ČEZ a Škoda Auto budou spolupracovat na rozvoji elektromobility v ČR

Hospodářské noviny přinesly dnes na webu iHNed.cz zprávu, že „Škoda Auto a ČEZ spojují síly v elektromobilitě“. Dva největší české podniky prý konečně v elektromobilitě vycítily příležitost.

Už v polovině roku 2011 začala Škoda vyrábět asi desítku prototypových elektromobilů Škoda Green E Line, které pak několik let testovala.
foto: Škoda Auto

Hospodářským novinám potvrdil záměr spojení sil a Škoda šéf první jmenované společnosti Daniel Beneš. Elektromobilitu prý berou jako příležitost. Cílem obou společností je sladit plány tak, aby výstavba nabíjecí infrastruktury šla ruku v ruce s domácí výrobou elektromobilů.

Konkrétnější nikdo být nechtěl, jednání prý stále probíhají. Zatímco ČEZ už s elektromobilitou má letité zkušenosti a vybudovanou relativně ucházející síť nabíječek, Škoda zatím spíš zkouší (má prototyp elektrické Škoda Citigo), plánuje a nejspíš i ladí plány s mateřským koncernem Volkswagen.

V České republice dnes jezdí něco kolem tisícovky elektromobilů. Během následujících patnácti let by se ale toho číslo mělo začít rapidně zvyšovat, zejména díky příchodu nových levnějších elektromobilů s dojezdem 300 km až 500 km na jedno nabití jako je Opel Ampera-e či Tesla Model 3.

Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto, nedávno HN odvážně sdělil, že kolem roku 2025 mohou elektromobily tvořit 20 až 25 % prodejů Škodovky. Extrémně odvážné tvrzení jde ruku v ruce s podobnými plány Volkswagenu.

Je velmi pravděpodobné, že se obě firmy také připravují na chystanou podporu nákupu elektromobilů dotacemi pro fyzické osoby, která by mohla přijít možná už v příštím roce. Zatím mohou čerpat dotace na nákup elektromobilů firmy a samosprávy.

84 Comments on “ČEZ a Škoda Auto budou spolupracovat na rozvoji elektromobility v ČR”

  1. Vsichni se dohodli, ze:
    1. dotace budou az Skodovka bude

    Vsichni se dohodli, ze:
    1. dotace budou az Skodovka bude prodavat vlastni EV.
    2. nabijeci stanice se budou stavet az Skodovka bude prodavat vlastni EV.
    3. prodej EV se musi tlumit, aby podil v 2025 nepresahl 20-25%.

    Tomu se rika kartelova dohoda. Ve svete je zakazana, v CEZku je uplne bezna 🙁

      1. Placas nesmysly:
        -ad1) dotace jsou na ev pro firmy a instituce

        Placas nesmysly:
        -ad1) dotace jsou na ev pro firmy a instituce pouze pro vlastni potrebu. Dotace na nabijecky jsou opet pouze na stojany, ktere nesmi byt verejne
        Ad2) dobijeci stanice se nestavi. Je to jen par kusu, ktere vznikly za cca 10let. Nelze hovorit o systematicke vystavbe. CEZ by stavel, ale ne za sve penize tzn ceka na dotace pro verejnou sit
        Ad3) skoda chce mit cca 25% ev a hybridu!! Nejedna se o podil cistych ev. V clanku je to spatne. Tzn muzes dal v klidu spat

  2. Úprimnú sústrasť celej ČR.
    nakoľko škoda plánuje

    Úprimnú sústrasť celej ČR.

    nakoľko škoda plánuje vyrábať EV od roku 2020, tak hned v úvode veta:
    „Cílem obou společností je sladit plány tak, aby výstavba nabíjecí infrastruktury šla ruku v ruce s domácí výrobou elektromobilů.“
    ….vyznela veľmi tragikomicky….dalej ani nebolo treba čítať.

    1. Vydím to stejně. Je to hnus, já koncernu nevěřim ani prd.
      Vydím to stejně. Je to hnus, já koncernu nevěřim ani prd. V mém okolí nejsem moc oblibenej protože haním Českou modlu Škoda, ale mě je to jedno ty auta nemaj duši a motoristicky jsou k smíchu. Podle me jestli něco udelaj tak to bude prdítko ala citigo s dojezdem max 200KM při rychlosti 30Km/h a pak si budou stěžovat jak to nikdo nekupuje cenu tomu daj tak 700 tisic zakaldní vybava bez tep. čerpadla bez rychl. nabíječky a bez klimi…..

      vím že si to tahám z prstu a třeba to nakonec nebude jak píšu, ale moc tomu nevěřím…

      jen tak ze srandy jsem si nakonfiguroval novou octavii refresh (4očko) a s podobnou výbavou jako má Hyundai Ioniq za 890 tisic mě škoda vyšla na 820 tisic!!! s motorem 1,6TDI :-O)

      1. Také jsem s Vámi v názoru. Hodně lidí se posralo ze
        Také jsem s Vámi v názoru. Hodně lidí se posralo ze Škodovky a ani nemají zájem se svézt v něčem jiném. Pro příklad. Znám rodinku, co si kupují SUV škodíjak 4×4 tdi a to se nesvezli v hybridní Toyotě. Nechápu extrémně konzervativní myšlení Čechů.

