5000 vozů týdně a „někdy“ v roce 2018 až 10 000 vozů týdně.

V gigatovárně i ve Fremontu už probíhá instalace výrobních zařízení pro Tesla Model 3. Zajímavou úpravou je přejmenování továrny SolarCity v Buffalo na výrobu solárních článků na „Gigafactory 2“ (Gigatovárna 2).

Právě tam začne letos ve spolupráci s partnerskou společností Panasonic výroba střešních solárních tašek Tesla.

tisková zpráva

110 Comments on “Tesla ohlásila výsledky za rok 2016, Model 3 i solární tašky stihne letos”

      1. Jít na ryby to jsem nikdy nechápal, leda jako útěk vod
        Jít na ryby to jsem nikdy nechápal, leda jako útěk vod manželky/milenky 😀
        Až teprve na Floridě to byla zábava, tam tahali jednu za druhou 🙂
        Já taky jezdim k vodě, ale jen proto abych jí čeřil. Ryby jsou nadšený protože maj kyslík, rybáří jsou happy protože se ryby neválej a lysky jsou taky šťastný, že se vyvalil nějakej žvanec a že nám pak můžou posrat plato 🙂

  1. Tedy od září do konce roku 2017 vyrobí zhruba 80 000 kusů
    Tedy od září do konce roku 2017 vyrobí zhruba 80 000 kusů TM3. Esli to klapne tak to nebude marný a dinosauři budou vo to víc skřípat zuby protože s tím moc nepočítali a pohřeb spalováků se zase vo pěknej kus urychlí 🙂

    Systém KISS čili Keep it small and stupid = nevymýšlej pikačoviny, nekomplikuj konstrukci ani výrobu, měl puntičkářskej Elon nasadit už hned od začátku a moh by tak už dávno chrlit daleko víc normálních elektroaut a mít zmáknutou kvalitu. Brzdit nástup elektroaut kůli nějakem zvedacím dveřím apod. je fakt pěkná blbost.

  2. Nová čísla, jak Češi využívají energii. Spotřeba
    Nová čísla, jak Češi využívají energii. Spotřeba klesla o třetinu, uhlí vystřídal plyn
    České domácnosti spotřebují o 28 procent méně energií než v roce 1990, zjistili statistici. Nejvíce energie využívají k vytápění. Na domácnosti připadá necelých 30 procent z celkové energetické spotřeby v Česku.
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nova-cisla-jak-cesi-vyuzivaji-energii-spotreba-klesla-o-tret/r~a9ed4fc4f9d111e6984a002590604f2e/

  3. Redakce opět neuvádí správná data (proč???), ztráta je
    Redakce opět neuvádí správná data (proč???), ztráta je ve skutečnosti vyšší, 773 miliónů USD.
    w w w.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-tesla-earnings-4q-2016-story.html

    Kdo platí provoz firmy, která za 13 let nevykázala dolar zisku?

    Pro ty, co tak rádi nazývají Teslu druhý Applem, uvádím že čistý zisk Applu za 2016 byl 45,69 miliardy dolarů.

    1. provoz firmy platí lidé dobré vůle
      provoz firmy platí lidé dobré vůle 😉

      google.com/finance?q=tsla

      Mezi kámoše patří Barack, Seržo Brin a Larry Page z Gůglu, dost herců, umělců, celebrit, milionářů, filantropů a taký prostých lidí co si koupí:
      Tesláckou akciji nebo
      Teslácký auto nebo
      Tesláckou baterku nebo
      Teslácký solár.
      Pročpak se ptáš? Ty financím asi moc nerozumíš že?? Koooukej se koooolik jich je ;))

      youtube.com/watch?v=BAbrwyx2Dl4

      youtube.com/watch?v=juUmu7NHEr8

      Víc studuj, mín kecej a hlavně hochu, hlavně NEZÁVIĎ !! :DD

      cz.pinterest.com/evannex/celebrity-tesla/

      kcc-hho.webnode.cz/akce/elektrohrdina/

  4. Taky pridam zkusenos cestovani na velke zdalenosti s ev za
    Taky pridam zkusenos cestovani na velke zdalenosti s ev za jeden den.

