Ministerstvo zemědělství jezdí elektromobilem Kia Soul EV

Zaměstnanci Ministerstva zemědělství budou při své práci využívat elektromobil Kia Soul EV. Vůz dnes ministrovi zemědělství Marianu Jurečkovi slavnostně předal předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.

Další české ministerstvo bude „zkoušet“ elektromobil. Tenhle je ale výjimečně barevný.
foto:

Tříletá zápůjčka vozu je aktivitou projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v České republice. „Nabídku využívat v ministerském autoparku elektromobil jsem velmi přivítal. Je důkazem toho, že zemědělství jde s dobou a sleduje nové trendy, zároveň ukazuje, že nám záleží na ochraně životního prostředí. Vůz máme prozatím pronajatý na tři roky, využívat jej chceme především pro služební jízdy našich zaměstnanců po Praze a blízkém okolí,“ řekl při předávání vozu ministr zemědělství Marian Jurečka.

„Velice si vážíme toho, že Ministerstvo zemědělství podpoří projekt Elektromobilita ČEZ, a při propagaci elektrických vozů se tak stane příkladem dalším subjektům z oblasti státní správy. Z pohledu největšího hráče v tuzemské elektromobilitě vnímáme letošní rok jako skutečný zlom, kdy výstavba nové dobíjecí infrastruktury umožní plynulejší pohyb i mezi největšími městy,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.

Partnery projektu Elektromobilita ČEZ z řad institucí a ministerstev jsou také Úřad vlády, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo dopravy. Mez další patří automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice.

tisková zpráva

25 Comments on “Ministerstvo zemědělství jezdí elektromobilem Kia Soul EV”

  1. Dneska ráno ve
    Dneska ráno ve zprávách:
    Město (jméno mi bohužel už vypadlo, asi údivem) zakoupilo nový ekologický autobus – říká redaktor. Pak tam pustili tiskovou mluvčí: bla bla bla …. super ekologický … bla bla … nebude znečišťovat ovzduší v našem už tak zamořeném městě …. bla bla bla … jezdí na naftu s močovinou…
    No to mě poser 😀

  2. Tříletá zápůjčka vozu
    Tříletá zápůjčka vozu je aktivitou projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v České republice…. kecy, pózy, postoje ksichty – už se mi to z toho zvedá kufr

    Nejlépe by podporovali elektromobilitu, kdyby začali smysluplně budovat síť rychlodobíjecích stanic / tady už to ví všichni / Zatím postoj čezu k této síti je naopak největší současnou brzdou pro rozvoj EV. Masově si nikdo kupovat EV nebude, pokud s tím v případě potřeby elegantně nikam nedojede a úředník si může složit zadek do jaké káry libo…. 🙂

  3. Když se podíváte na trh s
    Když se podíváte na trh s auty v USA, tak třeba BMW i3 rok 2015, pořizovací cena 53000 USD stojí dnes, po necelých dvou letech asi polovinu. Ceny menších elektromobilů tam brutálně klesají. Leafy se dají pořídit za totální hubičku, třeba i 5000 USD. Operativní leasingy na i3 stojí v USA i 250 dolarů měsíčně. Ty ceny tam jsou úplně jinde a tlak na cenu taky. Naprosto chápu, že se nikomu nechce jít dnes do EV, když ví, že ho za pár let v podstatě neprodá. Já do něj šel, protože ho prodávat nebudu.

    1. To je prave americka
      To je prave americka mentalita, vsechno se kupuje s tim, aby se to pozdeji co nejlip prodalo.
      Vypravel nam tam cesky imigrant (krome jinych veselych historek), ze kdyz si postavil zdeny barak a k nemu bazen, tak z toho kolegove dostavali infarkt „co blbnes, to nikdy neprodas“. A kdyz jim rekl, ze to nechce prodat, ale chce tam s rodinou bydlet, tak dostavali druhy :))

          1. No tak to byl asi trochu
            No tak to byl asi trochu magor. Koupě jachty je vynikající investice… Pokud nevíte co s penězma a potřebujete se jich zbavit 😀 Mě šlo od začátku hlavně o to, že v USA stojej ojetiny EV relativně pár korun. To se třeba nedá s ČR a Evropou srovnat. Tam klesají na ceně i Tesly.

            1. Byl (a ne trochu), ale ne z
              Byl (a ne trochu), ale ne z tohohle duvodu 🙂
              Pry nejaka strasne vyhodna koupe, vezli ji kdovi jak daleko (myslim, ze od jihu Kalifornie na sever do Washingtonu). A taky byl rok 2000.

              Jj, tohle jim muzeme jen zavidet. Skoda, ze pro nas to nema zadny efekt, pred casem tu nekdo psal, ze Leaf dovezeny z ameriky (obcas se na bazarech vyskytuji) je dobry tak na podlozeni padajici stodoly (presne duvody uz si nepamatuju). A myslim, ze totez nekdo psal i o Tesle, ze s dovozem z USA je vic problemu nez co clovek ziska.