    1. Josefe, možná by nebylo od věci, abyste vypustil svého
      Josefe, možná by nebylo od věci, abyste vypustil svého geniálního ducha a těm mocným manažerským hlavám ukázal, jak se to má správně dělat!
      Zatím se jenom realizujete více nebo méně se trefujícími úvahami, jak by se věci měly dělat a jak to všichni dělají blbě.
      Tady na hybridu je taková skupinka chytrolínů, kteří akorát nadávají a věcí co je špatně jenom Tesla je super. Kdybyste spojili své geniální mozky (a rozpočty), tak máte šanci tady elektromobilitu rozjet, že se z toho všichni podělají.
      Ale ono kafrat je taky takové hezké, české, že?

      1. Sorry, ale vůbec nevíte, o čem mluvím. A kdybyste četl
        Sorry, ale vůbec nevíte, o čem mluvím. A kdybyste četl mé příspěvky, tak víte, že Teslu nijak zvlášť neadoruji. Psal jsem na elektromobilitu do ČEZu své úvahy, nadšeně s nimi souhlasili, ale skutek utek, protože se je zjevně nepodařilo zasadit do ekonomického rámce. Rozuměj, „serem na to, nic to zatím nevydělává, tak na to prdíme“. Ano, ČEZ sice vybudoval rychlonabíjecí síť, ta je ovšem často na nesmyslných místech. Rychlonabíječky v centrech (často historických) měst jsou vážně k ničemu. Ty mají být na půl cesty mezi městy. A města mají být ověšená mennekesy typ 2. Ostatně by to ČEZ vyšlo mnohem levněji a dokonce by možná začal generovat zisk! Ale to ne, my si počkáme, třeba zahřmí.

        1. Tak jak ČEZ, tak EON jasně deklaroval, že výstavba i
          Tak jak ČEZ, tak EON jasně deklaroval, že výstavba i provoz sítě stanic jsou ztrátové.
          Podobné úvahy typu „přeci není problém dát každých 50 km rychlodobíječku a města hustě zasíťovat Mennekesy nemůže být ztrátové, to mi neříkejte“ typicky provádí někdo, kdo ví kulový co to je stanici postavit a provozovat. Když je to tak jednoduché, vyšlo by to levněji a začalo by to možná i generovat zisk, tak proč to nezkusíte? Peníze na trhu jsou levné, najděte investora, ukažte mu solidní podnikatelský plán a můžete to rozjet…
          Jako sorry, ale píšete o něčem, o čem nemáte dost informací, jenom máte teoretickou představu jak by to mělo být v ideálním světě a tomu věříte a musí to tedy dávat smysl, protože tak je to správné a tak by to majitelé elektromobilů potřebovali.
          Vyražte na nějaké město ověsit ho Mennekesy typ 2. Zkuste jenom najít místa, kam je navěsíte, zjistit komu to tam patří, čí je to barák, čí pozemek, kdo vám to musí schválit, kde je nejbližší přívod elektřiny. Až se vám to povede, tak pindejte podobné rady.
          A propos – jakou považuje podle vás za přiměřenou cenu za dobíjení, řekněme 1 kWh na 50 kW dobíječce DC a 1 kW na 11 nebo 22 kW dobíječce AC? Ať tomu dáme nějaký ekonomický rozměr…

          1. Promiňte, ale já si budu pindat, co budu chtít. Jestli se
            Promiňte, ale já si budu pindat, co budu chtít. Jestli se vám to nelíbí, můžete zmizet, drahý anonyme. Ano, mohl bych se sebrat a řešit tu nabíjecí síť s kolegy. Ale neudělal jsem to a neudělám, protože tu ČEZ nasliboval hory doly a černý les! A slibuje dál a neplní!! Kdyby nesliboval, neřeknu ani slovo. A přiměřenou cenu za dobíjení na rychlodobíječce považuji kolem 10 Kč za KWh, podle místa a vytížení. Na mennekesech bych to viděl tak na 5–7 Kč za kWh. Normální je dobíjet elektromobil doma. Od toho by se mohla vázat třeba 10–20% sleva na dobíjení na stojanech ČEZu, pokud má doma člověk elektřinu od ČEZu, což je věc, která by do budoucna mohla ČEZu zavázat mnoho zákazníků s poměrně velkými domácími odběry.

