Nový Nissan Leaf má potvrzenu 60kWh baterii

Magazínu Autobloggreen se podařilo od Kazuo Yajimy, šéfa globálního vývoje elektrických a hybridních pohonů v Nissanu, získat potvrzení, že příští generace Nissanu Leaf přijde s 60kWh baterií.

Koncept Nissan IDS s pohonem čistě na elektřinu byl představen už v roce 2015 na autosalonu v Tokiu. Nejspíš i od něj si nová generace Leafu vypůjčí některé prvky.
foto: Nissan

Redaktoři Autobloggreenu odchytili Kazuo Yajimu včera na akci Electric Vehicle Symposium & Exhibition 29 (EVS29) v Montréalu. „Přijde,“ řekl jim na otázku, zda se pro Nissan Leaf chystá 60kWh baterii.

Stejný magazín Autobloggreen aktuálně získal špionské fotky nové generace Leafu, která už je tak netrpělivě očekávána. Aliance Renault-Nissan si totiž sice stále drží vedoucí pozici v prodeji elektromobilů, ale na trh se dere stále schopnější konkurence v podobě nejnovějších modelů jako Hyundai Ioniq Electric, Opel Ampera-e a Tesla Model 3.

A když už i Škoda Auto říká, že budoucnost je v elektromobilitě, je třeba zbystřit. Nissan je ale ohledně druhé generace Leafu až překvapivě tajnůstkářský. Doufejme, že nás překvapí stejně příjemně a náhle, jako se objevil konkurenční Hyundai Ioniq Electric.

Pokud se skutečně dočkáme 60kWh baterie, jak ostatně naznačil i koncept Nissan IDS už v roce 2015, pak bychom mohli počítat s reálným dojezdem mezi 300 km až 400 km. Podobný dojezd nabízí i elektromobil Opel Ampera-e, který je taktéž vybaven 60kWh baterií.

Všeobecné očekávání je takové, že Nissan představí novou generaci Nissanu Leaf ještě letos a ještě letos by se první kusy měly objevit také v dealerstvích.

82 Comments on “Nový Nissan Leaf má potvrzenu 60kWh baterii”

  1. Stale sa nespomina najvažnejši problem, kde sa tie auta budu
    Stale sa nespomina najvažnejši problem, kde sa tie auta budu nabijat.Odkial sa bude privadzat ta elektrina.To bude na každom sidlisku elektraren?Verím, že akumulatory sa vyriešia ale zdroje elektriny budu zložitejším problemom.Naša domacnosť ma dennu spotrebu cca 6kWh.Ak naše dve auta vymenime za elektromobily stupne minimalne na dvojnasobok.Ak tak urobia všetci ta skolabuje elektricka siet.

  2. Začnu poznámkou k jako vždy zmiňované Tesle a TM3:
    Nechci

    Začnu poznámkou k jako vždy zmiňované Tesle a TM3:
    Nechci nikomu kazit radost z očekávání ani brát naděje, ani nechci „malovat čerta na zeď“, ani upírat Tesle jednoznačně nesporné zásluhy o rozvoj elektromobility.

    Ovšem už delší dobu mi vrtá v hlavě jedna věc, a to cena servisu u Tesly.
    Už se to tu řešilo, takže jen ve zkratce:
    – 20.000 km – 500 €
    – 40.000 km – 775 €
    – 60.000 km – 500 €
    – 80.000 km – 900 €
    Celkem tedy 2675 €, resp. 2550 €, když si majitel zaplatí celý čtyřletý cyklus. Takže při kursu 27 Kč/€ je to 72.225 Kč, resp. 68.850 Kč. To je 0,90 Kč/km, resp. 0,86 Kč/km. Prohlídky nejsou povinné, jsou „recomend“ a podle příspěvků Teslistů ve zdejším fóru jejich případné vynechání nemá vliv na záruku. Obvykle uvádí, že čeští Teslisté vynechávají liché prohlídky, takže cena servisu za 4 roky / 80.000 km pak vychází na 1.675 € čili 45.225 Kč čili 0,56 Kč/km. To je evidentně přijatelné pro majitele TMS nebo TMX, kteří podle filozofie „když už mám nějakých 3-5 mega na auto, tak cena servisu mě nerozhod퓨. Zvlášť když mají z valné většiny nabíjení na SC zdarma.