    Garanční prohlídka při 80tkm, cena prohlídky je 850€. Po domluvě termínu, jsme měli dorazit mezi 8-10h, dorazili jsme 9.55 a nestačili se divit servis byl na kraji Mnichova, mezi polema a trním a působyl spíš jak zemědelský statek. První dojem nebyl tedy úplně dobrý. Ale hned se nám věnovali, nabídli kávu, sepsali papíry a půjčili nám lepší auto než v kterém jsme přijeli a že můžeme najet kolik km chceme ale že nesmíme opustit německo. Jeli sme neco vyřídit do jiného města, po dánici jsme jeli legálně 200-220kmh defakto pořád když to šlo a občas zdarma dobili na Superchargeru tesly cca 10-20min zastávka.
    V 16h volali ze servisu že si mužeme auto vyzvednout. Vyzvedli jsme si umyté vyčistěné plně nabité (tedy zdarma natankované auto) byl provedený servis a hlavně neplatil jsem vůbec nic, protože servis předplatil původní majitel když si teslu kupoval jako novou.
    Za celý vylet jsme najeli dohromady oběma auty cca 1450km, a stalo mě to asi 48kč za elektřinu kterou jsem dobijel doma, a pak necelých 20€ za jidlo za celej den (mimochodem mekáč je v německu levnejší než v ČR)

      1. Z domova smerem na mnichov to mam na nemecky supercharger
        Z domova smerem na mnichov to mam na nemecky supercharger 220km to da kazda tesla i v -20 kdyz se jede rozumne. A po nemecku jich je cca po 100km. A neplati se nanich nic. Vecinou je u nich restaurace nebo mekac nebo lidl aldi a podobne .

                1. Píšou to tam:
                  Popis
                  AC: 2xTyp-2 22 kW
                  GPS

                  Píšou to tam:

                  Popis
                  AC: 2xTyp-2 22 kW
                  GPS 48.308575,18.08878
                  Platba Zadarmo, bez identifikácie
                  Ováracia doba 24/7
                  Email e-mobility@vse.sk

                2. Cetl jsem, ale znate to. Pak tam prijedete s prazdnou baterkou
                  Cetl jsem, ale znate to. Pak tam prijedete s prazdnou baterkou a ejhle ono to chce nejakej cip a podobne. Proto jsem se ptal jestli tam nekdo nabiji a muze to potvrdit.

                3. Jedině se zeptat na tom emailu nebo na tom slovenském fóru.
                  Jedině se zeptat na tom emailu nebo na tom slovenském fóru. Osobně jsem tam nebyl.

      1. Ze světa investičních doporučení (23. února 2017)
        RBC

        Ze světa investičních doporučení (23. února 2017)
        RBC Capital zvýšila cílovou cenu akcií Tesla z 245 na 314 USD.
        RW Baird zvýšila cílovou cenu akcií Tesla z 338 na 368 USD.

        investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2017/2/23/ze-sveta-investicnich-doporuceni-23-unora/

        finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

            1. Ten tvůj mozeček stále nechápe, že hlavní model pro
              Ten tvůj mozeček stále nechápe, že hlavní model pro ziskovost Tesly je M3.
              BTW, kdyby Tesla investovala (téměř nula) jako rakovinové společnosti, tak je v zisku už několik let 😉
              Ale chápu, že někteří jedinci mají příliš jednoduché přemýšelní 🙂

  5. Elektromobilita je slepá ulička, pokud ovšem nenastane
    Elektromobilita je slepá ulička, pokud ovšem nenastane přelom a auta nebudou schopny natakovat do 10 minut … články typu už nemusíte čekat dlouhé hodiny na dobití, stačí vám 75 minut jsou k smíchu.

    Na dovolenou s takovým autem prostě jet nelze a jako městské vozítko je sakra drahá sranda.

      1. Dve minuty sice ne. Ale pokud je to 1000km a spotreba
        Dve minuty sice ne. Ale pokud je to 1000km a spotreba 25kWh/100km (realne bude spotreba na dalnici vetsi, ale zase muzu dojet s prazdnou), tak musim nabit 250kWh – na „standardni“ 50kW nabijecce 5 hodin (a to neuvazuju pokles rychlosti nebo ucinnost nabijeni). Tolik casu se zastavkami rozhodne nestravi (pokud to neni zastavka za ucelem neco videt, samozrejme)…

        EDIT: variantu, ze k nabijecce prijedu tesne po nekom a budu cekat hodinu „naprazdno“ ani neuvazuju.