            1. To samozřejmě můžete, šlo mi o to, že radíte jak má
              To samozřejmě můžete, šlo mi o to, že radíte jak má někdo něco dělat, aniž si nad tím zkusíte udělat nějakou elementární ekonomickou úvahu a neznáte reálie. Pak se to snadno kritizuje. To je jako kdybych kritizoval pekaře kolik stojí chleba, aniž mám šajnu, co to znamená ho upéct, prodat atd.
              A nejlepší je alibisticky říct, že když někdo něco slíbil má to splnit, sice bych mohl, ale proč…
              Takový pokus tady už byl – jakási firma Trend Charge se tady kasala jak bude stavět síť, všichni se těšili jak to těm energogigantům nandá, kdekdo měl dobrou radu a kde je jejich síť?
              Není to náhodou o tom, že na sebe narazily realita a teorie? A že lecos, co od stolu vypadá snadno (ti musí být úplně blbí, že to nedělají tak a nebo onak), je jaksi v praxi složitější.
              Tak si schválně spočítejte, když postavíte jednu stanici a budete ji provozovat (tj. veškeré náklady co s tím máte) a zákazníci vám budou platit to, co píšete, tak kolik kWh tam musíte v průměru měsíčně dobít, aby se to vyplatilo a po jakou dobu musíte tenhle cash flow udržet. Možná se budete divit…
              Když ČEZ zdražil paušál, tak se tady strhla vlna hořekování. Při ceně 10 Kč/kWh by se paušál vyplatil při dvojím až trojím dobití měsíčně. Jsem zvědav, jestli až ČEZ zpoplatní kWh, nastane doba volání po původním paušálu…

              1. Nabijeci stanice CEZu jsou jako safranu. Kdyz si koupim tu
                Nabijeci stanice CEZu jsou jako safranu. Kdyz si koupim tu jejich pausalni kartu, tak nabiju mozna 1-2x za rok. Z meho bydliste k nejblizsi nabijecce ani nedojedu. Chapejte, ze kdyz se neda casto nabijet, tak nikdo nechce zbytecne platit. Az bude nabijecka v mem dosahu, tak prosim, budu nabijet i platit. Ale v teto fazi je pausal hloupost. A kazde ohlaseni nove stanice vzbudi ocekavani, ktere nakonec prejde ve frustraci, protoze zase nic.

                1. To je pochopitelné.
                  Ale paušál zhusta kritizovali i ti, co

                  To je pochopitelné.
                  Ale paušál zhusta kritizovali i ti, co stanice mají v dosahu právě s argumentem, že veřejné stanice stejně využívají jen zřídka.
                  Pochopte, že to je noční můra provozovatele – každý bych chtěl stanice pokud možno všude, ale ne proto, že by plánoval je pravidelně využívat a za ně platit, ale využívat je jen příležitostně. Kdosi tady volal po stanici v nějakém zapadákově, že ji tam nutně potřebuje když jednou za čtvrtrok tamtudy jede za babičkou…
                  Tak to je přesně ta investice, které se asi každá děsí – postavím něco, co elektromobilisty uklidní (až pojedu na šluknovský výběžek, vím, že tam dobiju), ale reálně je využívat stejně nebudou (v nejbližších pěti letech se na šluknovský výběžek nechystám – ale stanice je tam nutně potřeba!).
                  Pokrytí je pořád slabé, to souhlasím a některé regiony jsou nedotčeny.
                  Ale až nějaký základ vznikne, tak jsem na využití stanic zvědav. Budou elektromobilisti veřejně dobíjet ostošest a nebo budou stanice využívat jen občas… taková síť se pak nikdy nezaplatí a až to provozovatl zjistí, tak se na její další rozvoj logicky vyprdne…

                2. Kdyby byla nabíjecí síť hustá jako na Slovensku, tak by
                  Kdyby byla nabíjecí síť hustá jako na Slovensku, tak by se méně lidí obávalo koupit si elektromobil a tím by se ČEZu zvedl odběr v nočních hodinách, kdy budou lidé nabíjet doma v garáži na další den. A při občasné delší trase by využili i ten rychlodobíjecí stojan mezi městy.

                3. Sorry Anonyme, ale všichni ostatní tady toho o tom věci
                  Sorry Anonyme, ale všichni ostatní tady toho o tom věci daleko víc. A někteří se tím i zabývají a věci o čem mluví.

                  Porad omýláte jedno a to samé i když už vám to tu vysvětlovali. Nová firma která by chtěla stavět a vydělávat na nabíječkách nemá vůbec ty podmínky co má teď ČEZ. ČEZ má takové výhody že by mohl z disku mít po republice 50 nabíječek a minimálně první 2 roky zdarma poskytovat svoji elektřinu.

                  ČEZ shrábnul dotace a nasliboval u před několika lety mnoho nabíječek. Nic z toho nesplnil jen parodii.

                  Navíc jeho hlavní příjem by měl z odebrané elektřiny při Nabíjení doma. Těm lidem by stačilo dát tarif s nabíjením elektromobilu, podobně jako se dělá pro topení.
                  Zřejmě nechápete, že nabíječky jsou jen podpora prodeje elektřiny. Nic lepšího ani nejde vymyslet, kdyby nelibosti a konali, tak by měli zisk z elektriny a nabíječky by platili pro svoje zákazníky, které by tak měli zahaknute na hodně dlouho protože mají skoro monopol bez konkurence.

                  Je jasné i malému děcku, že elektromobili mají zakázané propagovat a podporovat. Proto jen spousta slibů, ale jinak se nic neděje.

                  Žádná jiná firma nemá takovou pozici jako ČEZ, proto se do toho nikdo nehrne.

