Volkswagen upraví továrny v Dráždanech, Chemnitz a Zwickau pro výrobu elektroaut

Továrny koncernu Volkswagen v Sasku se chystají na velkou změnu. Od roku 2019 se bude ve Zwickau a postupně i dalších lokacích vyrábět platforma MEB pro elektroauta.

Továrna koncernu Volkswagen ve městě Zwickau, kde se má od roku 2019 vyrábět první model postavený na platformě MEB určené pro elektroauta
foto: Volkswagen

O nadcházejících změnách informoval tamní zaměstnance aktuálně Dr. Herbert Diess, šéf značky Volkswagen. První továrnou, která bude vyrábět model postavený na nové platformě MEB bude Zwickau s asi 7500 zaměstnanci. V současné době se tam vyrábí Volkswagen Golf a Volkswagen Passat.

Onou novinkou by mělo být auto vycházející z nedávno představeného konceptu Volkswagen I.D. – elektromobil s dojezdem mezi 400 a 600 km.

auto Volkswagen továrna Zwickau

foto: Volkswagen

To je jedna z továren zasažených nedávným omezením výroby kvůli neshodám mezi koncernem Volkswagen.cz a jeho dodavateli. Továrna na motory v Sasaké Kamenici (Chemnitz), vyrobí se jich tam až 800 000 za rok, se zaměří na downsizované benzinové motory a hybridní pohony.

„Skleněná továrna“ v Drážďanech, kde byla už před časem pozastavena výroba modelu Phaeton, začne od dubna 2017 s výrobou nové verze elektromobilu Volkswagen e-Golf a bude přestavěna na Centrum mobility budoucnosti.

Vypadá to tedy, že ve Volkswagenu se ve vztahu k elektromobilitě konečně opravdu začínají hýbat ledy. Uvidíme, s čím se během následujících let největší světová automobilka vytasí a zůstáváme v napjatém očekávání.

tisková zpráva

17 Comments on “Volkswagen upraví továrny v Dráždanech, Chemnitz a Zwickau pro výrobu elektroaut”

    1. Je to takový paradox. Všude se člověk dočte o Tesle, jak
      Je to takový paradox. Všude se člověk dočte o Tesle, jak jejich pár set tisíc elektroaut je kapka v moři a jedna vlaštovka, která jaro nedělá, ale když se elektroaut chytnou megakoncerny typu GM, VW či Mercedes, tak jich dělají ještě méně. Přitom poptávka je. Zvláštní.

      1. U EV je malá přidaná hodnota. Klíčové komponenty už
        U EV je malá přidaná hodnota. Klíčové komponenty už vyrábí někdo jiný. Marže budou ještě nižší a nedá se to dohnat na náhradních dílech. Spolehlivost je vysoká. Také infrastruktura pro nabíjení je u energetických společností.

      2. Taky se zakazujou prodejny a servisy Tezly v Michiganu a
        Taky se zakazujou prodejny a servisy Tezly v Michiganu a jinde, aby to náhodou neohrozilo místní prodejce aut, ale když si chce rezident Michiganu koupit ten chráněný domácí produkt GM Bolt, tak mu řeknou tůůůůůdle, musíš počkat ty ovce! Nejdřív to dostanou v Kalifornii a v Oregonu a budví kdy ty.

    2. Dost záleží také na tom, kolik baterií má daná
      Dost záleží také na tom, kolik baterií má daná automobilka k dispozici, přece jenom vyšší počty vyrobených EV by mohly dost pohnout s cenami baterií. Toto zatím myslím většina automobilek podceňuje.

      Bylo by dobře, kdyby u baterií začala v dohledné době cena klesat podobně jako se tomu, celkem neočekáváně stalo asi před osmi lety u solárníh panelů, pak se dá očekávat rozhýbání trhu s EV. Ale to že VW takto masivně začíná přemýšlet o přechodu, je myslm dobře. Otázkou je, jak se mu jej podaří uřídit, jestli náhodou nebude znamenat ztrátu podílu na trhu. Hádám, že jej ale také postupně budou automobilky využívat ke zvýšení ceny nejlevnějších modelů. To by mohlo ve střednědobém horizontu vést k poklesu počtu aut, v dlouhodobém je to otázka, záležet bude na ceně ojetých aut a na mnoha dalších faktorech.

      Myslím že první na EV převede případně veškeré modely VW a jen s velkým zpožděním se dočkáme toho že se budou i v dalších značkách koncernu vyskytovat ve větší míře čistě elektrické modely.

  1. BEV trabi? platforma z oceľového plechu tvorilo ju placaté
    BEV trabi? platforma z oceľového plechu tvorilo ju placaté dno, vpredu a vzadu zvislá stena, … výnimočne vhodnú na umiestnenie batérií. 2/3 elektroniky netreba k jazde, takže by to bol automobil na jazdu okolo komína + okolie.

  2. Jen dobre, jeste aby z toho skrtli downsizovane motory a bude
    Jen dobre, jeste aby z toho skrtli downsizovane motory a bude to ideal 😀

    Uprimne, elektromobil je oproti 98 % spalovaku ve vsem lepsi, jen je potreba postupne snizit cenu na beznou. Ridim moc rad, ale moc rad ridim stroje, ze kterych cisi radost z jizdy. A jednou tydne mi to naprosto staci. Sam se spis snazim jit cetou minimalniho pouzivani auta (nemam deti), a tesim se, ze v budoucnu budu ridit jen v dobe, kdy budu chtit, proste pro poteseni, a jinak mne vuz, ktery ani nebudu vlastnit, poveze sam tam, kam potrebuji 🙂

Napsat komentář