    Ovšem TM3 bude v úplně jiné pozici. Bude tlak na cenu, ale podle mě to bude v základu s nejmenší baterkou (odhaduji 44-48kWh) cca 40-42.000 € čili kolem 1,1 mega. Dejme tomu, že se i u nás najde možná relativně dost zájemců, i když to v žádném případě nebude nějaká „masovka“. K tomu si budou muset připlatit nabíjení, protože SC zdarma už mít nebudou. A navíc je bude stát servis cenu srovnatelnou s cenou servisu TMS/TMX. Co mě vede k této úvaze? Jednak TM3 bude nové auto, takže Tesla musí počítat s vyšším počtem řešení „dětských nemocí“, samozřejmě v rámci záruky, protože jinak by to kazilo image značky a hlavně působilo negativně na prodeje. Navíc co vím, tak cena práce techniků v servisech Tesly je cca 130 €/hod, jednotná v celé Evropě, takže ať už bude servis v Německu, v Rakousku nebo i v ČR, tak je to jedno. Takže ve výsledku relativně drahé auto a k tomu cena servisu v přepočtu cca 0,56 Kč/km, tj. na úrovni, za kterou ostatní jezdí se vším všudy

    A teď to srovnejte s tím, že např. cena pravidelné servisní prohlídky u Leafa je zhruba 2.500 Kč každých 30.000 km, čili při ujetí 90.000 km 7.500 Kč. U mě konkrétně to bylo 6274 Kč za 3 servisky + navíc 835 Kč geometrie. Pokud Nissan u další generace Leafa nepřijme úplně jinou filozofii tvorby ceny servisu, dá se předpokládat cena srovnatelná. A to už je pořádný rozdíl proti předpokládaným 45.225 Kč u TM3. U TMS/TMX si to Tesla mohla dovolit, protože evidentně cílila na jinou skupinu zákazníků, ale u TM3 to možná bude problém. Uvidíme. Jak jsem psal na začátku, nechci „malovat čerta na zeď“. Třeba bude líp.

    Proč to píšu do diskuze pod článkem o novém Nissanu Leaaf?
    Pokud Nissan nabídne novou generaci Leafa za srovnatelnou cenu, s mainstreamovějším vzhledem, k tomu výrazně levnější servis, tak právě to může být zásadní při rozhodování potenciálních zákazníků. A neviděl bych to zatím ani jako prohru v závodě o čas. Už jezdí maskované verze nového Leafa a vzpomeňte si, jak dlouho trvalo Boltu od prvních fotek maskovaných testovacích aut do uvedení na trh.

    A k tomu věčnému čekání na „lepší“ EV:
    Kdybychom pořád čekali… tak už bychom neměli najetých těch k dnešnímu dni bezmála 107.000 km. 🙂

      1. No, pokud budu uvažovat spotřebu Leafa 15-20kWh/100km, tak
        No, pokud budu uvažovat spotřebu Leafa 15-20kWh/100km, tak při domácím nabíjení za 4Kč/kWh to vychází na 0,60-0,80Kč/km. Za ty peníze má Tesla téměř jen servis, takže TM3 by musela jezdit téměř za nulu, čili buď se spotřebou 0kWh/100km (což je z fyzikálního hlediska nemožné) nebo nabíjet za 0Kč/kWh (což bez SC zadarmo nejde). Takže možná o něco málo levnější provoz TM3 spolu s výrazně dražším servisem nutně musí vyjít dráž.

        Nechci tímto Teslu v žádném případě dehonestovat, jen upozorňuji na jeden zásadní aspekt spojený s Teslami jako takovými. Ono se taky nakonec může stát, že jakmile TM3 přijde na trh, tak ostatní automobilky zvýší ceny servisu EV. Ale „to je zatím ve hvězdách“.

  3. Řešíte blbosti. Kolik stála plazmová televize, mobilní
    Řešíte blbosti. Kolik stála plazmová televize, mobilní telefon. Přesně takhle to bude s elektromobily. Čím více elektromobilů, tím bude klesat cena. A mimochodem 300 až 400 km dojezdu bude standart za 500 až 600 000 Kč. S pozdravem Vědma Sibilová.

