Toyota už celosvětově prodala přes 10 milionů hybridních aut

Japonská automobilka Toyota oznámila, že její úhrnné globální prodeje hybridních automobilů k 31. lednu dosáhly 10,05 milionu kusů. Na počátku stál ikonický model Prius, dnes Toyota ve více než 90 zemích a regionech celého světa nabízí 33 různých modelů s hybridním pohonem.

Model Toyota Prius byl prvním komerčně prodávaným hybridním autem na světě. Dnes je v prodeji už jeho čtvrtá generace.
foto: Toyota

Tento úspěch je podle automobilky Toyota dokladem budoucího potenciálu technologie, z níž se dnes stává již všeobecně akceptovaná cesta ke snižování emisí skleníkových plynů a dalších znečišťujících látek.

Snahy o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu jsou pro Toyotu již dlouhou dobu prioritou. Japonská automobilka má názor, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto trvale podporuje hybridní modely na masovém trhu celého světa.

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní vůz Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Nejnovější milník 10 milionů prodaných vozů přitom automobilka překonala pouhých devět měsíců poté, co úhrnné prodeje v dubnu 2016 dosáhly 9 milionů kusů.

V době, kdy se téma snižování emisí skleníkových plynů začalo prosazovat v celosvětovém měřítku, nabídla Toyota svůj model Prius první generace jako odpověď na otázky ochrany přírodních zdrojů a životního prostředí v 21. století.

Vývojáři stojící za modelem Prius byli přesvědčeni o tom, že bez ohledu na výsledky jejich snah je vývoj hybridního pohonu pro budoucnost klíčový a že musejí udělat vše, co je k dosažení úspěchu zapotřebí – tedy nejen to, co se jednoduše nabízí.

V rámci této filozofie pak tým představil zákazníkům celosvětově první sériově vyráběný osobní automobil s hybridním pohonem. Model Prius si zákazníci oblíbili natolik, že se stal jakýmsi synonymem pro „ekologicky šetrný“ automobil.

Pohon Toyota Hybrid System (THS), který se objevil v modelu Prius první generace, byl v roce 2003 modernizován do podoby systému THS II, který se následně uplatnil u celé řady modelů Toyota.

Při vývoji Toyoty Prius čtvrté generace, která byla prvním vozem postaveným na nové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), se zohledňovaly nejen ekologické aspekty, ale i mimořádné jízdní schopnosti, aby bylo možné uspokojit zákazníky volající po automobilech přinášejících radost za volantem.

Svůj první hybridní vůz představila Toyota před 20 lety, přičemž otázky kolem ekologicky šetrných automobilů se mezitím výrazně změnily. Rostoucí obliba modelu Prius vedla ke vzniku nového zákaznického standardu pro výběr vozidla na základě ekologických parametrů.

S tím, jak narůstal počet firem vyvíjejících a uvádějících nová hybridní auta, vznikl i nový segment „hybridních automobilů“. To, že dnešní zákazníci po celém světě upřednostňují nákup hybridních a dalších hospodárných vozidel, napomohlo k tomu, že celý automobilový průmysl přispívá k řešení celosvětové problematiky životního prostředí. I po dosažení milníku 10 milionů vozidel bude Toyota usilovat o vytváření stále lepších vozů.

„Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo nevěděl, co hybrid vlastně znamená. Ti, kdo si jej pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali Toyotě Prius šanci, se dnes hybridy staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ komentuje Takeshi Učijamada, předseda správní rady automobilky Toyota, označovaný též za otce modelu Prius, a doplňuje:

„Jsme vděčni každému jednotlivému zákazníkovi, který nám pomohl milníku 10 milionu prodaných vozů dosáhnout. Jsme odhodláni s našimi zákazníky úzce spolupracovat na řešení ekologické problematiky v celosvětovém měřítku.“

nový hybrid Toyota CH-R

Nejnovější hybrid v nabídce japonské automobilky Toyota nese označení C-HR
foto: Toyota

Na základě výpočtů provedených Toyotou k 31. lednu letošního roku přispěly hybridní vozy Toyota v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 77 mil. tun emisí CO2 a pomohly ušetřit přibližně 29 mld. litrů benzínu.