                  Když jste tak chytrej tak odpovězte proč ČEZ jen slibuje, ty sliby neplní, bere dotace a jen lže?

                4. Ano, expertama se to tady jen hemží, jak vidno.
                  To, že

                  Ano, expertama se to tady jen hemží, jak vidno.
                  To, že dobíječky si na sebe větším prodejem elektřiny nevydělaji je bohužel nějak podivně vžitá chiméra, kterou tady někteří z vás opakuji dokola a bohužel se jim to nedá vysvětlit… je to blbost, ale když tomu věříte, tak tomu věřte. Jen kontrolní otázka – kdyby to tak bylo, proč by se ČEZ bránil zisku co by tam měl být? Aha, on má elektromobilitu zabíjet. Jinde zisk honí, ale tady ho nechce…
                  Dotace dostal v roce 2016, z nich se stanice teprv budou stavět. Věta že shrábl dotace a před mnoha lety cosi nasliboval je tak logicky lživá a nejde jen nic jiného než si zanadávat. Takovej eon ziskal dotaci ještě o rok dřív a kde ty jeho stanice jsou?
                  ČEZ do elektromobility zatím nainvestoval odhadem tak 50 mega, ale mají to zakázané…
                  Hobite, s lidmi jako vy je radost diskutovat 🙂

                5. ano čez je super skvělá firma, kdyby ale ty miliardy co
                  ano čez je super skvělá firma, kdyby ale ty miliardy co vyplatil na odměnách vrcholným manažerům, politikům, investice v albánii a další a další investice, utopil v nabíječkách tak by z toho měli aspoň užitek všichni elektromobilisté,a i všichni občané čr, kterým tato firma v podstatě patří a měla by jim taky sloužit a ne je okrádat, ale chápu že stamilionové platy jsou přednější, ale vlastně nemá cenu cokoli vysvětlovat, slušný rozumný člověk si na čez udělá názor sám a pro lidi s instinkty žraloka je největším přáním dělat manažera v čezu :-))) a ovčané plaťte

                6. Jenze on ten pausal nejspis bude velmi odpovidat realite –
                  Jenze on ten pausal nejspis bude velmi odpovidat realite – vetsina nakladu bude taky „pausalni“, minimalne pri soucasnem mnozstvi EV a tim padem ocekavanem vytizeni – teda kdyz pomineme extremni pripad typu Duhova.

              2. ČEZ ovšem není Trend Charge, mladá společnost
                ČEZ ovšem není Trend Charge, mladá společnost vznikající od nuly. ČEZ je největší energetická společnost ve střední a východní Evropě! Když něco řekne, má to splnit nebo radši mlčet. A ne slibovat pořád znovu a znovu. A navíc, ČEZ je totálně tragická firma. Kdyby neměli v podstatě monopol, dávno by krachli. To co tam vyvádějí, to je k smíchu. Půlka jejich zaměstnanců je z toho zhnusená a druhá půlka jsou idioti zaměstnaní kamarády nahoře.

                1. No, to je klidně možný, ale když mám solidní
                  No, to je klidně možný, ale když mám solidní podnikatelský plán, tak i mladá firma může prorazit!
                  Oni sami lidi z Trend Charge přiznali, že si jaksi ukousli velké sousto a že věci nejdou tak, jak si mysleli že půjdou.
                  Tady nejde ani tak o ČEZ jako o to, že se snažím říct, že to vidíte zkresleně, naivně, ale o to víc kritizujete…

                2. Já kritizuji, protože opravdu je co kritizovat. A naivně to
                  Já kritizuji, protože opravdu je co kritizovat. A naivně to nevidím. Moc dobře vím, že se výstavba nabíječek nevyplácí. Ale ČEZ má možnosti, jak to zvrátit ve svůj prospěch a teď si položit základ v podstatě budoucího monopolu v oblasti nabíjení emobilů a místo toho sedí s rukama založenými v klíně.

            2. Vasi myslenku na nejake zvyhodneni zakazniku CEZu jsem take
              Vasi myslenku na nejake zvyhodneni zakazniku CEZu jsem take mel. Bohuzel to je asi jen zbozne prani. Uvidime co CEZ udela s novym zpoplatnenim nabijecek. Kdyz jako zakaznik se spotrebou 12000 kWh/rok nedostanu zadny benefit, tak urcite od CEZu odejdu. Ted mam jeste nejakou malou nadeji.
              Jinak ten anonym co vam radil at postavite sit nabijecek je nejaky trol. Kdyz si vezmu to drama pri pripojeni RD, kde se muselo kopat 100m a davat novy kabel. S rychlosti, jak CEZ pracuje a s jejich ochotou by kazda firma zkrachovala driv nez by CEZ aspom odpovedel, ze obdrzel zadost o pripojku a ze zacne proverovat moznosti pripojeni.