  4. Už minulý rok sa v lete písalo o 40kWh Leafe, teraz sa
    Už minulý rok sa v lete písalo o 40kWh Leafe, teraz sa píše o 60kWh Leafe2.. Ešte ho ani neukázali.. V roku 2017 ho teda nečakám. V roku 2018 bude Bolt, Leaf 2 a asi aj Tesla 3 s batériou +/- 60 kWh a ani jedno z nich nebude pod 40000…takze elektromobil stále drahý. Všetci už 5-6 rokov píšu ako už to príde, už zajtra, už pozajtra. Vraj batérie už sú s cenou na +/- 150 eur/kWh .. 60 kWh batéria cca 9000.. Co teda stoji tých ďalších 30-35000??? VW sľubuje.. Škoda sľubuje..BMW sľubuje.. Mercedes sľubuje..Nissan sľubuje.. Toyota pre istotu spí.

    1. No nejakych 5000 zbytek auta, a na tech 30 se to dostane po
      No nejakych 5000 zbytek auta, a na tech 30 se to dostane po pricteni vyvojovych nakladu, rezii, marzi dealeru a hlavne DPH…
      Porad plati to, ze jen vyrobni naklady na pozutelnou baterku pro auto nizsi stredni jsou vyssi nez vyrobni naklady celeho spalovaku nizsi stredni…

      1. A co vyvíjajú?? Tesla svoje patenty umožnila použiť
        A co vyvíjajú?? Tesla svoje patenty umožnila použiť všetkým.. Batérie 18650 vyrába Panasonic, Samsung, LG, Sanyo….všetko je poruke.. Tepelné čerpadlá na kúrenie netreba vynachadzat, chladenie tiež nemusia vynachadzat.. Elektrický motor tiež poznáme roky.. Co konkrétne vynachadzaju? Existuje veľa malých firiem co dokáže prestavať spalovak na elektromobil.. Ďalšie co dokážu prestavať hybrid na Plug-in… Preboha co vynachadzaju?? VW zaplatí koľko 20 miliárd na emisný škandál…kolo by stalo upraviť podvozok povedzme octavie kombi na umiestnenie 60kWh batérie?

          1. Ale no..desiatky miliard..ved tesla to od luky doteraz nestalo
            Ale no..desiatky miliard..ved tesla to od luky doteraz nestalo desiatky miliard..Pre VW alebo Toyotu je pri tej hormade modelov vyvinúť jednu podvozkovú platformu pre elektromobil kvapka v mori.Opakujem dokážu prestavať spalováky na elektromobil malé garážové firmy..pre VW/Toyotu to je malina…im sa do toho nechce!

    2. EV teda podle mě nebude v dohledný budoucnosti zásadně
      EV teda podle mě nebude v dohledný budoucnosti zásadně levnější to si nedějete iluze. Normální EV má vše co spalovák jen nemá spalovací motor, který je pro automobilku nicotná věc v nákladech na výrobu.
      Oni si ho vyrobí ve fabrice sami jin s pár kilo železa a hliníku oproti baterii kde jsou vzácný kovy je to nic nestojí.
      Zato EV i to nejlevnější myslím tím Japonský trojčata má dva vodní okruhy každý s oběhovým čerpadlem, dále elektrický kompresor na kilům, topný elektrokotel, el. vývěvu na posilovač, měnič na 12v, dobíjecí stanici, systém chlazení i ohřevu článku, složitější pedál brzdy /v první třetině reku péruje/ a všude mraky řídících jednotek a plně led přední i zadní světla.
      Až mi z toho je občas zle když to morduju ve sněhu, ale funguje to!

      1. Dobrý den, to co tady píšete je naprostá blbost. Dnešní
        Dobrý den, to co tady píšete je naprostá blbost. Dnešní spolovací motory jsou na výrobu a vývoj podstatně dražší na výrobu a hlavně na vývoj. Mají převodovku atd…EV nemá převodovku, elektromotor je naprosto jednoduchá věc, spolehlivost je naprosto někde jinde, minimum pohyblivých části atd…… Jedine co je dražší než nádrž ze smradlavou naftou nebo benzinem je baterie 🙂

      2. Spalovací motor je velmi složitý výrobek, který prošel
        Spalovací motor je velmi složitý výrobek, který prošel dlouhým vývojem. Na jeho konci je velice komlikovaný, ale celkem spolehlivý motor, který už ale nemá co nabídnout. Další vývoj bude přešlapování na místě. Některé komponenty vyžadují speciální technologické postupy a také obsahuje nezanedbatelné množství nejrůznějsích přísad vzácných kovů (legovaná ocel ap.) a některé speciální úpravy nejsou zrovna ani levné, ani energeticky šetrné. Relativně nízká cena je daná tím, že se vyrábí velké série po dlouhou dobu – je známo, kde se dá ušetřit. Takže nesouhlasím.