V říjnu 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila body, které splní s cílem napomoci minimalizovat v globálním měřítku negativní dopady automobilové dopravy na životní prostředí a současně přispět k rozvoji udržitelné společnosti.

Toyota coby základní ekologické technologie 21. století prosazuje hybridní. Ty zahrnují všechny komponentní technologie nezbytné pro vývoj vozidel šetrných k životnímu prostředí, od čistých elektromobilů až po vozidla poháněná vodíkovými palivovými články, umožňující různé kombinace typů paliva. Toyota je zároveň odhodlána svoji modelovou řadu ekologicky šetrných vozidel dále rozšiřovat.

tabulka prodejů hybridů

Úhrnné prodeje osobních vozů Toyota s hybridním pohonem
foto: Toyota

Prodeje hybridních vozů značky Toyota

Prodeje hybridních vozů značky Toyota
foto: Toyota
tisková zpráva

53 Comments on “Toyota už celosvětově prodala přes 10 milionů hybridních aut”

  1. Má někdo prosím zkušenost s dlouhověkostí baterií pro
    Má někdo prosím zkušenost s dlouhověkostí baterií pro Hybrid Toyota?
    Chtěl bych si koupit poslední auto v životě a chtěl bych, aby mě vydrželo alespoň 15 let. Nová baterie stojí dle servisu 80 000,- Ale dají se prý opravovat jednotlivé články samostatně. Ale jak dlouho?
    Je to vůbec technologie pro budoucího důchodce?

  2. Toyota 1s* za odvahu v 90tých letech, kdy začali s
    Toyota 1s* za odvahu v 90tých letech, kdy začali s nevyzkoušenou a vysmívanou technologií. A 5s*, že o 25let později to jejich nástupci totálně podělali a nezůročili náskok a věhlas hybridní technologie k přerodu do čistého elektromobilu.

  3. Sluzebka v oblasti Seattlu, Prius je tu doslova kazde treti az
    Sluzebka v oblasti Seattlu, Prius je tu doslova kazde treti az pate auto (a zdaleka nejen taxiky – mimochodem, taxikar nam rikal, ze s Priusem jezdi za pulku).

    Ciste elektromobily nic moc (a to je to oblast „severniho silicon valley“ – sidli tu v okoli firmy jako Microsoft, takze dobre placenych zamestnancu spousty) , samozrejme parkrat Tesla, krome ni jsem videl jen jedno i3.

    A OT pro milovniky oblud, Ford F150 je na nase pomery obluda, ale potkal jsem jedno F350, to je snad jeste dvakrat vetsi 🙂

  4. „Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo
    „Když jsme poprvé představili model Prius, nikdo nevěděl, co hybrid vlastně znamená. Ti, kdo si jej pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali Toyotě Prius šanci, se dnes hybridy staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ říká Žaponec po 20 letech od roku 1997.
    „Když jsme poprvé svému okolí představili myšlenku koupit si elektromobil, nikdo nevěděl, co elektromobil vlastně znamená. Ti, kdo si jej jako my pořídili, byli označováni za podivíny. Díky těmto prvním nadšencům, kteří dali elektromobilům šanci, se dnes elektromobily staly oblíbenou volbou a vyvolaly vlnu úspěchu, směřující odněkud z neznáma až po mainstream,“ řeknu já v roce 2034, 20 let od nákupu svého prvního elektromobilu 🙂

      1. Jo, přesně takhle pochybovačně to v roce 2000 říkali o
        Jo, přesně takhle pochybovačně to v roce 2000 říkali o hybridu. A hele – 10 milionů. Nemusí se stát nic převratného. Běžný technologický pokrok. Každý rok pár procent vylepšení parametrů a pár procent z ceny dolů rozšíří počty potenciálních zákazníků o pár procent a to zase zpětně ovlivní cenu. A celý ten proces akceleruje. Za 15 let jsme na třetinové ceně a dvoj, troj, násobných výkonech než dnes.