              1. No vidíte.
                A teď si zkuste uvědomit, že ČEZ, který

                No vidíte.
                A teď si zkuste uvědomit, že ČEZ, který staví stanice, je jiná firma než ČEZ Distribuce, která řeší přípojky. Není to o tom, že se neumí domluvit, je to o tom, že jde o dva oddělené subjekty, které mají sice společné logo, ale tím to hasne (heslo je „unbundling“, respektive regulovaná činnost zákonem).
                Distributor má na zřízení přípojky ze zákona (energetický zákon) 18 měsíců. Tj. i ČEZ co staví (ale kdokoliv jiný) musí žádat ČEZ Distribuci o připojení a ta s ním nakládá jako s každým jiným zákazníkem, protože jí to nařizuje zákon. Samozřejmě namítnete, že se přeci domluví a to mi neříkejte…atd. Ale to je pak těžká debata, že. Když staví ČEZ na území E.ON Distribuce, musí žádat tam, když ta území PRE Distribuce, tak tam a všude platí stejné podmínky ze zákona.
                Zkuste se zeptat nějakého energetika, jak funguje energetický zákon a vztahy a regulace. Něco o tom vím…
                Pak kritizujte.

                1. Ano, jsou to dvě firmy, ale obě naprosto v řiti. A navíc
                  Ano, jsou to dvě firmy, ale obě naprosto v řiti. A navíc jeden vlastník. ČEZ prodej je dceřiná firma matky koncernu. Přípojku na elektřinu do garáže dělali rok. Budiž, to je v pohodě, o tom jsem věděl, že to tak dlouho bude trvat. Sice samotná realizace zabrala dva dny, ale co, že? Co mě ale nakrklo je, že následně mi tu garáž přes 3 měsíce připojovali! A na to teda tolik času fakt nemají. A problém byl v tom, že vždycky byl někde nějaký „drobný“ problém, který se nestihl na jejich straně vyřešit včas. A jakákoliv komunikace či doplnění informace znamená týden navrch.

                2. CEZ distribuce, CEZ prodej, CEZ cojavim atd. Ale nakonec
                  CEZ distribuce, CEZ prodej, CEZ cojavim atd. Ale nakonec vsechny dcerinne spolecnosti spadaji pod stejny koncern a ten ma nejaky konsolidovany zisk a tak to je akorat papirove rozdelene. To by se pak dalo tvrdit, ze jedno oddeleni nebude podporovat jine oddeleni a atd. Kazdopadne by nabijeci stanice stimulovaly prodej EV a tim by stoupnul obrat i zisk koncernu CEZ. Ale to by se musel nekdo pohnout a to je asi problem.
                  Koukam, ze vy se zamerujete na zduvodnovani proc nic nestavet. My se zase pokousime najit argumenty, proc by se vyplatilo stavet vic nabijecich stanic. Takhle se nikdy nedohodneme.

          2. Plky naší babičky.
            Já to dělám a vím jak to jde a jde

            Plky naší babičky.
            Já to dělám a vím jak to jde a jde to pomalu a to ale ČEZ to nedělá (jeho lidi co to mají na starost), a když už najde takového, tak ve smlouvě chce pozemek na 10 let a s opcí na dalších 10 ZDARMA. Přitom majitel ať je to kdokoliv za ten pozemek musí platit každý rok. Nehledě na to, že si tam daj, že se cena po celo dobu nesmí měnit, jako by majitel určoval cenu elektřiny ?

            Ano nabíječky v současné době nejsou výdělečné ale s tou dotací co dostali od EU to bude pro ČEZ ziskové!
            CEZ má hlavně vyrábět a prodávat elektřinu a nabíječky jsou ideální příležitost pro teď a do budoucna.

            1. No, pokud si na sebe stanice za 10 nevydělá, tak je asi
              No, pokud si na sebe stanice za 10 nevydělá, tak je asi logické, že to tam chce provozovat dlouhodobě. Jen jsem nepochopil – majitel pozemku platí každý rok co, resp. komu? Když je pozemek jeho?
              Dochází vám, že při stavbě dobíječky se dost proinvestuje do zasíťování toho pozemku? A že ČEZ asi nechce vybudovat potřebné zázemí pro stanici a majitel pozemku ho pak vykopne a přijde k hotovému?
              Zkusil se někdo z vás aspoň elementárně podívat pohledem investora, jaká nese při výstabě stanic rizika.
              Nejlepší je se zeptat elektromobilistů, jak to dělat. To se dozví spoustu užitečných rad, které by bezpečně vedly k tomu, že zkrachuje víceméně obratem.
              A dotace nezajistí ziskovost stanice, to opravdu ne. Dochází Vám, že se stanicí jsou nějaké náklady na provoz, které nejsou dotované? Zjistěte si, kolik se třeba platí za rezervovaný příkon pro stanici 50 kW, což jsou peníze co platíte bez ohledu na to, jestli někdo dobíjí nebo ne.
              To jsou fakt knížecí rady, nezlobte se.

                1. A jste si jistej, že si ČEZ ty pozemky pronajímá zdarma?
                  A jste si jistej, že si ČEZ ty pozemky pronajímá zdarma?

                2. Viděl jsem smlouvu (návrh) od ČEZu s majitelem u kterého
                  Viděl jsem smlouvu (návrh) od ČEZu s majitelem u kterého chtěli postavit stanici.
                  On ji chtěl i majitel.

