Hyundai Ioniq Electric a Hybrid jdou do USA

Nový Hyundai Ioniq ve verzích Electric a Hybrid se tento týden začne prodávat také v USA. Informaci potvrdil Mike O’Brien, vice prezident produktového plánování Hyundai v Americe.

Hyundai Ioniq se tento týden začne prodávat také ve Spojených státech, zatím ve verzích Electric a Hybrid. Plug-in hybrid přijde o pár měsíců později.
foto: Hyundai

Mike O’Brien si myslí, že v roce 2016 mělo o nákup elektromobilu v USA zájem 1,1 milionu zákazníků. „Jenže kvůli nákladům na údržbu nebo trvanlivosti… nebo možná proto, že cítili, že auto je výkonově poddimenzované… si žádné nekoupili,“ řekl magazínu Wards Auto s jasnou narážkou na konkurenci.

V USA zatím Hyundai v oblasti elektrických alternativ prodává pouze modely Sonata Hybrid a Sonata Plug-in Hybrid (za rok 2016 asi 3000 kusů). Od Ioniqu bychom se tedy mohli co do počtu prodaných kusů dočkat příjemného překvapení.

„Naším cílem bylo vyvinout skvělé kompaktní auto, které je shodou náhod elektrické,“ doplnil O’Brien. A my mu po testu elektromobilu Ioniq Electric musíme dát za pravdu. Auto nás opravdu nadchlo.

Zajímavý souboj čeká Ioniq Electric s Chevrolet Bolt EV a Tesla Model 3. Bolt se ukazuje jako konečně skutečně zajímavé auto, Model 3 zase slibuje hodně co se týká robotického řízení. Ioniq bude muset kontrovat cenou.

Nejlepší prodeje se ale v USA očekávají pochopitelně od nejlevnější verze Hybrid. Do roku 2020 chce mít Hyundai na americkém trhu pět hybridů, čtyři plug-in hybridy, čtyři elektromobily a jedno auto na vodík.

24 Comments on “Hyundai Ioniq Electric a Hybrid jdou do USA”

    1. Mohu potvrdit, že zájem prodejců auto prodat je absolutně
      Mohu potvrdit, že zájem prodejců auto prodat je absolutně mizivý. Narozdíl od vás se mi podařilo sjednat zapůjčení na 1 den. Při vracení auta jsem vůz prodejci chválil a neskrýval nadšení. Motivace prodejce auto prodat přesto byla na bodě nula :-))) Zajímalo by mě, jakým způsobem jsou prodejci u Hyundaie finančně motivováni dovést obchod do zdárného konce. Nechápu to… Kdyby byl zdatnější obchodník, asi jsem to auto vážně do firmy pořídil. Takto se mi to později rozleželo v hlavě a rozhodl se počkat na EV 3. generace (e-Ampera, Model 3…). Kdo nechce čekat, je každopádně dle mého Ioniq v současné době nejlepší volba mezi finančně dostupnými EV na evropském trhu.

    2. Byl jsem na uvedení vozu u Hyundai Domanský Praha, metro B
      Byl jsem na uvedení vozu u Hyundai Domanský Praha, metro B Lužiny. Zkuste tam, měli by tam alespoň jedno auto mít. Tehdy měli 4, ale 2 ze 3 elektrik byly přímo dovozce a čtvrtý byl hybrid.
      Já se k němu dostanu na týdenní test asi až v dubnu, předtím to mají po dnech zákazníci a novináři a to je krátká doba. Prolezl jsem si ho a řídil ho (čímž se omlouvám spolucestujícím, které jsem dost lekal, ale auto se prostě zkouší na hraně, jet rovně 50 umí všechny) a zde jsou prvotní dojmy:
      – karoserie je krásná, bohužel splývavá záď znamená, že ani já se 178 cm výšky se dozadu nevejdu, ale chápu, že Korejec či Asiat obecně nemá problém
      – také přední sedadlo posunuto plně vzad znamená, že se tam s nohama nevejde ani dítě
      – vrazit 3 pohony do 1 karoserie má rizika kompromisů a tady na ně bohužel došlo
      – auto v elektrice má špatně rozložené váhové poměry, baterie jsou nacpány pod zadní sedadlo a zadní kufr, motorek je vepředu, pohon na přední kola
      – nesedí to tak dobře, jak jsme obecně z elektroaut zvyklí, šel lehce do smyku při ostřejším zatočení ve větší rychlosti, přidání v zatáčce, manévrování, a to jsme jeli 4 dospělí
      – malý tlak na přední hnanou nápravu znamenal běžné prokluzování kol při rozjezdu, při přidání při předjíždění, razantnějším zrychlení atp., na adhezi je prostě u síly elektromotoru nutno myslet neustále, to konstruktéři krutě podcenili
      – šokoval mne šíleně pomalý Eco mód, auto je pak i s pedálem na podlaze slimák na entou, v rozjezdech i zrychlování, předjel mne na křižovatce i benzínový 1.4 Fiat Qubo a měl jsem co dělat, abych ho vůbec za ní dojel
      – dalším mínusem je plytký, byť dlouhý zadní kufr, protože plný baterek.
      Plusem je pracoviště řidiče, vše je lehce po ruce, přehledné a elektronika je ještě lepší, než má Kia Soul EV, s níž sdílí tuto část auta, ale SW vylepšenou. Sedadla a vůbec pohodlíčko fajn.

      1. niekoľko krát som si ionik bol pozrieť (kým si ho majiteľ
        niekoľko krát som si ionik bol pozrieť (kým si ho majiteľ neodviezol), pri 176cm a 100+cm páse sedadlo nemusím mať na doraz, a aj nie“na podlahe“, ale zdvihnuté. potom si „za seba“ sadnem a mám aj vôľu na kolená. to preklzovanie som videl na videu (asi podzemná garáž), eko mód je zbytočnosť, zatiaľ som naň pri žiadnom BEV nenašiel pozitívne reakcie.
        elektrik mali v trenčíne (budú mať tri v apríli, máji) a v žiline, oba predali raketovou rýchlosťou.
        pérvý majiteľ na slovensku – elektrickyautomobil.sk
        youtube.com/channel/UCh0c6Si46UTohu7JXIkdh4A/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0

      2. Ty váhové poměry mě zajímají , myslel jsem si že bude
        Ty váhové poměry mě zajímají , myslel jsem si že bude to bude těžký na zadek, nezkoušel jste to na sněhu?
        K nám do Jizerek to asi nebude ideální auto s lednové kalamitě jsem byl s MiEV docela v pohodě určitě lepší jak běžná předokolka.

        1. Těžký zadek, jak píšete, je přesné označení. A lehký
          Těžký zadek, jak píšete, je přesné označení. A lehký předek s hnanou přední nápravou. Trochu namrzlo bylo, ale sníh na silnici nebyl. Je fakt, že s Ionem jsem v lednu uvíznul jen jednou, a to kvůli neodklizenému sněhu z příjezdové cesty k nám. Prostě skoro 30 cm, kdy auto zůstalo stát na břiše, nedal. Tak jsem musel lopatou sníh odházet a pak už to šlo. Jinak v kombinaci zadní pohon s ESP a ABS v pohodě i na ledu.

Napsat komentář