        1. Který provozní parameter hybridů bylo třeba zásadně
          Který provozní parameter hybridů bylo třeba zásadně vylepšit aby se výrazně zvýšil prodej ? Dojezd, rychlost „dobíjení“, cena ?

          Hybrid si zachovává všechny kladné vlastnosti auta se spalovacím motorem a přidává výhody elektromotoru a rekuperace, takže majitel nemusí své chování měnit. V případě plug-in hybridu majitel může, ale nemusí dobíjet (když zrovna nemá náladu bebo možnost).

          Elektromobil má výhodu tichého a klidného provozu za cenu brutálního omezení dojezdu nebo méně brutálního omezení dojezdu za ještě brutálnější cenu.

          Takže zatímco hybrid byl normální auto, které pouze nemohlo tahat přívěs, tak elektromobil je buď extrémně drahý vůz skoro použitelný jako normální auto, nebo ideální druhý vůz do domácnosti, který ale stojí jako 2-3 podobná auta se spalovacím motorem a jako bonus musíte mít garáž.

          Překážky u elektromobilů jsou tedy rozhodně větší, takže nárůst prodejů nebude rychlejší než byl u hybridů.

    1. Mysím, že to řeknete dříve.
      Dobře si na tu dobu

      Mysím, že to řeknete dříve.

      Dobře si na tu dobu vzpomínám. Kolem roku 2000, kdy se prodávalo řádově 10tisíc kusů hybridů ročně, byly Priusy na utomobilových diskuzích tečem posměchu. Prý slepá větev vývoje a tak. O pět let později, kdyse prodalo 100tis kusů, tak tobylo zase „vždyť jen Oktávií se vyrobí více“. No a teď je to 10 milionů a prodeje akcelerují.

      S elektromobily je to naprosto stejná story, jen nástup je rychlejší. A stejné bude i to, že kdo se probudil pozdě, tan náskok technologického leadera již nedožene. Jak říká Nicolson ve filmu „Než si pro nás přijde“ – 90% lidí se celý život mýlí.

  5. Naprosto souhlasím …. hybrid je nesmysl, za tu spotřebu i
    Naprosto souhlasím …. hybrid je nesmysl, za tu spotřebu i míň mi jezdil Renault 1,5 Diesel 4 válec a Hyundai 1,5 Diesel 3 valec, obě auta turba a delší vzdálenosti do 4L/100 – při ekonomické jízdě.Z babou pojížďky do 5,5L/100 ! Nechápu proč hybrid! – Buď a nebo.

    1. Hybrid maže (dle mého názoru) rozdíl spotřeby mezi
      Hybrid maže (dle mého názoru) rozdíl spotřeby mezi dízlem a benzínem. Benzín má všeobecně větší spotřebu než dízl.
      Samozřejmě jde o trh, je-li poptávka je i nabídka. Trh hýbe světem. Začíná být poptávka i po elektromobilu a začíná se zvyšovat i nabídka a kdo má vážný zájem, elektroauto si pořídí již dnes.

    1. Toyota našla 10mil.lidí,kteří se vozí sice s podobnou
      Toyota našla 10mil.lidí,kteří se vozí sice s podobnou spotřebou jako diesel,ale při nesrovnatelně menším obtěžování všech okolo jedovatými emisemi,sazemi z výfuku,prachem z brzd,hlukem,olejovými skvrnami všude kde zastaví.To všechno navíc po celou dobu životnosti s maximální spolehlivostí a minimálními náklady na údržbu.Jsou naštěstí na světě i lidé,kteří tohle ocení a považují to za důležité.Před dvaceti lety a v podstatě ještě ani dnes není EV pro každého.Hybrid je nejohleduplnější volba po EV,ale už dávno pro většinu použitelný a poslední dobou po zvážení všech pro a proti i relativně finančně dostupný.