              1. Nabijeci stanice nemusi byt uplne vydelecne. Staci, kdyz lide
                Nabijeci stanice nemusi byt uplne vydelecne. Staci, kdyz lide budou moct jezdit diky nabijeckam po cele republice a EV se prosadi. CEZ a ostatni si prijdou potom na sve penize, kdyz se ty EV budou nabijet treba doma v garazi, protoze to bude obrat, ktery vzniknul diky nabijecim stanicim na cestach. Takze kdyz by nekdo mel mit zajem stavet nabijecky, tak distributori, protoze jim to udela dalsi obrat u zakazniku doma. Kdyz to vybuduje nejaky soukromnik, tak z nabijeni v garazi u zakaznika doma ma vyhodu CEZ a ne ten, kdo vystavel nabijeci sit.

                1. Chlapi, ale fakt jako nevíte, jak funguje energeticklej trh,
                  Chlapi, ale fakt jako nevíte, jak funguje energeticklej trh, kdo dělá co a kdo komu co platí. Nepouštějte se do podobnejch úvah.
                  Distributor – jde o regulovaný subjekt, jehož zisk podléhá regulaci, ten obchodní rizika nenese.
                  Obchodník je dodavatel, který dodává zákazníkovi a který má samozřejmě zájem, aby odběr byl co nejvyšší a stabilní.
                  Mícháte to dohromady.
                  Úvaha o tom, že síť nabíječek = větší odběr elektřiny = profit tady už byla a je mylná. To je hodně drahé stimulování vyššího odběru.
                  S podobnou logikou by měli provozovatelé benzínek lidem dotovat auta, aby si je víc kupovali a víc jezdili a oni měli větší obrat na benzínu.
                  Takže znova – je to celé trochu složitější než jak to tady diskutujete.
                  Mě je ČEZ celkem ukradenej, ale vždycky mě udiví ta lehkost, s jakou tady vynášíte takové polohospodské soudy o tom, kdo na čem vydělá a nechápete např. rozdíl mezi tím, jak funguje byznys v distribuci a jak někde jinde.

                2. Nejsi ty Mládek.
                  Zrovna jinde čtu co zas vyvádí!

                  Nejsi ty Mládek.

                  Zrovna jinde čtu co zas vyvádí!

                3. Mládek opravdu nejsem. A ano, vyvádí, divím se, co tam
                  Mládek opravdu nejsem. A ano, vyvádí, divím se, co tam ještě pohledává… ale to je jiná diskuse

                4. Samozřejmě to bylo v nadsázce.
                  Co by tu dělal?
                  Jinak jsem

                  Samozřejmě to bylo v nadsázce.
                  Co by tu dělal?
                  Jinak jsem rád, že ses neurazil, ale já vlastně ani nevím kterému anonymovi odpovídám, protože podle odhadu je jich tu víc a ostatním i mne se to těžko rozlišuje.

                  Jistě je to fosilie rusofilní, která přišla jako většina špatného pro tuto republiku z prognosťáku!

                5. Distributor ma take prijmy zavisle na odberu. Distributor
                  Distributor ma take prijmy zavisle na odberu. Distributor dostava stalou platbu za jistic plus sazbu za MWh ve VT a NT. Vsichni kteri dodavaji elektrinu by meli vetsi zisk, kdyby se prodavalo vic elektriny.
                  Vase argumentace je zrejme spatna, protoze nastesti i CEZ v kolokviu ohlasil stavbu 1200 novych nabijecek. Doufejme, ze nas nebudou vodit za nos. Mozna ze na to prisli, ze to bude vyhodny business.

                6. ?????????? Úvaha o tom, že síť nabíječek = větší
                  ?????????? Úvaha o tom, že síť nabíječek = větší odběr elektřiny = profit tady už byla a je mylná. To je hodně drahé stimulování vyššího odběru. ????????????
                  Mýlíte se milý Anonyme. Spotřebu doma jsem míval kolem 3500 kWh ročně, pak stoupla k 4500 kWh a za rok 2016 už byla 7100 kWh. Kouzlo bylo v převedení veškerého provozu domu na elektřinu v souvislosti s pořízením FVE a následném pořízení a občasném nabíjení jednoho a od 5/2016 pravidelném domácím nabíjení druhého elektromobilu.
                  Díky nestimulaci poptávky nestavbou sítě rychlonabíječek na Moravě a ve Slezsku v kombinaci s trojnásobným zdražením přístupových čipů k stávajícím (doslova) pár rychlonabíječkám jsem čip vrátil a směřuji k pořízení baterií s další FVE. Pokud ne rovnou k odstřihnutí, tak k velmi výraznému omezení spotřeby elektřiny od ČEZu.
                  Jinými slovy šedivá je teorie a zelený strom života. Funkční síť nabíječek = větší odběr elektřiny doma i u nich = větší profit.
                  Plynaři to už pochopili, když z 10 nových RD jich má většina tepelné čerpadlo a vlastní FVE. A šli do podpory CNG v dopravě. Elektrikáři to ještě nepochopili.