        1. Nezlobte se, ale ta vase kalkulace je ponekud tendencni.
          Nezlobte se, ale ta vase kalkulace je ponekud tendencni. Zkuste to jeste jednou propocitat s tim, z enevyjizdite s prazdnym autem a hned necekate na plne dobiti a vemte v potaz, ze auto se pak muze dobit do plna zase po Vasem prijezdu do dane destinace. Mam za sebou nekolik cest do zahranici (Pariz, Milano…). Do Parize jsem nabijel 4 x po cca 15-25 min. Vzdalenost cca 1150km. Do Milana 3x vzdy cca 20min, vzdalenost priblizne 900km. Nemyslim, ze na ceste dlouhe 1100km je celkem 1,5 – 2hod tak silene zdrzeni:-) Naopak, vzdy to bylo prijemne kafe nebo obed, wc, protazeni a pokracovani v ceste… Standardni cestovni rychlost mezi 120-140km/h. Tesla MS 85D (pro skarohlidy: zamlzeno jsem nemel, klimatizace ON, radio taky:-)) Nikde zadne cekani na nabijeni se nekonalo. Ale chapu, ze pokud chcete zavodit s ostatnimi na ceste CR – Chorvatsko a pak se bit v prsa, ze jste to dal za 8 hodin, tak to je pak jiny pribeh… Ne, nerikam, ze je elektromobilita bezchybna a idealni, ale smahem ji odsoudit a postavit na slepo kolej je zkratka hloupost. Stejne jako psat tendencni komentare. Mnohdy navic bez osobni zkusenosti. Hezky den.

            1. Nemyslim, ze by to bylo tak extremne tendencni. Jen jsem Vam
              Nemyslim, ze by to bylo tak extremne tendencni. Jen jsem Vam napsal svou vlastni zkusenost s elektromobilitou. Navic se de facto kazdy pulrok objevuji EV s vetsi a vetsi kapacitou baterii a rozsiruje se navazna infrastruktura (kez by to plne platilo i o CR). A tento trend se rozhodne vyrazne zrychli behem nasledujicih 2 let. Navic Bolt, TM3… jiz budou mit hodne zajimavy dojezd za zajimavejsi porizovaci cenu. Daleko tendencnejsi mi prijde zapocitat do kalkulace 2 nabijeni navic:-) Prdooon! Nejsem nekriticky zastance elektromobility. Ale daleko vetsi problem nez cesta na dovolenou je pro me cesta treba do Ostravy na schuzku a zpet. A to i s Teslou. Spechate tam, spechate zpet domu a cestou pouze jediny SC a to jeste pouze na zacatku a konci cesty (pokud jedu z Prahy). Dovolenou beru to jako DOVOLENOU a ne jako zavod s casem za kazdou cenu. A verte, ze pred prvni jizdou do Alp na lyze jsem mel obavu, jak neprijemna cesta s dobijenim to bude. A nakonec jsme byli nadseni, protoze jsme prijeli sice o 45 min pozdeji nez se spalovacim autem, ale vyrazne odpocinutejsi, najezeni a hlavne v pohode. Takze minimalne za sebe rikam, ze bych v tuto chvili nemenil a ke spalovacimu motoru se nevracel.

                1. Jen pro zajímavost. V jakém voze to prosím odešel ERG
                  Jen pro zajímavost. V jakém voze to prosím odešel ERG ventil?

                2. i30 ale to myslím není úplně důležité.
                  i30 ale to myslím není úplně důležité.

              1. Mluvíte mi z duše. Mám sice jen blbého Leafa, ale ke
                Mluvíte mi z duše. Mám sice jen blbého Leafa, ale ke spalovákům se už nevrátím ani náhodou. Jen je pravda, že nabíjet každých 100 km je opruz a proto se těším na auta s větším dojezdem. A mě osobně bude stačit 250km reálných. S tím klidně pojedu „na kraj světa“. Přestávky na cestě jsou opravdu rozumné a nevidím v tom vůbec problém. A když bude dojezd ještě vyšší, tak se zlobit nebudu (a on bude, chce to jen čas).

            2. Preco by si chcel jazdit 1200km na dovolenku elektromobilom?
              Preco by si chcel jazdit 1200km na dovolenku elektromobilom? Preco vlastne autom? Pocul si uz o lietadle? Super vec na dlhe cesty. Elektromobil je na kazdodenne dochadzanie do prace, kde sa ti to financne oplati. Vonku nabijas len raz zacas. Ak jazdis dlhe trasy pravidelne tak si kup dizel kombik a elektro neries.Takisto ak jazdis prevazne mesto tak dizel neries a kup si benzin. Kazde auto ma svoje pouzitie.

              1. „Kazde auto ma svoje pouzitie.“ – A co jineho pisu? :))
                Ad

                „Kazde auto ma svoje pouzitie.“ – A co jineho pisu? :))

                Ad „proc 1200km autem“ – treba proto, ze vezes veci, ktere do letadla vzit nemuzes bud vubec (jsou zarazene mezi „nebezpecne“) nebo minimalne za extra tucny priplatek (rozmery, hmotnost).

                Nebo (ale to samozrejme neodpovida „chvatacimu“ rezimu) protoze chces videt i neco cestou a letiste neni vsude?

