Nová generace Nissan Leaf: civilnější, agresivnější

Magazínu Autoblog se podařilo získat špiónské fotky nové generace elektromobilu Nissan Leaf. Japonská automobilka o nové generaci prakticky mlčí, ačkoliv i nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií už notně zastarává.

Maskovaný prototyp nového Nissanu Leaf
foto: KGP Photography / Autoblog

V konkurenci nových vozů jako Hyundai Ioniq Electric, ale zejména Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e a chystaného Tesla Model 3 už šest let starý Nissan Leaf konkurenci jednoduše nestačí.

Dlouhodobě se proto spekuluje o nové generaci elektromobilu Nissanu Leafu. Hodně napověděl koncept Nissan IDS s 60kWh baterií z roku 2015.

Nejnovější špionské fotky opravdu ukazují, že auto z něj bude vycházet a nejspíš si vezme inspiraci i z nového luxusního crossoveru Nissan Murano. Nissan také pro nový Nissan Leaf slibuje autonomní řízení ProPilot.

Takhle si novou generaci Nissan Leaf představoval nezávislý designér Theophilus Chin

Takhle si novou generaci Nissan Leaf představoval nezávislý designér Theophilus Chin. Má něco z konceptu IDS i nového Pulsaru.
foto: Theophilus Chin

Na veletrhu CES 2017 údajně zástupci automobilky Nissan magazínu MotorTrend potvrdili, že nová generace Leafu by měla jít na trh „velmi brzy“, vybavena prvky autonomní technologie ProPilot. Očekává se, že Nissan ukáže novou generaci Leafu už letos a možná ji ještě letos i uvede na trh. Bylo by na čase.

35 Comments on “Nová generace Nissan Leaf: civilnější, agresivnější”

  1. Mě se bohužel zdá, že Nissan malinko promarnil
    Mě se bohužel zdá, že Nissan malinko promarnil přiležitost. Tak jako Tesla je mnoho let přede všema ostatníma v luxusních el-autech. Tak ale i Leaf byl napřed před všema ostatníma, sice ne o tilik ale byl. Akorát mi teď připadá, že si nechal novou generaci Leafu na klasickej šestiletej cykl, což se mi zdá na takovýto auto strašně moc, Ne ani tak designově, ale v interiéru určitě, ale hlavně technologicky! V tuhle chvíli může starej Leaf konkrovat jen cenou a to ne zase tolik. Novej Leaf tu podle mě už měl být min. před půl rokem, předevšema ostatníma, a za další 4 roky další vylepšená verze, pořád o krůček vepředu… Ale zda se mi, že začíná bejt naopak o krůček pozadu. No ještě má trochu času se ukázat, model 3 tu ještě není…

    1. Musíš si uvědomit, že nebýt Tesly a jejich snahy, není
      Musíš si uvědomit, že nebýt Tesly a jejich snahy, není skoro nic ohledně EV. A dokud budou EV vyrábět především výrobci rakovin, tak se nic nezmění, oni nemají zájem EV rozšířit, je to od nich jen taková hra, dokud nepřijde Model 3, kde budou všechny automobilky rozsekaný na padrť, jestli do toho opravdu řádně nešlápnou. Do té doby jsou všechny EV jen parodií na EV krom Tesly.

  2. Podle Greencarreport je to mula. Čili zbastlená stará Leaf
    Podle Greencarreport je to mula. Čili zbastlená stará Leaf kabina, dveře a střecha na experimentálním podvozku s novým čumákem a zadkem. Baterie budou snad k dispozici dvě, 40 a 60 kWh.
    Zajímavé je že do stejného prostoru jako má starej 24 kWh Leaf se u Zoe vejde 41 kWh baterka.

    K odhalení dojde asi v Ženevě nebo Tokiu, na trh to dorazí 2018.

    http://www.greencarreports.com/news/1108837_2018-nissan-leaf-spy-shots-our-question-on-electric-car-update

  3. Minulý rok sa tu po lete písalo o Leafe 40kWh do konca roka.
    Minulý rok sa tu po lete písalo o Leafe 40kWh do konca roka. Teraz je február a zasa len dáky náznak Leafu a vraj už tento rok. Zatiaľ to nevidím s elektroautami ružovo, všetko čo je v ponuke je cenovo mimo. A ak príde nový Leaf skutočne zo 60kWh batériou zasa to bude len posun ceny nahor. Kolo budú pýtať? 40000 eur? Dúfam že aspoň ojazdené 30kWh Tekna 6.6 verzie klesnú o rok-dva pod 20000.

    1. Taky tu lidi odhadovali, že rok 2017 bude zlomový, ale
      Taky tu lidi odhadovali, že rok 2017 bude zlomový, ale kromě lehkého šíření Bolta či Ampíry pouze na západě a loterie zda to Model 3 stihne do konce roku bude spíš ticho po pěšině. Tak snad jedině Zoe a Ioniq pár lidem spraví letos náladu. Možná letos doplácaj i ten pražskej Superčárdžr.

  4. No měla by to stihnout do Q1/2018 pač to už budou dodávat
    No měla by to stihnout do Q1/2018 pač to už budou dodávat nejspíš i Teslu 3 a ta bude pravděpodobně technologicky i zrychlením někde jinde. Budou mít dost hlavu postavit to cenově někde mezi 880-1000tis s 60kW baterkou aby to lidi kupovali jako dřív a nebrali radši krapet dražší Teslu 3 nebo Bolta.

          1. Kedze sa v EU posklada, tak sa clo neplati, ale aj tak
            Kedze sa v EU posklada, tak sa clo neplati, ale aj tak suhlasim, že cena pod 42.000 Eur by bolo prijemne prekvapenie.
            Baterka bude 47kWh (2/3 z testovanej 70kWh) vyuzitelna kapacita, čo na dojazd 350km staci (cx 0,21) – samozrejme nie po dialnici.

            Aj tak som ale presvedceny ze z vinimkou trhu kde je dotacia na ine EV ako Tesla (Slovensko) bude TM3 bezkonkurencne auto. U nas to dotacia predsa len mierne pomeni.

                1. Viem ze to montujú v Európe.. Len neviem rozsah montáže.
                  Viem ze to montujú v Európe.. Len neviem rozsah montáže. Ale dáka veľká asi nebude.

                2. Povodne v Tilburgu montovali na teslu blok zadnej napravy s
                  Povodne v Tilburgu montovali na teslu blok zadnej napravy s motorom a invertorom, bateriu a kolesa – na neplatenie cla aj to stacilo.
                  Teraz navyse davaju naplne klimy, chladiacich kvapalin a montuju airbagy, ktore sa transportuju osobitne.
                  Testovaciu trat maju teraz vnutri novej 500m dlhej budovy fabriky.

            1. Na webu píšou že výroba začne „mid 2017“ tak to sem teda
              Na webu píšou že výroba začne „mid 2017“ tak to sem teda zvědav, kdy dodaj první kusy. Žil jsem v dojmu, že začínaj až koncem roku.
              Jak dlouho to tam takhle visí, od začátku nebo to upřesnili?
              Testování výroby předvýrobních kusů začíná 20. 2.

Napsat komentář