Tesla: detaily o poplatcích za nabíjení u Superchargerů

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, aktuálně potvrdil, že jednou z hlavních priorit je zvyšování počtu nabíjecích stojanů u již existujících nabíječek Tesla Supercharger. S tím souvisí i aktuální zavedení Supercharger kreditů a poplatků za zbytečně dlouhé stání u nabíječky.

Nabíjení u stanic Tesla Supercharger už nebude tak docela zadarmo
foto: Tesla

Tesla Motors nedávno ohlásila konec neomezeného nabíjení zdarma. Vytasila se s Supercharger kredity a navíc také poplatkem za zbytečné stání u Superchargeru, když už máte nabito.

Nabídku aut s nelimitovaným nabíjením u Superchargerů prodloužila nakonec až do 15. ledna. Jenže ten už ťuká na dveře, a tak automobilka konečně zveřejnila podrobnosti o platbách za Supercharging. Zdůrazňuje, že nemá jít primárně o ziskovou záležitost. „Naším cílem je získat zpět část nákladů a nastavit férový systém pro každého,“ píše Tesla.

Každý kdo si u Tesly objedná elektromobil Tesla Model S nebo Tesla Model X po 15. lednu 2017, obdrží každý rok nových 400 kWh kreditů pro Superchargery (jde o reset, kredity nejsou mezi roky přenosné). To je „volná“ energie na ujetí asi 1600 km.

Jakmile toto množství vyčerpáte, zaplatíte za každou načerpanou kWh malý poplatek. Ten se v USA liší pro každý stát či provincii, v Evropě pro každý stát. Ve většině případů je řešen jako platba za kWh, což je jak sama Tesla přiznává nejférovější přístup. V některých regionech je ale z důvodu legislativy nutné platit za minutu nabíjení.

Za cestu z Los Angeles do San Franciska (asi 600 km) tak uživatelé zaplatí přibližně $15 (375 Kč), za cestu z Paříže do Říma asi €60 (1620 Kč). Platba bude probíhat s pomocí kreditní karty spojené s účtem každého uživatele elektromobilů Tesla. Veškeré detaily o nabíjení a platbách budou přístupné online.

Poplatek za zbytečné stání u Superchargeru bude v Česku 9,50 Kč/min. Začne se počítat po pěti minutách, kdy auto bude plně nabité a bude u nabíječky stále stát – ovšem pouze v případě, že nabíjecí stanice bude zaplněna.

Tesla

186 Comments on “Tesla: detaily o poplatcích za nabíjení u Superchargerů”

  1. To je fér cena a vzkaz pro
    To je fér cena a vzkaz pro energobarony celého sveta, že poskytovat nabíjení jde za a) i bez dotací a za b) slušně. A též notoricky známý vzkaz pro nás elektromobilisty, že auto se nabíjí zhruba tak jako mobil. To Elon dřív asi netušil, že kromě zcela zhýralých automobilek bude potřeba vychovat příkladem i energetiky )).

    Navíc, od teď se každý zájemce o EV může hluboce zamyslet, jestli si ještě pořídí nějaké to elektrické srandavozítko (okriplené nejčastěji nesmyslně malou baterkou) a nechá se na rychlo(??)nabiječkách ojebávat ojrodotacema zvlčelýma vychcánkama (poklona výjimkám kolem týmu EVmapa), nebo ještě rok+ počká a koupí za +/- stejnou cenu pohodové a plnokrevné elektroauto s férovou infrastrukturou.

    1. Nechápu Elektrone co
      Nechápu Elektrone co znamená (poklona výjimkám kolem týmu EVmapa). Právě EVmapa tady potápí elektro mobilitu s jejich předraženou cenou za nabíjení! Jím patří první místo za snížení prodeje elektromobilů a za drahé cestování majitelům elektromobilů. EVmapa se může s Greenway chytnout za ruce a táhnout do prdele!

      1. A nemela by EVmapa jeste
        A nemela by EVmapa jeste elektromobilistum platit za to, ze ji pocti nabijenim u nich?

        Uz jsem to tu psal, podle me neni nejvetsi brzdou rozvoje infrastruktury cena, ale harpagonstvi stavajicich elektromobilistu (resp. presvedceni, ze kdyz uz zapalatili vic za auto, tak sluzby musi dostat „zadarmo“). Bohuzel, dokud se tohle nezlepsi, vyrazne vic nabijecek nebude, protoze „vecere zdarma“ proste neexistuje…

        Tusim tu psal p. Kubis, ze kdyz mel na soukrome nabijeci stanici dobrovolny prispevek, tak za rok zaplatili DVA lide.

        1. Palec nahoru!!! Trefil jste
          Palec nahoru!!! Trefil jste krásně hřebík na hlavičku.

          Přemýšlím, čím to je. Přece jsme jinak soudní lidé, kteří vědí, že se normálně všude za všechno platí. Bohužel musím přiznat, že potkávám mezi námi mnoho takových nekritických nadšenců do EV, kteří neustále blouzní o tom, že pořízením auta by měly výdaje končit. Taky jsem zaslechl vážně míněné řeči, že ČEZ je přece „nás všech“, a měl by nás všemožné podporovat v našem svatém ekoježdění… KWh na rychlonabíječce nejvýš tak za korunu a podobně. Mám ty kluky moc rád jako lidi, rád nima jedu na elektrosraz nebo zajdu na pivo, ale tahle jejich naivita je děsná. Jak kdyby poslední léta žili někde na Marsu.

          1. Také s nimi nemám nic
            Také s nimi nemám nic společného a přitom kvituji novou nabíjecí stanici v Kunovicích kam jezdíme často za manželky rodinou, takže jakmile přesedlám do EV určitě tam občas nabiju.
            A to překvapivě i přes to, že budu přesedlávat na Teslu.

            Cena nabíjení sice není u nich žádná hitparáda, ale na druhou stranu po zdražení ČEZU je to dost relativní.
            A stačí se podívat na ceny za jaké se nabíjí v zahraničí…

            Mimochodem Tesla k tomu sama dodává, že to má nahradit pouze „část“ nákladů. Tedy oni budování těch stanic nehradí primárně z prodeje elektřiny. Tu nízkou cenu nabíjení si u nich předplácíte v pořizovací ceně auta.

            1. Přesně tak. Nebýt
              Přesně tak. Nebýt evmapa.cz a lidí kolem ní, tak jsme se 3 roky na Moravě nikam nehnuli a jen díky jim a dalším soukromým majitelům (Inchanet, Rami CZ, RPS net….) tady máme alespoň nějakou síť rychlonabíječek. Když ČEZ to cpe pořád všechno jen na cesty Pražákům do Krkonoš a Krušných Hor.

      2. Víte Luďku, EVmapa jsou
        Víte Luďku, EVmapa jsou lidé, kteří „spáchali“ jen to, že postavili ze svého(!) nabíječky, řádově asi za půl melounu za kus, a dost dlouho financovali jejich provoz (opět ZE SVÉHO!). A to celé v prostředí, kde takzvaný „trh“ ovládají hráči, v jejichž rozpočtu je rychlonabíječka asi jako plivnutí do moře, ale kteří přesto bez evropských dotací doslova ani nehnou prstem. Dle mne, soudit je mají právo jen ti, kdo sami někdy dali na oltář elektromobility (případně na jinou bohulibou činnost typu charita, bez naděje na návratnost) aspoň o řád menší sumu. Ostatní by aspoň měli mít v úctě ty z nás, kteří pro nás druhé něco konkrétního UDĚLALI. Pokud to nedokážu, měl bych aspoň být zticha!! Nikdo nikoho přece nenutí, aby u nich nabíjel. Frštenzí?

  2. Mám oktávku na CNG,
    Mám oktávku na CNG, jezdím asi za 0,9kč/km s DPH auto za 300 tis. Bez DPH a jezdí levněji, než Tesla za 2,5 mil. Osobně si myslim, že když už někdo dá 2,5 mil. za auto, mohla by mu Tesla prominout nějákou tu kWh. Protože při normální jízdě jezdí známej za 22-25kWh/100km = 5kčx25kWh = 125/100 = 1,25kč/km.

    Nejsem tedy moc nadšený z této zprávy …

    1. já jezdím za cca
      já jezdím za cca 0,3-0,4Kč/km (cca 40tis km/rok)- jak píšou níže, stačí si změnit sazbu – nebo i za 0, když svítí na FTV sluníčko. CNG si doma nevyrobíte.
      Nejde přece jen o cenu za km, ale o především nesrovnatelnou dynamiku, ticho, žádné vibarce, žádné studené starty, i v létě v kabině předem nastavená příjemná teplota, v zimě ráno žádné škrábání zamrzlých oken v dýmu z výfuku, krom pravidelných prohlídek žádný servis, žádné cesty k pumpě – auto je každé ráno s plnou „nádrží“, žádné oleje, filtry, smrad a kravál….atd.
      Bohužel jste vyhodil 300tis zbytečně. Mohl jste si dalších 4-500tis přidat, mohl jste mít Leafa a těch 4-500tis by se vám do cca 4-5ti let vrátily / pokud trochu jezdíte. A jízda by Vás i víc bavila.