      1. Máš vypláchnutý mozek, největší znečištění planety
        Máš vypláchnutý mozek, největší znečištění planety způsbuje dobytek, včetně emisí. Skočil jsi jim na tu jejich hru, neubď vypláchnutý – buď EV, nebo nic.

        Cokoliv jiného je jen lživá hra, kterou s nimi hraješ.

    1. Vod tý doby co se dělaj tovární pluginy se na to všichni
      Vod tý doby co se dělaj tovární pluginy se na to všichni vykvajzli a co sem viděl tak dělali přestavby jen 2. gen Priusů, u 3. gen jsem neviděl snad žádnou a u Yarisů, Aurisů, Lexusů jsem to v životě neviděl. Má to své nepohodlí, musí se nějak oblbovat firmware takže to byla spíš nouzovka než plnohodnotná náhrada.
      Myslím, že od r. 2013 to zdechlo.

      Ale tadleta parta to má v ceníku.
      http://www.pluginsupply.com/pricing/

        1. Tak nějak. Co dává teď smysl je zvětšování baterek u
          Tak nějak. Co dává teď smysl je zvětšování baterek u baterkáčů.
          Už jsem narazil na 2 koumáky co zvětšili baterku u Leafů.

          U Priusů by dávalo smysl vyměnit tězkou NiCad baterku za stejně tězkou Lithiovku, ale s větší kapacitou.

              1. Myslím ty samo-doma pokusy různejch
                Myslím ty samo-doma pokusy různejch nadšenců
                https://www.youtube.com/channel/UCpbI_UDhjutTXsfajpMsV5g

                … nebo různá řešení od malejch firmiček,…

                https://cleantechnica.com/2016/01/19/3rd-party-nissan-leaf-battery-pack-upgrades-doubling-to-48-kwh/
                http://www.torquenews.com/1/company-offers-install-double-batteries-nissan-leaf-increasing-range-160-miles
                http://hybridindustries.webs.com/

                Electric Vehicle Battery Systems
                $6500 with 2-4 year no hassle warranty
                2011-2014 Nissan Leaf Battery System

                24 kWh battery added to the factory battery making 48 kWh total, 80 miles is factory range, now upgrading to 160 miles total no extra computers or chargers necessary. The additional battery system will mount in the trunk in a custom enclosure. The additonal battery will charge using the factory charger nothing else required. This system will make the car much more reliable, no range anxiety, no issues.

                …tedy ne hrátky garážmistrů z Nissanu.

                http://otocars.club/nissan/875-nissan-engineers-create-a-48-kwh-leaf-prototype-in-their-spare-time-wvideo.aspx

            1. Zvětšení baterie Leafa bych viděl technologicky jenom
              Zvětšení baterie Leafa bych viděl technologicky jenom výměnou za jiné články s vyšší hustotou. Bohužel bude asi problém se softwarem. Výměna článků kus za kus by nebyla problém, ale problém bude se softwarem, který nebude na vyšší kapacitu asi připraven. Auto podle mého názoru normálně pojede, ale ukazatel dojezdu nebude ukazovat správný dojezd (odchylka se bude snižovat s postupným vybíjením), protože nebude znát skutečnou kapacitu baterie. Napětí zůstanou zachována, takže BMS s tím problém mít nebude.

            1. Jj, tak to taky myslím, jako jeden z nejlevnějších
              Jj, tak to taky myslím, jako jeden z nejlevnějších elektromobilů u nás. Za mě stejně furt vede iOn. Myslíš, že cena iOna či Leafa (ojetin) klesne ke konci tohoto roku popř. z jara příštího? Vzhledem k nástupu novějších vozů a větších dojezdů…

              1. Nevím, trh v EU se chová u elektromobilů podivně. Nedává
                Nevím, trh v EU se chová u elektromobilů podivně. Nedává smysl, aby tu byly ojetiny tak drahé a přesto… Podle mého je to ve střední evropě dáno malou penetrací elektromobilů. Ceny tu neklesnou, dokud jich nebudou plné bazary.