  5. Pakliže bude mít nový Leaf skutečně design jako koncept
    Pakliže bude mít nový Leaf skutečně design jako koncept IDS, tak to bude prodejní trhák, protože na tohle auto na rozdíl od starého Leafa bude konečně dát dobře koukat. Současný Leaf je ohavná obludnost.
    Btw. Hodně lidí říká, že na design auto nejezdí, jenže podle mnoha průzkumů bylo dávno zjištěno, že většina lidí i přes nejrůznější technické parametry nakonec stejně volí hlavně podle designu.

      1. V zakladni vybave nejsou vyhrivane sedacky vpredu. Jsou
        V zakladni vybave nejsou vyhrivane sedacky vpredu. Jsou obsazeny jen ve Winterpaket za 450 €.
        Tady je zase videt, jak se VW snazi lidem otravit emobilitu. Vyhrivane sedacky by mely byt v kazde zakladni vybave. vetsina lidi si to pri koupi neuvedomi a pak musi dvojnasobne topit a maji mensi dojezd.
        Dokonce ani Mercedes B250-e to nema seriove. Ale jine hlouposti tam davaji od vyroby. Vic jak polovina jetych EV na mobile.de nema vyhrivane sedacky 🙁

  6. Důvod odkládání nákupu elektromobilu.
    Vážení, podle

    Důvod odkládání nákupu elektromobilu.
    Vážení, podle mne je tento článek přesně tím příkladem toho, proč, podle mne, v této době poněkud zájemci odkládají nákup elektromobilu.

    Vývoj elektromobilů je tak překotný, že dnes nakoupený elektromobil je již za měsíc zastaralý a patří do muzea.

    Vezměte si příklad jak se před několika málo měsíci slavil Leaf, že má 30 kWh baterii – a hned po tom novinka BMW i3 se zvýšenou kapacitou baterie. A nedávno oba dva v dojezdu překonal IONIQ, který má 28 kWh baterii, ale prostě dojede dál a už se to blíží k 250 km dojezdu.
    IONIQ se ještě ani všude nezačal prodávat a je tady Ampera E s 60 kWh baterií a dojezdem okolo 350 km. Ještě se ani Ampera E nezačala prodávat a už je tady informace, že nový LEAF bude mít taky 60 kWh baterii.

    Myslím si, že je mnoho lidí, kteří si chtějí koupit elektromobil, ale jsou zmateni, co si vlastně mají koupit. Když si dnes koupím IONIQ s 28 kWh baterií, tak si pravděpodobně za rok budu rvát vlasy, že jsem chvilku nepočkal a nekoupil si auto s baterií 60 kWh.

    Ta traektorie růstu užitných vlastností elektromobilů je nesmírně strmá a je velmi těžké se vlastně rozhodnout, jestli mám jít do elektromobilu již nyní a nebo počkat rok a pak koupit elektromobil s nějakými typickými parametry.
    Typické parametry se teprve hledají, ale zdá se, že by to měl být dojezd okolo 350 km – což by mělo být vnímáno, jako jakýsi standard. Co je nad, to mělo být chápáno, jako jakýsi luxus a co je pod, tak to by mělo být vnímáno, jako úsporná verze.

    Ale zatím ten standard není zavedený a proto stále vyčkávám.
    Opravdu jsem ještě před několika měsíci zvažoval koupi IONIQu, nyní přemýšlím, že bych počkal na Amperu e, ale možná to nakonec vyhraje Leaf 2 generace s 60 kWh baterií.
    Otázkou bude také, jak rychle bude možno tyto jednotlivá vozidla nabíjet, zda bude někdy možné toto vozidlo a jeho baterii ve vozidle použít, jak zásobník energie pro domácnost a to už vůbec nemluvím o robotických autech a Tesle 3.

    Mám z tohoto vývoje nesmírnou radost, ale rozumím i tomu, že jsme z toho hektického vývoje všichni poněkud zmateni…. 🙂

    1. Já bych se toho nebál. Kupte si takový elektromobil, který
      Já bych se toho nebál. Kupte si takový elektromobil, který vám bude vyhovovat. Skutečně potřebujete dojezd 400 km? Nebo je to jen taková berlička, proč rozhodnutí oddálit? Já si koupil i3 s 22 kWh baterií a nelituji. Vím totiž, že za 5 let si budu moct koupit battery pack třeba od bratří Kreiselů s 55 kWh nebo více, nebo případně i od BMW… Možnosti budou. Člověk, kterému stávající dojezd elektromobilů vyhovuje by neměl zásadně váhat. Je to zbytečné.