      1. Trocha matematiky. Pokud
        Trocha matematiky. Pokud Anononym jezdi za 0,9 Kč/km kolik musí najet aby se mu vrátil rozdíl v ceně 4-500 000 Kč. Že by pro zjednodušení musel najet 4-500 000 km i kdyby měl elektřinu úplně zadarmo? A pokud by se to mělo vrátit za 4-5 let, tak to znamená najet cca 270 km denně 365 dní v roce. Kolik že má dojezd Leaf?

        1. omlouvám se, rychlý
          omlouvám se, rychlý propočet jsem udělal pro naftu/benzin. Vice info k tomu jsem napsal v odpovědi Samanovi – viz. reakce výše a samozřejmě musí se s autem jezdit
          Jinak 270km za den pro Leaf není problém. Můj rekord za den (6-23h) je cca 900km (do Popradu-Vysoké Tatry a zpět). Cca 300-500km za den jezdím i několikrát za měs. Zrovna včera večer jsme se vrátili z Brna z muzikálu cca 280km

        1. ano, nezávislé topení
          ano, nezávislé topení existuje, ale standartní výbava to zatím není a nezávislá klima u spalováku je sci-fi. U EV je obojí v základní výbavě, včetně vyhřívaných všech sedadel a volantu.
          Tu návratnost uznávám jsem trochu přestřelil a taky jsem to v rychlosti propočetl na klasický benzin, naftu. Pán měl CNG, tak se to bude vracet dost pomaleji. Ovšem zase Octavia za cca 300tis nebude to pravé na srovnání s EV – to už spíš Octavia za min. cca 0,5mil a tam by ta návratnost zase byla trochu jiná.
          Co se týká životnosti baterek to asi nevyřešíme. Mám jen osobní zkušenost s Leafem po 1,5roce a 60tis km jsem na 94% – největší pokles kapacity byl během prvního půl roku. Nyní je pokles už o dost pomalejší – uvidíme zase po roce. U P106E jsem měl LyFePO4 3 roky a cca 150tis. Dojezd byl stále stejný, kapacitu jsem neměl jak měřit, ale u různě vybitého auta, při různém zatížení byl rozdíl v napětí článků cca 0,04-0,05V. Tzn 400-500tis km by baterky měli zvládnout . Většina lidí to nenajede za život.

          1. ja tu kdysi hazel tabulky na
            ja tu kdysi hazel tabulky na vypocet navratnosti Tesly S oproti premiovym sedanum BMW5, MB-E a Audi A6, a vpodstate se to vyplacelo jen proti vrcholnym modelum, za ty zakladni okolo 1.2 milionu se nemrela Tesla S sanci zaplatit ani po pul milionu kilometru

            u levnejsich BEV je to ale podobne, cim levnejsi spalovak tim mensi sance aby se to auto doslato provozne na podobnou uroven za dobu vlastnictvi toho auta, kdy vetsina lidi co kupuji nove auto se ho zbavuje pred najezdem nejake „magicke“ kilometrove cislovky, 100-200-300 tisic atd…

            jinak co se servisu tyce, BEV neni bezudrzbovej a naopak tim ze se nektere komponenty zatezuji minimalne, tak trpi ve finale o mnoho vice, takze pripadny servis pak po letech muze bejt o mnoho bolestivejsi, prikladem jsou kuprikladu brzdy, kdy vetsina lidi u spalovaku meni jen desticky, tedy naprosto smesnou sumu, ale tim ze ty brzdy pouziva, tak se nezanasi zbyla cast brzdne soustavy, pisty porad „pistuji“ a brzdna kapalina tam proudi a neusazuje, to u BEV bude dlouhodobe problem, neb pri minimalnim pouzivani brzdne soustavy se bude zanaset vse okoli pistu a usazovat brzdovka, a ve finale pak bude tak treba clovek po 10-12 letech menit ne jen desticky nebo kotouce, ale i brzdice s pistama, a v nejhorsim i cele vedeni k brzdam, a to jsou pak teprve palky, ostatne majitele veteranu tohle znaj velice dobre, a silne pochybuju ze vetsina majitelu si brzdnou soustavu treba 1x do roka peclive cisti od necistot treba i tak ze celou tu brzdnou soustavu rozebere, vycisti a pak zase slozi 🙂 a kdo nekdy videl rozebranou brzdnou sosutavu po treba 15 letech, tak vi o cem pisu

            1. svým způsobem máte
              svým způsobem máte pravdu. Ono pokud se nějaké mechanické nebo hydraulické zařízení nepoužívá, tak je otázkou času, kdy bude třeba nákladná oprava.
              Určitě si ale nemyslím, že dnešní EV při normální jízdě by brzdu nevyžadovala nebo by umožňovala jízdu bez používání brzdy. Co jsem měl P106E, tak tam opravdu brzdu potřeba používat nebylo, auto nebylo stále v tahu tzn bez plynu prostě stálo na místě a po cca 10-ti letech jsem ve předu musel měnit kotouče a vzadu válečky a pak bubny přejet na soustruhu – ale jinak nic zásadního. Pak to chtělo jen myslet na to cca jednou za týden intenzivně zabrzdit. U současných EV bych toto jako problém neviděl. Mám doma i T603 (www.qauto.cz) na kotoučích a přesto, že autem jezdím hodně málo a brzdy jsem dělal někdy před 15-ti lety, tak v podstatě s brzdami taky žádný problém.

              1. no par servisnich ukonu z
                no par servisnich ukonu z kuloaru Tesly se jiz vynorilo, a par postu o servisech jinych BEV se nachazi i ve zdejsich diskusich primo od majitelu tech BEV

                ja treba nevim, u predposledniho auta co jsem mel jsem za 9 let jeho vlastnictvi nemel zadny problem s pohonem, ale servis beznych casti podvozku se proste delat musel, tlumice, ramena, zaveseni, nebo i elektrika, to vsechno maj i BEV a servisovat se to na nich bude muset uplne stejne jako na jakemkoliv jinem aute, pokud ne, tak to bude casem v katastrofalnim stavu

                1. tak to souhlas. Jedná se o
                  tak to souhlas. Jedná se o běžnou údržbu a běžné opotřebení tzn žádný zásadní ranec. Ono je to jako se vším, když je štěstí, tak krom běžné údržby člověk na nic nemusí sáhnout a auto se mu pak ani nechce prodávat. Zase znám 2 lidi, kterým třeba na Octavii vyběhla klikovka z bloku těsně po záruce – oprava cca 100tis. Nebo známý na LandRoveru něco s motorem a oprava přes 200tis – takže když je štěstí na dobrý kus, tak je vše ok a je to jen o v podstatě provozních a servisních nákladech + co se komu líbí. Pokud člověk s autem jezdí, tak se mu EV celkem rychle může vrátit. Znám lidi co najedou pár km/rok, auto za 2mil, a tady bych nákup takového auta přirovnal k nákupu třeba dobrého vína…. 🙂

      2. Dobrý den,
        omlouvám se,

        Dobrý den,
        omlouvám se, ale tento argument je docela nesmysl. Dejme tomu, že rozdíl cen je tedy 0,5kč/km. Takže při uspoře nákupu Místo LEafa za 700tis Oktávky za 300 tis máme rozdíl 400.000Kč. Já ale najedu pane za těch 400.000Kč přes půl milionu kilometrů. Za tu dobu už budete muset měnit v Leafu baterii a ten Váš výpočet na kilometr taky nebude za takovou cenu. Takže se omlouvám, ale při dnešních cenách na rychlonabíječkách budete ve finále jezdit za více, než já a než najezdím „kolem komína“ (k čemuž je elektromobil v této fázi určen) půl milionu kilometrů – Tak to nenajezdím ani za život. A mimo jiné auto je na firmu a cena 0,9kč/km je s DPH, takže bez DPH jsme na asi 0,75Kč/km…..

      3. Dobrý den,
        na jednu stranu

        Dobrý den,
        na jednu stranu s Vámi souhlasím, na druhou stranu ne. Já osobně mám v Leaufu o jeden dílek baterie míň (Leaf – 07/2013) najeto 39.000Km. Myslím dílek ukazatele baterie. Nyní mně Leaf dělá divné zvuky při rozjezdu jako kdyby byla v kabině „meluzína“ a v servisu mně bylo sděleno, že odešla podotýkám PO 39.000Km „převodovka“ v uvozovkách je proto, že si nepamatuji přesnej název (převod soukolí či co), ani v servisu mně přesně neřekli co je špatně. Auto tam již stojí 2 týdny, a nikdo mně nebyl ještě schopen říct, co tomu pořádně je a kdy to bude opravené, protože díl není ani v Evropě. Takže ono s tím elektromobilem taky není uplně bezproblémové. Auto stojí v BS auto v Brně…

        1. samozřejmě mě je mi
          samozřejmě mě je mi líto,že máte s EV problém. Ovšem je to stroj – lidský výtvor – a proto se určitě pokazit může – tak jak problém popisujete, bude se asi jednat o problém v mechanické části. Jsou i majitelé spalovacích aut, kteří najedou statisíce km a žádné problémy se neobjeví. Mám třeba osobní zkušenost z Auto IN Pardubice (mám Leaf 2015, nyní cca 60tis km), kde mi po nehodě opravovali zadek auta a poté ještě rok zatékalo do kufru. Na opravě to tam měli několikrát, také s tím, že to prý není možný a že tam zatékat nemůže….
          Šlo mi obecně o to, že EV je mnohem jednodušší, a proto je také pravděpodobobnost poruchy mnohem menší, jak u spal. motoru. Samozřejmě Vám přeji, ať je auto co nejdříve zase v pořádku a auto Vám zase znovu správně jezdí.