                1. Dokavad nepřijde cokoliv s větší baterkou nebo se
                  Dokavad nepřijde cokoliv s větší baterkou nebo se nezvýšej prodeje, tak budou ty dosavadní pořád nesmyslně drahý.

              2. Prozatím cena Ionu/Zera/iMiev klesá všude jinde mimo ČR,
                Prozatím cena Ionu/Zera/iMiev klesá všude jinde mimo ČR, kde je jich v nabídce jen pár, spočítáte na prstech jedné ruky. ČEZ už má jen jeden, poslední, slouží v Ostravě-Vítkovicích, takže taky nevrhne žádné desítky na trh ojetin, jako v roce 2016. Teď budou jejich leasingovky v polovině roku odprodávat končící Leafy a eUPy.
                Levné Ion/Zer/iMiev se dá jedině dovézt, ale i s tím je potíž. Protože většina novějších kousků byla koupena s dotací, takže třeba Francouzi mají podmínku, že neopustí Francii ani jako ojetina. V SRN nevím, jak to je.
                V nějaké v ČR jakž tak ceně je modrý Voltík z Famko Brno. Dobrý bude asi bílý z Francie, ale cena je mimo. Vy se ale nemusíte dívat jen na Ionky, totéž – jen se světle hnědými potahy uvnitř místo světle modrých – je Citroen C Zero. Prostě trojčata originál Mitsubishi iMiev a evropské klony z automobilky PSA Citroen C Zero / Peugeot Ion. Kdybych to měl seřadit, tak začnu tím modrým, pak bílý Francouz. Z těch bych si vybral určitě a zřejmě tam i něco usmlouváte. Je to na Vás.

                1. Děkuji za výčetku, zatím jsem jen tichý pozorovatel,
                  Děkuji za výčetku, zatím jsem jen tichý pozorovatel, přání by bylo něco takového mít na přelomu tohoto a příštího roku s cenou kolem 250.000,- tak uvidíme. Zatím mám LPGéčko, takže mě provozní náklady nikam netlačí (mít čistě benzín, tak to řeším akutně). Uvidíme, ale jak píše kolega níž, český trh je v tomto velmi zvláštní, nicméně jakmile to bude aktuální s dovolením bych se na Vás obrátil.

                2. Rád pomůžu. I mně se pomoci dostalo v počátcích měrou
                  Rád pomůžu. I mně se pomoci dostalo v počátcích měrou vrchovatou od tehdejších majitelů.

    2. Ta prestavba Yarisky na plug-in sa neoplatí, to skôr sa dá
      Ta prestavba Yarisky na plug-in sa neoplatí, to skôr sa dá priusu plug-in predlžiť dojazd.
      Ak chceš šetriť videl som prestavby hybridov na LPG, konkrátne auris hybrid na LPG.
      Stále to však nie je ono , u elektromobilu beriem ako velké plus že sa dá vykúriť a vychladiť popredu, to hybrid nemá :(.

              1. Ebobo, dejte si 2 kw topný ventilátor do auta na půl hodiny
                Ebobo, dejte si 2 kw topný ventilátor do auta na půl hodiny před jízdou.
                A prostudujte rozdíl s klasikou, která topí až za dlouhé minuty.
                Protopená elektřina nemusí být vyráběná schválně, nýbrž může pocházet z rekuperace a podobně.

              2. Ebobo, dejte si 2 kw topný ventilátor do auta na půl hodiny
                Ebobo, dejte si 2 kw topný ventilátor do auta na půl hodiny před jízdou.
                A prostudujte rozdíl s klasikou, která topí až za dlouhé minuty.
                Protopená elektřina nemusí být vyráběná schválně, nýbrž může pocházet z rekuperace a podobně.

Napsat komentář