          1. A co takhle trasa Constanta (Rumunsko) – Zvolen (nejblizsi
            A co takhle trasa Constanta (Rumunsko) – Zvolen (nejblizsi SC), jak dlouho to bude trvat? Pokud dobre pocitam, je to cca 1200km, takze cca 800 musim nabit cestou.

            S touhle (resp. trosku jiny cil – valmez) mame praktickou zkusenost z roku 2002 (povodne), tenkrat jsme se fakt tocili ctyri ridici za volantem, jelo se co pravidla dovolovala a stavelo se jen na tankovani a zachod – hrozilo, ze se vylije Dunaj a my uvazneme na kdovi jak dlouho (nakonec nevylil, ale to nikdo nemohl vedet).

            A ano, vim, ze je to hodne extremni priklad, nemusite mi to nikdo pripominat :)))

            EDIT: urcite si to zase nekdo vezme osobne jako boj proti EV, ale tak to neni. Jen jsem si ochotny priznat, ze existuji situace, ktere (zatim) proste z principu nezvladaji.

            1. Nějak nechápu o co jde? Oba dva říkáte v podstatě
              Nějak nechápu o co jde? Oba dva říkáte v podstatě totéž, jen v bledě modré.
              I Dogma říká, že elektromobil není ideální, ale protože je zatím v toxinů na „začátku“ nemůžete o něm chtít aby byl hned zadarmo. Chvíli to bude trvat.

              Ale myslím, že aktuální vývoj jasně dokazuje jak to pokračuje a že je jen otázka času kdy budou eauta dostupná i socíkům. Čekám na to jak na smilování boží. Az bude nějaký pěkný ojetý eauto do 100 tis. Kč.

          2. Jak znam Eryca tak si to jen zase blbe propocital. Vydelil
            Jak znam Eryca tak si to jen zase blbe propocital. Vydelil proste jen 2 cisla ze by zapl mozek a uvedomil si ze ze 1. a posledni nabijeni se jaksi do casu stravenem nebijenim po ceste nepocitaji, mu uz samozrejme nedoslo. Ani se mu nedivim, cely zivot ho pronasledujou nocni mury to tom ze se na nej jednou vyleje Dunaj….

    1. Neřekl bych slepá ulička, elektromobilita je alternativa,
      Neřekl bych slepá ulička, elektromobilita je alternativa, drahá alternativa – přesto si své kupce najde a jak je vidět prosadí se. Nicméně v celkových objemech nebude za současných technologii a cen schopna přesáhnout cca 15% podíl na trhu.

      Přesto těch 15% bude číslo kde se schová celá Tesla i ostatní se svými podíly.

      Já zatím nejsem ochoten ho za tu cenu koupit ani jako druhý vůz do rodiny.

                1. blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/452016/cesko-spadlo-mezi-rozvoj
                  blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/452016/cesko-spadlo-mezi-rozvojove-zeme-mate-nizke-platy-vzkazali-z-jpmorgan.html

                2. Já se strašně rád rozvíjím, jsme v rozpuku 😀
                  Já se strašně rád rozvíjím, jsme v rozpuku 😀

    2. Anonyme, už tě delší dobu pozoruju a že ty si tady
      Anonyme, už tě delší dobu pozoruju a že ty si tady děláš tím občasným popichováním srandu …??!!
      Tak jen pro info: mě EV za roční provoz ušetří přes 100tisKč jen za PHM na jednom autě. Za to si můžu případně na dovolenou pronajmout auto i s řidičem a ještě mi zbyde na zaplacení té dovolené pro celou rodinu… 🙂

                1. Paušal je pár stokorun měsíčně.
                  Paušal je pár stokorun měsíčně.

                2. to bys mohl trochu rozvést 🙂
                  co dálkový trasy?

                  to bys mohl trochu rozvést 🙂
                  co dálkový trasy?

                3. Dálkové trasy? Jen srazy elektromobilistů do 200km. Nemá
                  Dálkové trasy? Jen srazy elektromobilistů do 200km. Nemá to rychlodobíjení, vozidlo není určeno na dálkové trasy.

        1. Pokud porovnáš GOLF 2,0TDI s DSG a E-Golfa tak je to s
          Pokud porovnáš GOLF 2,0TDI s DSG a E-Golfa tak je to s pořizovací cenou téměř 1:1. Po prvních kilometrech je na tom E-Golf líp v provozních nákladech. A co si budeme povídat, až obě najedou 200tis.km tak to bude obojí do šrotu, nebo minimálně na velké investice. TDI bude zralé na výměnu vstřiků, filtru pevných částí, převodovky a pravděpodobně turba. E-Golf bude mít pravděpodobně unavenou baterku, ale na cestu do práce a z práce asi vydrží těch 50-100km.
          No a teď si vyber 2.0TDI nebo E-Golfa? Ja beru E-Golfa, protože jezdím krátké trasy a mám zásuvku doma i v práci.
          Netvrdím, že je to dobré pro každého, ale jistý smysl to má už dnes.