  3. Podla mna idu na to uplne
    Podla mna idu na to uplne zle namiesto toho aby zaviedli nieco podobne ako je internetove FUP (Fair User Policy) pripadne aj zvysili jednorazovu sumu pri nakupe zvolili taketo spoplatnenie. Sice cena je zatial OK ale ze ju neskor zvysia je dost pravdepodobne a to ze nechcu zarabat na nabijani co to presne znamena ste sa mohli presvedcit na servise lebo ani na servise nechcu zarabat. Podla toho je realne ze cenu za 1KW zvysia na 0,4 euro. Mal som v plane v 2017 roku kupit nove S ko ale teraz urcite zostanem pri starom.

            1. tohle je dopis z TESLY:
              Four

              tohle je dopis z TESLY:

              Four years ago, Tesla introduced the Supercharger Network – the world’s fastest charging solution – to enable convenient long distance travel. Today, more than 4,600 Superchargers allow over 160,000 Tesla owners to drive all over the world.

              We recently announced a change to the economics of Supercharging – one that allows us to reinvest in the network, accelerate its growth and bring all owners, current and future, the best Supercharging experience.

              Due to exceptionally high demand at the end of the year, we’ve extended the order date by two weeks for customers who were unable to finalise their purchase by 31st December 2016. Any Tesla ordered by 15th January 2017 and built by 15th April 2017, will continue to benefit from free unlimited Supercharging. For Model S and Model X vehicles ordered after 15th January 2017, 400 kWh of free Supercharging credits (roughly 1,600 km) will be included annually so that owners can continue to enjoy free Supercharging during travel. Read the blog.

  4. Tak to má byť. Cena je
    Tak to má byť. Cena je mierne nad tarifu, čo máme doma. To znamená, že sa oplatí nabíjať doma, hlavne v noci a na superchargeroch sa nebudú tvoriť zbytočné rady kôli špekulantom, čo bývajú od superchargeru 1 km a idú nabíjať zadarmo. Je to veľmi potrebné opatrenie, ak tesla bude produkovať 500.000 aut ročne…

      1. Spis neumis predvidat
        Spis neumis predvidat budoucnost. Vzdycky vezmes jednu promennou v budoucnu, tu zmenis ( ted napriklad pocet tesel na silnicich na 500.000/rok) a promitnes tuto novou promennou do sktualniho stavu sveta. Vyjde ti vzdycky bordel, rep. neco jako „to nejde“ , “ to bude stat za hovno“, „to je nerealne“. Zapracuj na tom a lip se ti povede, uvidis. Chce to trochu vic usili a dat si stim praci, ale vyplati se to.

        1. A oblazis nas svym geniem a
          A oblazis nas svym geniem a prozradis nam tu tajemnou promennou, ktera to zvrati? Jako ze Musk mavne kouzelnym konektorem, rekne „Dexempo supoplex“ a razem budou SC v kilometrovem rastru?

          Uz ted SC pribyvaji pomaleji nez auta (zvysuje se pocet aut na SC), s masovou vyrobou aut se da celkem opravnene ocekavat, ze se to nezlepsi (nekde padlo cislo, ze pocet aut se zectyrnasobi, pocet SC zdvojnasobi).
          A zadruhe, v kriticke casy (den dikuvzdani v US, zacatek prazdnin v Bavorsku…) na dlouhe trasy vyjede i netrivialni pocet aut, co jinak jezdi jen „kolem komina“.

          1. jak psal pan Vondrak,
            jak psal pan Vondrak, zapominate na dalsi promenne.

            Jak jste zohlednil ve vasem vypoctu SC v3? A jak novou technologii baterii? Uz ted se mluvi o tom, ze Model 3 bude mit NMC misto NCA a dosahne tak rychlejsiho nabijeni na SC.

            Jak jste zohlednil automaticke nabijeni?

            „Dexempo supoplex“ netreba… Co je treba jsou chytri inzenyri, kteri pracuji na tom, aby to „slo“.

                1. Bylo to mineno tak, ze nez
                  Bylo to mineno tak, ze nez se technicke reseni „chytrych inzenyru“ (350kW nabijeni, nova chemie…) v praxi objevi v mnozstvim vetsim nez malem (coz podle me bude dalsichnekolik let trvat), tak je regulace penezmi zpusob, jak situaci udrzet v norme.

                2. regulace penezmi, to myslite
                  regulace penezmi, to myslite dotace?

  5. cena zajimava a ferova, ale
    cena zajimava a ferova, ale celkem verim ze to krapet pribrzdi prodeje Tesel, treba v CR se takova cena stavi jiz na uroven benzinaku s LPG, a to nejsme u takovych aut ani zdaleka na cenach za jake jsou k mani Tesly

    treba muj priklad, rodinny kombik s 1.6kou benzin, porizovaci cena 320 tisic a spotreba benzinu 7 litru (jeste nezajety auto a v zime, takze pocitam ze se na 6.5 casem dostanu), to dela ciste naklady na palivo u me 2.1 kacky na kilometr, po dobu zaruky do toho sahat nebudu, ale pak tam pujde LPG, a i kdyby sla spotreba nahoru, jakosto ze u jinych lidi s tim autem na LPG se pohybuje spotreba na 7-8 litrech, tak se dostanu na cenu paliva 1.15 kacek na kilometr, vetsina cest co mam jsou nad 250km a rocni najezd okolo 10 tisic km, tedy rocne dam za benzin a servis rekneme do 30 tisic korun, v pripade LPG pak do 20 tisic rocne, vpodstate se Tesla nekomu jako ja nema sanci vyplatit, ikdyby model 3 byl jen o milion drazsi nez ten kombik co mam, tak se to auto nevyplati ani po 40 letech provozu

    1. Tesla bude vždy prémiové
      Tesla bude vždy prémiové auto, ktoré bude konkurovať svätej trojici z Nemecka a tomu bude zodpovedať aj cena, ktorá je už teraz na ich úrovni. Pochybujem, že si niekto kúpy BMW 3 za 40.000 € a bude do toho hneď strkať LPG. Ak chce ušetriť môže za tu cenu kúpiť Tesla model 3. Tiché bezporuchové,čisté a nesmradľavé auto…Ak chce niekto BEV v cene 20.000 € musí si počkať až na hromadnú výrobu BEV od gigantov ako je VW alebo Toyota a pod….

      1. no tak v prvni rade BMW za
        no tak v prvni rade BMW za 40 tisic € bude uplne jina liga nez Tesla 3, to je asi jako porovnavat BMW 3 s Dacii, ano interier a kvalita Tesel je na podobne urovni ikdys se tvari luxusne

        a v druhe rade LPG si davaji lidi i na jinci auta nez je jen nejake BMW, kolega ma na LPG predelane Porsche Cayenne Turno S, proste chtel jezdit levneji a s LPG mu klesli naklady zhruba na pulku, luxusni draha auta predelana na LPG nejsou as tak vyjimecna

        „Ak chce ušetriť môže za tu cenu kúpiť Tesla model 3“ nel jsi spise napsat ze pokud ty chces usetrit, kdyby to totiz platilo tak jak jsi to napsal, tak by si lidi kupovali po milionech BEV a ne diesely a benziny 😉 mimochodem kde se da koupit Tesla model 3? ja nevedel ze se tesla model 3 jiz prodava a da se v ni jezdit

        Tesla konkuruje premiim jen diky cene a tomu ze je to jedine BEV na trhu s takovym dojezdem, pokud by pod haubnou meli spalovak, tak by to byla katastrofa a Tesla by neuspela, protoze premiova Tesla neni v nicem jinem nez prave v pohonu s velko kapacitni baterkou a doted se zdarma nabijenim u SC 😉

          1. pokud nebude v interieru
            pokud nebude v interieru Tesla 3 vyrazne lepsi nez Tesla S, tak nebude dosahovat ani na kvality Golfa, natoz BMW3

            a kvalita neni o obrazcich ktere jsou pekne nafocene, ale o tom ze si do toho posadime zadnici a ujedem v tom alespon par kilometru abysme si poslechli kde co vrze, kde co jak licuje a zkusili si treba sahnout na matrialy

            ale tohle vse je jen ohldne interieru, co se pohonu tyce tak je Tesla TOP

          1. S Teslou S jsem najel neco
            S Teslou S jsem najel neco malo prez 300 mil, model P85, a z premiovnou za priblizne polovicni cenu v podobe RX450h rok 2013 (kvalitou a zpracovanim je to auto asi tak o dve tridy vejs nez Tesla) jsem najel za minulej rok necelich 11 tisic kilometru, v Audi A6 z roku 1999 jsem jezdil 9 let a najel v ni neco prez 280 tisic kilometru, a i tohle 17 let stare auto bylo kvalitou po tech 17 letech stale nad urovni toho co jsem mohl sedlat v Tesle P85 ktera mela najeto neco prez 2 tisice mil

            1. Jsem rád, že si to
              Jsem rád, že si to alespoň netaháte z palce, ale děláte si názor z vlastních zkušeností.