      1. Jakej hektickej vývoj? Vo spoustě lepších aut se jenom
        Jakej hektickej vývoj? Vo spoustě lepších aut se jenom píše, ale než si je budete moct koupit na krámě tak si často počkáte 2 roky nebo i víc. Hektický to bude leda tak v roce 2020.
        Bolt/Ampera nebude v ČR letos, ale až 2018, Renault se Zoe dělá mrtvýho brouka, kdy skutečně dorazí Model 3 je ve hvězdách a ostatní vydávaj jen tiskový zprávy plný budoucích slibů zeleno-futuristickejch blábolů.

          1. T3 se maj začít vyrábět v létě, ale nikdo neví co
            T3 se maj začít vyrábět v létě, ale nikdo neví co všechno se může potentočkovat, jak ve výrobě nebo se bude muset vyřešit konstrukční vada, výrobní vada, klidně třeba i masivní svolávačka po 1/2 roce prodeje, může nastat v Kalifornii zemětřesení, požár atd. atd. Je toho spousty. Řeším realitu dodávek, ne pořadí v rezervacích, plán či lidská přání.

            p.s. Za 3 dny začíná testovací výroba TM3, čili v pondělí na to hupnou. 😉

          1. Lebo to nie je o výmene batérie..tá krabica v podvozku ma
            Lebo to nie je o výmene batérie..tá krabica v podvozku ma len cca 200 litrov a ked chcete napchat batérie aj inde..už stupa hmotnosť auta a tym padom treba iné pruženie pneu..a ktohovie čo ešte..plus zmena v technicáku..co užitočné zataženie ked tam vopchám dalšich 150kg baterii.? BMW i3 môže mať 55kWH ale nie toto, ale až dáka verzia na to pripavená.

            1. Sorry, ale to není pravda. i3 je na změny připravená
              Sorry, ale to není pravda. i3 je na změny připravená minimálně do 45 kWh. Navíc bratři Kreiselové to dělají beze změny hmotnosti nebo jen minimální změny! Baterie v i3 je prostorově značně volně řešena, je tam spousta místa. Jelikož využívají články Panasonicu a k tomu jejich vodní chlazení, dokáží do stejného prostoru narvat 55 kWh. Něco si o tom zjistěte.

              1. Nasiel som len ze box na batériu má cca 200 litrov, a
                Nasiel som len ze box na batériu má cca 200 litrov, a hmotnost 33kWh verzie je ca 300kg….bez nárastu hmotnosti to skrátka na 55kWh nejde..uz z 22kWh verzie bol nárast o 50kg..cca preto lebo krabica, káble a chladenie/ohrev váži rovnako..je to cca ako nárast u Leafu..vaha myslim len o 25kg ale kapacita 24 na 30. Tá merná kapacita na 1kg alebo 1 liter je velmi podobná. Na dalších 22 kWh potrebujete odhadom tak dalších 100 kg.Plus dalšie litre priestoru a to už by museli ten box upraviť a znižit užitočné zataženie..+50kg na 33kWh a dalších cca 100 na 55kWh. to je o 150kg viac ako pôvodná verzia.
                Uvedomte si že ten parameter kWh/1Kg je u top batéríí +/- rovnaká…u najlepších 18650 je to cca 250W/Kg. Nemôžem najst hustotu u tych 94Ah článkov ale nebude to velký rozdiel.

                1. Krabice v i3 má v případě 60 Ah objemovou hustotu jen asi
                  Krabice v i3 má v případě 60 Ah objemovou hustotu jen asi dvakrát lepší než olověné baterky. A není to žádný zázrak ani z hlediska hmotnosti. Je tam hromada balastu. Nárůst hmotnosti v případě 33 kWh verze je jednoduchý. Na té baterii se totiž nezměnilo zhola nic, dokonce i rozměry článků jsou naprosto identické, jenom jsou ty články těžší, protože mají větší hustotu. To samé bude platit u verze 44 kWh se 120 Ah články, které mají opět NAPROSTO STEJNÉ ROZMĚRY jako 60 Ah. Ano, je to divné, ale skutečně jsou stejně velké. Jenom budou zase o něco těžší. Nicméně ta krabice obsahuje hromadu balastu a volného místa, protože baterie v i3 jsou chlazené vzduchem. Kreiselové tohle všechno vykuchali a narvali tam v podstatě články používané v Teslách od Panasonicu a zvolili prostorově mnohem úspornější vodní chlazení. A voila, 55 kWh s nárůstem hmotnosti v jednotkách desítek kg.