                7. Spotreba sice dvojnasobna, ale polovicni tarif, takze „vetsi
                  Spotreba sice dvojnasobna, ale polovicni tarif, takze „vetsi profit“ rozhodne dvojnasobny nebude? Nebo se pletu? Dik

                8. Tarif máš takový jaký ti dají (nebo do jakého se
                  Tarif máš takový jaký ti dají (nebo do jakého se vejdeš, jejich tabulky, ne tvoje moje).

                  I na tom nejlevnějším vydělávají – Sorry jako.

                  Prosím.

                9. Bingo, ale to je bonus z vlastnictví elektroauta a práce
                  Bingo, ale to je bonus z vlastnictví elektroauta a práce ERÚ. 1/3 dne za 1/2 sazbu pro celou domácnost. Jenže při 30 tis. km ročně a průměrné spotřebě (včetně zimy) 13 kWh/100 km máme naráz nových 3.900 kWh, celou další domácnost. A kdybych nenabíjel většinou na veřejných nabíječkách, ale tam samozřejmě taky tu elektřinu někdo vyrobil, dodal a dostal zaplacenu, tak už nyní sám platím ČEZu více, než když jsme elektromobily neměli. Takhle platím stejně nebo méně. Ale to je taky důsledek lepšího využívání naší FVE.
                  Dejte mi ČEZácké rychlonabíječky do 80 km dojezdu z kteréhokoliv místa v ČR za slušnou cenu a budu jezdit elektromobilem ještě více. Dnes mám jejich nejbližší 100 km do Zlína přes vesničky za 3 hodiny nebo za polovic času po D1, ale už 128 km, což po dálnici nedám. Nebo 172 km po D1 do Brna (taky nedám) nebo 241 do Hradce Králové (jedině Tesla).

                10. No ja to myslel z pohledu CEZu – sice spotreba zakaznika
                  No ja to myslel z pohledu CEZu – sice spotreba zakaznika vyskoci (tady konkretne na dvojnasobek), ale vyvar z nej vubec vzrust nemusi. Takze proc podporovat elektromobilitu, kdyz bez ni vydelaji stejne za mene „odvedene prace“…

                11. No vždyť Vám to tam píšu. Vznikla celá nová domácnost.
                  No vždyť Vám to tam píšu. Vznikla celá nová domácnost. Doma nabíjí nočním proudem jen manželka, já většinou mimo a přes den. Kdybych nabíjel doma i já, tak platíme více už nyní. To všechno má ČEZ navíc, předtím jsem za stejných 30 tisíc km ročně platil za benzín Putinovi a šejkům. Dnes to dostává ČEZ a jen část mi dává v nočním tarifu. A oni stejně ty elektrárny vypnout nedokáží. Tak dostanou ještě navíc svoji práci zaplacenou i v době, kdy o ni nikdo nestojí.

              2. Ehm, pár poznámek. Platí se samozřejmě daň z
                Ehm, pár poznámek. Platí se samozřejmě daň z nemovitosti. Následně provozní náklady stanice nejsou nijak zvlášť masivní, první rok kryje záruka, to se vychytají mouchy. Za rezervovaný příkon bude jako ČEZ platit sám sobě? To je borec. To asi brzo zkrachuje, jak se mu tam ty prachy budou točit… 😀

                1. Josefe, budete se divit, ale je to tak. ČEZ, který staví
                  Josefe, budete se divit, ale je to tak. ČEZ, který staví dobíječky je pro distributora subjekt jako každý jiný, pokud je nějaká sazba za rezervovaný příkon, tak ji prostě platí, protože je to tak dané ze zákona, nevím, co na tom nechápete.
                  To je jako když byste tvrdil, že zaměstnanci Unipetrolu u benzínek nemusí se služebními auty platit za benzín, protože by jinak – borci – platili sami sobě, lidé z McDonalds by v resturacích jedli zadarmo apodobně.
                  Jestli tyhle úvahy myslíte vážně, tak pak chápu, že je všechno krystalicky jasné a všichni jsou debilové…

                2. Mistře, váš příklad kulhá. On totiž ČEZ jako takový
                  Mistře, váš příklad kulhá. On totiž ČEZ jako takový je jedna firma. Vlastnicky. Ano, je rozdělen na více firem, aby vyhověl liteře zákona, ale zisk ze všech těch částí se dává na jednu hromadu. Takže když jedna firma z grupy zaplatí druhé, nula od nuly pojde. Zaměstnanec Unipetrolu a benzínka jsou ovšem zcela odlišné subjekty a navíc tam jde o odvod daní, což v případě rezervace příkonu asi nehrozí, že? Protože to by si odváděli sami sobě.

          3. Pokud je hlavní problém přípojka a pozemek, tak ať ČEZ
            Pokud je hlavní problém přípojka a pozemek, tak ať ČEZ ty nabíječky staví na svých pozemcích kde má rozvodny u cest.
            Ale to by bylo hned po problému a ty to zdržují, přeci.

            Každý elektromobilista si k té nabíječce z hlavní cesty rád sjede.