              Každopádně srovnávání s auty z roku 99 bych vynechal. Dnešní a tehdejší auta jsou úplně jinde. Ona taky ta hodnota peněz tehdy byla trochu jiná.
              Obzvláště pak je vidět rozdíl mezi auty vyrobenými před rokem 2008 a po něm, resp. cca po r. 2010.

              Jinak upřímně já najel taky pár kilometrů v „pěkných“ autech. Nečerstvější srovnání s kolegovo Range Roverem Sport, které jsme kupovali loni. Nakonfiguroval si ho za skoro 3mega s daní. Na podzim jsem pak najel přes 2000km s Teslou S 70D. Už po faceliftu.
              Můj dojem (i každého koho jsem do toho posadil včetně kolegy s RR) byl takový, že sedím v autě z budoucnosti. O žádném vrzání nic nevím. Stejný dojem jsem měl na předváděcí akci Xka z interiéru i svezení.
              Když pak srovnám třeba infotainment. Tak v tom se můžou jít u Rovera a vlastně každém autě, ve kterém jsem kdy jel (také jich nebylo málo) bodnout. Teslácký reaguje okamžitě bez prodlev. Naprosto jednoduchý intuitivní, bez zbytečností.

              Jestli jste měl smůlu na první 85tku před faceliftem kde všechno vrzalo tak to je škoda. Jinak neznám Váš vkus, ale pro mě je rozhodně důležitější nečekat při každém stisku na obrazovku dvě vteřiny než zareaguje, než to jestli je plast palubky příjemný na omak.

              1. me nastestisti infotainment
                me nastestisti infotainment nezajima, auto mam kvuli jezdeni a ne kvuli tomu abych z nej mel kancelar, pokud nebudu mit v aute zadny display tak me to as tak vadit nebude, ostatne na display cucim v praci, na telefonu, na tabletu, a neni duvod abych na nej cucel jeste v aute nekde na stredove konzoli, a ciste prakticky, az bude autonomni rizeni na takove urovni ze budu moct cucet jen na display, tak zas nebudu mit potrebu mit ten display nekde zabudovanej na stredove konzoli, ale proste bude stacit klasicky tablet, netbook, cokoliv co pouzivam pri zabave nebo praci a v aute me bude stacit drzak kam to zarizeni nacvaknu

                ale jasne pokud nekomu vyhovuje ze za tablet da 3 mega, jeho volba, ja si radsi ten tablet poridim jen za par tisic a nasledne si s nim chodim kam chci, tedy i do toho auta, ano takove auto pak pusoby jako budoucnost, ale nic to nerika bohuzel o kvalite te budoucnosti

                jinak s faceliftovanou S jsem se svezl v Nemecku, sic slabych necelich 50km, ale neprislo me ze by se kvalita nejak vyrazne zlepsila, porad jsem videl ze to neni premie, v X jsem nikdy nejel, ale je to vpodstate jen nafouklejsi S

                1. Jako tablet mě to
                  Jako tablet mě to používat nenapadlo. Díky za radu. 😀

                  Ovšem jezdím hodně, a často na adresy, kde jsem nikdy nebyl. Tedy navigace je pro mě v autě dost zásadní.

                2. a navigace je dnes problem?
                  a navigace je dnes problem? tablet za 5 tisic a navigace pro celej svet je zadarmo, bud googlacka ktera potrebuje pripojeni, nebo spousty free ktere jsou i ofline, taky jsem posledni 2 roky brazdil evropu po ruznych stavbach a lokacich kde se melo stavet a vyuzival jsem tedy navigaci temer porad, ale ze bych potreboval zrovna tu co ma Tesla, respektive normalni google navigaci, to opravdu ne, vystacil jsem si s normalni Navmii co je zadra a celosvetova, respektive kdys jsem jezdil po Eu tak jsem si stah jednotlive staty EU, kdys jsem byl v USA tak jsem si stahl dane staty USA

                3. Děsně mě prudí mít
                  Děsně mě prudí mít něco někde přišpendlený na skle nebo palubce a k tomu napájecí kabel. Nemluvě o nutnosti to neustále vyndávat a někam uklízet aby mi kvůli tomu nějaká smažka nevymlátila sklo…

                4. no tak to jsem zvedav co
                  no tak to jsem zvedav co budes psat az ti nekdo vymlati sklo a najdes auto s vybranym panelem, ono se totiz celkem kradou i ty zabudovane instalace, a cim vic tech aut bude, tim zadanejsi tyhle dily budou

                  a zrovna u M3 to v soucasnem stavu ktery prezentuji je krasne pripravene na corkovani, display vyslovene pripevneny tak ze tam je jako pest na oko, skoro jak monitor na drzaku na zdi 😀

                  ostatne vime jak funguje trh s dily pro ipady a dalsi i-zarizeni, original od Apple s praci stoji tolik co nove zarizeni, pak se zabrousi na bazary a servry s dily a hle, jsme na 10% ceny, tohle bude jen o cislech, cim vic se to vyplati, tim vic to lidi budou krast pro ty co o to maji zajem, a ani Tesla se tomu nevyhne

                5. Já psal o smažce, která
                  Já psal o smažce, která jde okolo a uvidí tablet v držáku.
                  Když si to někdo vyhlídne kvůli náhradnímu dílu pak můžu mít co chci za auto a poraděj si. To už řeší jenom pojištění.

                  Mimochodem za 7 let co mám v autech zabudovanou navigaci mi jí ještě nikdo neukradl. Zato kolegovy před 14ti dny vymlátili v Praze pátý dveře u toho Rovera, protože tam nechal brašnu s notebookem a nezatáhnul roletu…

                6. Lukáš a jeho Rover? jen
                  Lukáš a jeho Rover? jen cekuju, treba znam 😀

                7. No vidis, kolegovi ji z
                  No vidis, kolegovi ji z dovezeneho Passata „vyndali“ hned prvni noc v Praze a jinemu kolegovi (Nemec) dvakrat po sobe asi s pulrocnim odstupem z Oktavky kousek od Frankfurtu v Nemecku. Takze je to spis o stesti…

                8. Tak to zamrzi.
                  Rikam si, ale

                  Tak to zamrzi.
                  Rikam si, ale ze u Tesly by snad mohli mit tohle osetreny. Myslim tim odhalit namontovany kradeny dil.
                  Obzvlast pokud se bude jednat o nejakou elektroniku, ktera se da dneska identifikovat dle sn i na dalku.
                  I kdyz v Rusku urcite na neco prijdou.

                9. Technicky není vůbec
                  Technicky není vůbec jednoduche tento dil v tesle vymenit. Jistym zpusobem to lze, ale je to spis práce pro hackera. Taky si nedokazu predstavit, ze by to někdo z auta vyndal rychle bez poskozeni. Obecne poptávka po kradenych dilech je dana tim, kolik je tech dilu potřeba. Proto se nejvíce vykradaji skodovky a nejmene japonske vozy. Ty dily se pak do auta instaluji svepomoci pripadne v garážových servisech. Proto bych se toho u tesly vůbec nebál.

        1. Já nevím, ale poslední
          Já nevím, ale poslední dobou mi přijde že Saman píše korektní příspěvky, které mají hlavu a patu. A k tomu se pořád zvedá vlna nesmyslných útoků, které vlastně ani nic logického neříkají a už vůbec ne nějaký vlastní názor, nebo ideálně rozpor k tomu co píše.. 🙁

          1. V čem je Tesla z kosmu a v
            V čem je Tesla z kosmu a v čem němci v pravěku ?? Tesla má akorát obrovský tablet uprostřed, na který musíte neustále šahat, prokousávat se menu. V německých vozech máte spousta věcí, které ani Tesla nemá a neumí. Když si sednete do BMW 7 za 3 miliony a do Tesly za 3 miliony, tak to určitě není technologická propast jak říkáte, spíše je problém v tom, že jste ani jeden z těchto vozů nevlastnil a proto tady píšete takové plky. Bohužel jste trošku narazil, mám doma oba vozy a mohu Vám říci následující – Tesla má úžasně levný provoz a jízda ve městě je fakt super. Když si chci v zimě trošku zajezdit na sněhu bokem a udělat si radost z jízdy – tak tu právě tesla neumožňuje. Ta jede „pouze“ rovně. Sedačky v BMW jsou masážní a sedí se v nich neuvěřitelně pohodlně na dlouhé cesty. V Tesle jste jako v Dacii, která dostala navíc kůži. Mapa navigace se v BMW nezasekává a je stále k dispozici ve všech končinách. Když se chci v BMW projet v německu po dálnici a jet v kuse rychlostí 250 km/h tak BMW jede stále a síly mu neubývají a motor si v klidu přede, Tesla neudrží tempo a baterie se přehřívají a výkon ubývá a energie rychle mizí. Tesla poskytuje uváděný výkon jen krátkodobě, ale ne konstantně. Ano BMW neumí jezdit zadarmo a servis něco stojí. Ale srovnání těchto 2 vozidel z technologického hlediska není tak
            jak píšete, mnohdy spíše naopak. Je to hlavně pohled na jednu věc odlišným způsobem.