                2. Uz som to nasiel..je to dokonca ovela menej ako som myslel
                  Uz som to nasiel..je to dokonca ovela menej ako som myslel článok 94Ah váži 2Kg a teda tá hustota je len cca 170-175Wh/kg takže oni sa nedostali ešte ani na hustotu 18650 (220-250Wh/kg)
                  Konečne sme sa dostali k tomu že narastie hmotnosť..a teda sa musi zmeniť to auto..skrátka ked ma užitočné zataženie povedzme 375kg a prdnem tam o 150kg tažšiu baterku už to neočúram..Kludne môžu narásť na 55kWh ale už to bude iné auto..iný box a iná hmotnosť… A nárast kapacity na 120Ah je 30% to ešte pôjde o tych 5 rokov…ale na 55kWh batériu potrebujete nárast o 65% takže dáke 155Ah články a tie v takej velkosti a hmotnosti nečakajte tak skoro..to musí prísť dáky prelom vo vývoji.. články 18650 sa vyvíjajú už cez 10 rokov a na cca 3400mAh sa dostali dakedy v roku 2012? odvtedy 5 rokov a nič….už sme mali mať články 4500mAh ale nie sú! Aj výrobca si uvedomte že len minulý rok sa samsung chválil stým článkom 94Ah, prestaval linky a začal vyrábať, myslíte že o rok to prestavá znova ? To sa musí najskôr zaplatiť.

                3. Ach jo, to je jako mluvit do dubu.
                  Ach jo, to je jako mluvit do dubu.

                4. :)…no je..lebo ja prestavbu na kolene na 18650 baterie
                  :)…no je..lebo ja prestavbu na kolene na 18650 baterie nepovazujem za auto,..to dokažem aj ja v garaži nakupit 55kWh článkov a postaviť v tom boxe bateriu..skrátka 18650 sú natom ovela lepsie s hotnostou ako tie samsung…je to 170 oproti 250 Wh/kg v prospech 18650. ja tvrdím ze bmw nenarve do toho boxu 55kWh.
                  Samsung skrátka začal s úplne zlou batériou čo sa hustoty energie týka..kokretne 60Ah bola dakde na 130Wh/kg, už vtedy boli 18650 na 250Wh/kg..takže samsung má čo dohánať ale tá hranica okolo 250Wh stojí už cca 5 rokov bez pohnutia

                5. Jojo, takže Tesla není auto. Kreiselové rozjíždí
                  Jojo, takže Tesla není auto. Kreiselové rozjíždí továrnu a budou přestavby jednotlivých modelů nabízet sériově, včetně homologace.

                6. Ale áno ved hovorím z 18650 to sa da.. Nedá sa to od bmw..
                  Ale áno ved hovorím z 18650 to sa da.. Nedá sa to od bmw.. Ty to tam nedostanú.. A stále tvrdím ze auto bude ťažšie.. Nemôže potom ostať potom užitočná hmotnosť rovnaká.

                7. 🙂 viete čítať?
                  „Ale áno ved hovorím z 18650 to sa da..

                  🙂 viete čítať?
                  „Ale áno ved hovorím z 18650 to sa da.. Nedá sa to od bmw..“
                  Z 18650 to ide, nejde to od BMW s tou samsung 94Ah ani s dakou imaginárnou 155Ah(to už bude iné auto)
                  V garaži vám prestavbu na 18650 spraví aj EVC ked im zaplatíte tažké peniaze.

                8. Tvrdil jste, že to z 18650 jde, ale že i tak bude mít
                  Tvrdil jste, že to z 18650 jde, ale že i tak bude mít větší hmotnost. Tak jsem vám dodal důkaz, že nebude!