    3. nechápem, že sa ešte stále nájdu ľudia, tasia tento
      nechápem, že sa ešte stále nájdu ľudia, tasia tento argument.

      ako OK, EVs môžu byť slepá cesta, to ukáže čas.
      Ale neschopnosť natankovať do 10 minut po ceste na dovolenku – to je asi ten najzanedbatelnejší problem, ktorí je ale jaksi najviac exponovaný.
      Nechápem prečo.

      Ty sa o cene auta rozhoduješ s ohľadom na to, kam chodíš na dovolenky?
      Ak áno, koľko ľudí to ešte robí?

      Osobne chodím na dovolenky skôr letecky, a za posledných 5 rokov som celkom 1x (slovom jeden krát) potreboval spraviť viac ako 300km na šupu.

      Chápem, že pre pár ľudí môže byť to, čo píšeš ty rozhodujúce, ale pre drvivú väčšinu ostatných ľudí budú prekážky skôr:
      – cena
      – chýbajúca infraštruktúra (ľudia zo sídlisk zatiaľ ozaj nemajú veľmi kde nabíjať)

      Plus z celospoločenského hľadiska:
      – infraštruktúra (tentokrát v zmysle „dokážeme všetky tie megatty energie spálenej v autách nahradiť atómom alebo zelenou energiou?)
      – na výrobu batérií zatiaľ potrebujeme lithium, alebo iné obmedzené zdroje. Dokážeme ich z dlhodobého hľadiska nahradiť niečim obnoviteľným?

              1. Rozumnejsi ano, ale proc by jine duvody mely byt k smichu?
                Rozumnejsi ano, ale proc by jine duvody mely byt k smichu?

                Popravde, neznam ve svem okoli nikoho, kdo dela JEN rozumna rozhodnuti (a tim rozumna nemyslim oduvodnena ale optimalni z hlediska racionalnich kriterii) 🙂

                Ale dobre, necht kazdy ma „rozumne“ pro „kazdodenni potreby“ bud e-Up/Twizzy, pripadne nic, pokud jezdi pres tyden MHD. Co s vikendy/prazdninami/dovolenymi? Bude existovat pujcovna, ktera bude mit pul milionu „kombiku“, ktere bodou od pondeli do patku stat? Kolik bude pujcovne, aby se ji takovahle investice vubec zaplatila? Nebo budeme vsichni (krom par vyvolenych, co stihnou zarezervovat pujcovnu vcas) drepet doma? Jezdit jen tam, kam jede vlak? Bude jeho kapacita stacit? Zrusime konicky, ktere vyzaduji prepravu nejakych kramu?

                1. Ja netvrdim, ze vsichni najedou zacnou delat rozumne
                  Ja netvrdim, ze vsichni najedou zacnou delat rozumne rozhodnuti. Tim ze je nedelaji, umoznuji chytrejsim z toho benefitovat. Ty hypotetizujes o svete kde najedou vsichni ostatni zacnou byt „rozumni“ ve veci porizeni automobilu, ale mezitim stále otročí v praci 8hod denne a musi se dovolovat nekoho aby meli volno? Nesmysl. Tak bud nastin svet, kde sou vsichni rozumni a tim padem nejake terminy dovolena/vikeny/prazdniny ztrati smysl nebo se drz toho jak svet dnes funguje a sice minorita rozumnych, ktera exploituje debilitu stada. Ja rikam, ze je lespi byt mezi rozumnyma nez se dovolovat sveho lenního pána, jestli mi dovoli strvait par hodin se svymi potomky nebo ne.

                2. Ja neteoretizuju o „startrekovske“ utopii ale ciste o koupi
                  Ja neteoretizuju o „startrekovske“ utopii ale ciste o koupi pouze auta pro kazdodenni pouziti.

                  Obavam se, ze pri soucasnem stavu techniky (a spolecnosti) proste nemuze byt kazdy vyvojar pro mobily, potrebujeme i „otroky“, kteri zalepi diry v silnici, doplni zbozi do polic nebo mi ho dovezou domu… A nejak nevidim duvod se temhle lidem posmivat, jak to dela ePavel…

                  Takze jeste jednou, za me neni k smichu, ze lide si kupuji jedine auto, ktere pokryje i mene caste situace.

Napsat komentář