              1. Ale prd. Z toho clanku pana
                Ale prd. Z toho clanku pana co ma BMW i Teslu jasne plyne jedine. Jde videt kam jdou ty 3 miliony za kazde z tech aut. V BMW jdou do masaznich sedacek, zpracovani interieru a nejlepe i kavovaru s topinkovacem navrch. Tesla S holt vyda vsechny vydaje za drahou baterku, kvalitni drivetrain, lehkou konstrukci a na interier nezbyvaji uz $$$, tablet misto stredoveho clusteru hezky vsechno resi. Ja osbobne si 100% radsi vyberu iphone na koleckach nez pozlacenou nokii3310 na kleckach. U jednoho vozu jde videt ze ma budoucnost u druheho jde videt ze uz nevi jak z lidi vytahnout prachy, protoze je to furt jedno a to same jen s masaznimi sedacky a drzakem na coca colu nebo bez. Tesla nema problem dohnat BMW v masaznich sedackach, BMW to ma na teslu horsi, resp nemozne.

                1. Vondrak:
                  Nejspíš jsi nikdy

                  Vondrak:
                  Nejspíš jsi nikdy BMW neměl a vůbec netušíš, čím sejejich vývoj zabývá.
                  Firma BMW vyrábí automobily.

                  Tesla je opravdu pojízdný displej – typický projekt stylu „dotace, trendy, marketing“.
                  Stačí, když vidím ten odfláklý pohonný systém…

                2. zrejme mate zkusenost s
                  zrejme mate zkusenost s jinymi auty nez ja.

                3. Jolinar:
                  Mám zkušenost s

                  Jolinar:
                  Mám zkušenost s auty.
                  Tesla je ušitá horkou jehlou, zejména pohonná soustava.
                  Diferenciál hovoří za vše…

                4. tak znovu:
                  „zrejme mate

                  tak znovu:
                  „zrejme mate zkusenost s jinymi auty nez ja.“

                5. Pane Vondrák, čtu si Vaše
                  Pane Vondrák, čtu si Vaše příspěvky delší dobu a je to opravdu k smíchu. BMW, Audi, Mercedes i VW nemají technologicky problém vyrobit konkurenta pro Teslu, ba naopak, jenže oni chtějí vydělávat a čísla tomu jasně vše říkají, pro je jejich postoj tak liknavý. Nevím co je technologicky na Tesle tak převratné ??? To, že tam dala více baterek a silnější elektromotory a tablet ? Ještě jsem tady od Vás neviděl nikdy příspěvek, a že se Vás ptalo již několik lidí, čím tedy vlastně vůbec jezdíte Vy, když se Vaše modla Tesla Model 3 ještě nevyrábí ?? Chodíte pěšky nebo jezdíte něčím, co tu nechcete zveřejňovat ? Ale BMW to určitě nebude, protože by jste to jinak nemohl vůbec napsat. Tesla bohužel má velký problém dohnat Teslu kvalitativně, BMW nemá problém udělat lepší auto než tesla a ono to časem stejně přijde, o to se vůbec nebojím.

                6. no, zrovna ty čísla
                  no, zrovna ty čísla prodejů ve stejné kategorii jako se prodává Tesla říkají, že BMW, Audi, Mercedes dost ztrácejí dech, naopak Tesla roste. Dle těchto čísel to vypadá, že svatá trojice stále nemá na Model S odpověď, navzdory masážním sedačkám.
                  Automobilemag

                  Sales Q3 2016

                7. problem techto statistik je,
                  problem techto statistik je, ze Tesla do teto kategorie aut patri pouze a jen cenou 😀 v Tesle moc dobre vedeli jak to udelat s rozmery auta aby se do dane kategorie dostali jen tak tak, staci k tomu ttotiz vetsi rozvor, tedy to co u BEV jde nahnat velice snadno a hlavne je to u BEV zadouci, a vedi ze vybava a luxusnost auta se neresi ikdys se jedna o luxusni tridu, co se tyce prvku luxusni tridy, tak Tesla disponuje vpodstate jen autopilotem, jinak je to proti konkurenci doslova chudej pribuznej, to auto nema z luxusni vybavy vlastne nic, vubec nic, a casto ma lepsi vybavu i sposuta aut ze stredni tridy a dokonce i nizsi stredni tridy

                  Tesla S se rozmery radi mezi stredni tridu, tedy konkurenty jaou spise Audi 6, BMW 5, MB-E a podobne, a i tam vybavove Tesla dost pokulhava

                8. to je možné, ale to
                  to je možné, ale to klesajícím prodejům Mercedes S, BMW 7, Audi A7 ve prospěch Tesly moc nepomáhá

                9. ja tam u Baworaku vidim teda
                  ja tam u Baworaku vidim teda zlepsujici se prodeje, u BMW 7 o 219% a u BMW6 o 31%

                10. BMW 7 začlo prodávat
                  BMW 7 začlo prodávat šestou generaci v červnu 2015. Z nuly ty prodeje rostou rychle

                11. Tesla zase zacala prodavat
                  Tesla zase zacala prodavat facelift, z nuly ty prodeje rostou rychle

                  vzdycky je to jen o tom jak si vetu postavis a jak si tabulky vysvetlis, nekdo tak a nekdo onak 😀

                12. jasně :). Ale v tomto
                  jasně :). Ale v tomto případě to pravděpobně znamená, že stará verze BMW 7 se prodávala dost mizerně, a novou verzí si dost polepšili. Proto ten nárust. Už je na druhém místě prodejů před Mercedes S-klass což je dost úspěch.
                  Jenže ani BMW 7 dohromady s Mercedes S zdaleka nedosahují prodejům Tesly Model S.

                13. a proc by jako meli
                  a proc by jako meli dosahovat prodeju modelu S? ono se snad jede jen na prodejni cisla? ty vis jaky maji dane automobilky plan prodeju na danem trhu, jaky plan maji ohledne zisku danych modelu?

                  Ferrari se taky celosvetove proda do 10 tisic kusu, a vadi to snad necemu? pritom Ferrari se da poridit levneji nez nejdrazsi Tesly

                  a nebud ovce ktera jen tupe sdili nesmyslnou tabulku kam Tesla S patri jen rozvorem, srovnavej Teslu S s prodeji aut vyssi stredni tridy/executive car/mid-size luxury sedan, tam titoz Tesla S patri rozmery kastle a vnitrnim prostorem, tak i prvky vybavy, ac i v tehle tride je dosti chudym pribuznym co se vybavy tyce 😉

                  jak ukazuji nektere servry, tak velkou cast prodeju Tesly maji nasvedomi lide co maji jiz nekolikatou Teslu S, aneb stridaji ty auta po roce a dal je pousti na trh s ojetinama, a to hlavne v krajinach kde jsou stedre dotace na EV, tedy US trh, a jsem zvedavej co se s timto trendem stane ve chvili kdy Tesla dosahne magickych 200 tisic kusu na US trhu a tedy jejim zakaznikum skonci ona federalni dotace $7500 + dalsi lokalni dotace na EV kdy se da dostat na slevy az okolo 20 tisic dolaru a s podminkou dany vuz vlastnit „jen“ 12 mesicu

                14. irelevantní. Ať se ti to
                  irelevantní. Ať se ti to líbí nebo ne, Model S patří do kategorie luxusních sedanů nejen dle rozvoru ale hlavně dle ceny, která je srovnatelná jako konkurenti – Mercedes S-klasse, Audi A7, BMW 7 atd. Cílí na stejný trh; stejně movité zákazníky s potřebou mít velké luxusní auto. Že má Tesla horší sedačky by přece měla být výhoda stejně drahých konkurentů, ale proč teda není a neprodávají se lépe?
                  Vy byste začal srovnávat prodeje Ferrari se Smartem, protože mají stejně velký kufr…

                  Ty statistiky jsou na nová auta. Lidi, co mění auta po roce jsou i mezi zákazníky BMW, Mercedesu…

                  A ty dotace jsou pro všechny, ne jen pro Teslu. BMW je využívá pro I3 i pro I8. A jak se prodává třeba I3 ve srovnání s Model S, když má stejné dotace a navíc je 3x levnější? 😉

