Elektromobil Lucid Air řádí na sněhu a chystá se na Teslu

Elektromobil Lucid Air, nápadně připomínající Tesla Model S, už klepe na dveře. A s výkonem 1000 koní chce vstoupit do elektrické arény opravdu stylově.

Elektromobil Lucid Air – blízká konkurence pro Tesla Model S?
foto: Lucid Motors

Společnost Lucid Motors aktuálně odhalila elektromobil Lucid Air v celé jeho kráse v Los Angeles. Novináři, kteří měli možnost se prezentace zúčastnit, říkají, že podobné nadšení nezažili od představení Tesla Model S P90D.

Elektromobil Lucid Air je údajne velmi odlišný od konkurence a z jeho výkonu klesá čelist. Popravdě, není se co divit, vždyť hlavními vývojáři auta jsou David Moseley a Peter Rawlinson, kteří dříve v Tesle pracovali na Modelu S, vyvinuli baterie Tesla a pracovali i na Roadsteru.

Winter Testing from Lucid Motors on Vimeo.

Peter Rawlinson prozradil magazínu Cleantechnica, že v současné době se zaměřují primárně na pohonnou jednotku, aerodynamiku a autonomní řízení. Celkem na autě s výkonem 745 kW (1000 koní) pracuje tým asi 300 lidí.

Rozměrově se elektromobil Lucid Air podobá vozům jako Audi A6 nebo Mercedes-Benz třídy E. Uvnitř je ale výrazně víc místa, asi jako v limuzínách BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Co se týká konstrukce, kupodivu nejde o „skateboard“ jako u Modelu S, ale baterie je umístěna v předku auta i pod zadními sedačkami.

Není také náhoda, že Lucid Motors (dříve Atieva) navrhne a dodá baterie pro příští dvě sezóny šampionátu elektrických formulí Formula E 2018–2019 a 2019–2020. Ty už se pojedou s novými závodními vozy vybavenými 54kWh bateriemi o max. výkonu 250 kW a hmotnosti 250 kg. Lucid Motors na tom spolupracuje se Sony a McLaren Applied Technologies.

Cena elektromobilů Lucid Air má začínat někde kolem $100 000 (asi 2,5 mil. Kč), tedy o něco výš, než kde je dnes Tesla Model S. Ty nejlépe vybavené verze ale budou ještě dražší a nabídnou údajně až 130kWh baterii.

Lucid Air má jít na trh už v roce 2018. Kromě toho ale chtějí Lucid Motors v budoucnu přijít také s levnějími elektromobily s cenou kolem $65 000 (asi 1,6 mil. Kč).

29 Comments on “Elektromobil Lucid Air řádí na sněhu a chystá se na Teslu”

    1. Asi budeš muset jít na Teslafan 🙂 Ale jinak určitě palec
      Asi budeš muset jít na Teslafan 🙂 Ale jinak určitě palec nahoru pro řidiče za záchranu pro Elona za pomoc a uznání. Todle je něco co si ostatní výrobci za žádný prachy nekoupěj.
      Ještě je tu nějakej silniční anděl z Plzně a ten myslím jezdí s BMW, ale už nějak pozapoměl jak vlastně pomáhá. Díky bohu za takový lidi.

        1. Lol napakovat se založením automobilky :)))))) Už jsem
          Lol napakovat se založením automobilky :)))))) Už jsem dlouho neslyšel lepší fór.
          To mohli ty bambiliony rovnou vrhnout na burzu, do cenejch papírů nebo do zavedený firmy.
          A kdo ti řek, že po tom co se napakujou neudělaj dostupnější auto? 😉
          Snad taky netrpíš tou obligátní českou sociální deprivací? 🙂
          Dám ti radu, kup si jejich akcie a napakuj se s nima 😉

    1. „kopírka“ je jen argument pro omezené diskutéry. Co bys
      „kopírka“ je jen argument pro omezené diskutéry. Co bys chtěl asi tak na EV či normal fossil autu? Páté kolo? Dojezd 2000 km?

      Toto je jediná konkurence Tesly, tak je to třeba vnímat. Všichni ostatní jsou jen parodie, nepoužitelné pro přiměřeně všestranné, rodinné použití, na to je jen a pouze Tesla.

            1. Zkus rozjet automobilku z nuly, chrlením lidovek u kterých
              Zkus rozjet automobilku z nuly, chrlením lidovek u kterých je minimální zisk z prodeje? To je ekonomická sebevražda. Podívej se jaký šílený investice a komplikace s výrobou musí překonávat Tesla a to žádný lidovky nechrlí.

                1. Možná jo, ale když úplně začínám tak potřebujou mít
                  Možná jo, ale když úplně začínám tak potřebujou mít jistej příjem. Pár let rozběhlej Musk už by vo tom snad mohl uvažovat, ale radši zvolil střední třídu a stejně mu trhaj ruce.
                  FF se svými megafondy jde taky cestou hyperuata pro horních X tisíc.

                2. Vočesaný prostorný holoauto bez futuristickejch cingrlátek
                  Vočesaný prostorný holoauto bez futuristickejch cingrlátek s 60 kWh baterkou a normálním topením bych si určitě dokázal představit. 😀
                  Ale kolik nás takovejch je? Většina vyjadřuje svým autem společenskej status.

                3. Bez topení a bez klimatizace se jezdit nedá to už mám za
                  Bez topení a bez klimatizace se jezdit nedá to už mám za sebou. Tesla myslím používá odpadní teplo z elektroniky. Švihadla místo el. stahovaní mám i teď, ale všechny ty asistenty, radary, kamery, autopiloty, prosklený střechy, senzory, roboty, velký obrazovky, elektropolohování jsou sice fajn, ale ne nezbytné. To bych nechal za příplatek dle libosti. Kola klidně plech s puglicema. Přes celou střechu solární panely co pomůžou s klimou i topením a vobčas přidaj pár kiláků za den. U novýho Priusu daj až 3 km/den, za rok se to nasčítá.
                  A přesně v kombíku by to byl ideál. Ještě bych zakryl zadní kola pro lepší proudění vzduchu a snížení odporu. Účel světí prostředky, dojezd je nejdůležitější. Prostě to nejlevnější z nejlepšího.

                4. Taky bych si Takové auto dokázal představit. Nepotřebuji
                  Taky bych si Takové auto dokázal představit. Nepotřebuji všechno na elektriku nepotřebuji elektrické stahování okýnek nepotřebuji elektrické vyhřívání čehokoliv nepotřebuji elektrický otevírání kufru a pod. Levný auto by stačilo holoauto typu Citroen Saxo ale samozřejmě chtěl bych větší, ideálně kombíka

                5. Peugeot Partner Tepee Electric?
                  Peugeot Partner Tepee Electric?

Napsat komentář