            Hodně po republice cestuji a vždy jak takovou vhodnou vidím zastesknu, Proč, soudruzi Proč, no proto!

              1. Zatím ne ale mohly by.
                No já co vidím co dělají

                Zatím ne ale mohly by.
                No já co vidím co dělají většinou řidiči na nabíječkách, tak většina se vyto a pak sedí v autě a něco si tam dělají. Takže zas takový rozdíl by to pro ně nebyl. No a ti co si chtějí dát kávu a nebo hodovat v motorest (zatím jsem jich moc neviděl), tak si dobijí je tolik aby dojeli na hodovací nabíječku!
                🙂

        2. Taky jsem jim psal (ČEZu), slušné nic neříkající a
          Taky jsem jim psal (ČEZu), slušné nic neříkající a frázovité odpovědi. Oni ani radu nebo pomoc od elektromobilistů nechtějí.
          Jim jde v prvé řadě vycucnout zákazníka a nebo dotace, uplatit strany v parlamentu aby jim šly takříkajíc na ruku.

          No a hlavně nic moc nedělat, protože to se toho nejmíň posere a brát pěkné mzdy co nejdéle, dokud někdo nepozná, že jsme tam zbyteční a vyhodí je (myšleno manažery)!

  3. Nic proti takovému prohlášení, ale dovolím se pousmát.
    Nic proti takovému prohlášení, ale dovolím se pousmát. Škoda neudělá nic co jí neodsouhlasejí v německu. A jak se staví k elektroautům VW víme. Mohla dávno plivat mraky elektroaut. A co se týče ČEZu. Nejde říct že nic nedělají, ale není to pro ně žádný biznis. Samé PR řeči a akce. Doufám, že se mílím.

    1. No, a neodpověděl jste si tak trochu?
      Zkuste nějaký

      No, a neodpověděl jste si tak trochu?
      Zkuste nějaký management firmy a zejména její vlastníky přesvědčit, aby firma dělala něco, co pro ní není žádný „biznis“ jak píšete. Určitě nadšeně budou tento „nebiznis“ nadšeně rozvíjet. Nebo se mílíte?

      1. Samozřejmě máte pravdu, ale: 1. Kdo zveřejňuje nejvíc PR
        Samozřejmě máte pravdu, ale: 1. Kdo zveřejňuje nejvíc PR článků, jak podporuje elekromobilitu. 2. Tzv. bisnis to již je, ale ne tak velký, jako např. solární elektrárny ze kterých má ČEZ nemalé zisky. 3. Elektromobilota má velký potenciál né z krátkodobého, ale dlouhodobého pohledu určitě.

  4. Už z principu do toho škoda nikdy moc nepujde (pokud ji
    Už z principu do toho škoda nikdy moc nepujde (pokud ji ktomu nedotlačí stát). Předělávky co by škoda mohla dělat na EV by byli stejně na prd…to chce auto co je od počátku koncipované jako EV viz LEAF, TESLA, BOLT,….
    někde jsem viděl test Octavie EV no hrůza ještě že to nedělali sériově. Ale znechutit EV lidem to by jim šlo…

    Podle mě zůstanou u prdofuků

    1. Skoda jde s VW a ten udelal rozhodnuti ze ev budou, takze
      Skoda jde s VW a ten udelal rozhodnuti ze ev budou, takze skoda bude nasledovat s koncernovou technikou..asi 🙂 Vyhoda VW je ze muze delat masovou vyrobu EV a porad zvysuji prodeje atd.. Spoluprace s CEZ je super aspon v bolce pribude nabijecek 🙂
      Jinak ta olympie (mlada boleslav)slibovala vystavbu 4x 400V nabijecek do konce roku 2016 a zatim kde nic tu nic..

      1. Vlastně nepůjdou, opět půjde o podvod koncernu VW. kdyby
        Vlastně nepůjdou, opět půjde o podvod koncernu VW. kdyby totiž nešlo o podvod, už dávno by začali stavět nabíjecí stanice, protože bez nich je EV pro dálkové cesty na H*VNO!!!

        Takže lidi, nekupujte nic než Teslu, na ostatní EV parodie se vykašlete, jinak kupujte jen ojeté rakoviny, jinak těm podůrcům ropného terorismu jen pomáháte.

    2. Píšete blbosti.
      Škodovka ani ostatní to nedělají z

      Píšete blbosti.
      Škodovka ani ostatní to nedělají z plezíru, ale tlačí je k tomu legislativa, resp. normy na CO2 emise pro flotilu aut. Bez elektromobilů to nedají ani oni, ani ostatní.
      Kdybyste si přečetl jejich prohlášení i prohlášení VW, tak zjistíte, že žádné přestavby nebudou, nejdřív buou plug-in hybridy na stávajících platformách (Superb, Kodiaq), čistý elektromobil už bude na nové platformě koncernu VW.Což dává smysl, sdílejí náklady.
      Takže u prdofuků nezůstanou, nemůžou.
      Proč si nejdřív nezjistíte nějaký fakta než začnete rozvíjet úvahy?

Napsat komentář