                15. takze diky cene teda Leaf
                  takze diky cene teda Leaf patri do vyssi stredni tridy 😀

                  mezi luxusni auta se Tesla S pocita pouze v USA a to jen diky rozvoru, ten je tam u sedanu urcujici pro zarazeni do skupiny, zadny jiny parametr se nezohlednuje, v EU a zbytku sveta je zarazena mezi vyssi stredni tridu a opet bez ohledu na cenu 😉

                  asi ti to nedocvaklo, ale Tesla je o dost levnejsi nez ty auta co ty beres jako konkurenci, neb na ty dalsi auta nejsou zadne dotace, a i zacinaji se zakladni cenou podstatne vejs nez Tesla S ktera startuje na cene $68000 a s federalni dotaci klesa na $56200, MB-S zacina na cene $96 tisic, A8 na cene $82500, BMW 7 na cene $81500, praveze TeslaS zacina na podobne cene na ktere startuji vetsinou modely vyssi stredni tridy kam taky spada, jenze v USA holt berou tridu podle rozvoru a Tesla S je na spodni hranici prave tridy luxusnich sedanu, a to o 2cm, kdesto treba A6 zase prozmenu schazi tusim 6 centaku

                  zadny z tech velkych sedanu zadne dotace nema 😉 takze to cos napsal je nesmysl, a asi si opet cetl tak abys reaggoval jinak, neb ja psal ze velka cast zakazniku meni Tesly prave kvuli dotacim a i diky tomu ze Tesla uvadi novinky podstatne rychleji nez ostatni, nikdo si nebude menit spalovak jen proto ze vydaj novejsi motor co ma o 10 koni vic, kdesto spousta lidi vymeni Teslu za novejsi protoze misto 60kW baterky maj najednou moznost si poridit Teslu s 90-100kWh baterkou 😉 ostatne trh s ojetyma Teslama je v USA sakra velkej a zacinaj tam ojete Tesly na velice opravdu velice zajimavych castkach 😉 cos znaci ze cena ojetych Tesel dost klesa

                16. Já vlastně nevím na co
                  Já vlastně nevím na co mám reagovat, protože jsi si vlastně vyvrátil své argumenty sám:

                  Píšeš, že do kategorie nespadá, ale nakonec přiznáš, že kritéria splňuje, takže spadá. Hmm. OK.

                  Píšeš, že Model S je výrazně levnější než auta své kategorie, ale pak napíšeš, že Teslu kupují noví zákazníci s 90-100kWh baterkou kvůli dotacím. Ty ale začínají na 92k USD a varianta 100kWh dokonce 134k USD. Což je výrazně výše než Mercedes, BMW či Audi dotace nedotace. Takže je teda dražší. Hmm. OK
                  😉

                17. spada tam jen v USA, kde si
                  spada tam jen v USA, kde si kdysi automobilky sami urcili ze jedinym parametrem dane tridy je rozvor, ve zbytku sveta spada jinam

                  takze jo v USA tu tridu Tesla S vede, vsude jinde ve svete je v tride kam spada nekde na konci tabulky co se prodeju tyce

                  a opravdu si myslis ze automobilky nejak extremne trapi fakt ze na trhu kde se prodava dana kategorie aut v radech tisicu as jednotek desetitisicu je Tesla S na prvni pricce kdys oni tam realne konkurenty prodavaji vyrazne lepe nez Tesla? ale jo mysli si to stejne jako ti co maj potrebu tuhle tabulku vest 😀

                  predpokladam ze nad tabulkou kde bude v USA Tesla 3 zarazena na uroven aut jako A6, BMW 5 nebo Mercedes E a bude je fatalne drtit prodeji budes doslova slintat, pritom je vsem jasne ze to auto bude konkurenci opet pro auta o tridu nize

                18. a ty zas slintej nad
                  a ty zas slintej nad tabulkou co si uděláš v excelu kde porovnáš prodej Model X s Corolou, protože obě přece 4 kola, tak se musí porovat zákonitě k sobě, že? Hezký večer 😉

                19. ja ty kategorie
                  ja ty kategorie nechapu…
                  kategorii muzu udelat podle cehokoli, ale nakonec je pro automobilku dulezita stejne jen cena a zisk na prodanem aute.

                20. to bezesporu
                  zisk BMW za

                  to bezesporu

                  zisk BMW za 2015 byl prez 6.4 miliard eur
                  zisk Mercedesu za 2015 byl temer 9 miliard eur
                  zisk Audi za 2015 necelich 5 miliard eur
                  ztrata Tesly za 2015 necelych 0.9 miliardy dolaru

                  pockame si na cisla za rok 2016? ale neberu to negativne, Tesle fandim a verim ze s modelem 3 jiste zisk bude a Tesla Motors me tak zacne vydelavat 🙂

                21. Odpověď zatím nemají na
                  Odpověď zatím nemají na trhu, ale technologicky to není problém. Jenže se na to musíte podívat z ekonomického hlediska trochu globálně. BMW i3 je taková zkouška trhu a zároveň pro automobilku určitě nutnost. Kdyby BMW najenou přestali vyrábět ze dne na den klasická auta se vznětovými i zážehovými motory, tak by určitě nedosáhla takových prodejů, jako když vyrábí to, co stále vyrábí. Tesla rozhodně udělala revoluci v tom, že velké automobilky budou určitě do budoucna s tímto druhem pohonu počítat a až taková 5 řada dostane plně elektrický pohon, což z hlediska technologií problém není, jde jen a POUZE o business, a když se to automobilce tolik nevyplatí, tak je to pro ni okrajová záležitost.

                22. Jistě, mají rozjetý
                  Jistě, mají rozjetý fungující lukrativní business, a ten jen tak nebudou chtít pustit. S jejich finančními a inženýrskými možnostmi by snad dokázali udělat jejich verzi Model S, zvlášť když Tesla otevřela své patenty. Ale neudělali to. Proč?
                  Místo toho konkrétně BMW udělalo jen I3 (a hybrid I8). Technologicky to nejsou úplně špatné stroje, ale cenou a vlastnostmi (baterkou…) museli vědět, že to masovka nebude. Jen testují technologii a trh a Tesle se přímo nepostavili.
                  Ovšem zajímavé je, že i když je I3 více jak 3x levnější než Tesla, tak jsou prodeje I3 víc jak 3x menší, než Model S. Navíc Tesla roste, I3 (i I8) klesají. Není to divné?

                  Podle mě prostě trend BEV nebrali dosud vážně a doufali, že móda rychle zmizí a budou si pokračovat v zajetém businesusu. Když nemizí, tak začínají reagovat, ale velkohubá prohlášení vyslovuje BMW (a ostatní) až v roce 2016. A slibují modely konkurující Tesle (S, X, 3) až za mnoho let. (stejné platí pro Daimer, WV…).

                  Můžou být odborníci ve svém oboru, ale v BEV jsou prostě za Teslou pozadu a ztrátu budou ztěžka dohánět. Super sedačky zázazníky prostě zajímá méně, než by si přáli

                23. A o co horsi je, ze
                  A o co horsi je, ze BMW/VW/… nechteji pustit zabehly byznys nez to, ze se Tesla nevzda stejne podpory spalovaku (zisku ze ZEV kreditu) „v zajmu vyssiho dobra“?

                24. jsou to 2 rozdílné věci,
                  jsou to 2 rozdílné věci, ale obecně nevím proč by kterákoliv z těch věcí byla špatně. Je to jen využívání stávajícího trhu. Mimochodem ZEV kredit využívají všichni, co dělají do BEV, PHEV či hybridů – Toyota, GM, Nisan, BMW…

                25. Viz. můj příspěvek
                  Viz. můj příspěvek nahoře…..to jsou zase ty tlačítka na fabrikách „ICE = OFF“ -> „EV = ON“…. lidem to nedochází, prostě ne. Ale s M3 to už dojde i těm pomalejší. 10 let R&D + největší fabrika na baterie na světě + roky zkušeností a dat z provozu autopilota v reálném provozu + celosvětová sít rychlonabíječek, nic z toho ostatní automobilky prostě nemají….Vona ta Tesla ostatním o tu dekádu asi fakt utekla a není to jen tak ji dohnat….jen počkejte až Tesla oznámí konkrétní specifikace M3, to se lidem rozsvítí… Jinak na to čím jezdím sem už odpovídal, nejezdím. Nevlastním auto, nechávám se vozit.

                26. Vy nevlastníte auto a
                  Vy nevlastníte auto a chcete tady něco a někoho soudit? To je fakt směšné. Proto už jsem pochopil, proč píšete stále takové nesmysly a urážíte zde na hybridu jenom lidi. Tesla nikomu neutekla. Spíše má velké rezervy v oblasti ergonomie, kvality, dílenského zpracování atd. Automobilky, které vyrábí auta již skoro 100 let mají sakra velké zkušenosti a mají opačnou politiku nežli Tesla, mají věci o kterých ještě ani Vy nevíte, jenže Tesla zveřejní na síti každý prd, který ani není vyroben a nebo nefunguje na 100%. V tom je ten zásadní rozdíl, ale to Vy asi nikdy nepochopíte, neboť Vaše zkušenosti s auty jsou jaksi na bodě mrazu ….