                9. 55kWh bateria bude mat vecsiu hmotnost..skrátka jeden
                  55kWh bateria bude mat vecsiu hmotnost..skrátka jeden článok 18650 váži cca 46-48g na 55kWh ich tam potrebujete cca 4500 len to je cca 210kg..plus voda…prepojenie..box..a povodná batéria váži 235Kg takže aj z 18650 to bude tažšie aj ked len o par desiatok kil.(330kg)
                  Začali sme tým že som tvrdil že vaša predstava o jednoduchej výmene 22kWh batérie za 55kWh je moc optimistcká…ja tvrdim že bmw to nepostaví a z garáže to bude cena úplne mimo…možno tak za cenu 1/2 nového auta.

                10. Ty to stale nechapes. Pepa vyhodil balik za i3 s pidi baterkou
                  Ty to stale nechapes. Pepa vyhodil balik za i3 s pidi baterkou a ted se chyta kazdeho stebla aby si zduvodnil ty vyhozene prachy:) Samozrejme ze 55kw baterku tam nenacpe a ikdyby mu to zbastlili nekde v garazi tak se nedoplati. Ale nadeje umira posledni 🙂

                11. Lol, mě ta i3 s tou vaší pidi baterkou zcela vyhovuje. A
                  Lol, mě ta i3 s tou vaší pidi baterkou zcela vyhovuje. A pouze odhaduji, že za 5 let nebude výměna na 55 kWh problém. KLidně se tu můžem za pět let sejít a řeknem si 😉 Jestli tou dobou budeš teda moct přijet tou svojí vymodlenou M3 😉

                12. Za 5 let nikoho nejaka 1. generace i3 nebude zajimat, misto
                  Za 5 let nikoho nejaka 1. generace i3 nebude zajimat, misto dojezdu lidi budou resit jestli to auto ma nebo nema autonomni rizeni, jelikoz kupovat tou dobou auto bez nej bude nesmysl. Verim ze ti nekdo v garazi tu 55kw tam frkne, ale za nesmyslne penize do technologicky uplne zastaraleho auta, ze i ty radeji tu starou sunku prodas a koupis neco poradneho co ridi samo.

                13. Ne, i3 zůstane v rodině ještě dlouho. Bude to druhé auto
                  Ne, i3 zůstane v rodině ještě dlouho. Bude to druhé auto do rodiny. První bude doufám něco ve stylu představené elektrické dodávky od VW s autonomním řízením. Uvidíme.

      2. Plně souhlasím elektromobil je stejně auto pro specifický
        Plně souhlasím elektromobil je stejně auto pro specifický využití když mi stačí denní dojezd 100-150 Km tak na co auto s pojezdem 500 Km. Navíc kdo má na nový auto asi ho nebude mít 10 let za 2-4 roky ho pustí dál a může si koupit lepší.
        Když jde někdo do vyšší třidy auta za 1-2 mega tak taky neřeší jestli si bude rvát vlasy protože za 10 let to bude neprodejnej střep.

    2. Počkat na ten „správný“ elektromobil je rozumné. Má to
      Počkat na ten „správný“ elektromobil je rozumné. Má to ale dva úhly pohledu.
      Koupil jsem si Model S v roce 2013. Ano, bylo mi pak trošku líto, když rok po té přišla čtyřkolka a později ještě autopilot.
      Po necelých třech letech přišel Model X. A opět, bylo mi pak trošku líto, že chvíli po koupi přišla 100kW baterka a pak hned ještě Autopilot 2.0, ale od té doby zase už půl roku jezdím… A nejsem spokojen. Jsem doslova nadšen kdykoliv usednu za volant.
      Takže kdybych pořád čekal, jezdím spalovákem navždy. A to jsem chtěl prostě změnit a zpětně bych dnes na tomto nic neměnil ani náhodou.
      Je to tedy o rozhodnutí, kdy si člověk řekne u té benzínky DOST! Už jim nedám ani kačku. Ani jeden petrodolar šmejdům, kteří se pak omotávají C4. A už žádné smrady na ulici, v průjezdu, na dvorku a ani v garáži…

      1. Naprosto s Vámi souhlasím, ale vozidla, která jste si
        Naprosto s Vámi souhlasím, ale vozidla, která jste si koupil Vám minimálně splňovala požadovaný standard a Vám jen bylo pak líto, že některé nadstandardní prvky jste neměl.
        Ale dnes sou k mání vozidla cca do 1,1 mil. Kč, která ujedou reálně okolo 200 km a méně a to je podle mne už kompromis.

        Kdyby za tu cenu bylo auto, které ujede 400 km, tak by mne až zase tak moc nemrzelo, že za půl roku bude auto k mání které ujede 450 km a bude stát stejně.

