Honda a GM budou společně vyrábět palivové články v Michiganu

Americká automobilka General Motors a japonská Honda oznámily společný podnik na výrobu pokročilých palivových článků v Michiganu. Výroba tam má začít v roce 2020.

General Motors výkonný vice prezident globálního produktového vývoje Mark Reuss (vlevo), guvernér Michiganu Brian Calley (uprostřed) a Honda CEO pro Severoamerický region a prezident Honda North America Toshiaki Mikoshiba
foto: John F. Martin pro General Motors a Honda

Nový podnik má název Fuel Cell System Manufacturing, LLC. Společná investice se má pohybovat kolem $85 mil., což je na takový podnik překvapivě málo. Provoz by měl zaměstnat asi 100 lidí.

GM a Honda díky dohodě o spolupráci vyvíjejí pokročilé palivové články společně už od poloviny roku 2013. Spojily své vývojové týmy a sdílejí také intelektuální vlastnictví. Cílem je vytvořit kompaktnější, dostupnější systémy vodíkových palivových článků.

vodíkový palivový článek GM Honda

Nová generace vodíkového palivového článku z dílny GM/Honda
foto: GM/Honda

K tomu vede cesta skrze snížení obsahu vzácných kovů, zlepšování designu a vývoj lepších výrobních procesů. Větší zkušenosti může v tomto případě nabídnou japonská Honda, která už řadu let omezeně nabízí vodíkové auto Honda Clarity FCX.

Právě v prosinci 2016 začaly dodávky třetí generace Clarity do . Letos představí Honda také plně elektrickou verzi Clarity Electric a plug-in hybrid Clarity Plug-in. Auta se budou prodávat ve všech 50 státech USA.

čtvrtá generace vodíkových aut Honda bude poháněna palivovým článkem vyvíjeným společně s GM. Komerční vodíková auta připravuje pochopitelně také GM, které je už dříve testovalo.

Honda si dala za cíl mít 2/3 prodejů do roku 2030 v elektrifikovaných vozech. Vodíková auta jsou součástí tohoto plánu, což potvrdil na aktuální tiskové konferenci i Toshiaki Mikoshiba, prezident Honda North America.

tisková zpráva

22 Comments on “Honda a GM budou společně vyrábět palivové články v Michiganu”

  1. Je mi jedno na co to bude jezdit!
    Baterka,vodík,stlačený

    Je mi jedno na co to bude jezdit!
    Baterka,vodík,stlačený vzduch či kombinace – stačí jak to ujede 300 km,uveze 5 lidiček a bagáž,bude mít pohon 4×4,cena do 400000,- Kč barva tmavě modrá -to je důležité,zbytek jsou prkotiny!

  2. Vodík mi prostě nedává smysl. Když vedle sebe postavím
    Vodík mi prostě nedává smysl. Když vedle sebe postavím Bolta a pak Mirai, tak se musím začít hrozně smát při nasedání do toho Bolta. Stojí polovinu, dojede stejně daleko, životnost má stejnou ne-li delší, provozní náklady má třetinové…

  3. Nejsem zrovna fanda vodiku, ale zatim si neumim moc predstavit
    Nejsem zrovna fanda vodiku, ale zatim si neumim moc predstavit elektricky „dalnicni korab“ na baterky. Treba nemci je kupuji docela ve velkem a bezne se pouzivaji na dalkkove cesty vysokou rychlosti (200 je naprosto bezne – od nas z firmy jezdi lidi do nemecka dost). Pri takove vyuziti se i dojezd tesly snizi hluboko pod unosnou mez. Rekl bych ze ten trh je dost velky a tam by se to potencialne do budnoucna mohlo chytit…. (pokud pro to bude nejaky duvodu – napriklad zakaz spalovacich aut)

        1. To se mi moc nezda, proc potom v recenzich vsichni zminovali
          To se mi moc nezda, proc potom v recenzich vsichni zminovali „vysavacovy“ efekt auta kdyz se slaplo na plyn (a kompresor tak zacal tahat maximum vzduchu aby mel dost kysliku pro dostatecny vykon palivoveho clanku? Rekl bych ze clanek se da regulovat celkem v pohode, jen to neni tak rychle jako regulace vykonu elektromotoru (tj bez te pridavne baterky by byla velka prodleva mezi pridanim plynu a nastupem vykonu….

      1. No i kdyby 15% tak to je porad 10 milionu auto rocne coz je
        No i kdyby 15% tak to je porad 10 milionu auto rocne coz je rekneme dost zajimavy segment trhu.
        Jinak mirai ma zrychleni z 0 na 100 za 9 sekund, coz neni zadna hruza a vykon clanku asi 100kW (tj by mela byt schopna i drzet dlouhodobe vysokou rychlost….
        Hlavne jde ale porad o hodne rane stadium, argument ze vodikove auto jsou na nic, protoze mirai ma slabsi akceleraci jsou asi tak naurovni tvrzeni, ze baterkova auta jsou na nic, protoze leafem clovek nikam poradne nedojede…

        1. A kde tvrdím, že jsou na nic?
          Btw To ranné stádium už

          A kde tvrdím, že jsou na nic?
          Btw To ranné stádium už trvá dost dlouho, připadá mi že snad už všechny automobilky vyvíjeli a testovali vodíkové pohony a to už pěkně dlouho a za spousty peněz tedy oproti baterkovým autům.

          1. A co ja s tim? Ja jsem jenom napsal, ze me napada jeden
            A co ja s tim? Ja jsem jenom napsal, ze me napada jeden segment trhu, kde by mohly mit vodikove auta oproti baterkovym vyhodu, jak to vyjde finance s vyvojem nebo vyrobou fakt netusim, stejne jako netusim, jestli se podari stahnou ceny baterek a vyroby EV tak, aby vychazely baterkove auta na podobne nebo nizsi penize nez bezinovy ekvivalen i u levnejsich trid…

        2. Ja klidne tvrdim, ze je vodik na nic.
          Cely tenhle humbuk kolem

          Ja klidne tvrdim, ze je vodik na nic.

          Cely tenhle humbuk kolem vodiku je jen trik, jak ziskat dotace od humanitne orientovanych lidi ve vlade. Pokud by chteli aby to fungovalo tak udelaji palivovy clanek na metanol/etanol.
          V tom je budoucnost – je to kapalina takze se da pouzit existujici infrastruktura, vyrabi se z biomasy, da se vyrobit i z elektriny a sodovky. A narozdil od vodiku je mnohem bezpecnejsi.

          1. No jo. Jenomže u etanolu každýmu dojde, že už 5%
            No jo. Jenomže u etanolu každýmu dojde, že už 5% přidání etanolu zvedne viditelně cenu benzínu. Tudíž každýmu dojde, že 100%ní etanol bude dost drahá pohonná hmota. Cenu vodíku zná málokdo, takže se tím při svých úvahách příliš nezatěžuje.

            1. zapomeli jste na jeden podstatny ty „dalnicnich korabu“ –
              zapomeli jste na jeden podstatny ty „dalnicnich korabu“ – kamionova nakladni doprava. tady je cista elektromobilita naprosto nepredstavitelna. ty tuny baterek a nekonecne dobijeci casy jsou daleko za hranici unosnosti. presun na koleje neprichazi v uvahu, vodik zustava zatim jedinou bezemisni alternativou, ale asi to je nepodstatne. myslim, ze zatim jako spolecnost nemame na to a ani v nejblizsi dobe mit nebudeme.

Napsat komentář