                27. Ano, nevlastnim cool káru
                  Ano, nevlastnim cool káru jako ty a presto vim vic nez ty, to sou veci co?
                  Ano, urcite maji BMw super veci o kterych nevim, at si je nechaji a prodaji to lidem jako si ty.
                  Ano, za tech 100 let to dotahli daleko a proto : „Former Audi head of production: “Tesla is 7 years ahead”

                28. Pane Vondrák, už
                  Pane Vondrák, už přestaňte číst, co se píše na internetu, udělejte si řidičský průkaz, kupte si pár aut, najeďte něco kolem 1 mil km (200 tis na elektriku, 800 tisíc na fosilní paliva) a potom tady rozdávejte rozumy. Já Teslu narozdíl od Vás mám, ale i BMW 7, proto Vám to tady píšu. Tesla rozhodně není žádný zázrak techniky, jezdím s ní rád, ale s Vašimi názory hrubě nesouhlasím. Takže asi tak

                29. …kupte si pár
                  …kupte si pár aut….najezděte neco pres 1 mil km…..jestli je toto tvuj pripad tak je mi te lito. Ja takle dopadnout urcite nechci. Uvedomujes si vubec kolik let cisteho casu si vyhodil za volantem? Promin ale mam zabavnejsi veci na praci. Nechci stravit mladi v aute, abych si pak mohl tahat triko na hybridu jakej sem borec. Ja si M3 hodlam poridit hlavne pro radost + rad podporim teslu + doufam v plnou autonomitu, takze budu moci delat i produktivnejsi veci v aute nez jen cumet po semaforech…

                30. ano,to je vono,o tesle
                  ano,to je vono,o tesle každej zveřejní kdejakej prd,aby si do ní mohl rejpnout
                  myslím,že kdyby to takhle začli všichni dělat třeba o BMW,to
                  by jsme se divili,co dokážou vyrobit za šmejdy a kolik maj ročně
                  smrtelnejch nehod

                31. a to já bych si určitě
                  a to já bych si určitě nevybral ani iphone na koleckach ani pozlacenou nokii3310 , mě plně postačí obyčejná funkční nokie 3310, akorát mě na té obyčejné nokii vážně sere např. výfuk a podobné debility které nejsou u toho iphone na kolečkách :-))

                32. Vážený pane Vondráku
                  Vážený pane Vondráku …. až Vy budete jezdit v Tesle Model 3, tak vězte, že BMW už bude mít srovnatelný EV vůz, který Váš tablet na kolečkách strčí bez problémů do kapsy a není to jen o masážních sedačkách, to mi věřte !!!

                33. Dobrý vtip, pokud by BMW
                  Dobrý vtip, pokud by BMW kutila konkurenci k M3, dávno by se o tom vědělo ( a s i5 na mě nechoďte). Asi to BMW kutí někde v oblasti 51 a gigafactory na baterie staví na odvrácené straně měsíce.
                  Lidi prostě nechápu kolik let pozadu jsou tyhle dinosauří automobilky. Naivně si myslí, že mají asi tlačítka na fabrikách „ICE = OFF“ -> „EV = ON“ . Ale takhle to nefunguje, Tesla bude v době M3 tak dobrou dekádu před konkurencí a s nějakém BMW si vytře…víte co.

                34. Vondrak:
                  BMW se věnuje

                  Vondrak:
                  BMW se věnuje vývoji motorů přes sto let a vývoji vozidel přes devadesát. A že je v oboru na špičce, není třeba ničím dalším dokazovat – stačí třeba jejich ergonomie.
                  Tesla je rychlokvašený senzační projekt, podepřený dotací.
                  Co předvedli?
                  Vozidlo s odfláknutou pohonnou soustavou (jak už jsem psal jinde, např. diferenciál…).

                35. Studuj šmudlo, svět tam
                  Studuj šmudlo, svět tam venku je trošku složitejší:

                  „IMF came out with their study showing that fossil fuels are subsidized to the tune of $6 TRILLION a year“

                  Tesla dostala max. 2.4 BILIONU z toho 1 bilion danove ulevy za Gigafactory ktere se rozloží do 20ti(!) let provozu + pujcku od statu kterou uz davno splatila.

                  Jinak co za tech 100 let vyvoje na tech autech a motorech to tvoje BMW vylepsilo? Tesla napriklad snizila pocet pohyblivych casti asi tak 50-100 nasobne a stacilo ji k tomu par roku…

                36. Vondrak:
                  BMW nedostalo nic,

                  Vondrak:
                  BMW nedostalo nic, žádnou dotaci.
                  Za 100 let vývoje motorů je na špici, to nepopřeš ničím, hovoří historická fakta.
                  Jakási Tesla?
                  Odpověz něco k věci – co ten diferenciál?

                37. Ses slepej, blbej nebo
                  Ses slepej, blbej nebo neumis anglicky? Z tech 6 trilionu $ si BMW kazdy rok vezme kurva velkou cast. Zapomen ze budu diskutovat s trollem. Strc si svuj diferencial do zadku ja ztracet cas vyvracenim tvych trollich domenek nebudu.

                38. Bohužel a to mě trochu
                  Bohužel a to mě trochu mrzí M3 bude trochu pozadu v jednom ohledu, bude vyrobená z oceli. Čekal bych něco moderního ve stylu i3. A teť se do mě můžete pustit 🙂

        2. Souhlas se šamanem. Abych
          Souhlas se šamanem. Abych uvedl věci na pravou míru, jezdím elektromobily již čtvrtým rokem a mám najeto kolem 180 tis čistě na elektřinu. Kvalita interiéru Tesly a sedadel je oproti německým vozům dosti mizerná. Ano Tesla má úžasné zrychlení a velmi levný provoz. Jenže pokud by jste chtěl závodit třeba se slabším BMW na dálnici, tak Tesla určitě nevyhraje, neboť její na semaforech ohromující výkon po několika kilometrech klesne a nebude moci jet na plný výkon. Ti co Teslu mají to vědí – vzkaz pisálkům, kteří zde píší, elektromobil nevlastní a jsou chytří jako rádio. Jinak proti Tesle nic nemám a tuto značku uznávám, jen aby se věci uvedly na pravou míru. Každá věc má rub a líc. Takže v něčem lepší Tesla, v něčem svatá trojice.
          Pakliže bude v budoucnu zpoplatněná síť tesel, a cestování zadarmo se vyhoupne na 1 Kč / 1 km, tak to určitě leccos ovlivní. Mimochodem jsem po 3 letech využil v německu placený rychlonabíjecí stojan a načerpal celkem 27 kW a zaplatil za tento odběr 11 eur – docela síla – nechtěl jsem mrznout a čekat, až se mi auto nabije ze střední nabíječky, nebot bylo minus 5 stupnů. Vzkaz pro ty, kteří si naváží toho, že mohou celý měsíc jezdit za směšných 450 Kč bez DPH !!!

          1. zde je video jak puvodni P85
            zde je video jak puvodni P85 s omezenim na 210km/h zvlada takovou jizdu:
            https://www.youtube.com/watch?v=TKoNNY3BL4o

            Co se tyce toho nabijeni, nabijecky v zahranici jsou silene predrazene podle me. Ale to je jen muj nazor. Mimochodem, nabijel jse 27kW anebo jste nabil 27kWh? V minus 5 bych chapal i tech 27kW a pak je pochopitelne, ze jste tam byl dlouho a tudiz platil hodne.

            1. Ano, díval jsem se, ale to
              Ano, díval jsem se, ale to auto jelo právě tu zmiňovanou chvilku, Kdyby jste s ním jel třeba 60 minut v kuse, tak Vám klesne výkon, jak jsem zmiňoval.

              Ohledně nabíjení – nabíjel jsem se ve Wernberg-Koblitz vedle Tesla superchargerů. Poprvé rovných 16 min a cestou zpět 10 min a dohromady se mi nabilo 27 kW a nabíjelo se to rychle, ale sazba nebyla za odebrané kW, nýbrž za čas, což mě nepřijde logické, nehledě na to, že sazba byla 50 centů za 1 minutu. Využíval jsem mezinárodní holandskou kartu od The new motion.

              1. 60 minut v kuse rychlosti
                60 minut v kuse rychlosti 200km/h by byla ujeta vzdalenost 200km. Pri te rychlosti ale 200km neujedete (anebo jen tak tak) takze nechapu co to ma co spolecneho… A to pomijim, ze bych chtel videt usek silnice kde muzete jet 60 minut v kuse rychlosti 200km/h 😀

                Navic to fiktivni prehrivani byste musel pocitit jiz po par minutach (jako treba na zavodnim okruhu) a ne az po 60, to je uplny nesmysl!

                video s P90D ze zavodniho okruhu. Jeste po 7 a pul minutach plneho vykonu ma porad k dispozici 240kW vykonu.