        Obecně se vytýkají elektromobilům 3 věci.
        1) Vysoká cena
        2) Malý dojezd
        3) Málo nabíječek dostatečně rychlých.

        Cena už vcelku rychle klesá k 1 mil Kč
        Přicházejí zprávy, že auta už pomalu budou atakovat dojezd okolo 300 km
        No a nabíječky si myslím, že rostou jako houby po dešti.
        Takže si myslím, že koupím vozidlo hned, jak tady bude nějaké s cenou okolo 1 mil Kč s dojezdem nad 300 km. ( a asi mi bude jedno, jestli to bude M3, nebo ampera, nebo Leaf, nebo IONIQ, nebo BMW, ….)

          1. Ano, ale ZOE je, podle mne, už moc malé auto a asi to nebude
            Ano, ale ZOE je, podle mne, už moc malé auto a asi to nebude pro mne. Ale obecně máš pravdu, je nutné do toho počítat i ZOE a možná i SOUL (Kia sice mlčí, ale znáte to ..tichá voda….). Když nad tím tak přemýšlím Soul by se mi taky docela líbil…. (kdyby měl reálný dojezd okolo 300 km.)

        1. Tady nejde o žádné míče. Než jsem si objednal první
          Tady nejde o žádné míče. Než jsem si objednal první elektromobil, koupil jsem čínský elektrický skútr, abych si vyzkoušel jak elektropohon vůbec funguje.
          A i z něho jsem byl nadšen, přesto že stál 21.000,- Kč.
          Myslím, že je to jen o rozhodnutí, které prostě u každého přichází jindy.
          Jediné relevantní důvody vidím v dojezdu. To může být pro malou část řidičů limitující. A pokud mají řidiči kde dobíjet, jiné problémy elektromobilita dnes nemá.

      2. No on je trochu rozdil si poridit Sko, kde nemusite delat
        No on je trochu rozdil si poridit Sko, kde nemusite delat kompormisy. Anebo auto co vam ujede 150 km.
        Je zcela jasne ze je zde urcita hranice , asi tak kolem 400km, kterou kdyz EV dosahne, stane se najednou plnohodnotnym autem. V tu chvili lidi ten milion z kapsy vytahnou. Vy ste vytahl miliony 3 a ste spokojen. Coz chapu, ale taky chapu ze lidi nemaji 3 melouny ale mezitim nechteji delat kompromis tak cekaji na tech 400km za milion. A ten se blizi kazdym rokem…..takze proto ma smysl dnes cekat kdyz nejste milionar, protoze jakmile se te hranice dosahne, je vse o 180 stupnu jinak.

    3. Tvrdit že dnes nakoupený elektromobil je již za měsíc
      Tvrdit že dnes nakoupený elektromobil je již za měsíc zastaralý a patří do muzea je dost zavádějící.
      Peugeot iOn a Leaf na trh uveden v roce 2011,v ČR Leaf obtížně dostupný od roku 2013. Ioniq dostupný v roce 2017.
      Od roku 2011 kdy se začal ve světě prodávat Leaf jako plnohodnotné EV máme na trhu v ČR jen několik dostupných plnohodnotných EV vynecháme-li Teslu.
      Budeme-li hledat použitelné EV, dostaneme se v úzkému výběru jen k několika vozům Leaf, Golf, Soul, I3 a Ioniq. Za šest let zde máme nabídku pěti možná šesti vozů, tj jeden za rok. I ten Leaf může stále konkurovat Ioniqu a to hlavně cenou.
      Jediný důvod pro odkládání nákupu EV je státem plánovaná dotace.

    4. Před 14 lety začínaly digitální fotoaparáty, čekal
      Před 14 lety začínaly digitální fotoaparáty, čekal jsem až vyjde ten, který splňuje moje požadavky a až bude za cenu , kterou si mohu dovolit a koupil jsem ho. Dnes už není moderní, ale dělá dobré fotky a dodnes ho používám. Mnozí mají od té doby 3 nebo dokonce 5 fotoaparát. A stejně je to s EV. Kupte to, až Vám auto bude vyhovovat parametry, pokud jezdíte do 200km můžete koupit třeba ten IONIG čekat má smysl jen pokud ty nové vlastnosti skutečně trvale potřebujete. A vývoj nejde tak rychle nový Leaf to je rok 2019…

Napsat komentář