              Ale uvidime, treba nam vyrobci letos konecne nadeli pod stromecek neco se slusnym dojezdem 🙂

              1. Bohužel dovozy skutečně
                Bohužel dovozy skutečně jsou problém, je třeba obvykle vyměnit světla a pár dalších věcí, protože nevyhovují legislativě. Ale to by ani tak nebyl problém. Problém je samotná cena dovozu, kdy k ceně ojetiny zaplatíte cenu dovozu, přepravy po zemi, z toho DPH a clo a jste na ceně, kdy se to nemůže vyplatit.

                1. Na ty dane je nejaky trik
                  Na ty dane je nejaky trik (myslim, ze musis to auto vlastnit nejmin 6 mesicu pred dovozem), kolega, co tam byl x let, to resil (a nakonec radsi prodal).

                2. No, to není zrovna trik…
                  No, to není zrovna trik… Jako rezident v ČR bych měl problém vlastnit 6 měsíců auto v USA 😉 Chápu, že to jde nějak administrativně udělat, ale stejně… Je to opruz. Škoda, že není v platnosti TTIP. S Trumpem už se asi ani nedočkáme. To by pak byl bezcelní a bezdaňový obchod s USA realitou.

                3. To „trik“ bylo mineno tak,
                  To „trik“ bylo mineno tak, ze je zpusob, jak se tomu vyhnout. Ale je znacne neprakticky – je potreba clovek, co tam dela (ma social security number?), je ochotny to mit 6 mesicu na sebe prihlasene, pak zaridit kontejner a pak sem priletet vyridit papiry na nasi strane.

                  Cili z praktickeho hlediska je to blbost (i kdyz pomineme technicke problemy typu svetla/zrcatka/nabijecka…).

                  Pokud me pamet neklame, tak ten clovek tenkrat o Leafech psal, ze prusvih je, ze jinych dilu je mezi US/EU verzi docela dost a evropska zastoupeni odmitaji pripadne nahradni dily shanet (a ani se jim nedivim)

                4. Jo, to je pravda. No nic,
                  Jo, to je pravda. No nic, díky za diskuzi, jdu něco dělat 🙂

                5. Před 3 lety jsem se k
                  Před 3 lety jsem se k jednomu jetému Leafu z Ameriky v ČR v plné palbě dostal, nicméně kromě světel tam byl problém s navigací, bluetooth, rádiem a dalšími věcmi. Vše v normě USA. V Pardubicích v Nissanu auto znali, pán ho tam servisoval. Jediné řešení – vyměnit celý středový panel za evropskou normu bratru za 50 tisíc Kč. Tak mám Iona.

  4. Kurňa volby do parlamentu
    Kurňa volby do parlamentu na dohled a ministři hned zelenají napříč stranami. ¨
    Ovšem odvaha zapůjčit si a odvaha splnit letité nařízení vlády a skutečně mít nakoupeny a provozovat denně lokálně bezemisní vozy je stejně daleko, jako jimi slibované světlé zítřky. Bohužel.
    P.S. Ještě vám z výčtu vypadlo MPSV, marxistka ho měla půjčený od ČEZu tuším už 2015 na podzim.

  5. to se nám to pěkně
    to se nám to pěkně rozrůstá…
    Ministerstvo zemědělství – Kia Soul EV
    Ministerstvo průmyslu a obchodu – Hyundai Ioniq Electric

    hybrid.cz/ministerstvo-prumyslu-obchodu-bude-jezdit-elektromobilem-hyundai-ioniq

    Ministerstvo dopravy – Nissan Leaf

    hybrid.cz/ministerstvo-dopravy-jezdi-elektromobilem

    ikdyž…
    Ministerstvo průmyslu a obchodu – elektromobil Škoda Octavia Green E Line

    hybrid.cz/ministerstvo-prumyslu-obchodu-zkousi-elektromobil-skoda-octavia

    Ministerstvo životního prostředí – Škodu Octavia Green E Line

    hybrid.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-zkousi-elektrickou-skodu-octavia

      1. Je to šaškárna pro media.
        Je to šaškárna pro media. Jedno půjčené auto z celého vozového parku je prostě nic.
        Dotace na pořízení EV se vztahuje na všechny státní úřady a instituce. Tj.i pro ministerstva a je to na pořízení, ne na zapůjčení.
        Chtějí jen říci. Dotace dáváme, zájem ale není!
        EV si nepořídíme, EV si jen půjčíme na tři roky. Co bude za tři roky nikdo neví, MY jsme teď EKO!
        Kdyby to myslel jakýkoliv úřad vážně, tak dnes stanoví, že za tři roky budou kupovat jen EV a výrobci makejte na tom, protože ty benzínové si už nekoupíme.
        Jenže dokud teče ropa, tečou peníze.

Napsat komentář