          1. no vidis, a abych se dostal
            no vidis, a abych se dostal na kvality toho auta za 2 miliony, tak staci vzit konkurenci za milion a ten milion pak dat na provoz, co je tedy lepsi ohledne nakladu na provoz?

            ostatne Tesly nekteri brali jen a jen proto, ze meli zadara nabijeni u SC, byla to cenova vyhoda na provoznich nakladech ktera po urcite dobe vyvazila vetsi investici do Tesly, kuprikladnu nejznamejsi podnikatelsky projekt s Teslama o kterem se tu psalo a Tesly tam funguji jako „taxiky“ mezi LA a LV byli kalkulovane jen diky tomu ze provozni naklady za palivo byli nulove diky nabijeni na SC

    2. Dlužno dodat že po
      Dlužno dodat že po technické stránce to bude v dost ohledech souboj žebřiňáku s tryskáčem. Na Teslu teď nic po technické stránce za 300tisíc prostě nemá. Na provozu se ušetří někdo 50 někdo 300tisíc podle životnosti auta a ujetých kilometrů. Každopádně ten rozdíl se nesmaže. stejně tak se nesmaže rozdíl mezi tím žebřiňákem a tryskáčem.

      1. z pohledu zrychleni
        z pohledu zrychleni „žebřiňáku s tryskáčem“ ano, z pohledu dojezdu a vyssich cestovnich rychlosti to dost pokulhava

        takze se vracime do detskych let kdy „sprint na semaforech“ byl nejdulezitejsi parametr auta? no tak to jsem obavam se asi jiz vyrost a zrychleni jak nejak jiz opustil jako jeden z parametru co me u rodinneho auta jaksi jiz nezajima

            1. No, ale o tom to je, že
              No, ale o tom to je, že lidi co si koupí auto za 3mega už moc náklady na provoz neřeší.
              A u M3 za cenu kolem mega, která bude jezdit z garáže za 0,5h a na SC za korunu je to myslím super cena.
              Když pak zahrnete náklady na servis, které budou u toho LPG ještě vyšší tak to myslím není o moc výhodnější.

              1. jasne pokud nekdo rocne
                jasne pokud nekdo rocne nalita 100 tisic kilometru tak se naklady navic na M3 asi vrati rychle, ale pro normalniho ridice co si rocne dava 10-20-30 tisic je navratnost v nedohlednu

                a silne pochybuju ze se M3 nejak vyrazne priblizi kvalitam a vybavam jake maji treba nizsi manazerske vozy, Tesla bude na M3 hodne setrit aby se mohli dostat na cenu techto aut, navic porad je to jen o jedne karosarske verzi, a zrovna takpove co v Eu neni zrovna „popularni“

                1. To je pravda. Na druhou
                  To je pravda. Na druhou stranu, ale kolik karosářských verzí EV kdo jinej nabízí…

                2. zatim nikdo, ale ja v tomto
                  zatim nikdo, ale ja v tomto treba verim dobudoucna evropskym znackam, predpokladam ze pristi generace Golfu a Passatu s elektrem prijde i na vyssi urovni nez jakou nabizi dnesni eGolf, a tam nebude jiste problem ve vyce karosarskych variantach, problem dnes je jen v tom ze stejne jako tesla, i tychle auta si coby elektromobily proste nasazuji zezacatku cenu tak aby se jim zaplatili baterky co do toho davaj, takze momentalne bych asi nedal ty penize ani kdyby jako kombik v elektru byli, muj osobni strop je okolo 600-700 tisic za nove soukrome auto, tak treba se nejakeho kombiku BEV do tech 5-8 let dockam, predpokladam ze Tesla to ale nebude, timto segmentem by si posramotila brand

                3. Ještě je potřeba doufat,
                  Ještě je potřeba doufat, že už začnou ostatní taky konečně stavět nějaký SC a ne o tom jen kecat.
                  Jinak budete mít sice auto, které konečně splní Vaše požadavky, ale projedete se s ním zase leda tady doma. Venku vychází většinou nabíjení od třetích stran ještě dráž než nafta a je pomalé.

                4. Jasně že by bylo lepší
                  Jasně že by bylo lepší mít větší výběr. Ale roadmapa Tesly je jaká je a je pořád lepší jak od koncernu či ostatních klasik někdy za 4-5-nekonečno let a sázka že to něčím vykurvěj je značná. Pokud nesedí TM3 bude dřív Bolt a po něm i další. ale pořád ta TM3 vychází v dost ohledech nejlíp (dostupnost,parametry,cena). Bude se dát i ušetřit. Třeba takovej Leaf s 40-45kW baterkou vyjde o něco míň, ale jeho potenciál v technologii bude oproti Tesle asi malej.

                5. aktualni Leaf ma vice nez
                  aktualni Leaf ma vice nez 80kW baterku.

  6. Doma mám 1 kWh za
    Doma mám 1 kWh za 2,5,-Kč.
    Vážení, myslím, že smysl EV spočívá v úvaze, že se auto bude dobíjet v noci a ve dne se elektřina bude spotřebovávat na jízdu. V tom je ta ekologičnost provozu. V noci je elektřiny nadbytek, tak proč jí nespotřebovávat. Dobíjení u nabíjecích stanic by mělo být jen jakousi doplňkovou formou, když náhodou výjimečně jedu někam dál.
    Tak jsem si dovolil spočítat, za kolik jsem minulý rok vlastně odebíral 1 kWh – pro vaší informaci mám RD a odebírám v tarifu tepelné čerpadlo. Jistič mám 3*25A
    Celkově mi vyšla jedna odebraná kWh na 2,48,-Kč vč všech poplatků, DPH, příspěvků na obnovitelné zdroje a podobně. Je pravdou, že nízký tarif mám 22 hodin denně.
    Pokud bych tedy měl elektrické vozidlo se spotřebou řekněme 15 kWh na 100 km, tak mi těchto 100 km vyjde na 37,20,- Kč. Není to zadarmo, ale myslím si, že když člověk odpoledne přijede domů a nechá si auto dobíjet celou noc, tak je auto do rána nepochybně nabité a navíc elektřinou, která by stejně asi neměla jiné využití, protože té je v noci nadbytek.
    Vím, že kolegy, kteří bydlí v paneláku moc nepotěším, ale na vesnici je to ideální způsob do budoucna – už se těším na Opel ampera – e a nebo Tesla 3…

      1. Panelaci, panelaci….treba
        Panelaci, panelaci….treba ve Francii uz nepostavite kancelarskou budovu bez toho, aby kazde parkovaci misto melo moznost dobijeni EV. Za deset let podle me bude moznost dobijeni v praci stejne rozsireny benefit jako stravenky. Nehlede na to, ze v panelaku budou zit opravdu uz jen ti socialne slabsi.

        1. a/ nejsme ve Francii
          b/

          a/ nejsme ve Francii
          b/ panelak (obytny dum) neni kancelarska budova
          c/ neresi to tech par milionu lidi, co v tomhle typu bydleni napric republikou ziji.
          d/ kdyby si treba v Praze (ale Blava na tom bude podobne) kazdy, kdo bydli v necem panelakoveho typu chtel postavit barak za mestem, tak zrusime veskere zbytky prirody nekam k Melniku…

    1. tolik snad ne – vzdálenost
      tolik snad ne – vzdálenost Paříž-Řím je po silnici 1426 Km, což vychází na 1,13 Kč/km. Z LA do San Franciska je to 615 Km, což vychází na 0,6 Kč/Km.
      Takže evropa „jen“ méně než 2x víc 😉

      Žádná hitparáda to není ale i v evropě je to průměrně skoro 2x levnější než spalovák (dle prvního odkazu cena Paříž-Řim cca 3000 Kč). A jak psali již jiní – hlavní výhoda EV je v nabíjení doma, kde je to nejlevnější. Dlouhé cesty jsou dražší.

  7. Trošku mě zklamalo, že se
    Trošku mě zklamalo, že se kredity nepřenáší do dalšího roku, ale že se to prostě „resetuje“. Ale to je jen drobná vada na jinak dobrém úmyslu = nezdržovat ostatní a ať to „odsejpá“ 🙂

    Akorát ta cena 10kč za kWh mi trochu nesedí. Přeci jen lidi, co nabíjejí doma na noční tarif, tak platí za kWh mnohonásobně méně. Ale od toho se přeci má nabíjet doma…

        1. cena 9,50Kč za minutu je za
          cena 9,50Kč za minutu je za blokování superchargeru nabitou Teslou, pokud auto do 5minut uvolní stojan tak poplatek 5×9,50Kč=47,5Kč odpadne pokud tam bude stát třeba hodinu navíc tak zaplatí 570Kč, i když majitele Tesel tento drobný poplatek nezrujnuje,
          poplatek nemá strop a bude vybírán i když vedlejší nabíjecí stojany budou volné,
          poplatek bude vyúčtován při následující návštěvě servisu

Napsat komentář