Autosalon Detroit 2017: podrobnosti o elektromobilu I.D. BUZZ

Koncept elektricky poháněného MPV je dalším výhledem směrem do budoucnosti a zároveň ztělesňuje ambici vytvořit budoucí svět, v němž bude elektrická mobilita dostupná pro každého. Volkswagen tvrdí, že tyto vozy budou cenově dostupné pro miliony zákazníků, nejen pro milionáře.

Volkswagen studií I.D. BUZZ v Detroitu demonstruje, jak rozmanitou podobu bude mít budoucí elektrická mobilita. Prostorné auto má elektromotory na přední i zadní nápravě, které zajišťují pohon všech kol, režim zcela automatizované jízdy („I.D. Pilot“) a novou generaci zobrazovacích a ovládacích prvků.
foto: Volkswagen

Nový cíl koncernu Volkswagen vystihuje i nový slogan značky: „Nečekáme na budoucnost, tvoříme ji.“ Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „I.D. BUZZ symbolizuje novou podobu značky Volkswagen, která je moderní, pozitivní, emocionální a orientovaná na budoucnost. Chceme, aby se elektrická mobilita stala charakteristickým znakem Volkswagenu, a od roku 2025 chceme prodávat jeden milion elektromobilů ročně. Nový e-Golf nabízí již o 50 % delší dojezd. Od roku 2020 pak uvedeme na trh s modelovou řadou I.D. zcela novou generaci kompletně síťově propojených elektromobilů. Tyto vozy budou cenově dostupné pro miliony zákazníků, nejen pro milionáře.“

„I.D. BUZZ je MPV nové generace. Vychází z nové modulární platformy MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem a nabízí komfort a nekonečný prostor pro cestování. Jeho elektrický dojezd činí až 600 kilometrů v kombinovaném cyklu EU,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj.

Nové zásoby elektrické energie získává I.D. BUZZ indukčně nebo připojením k nabíjecí stanici. S nabíjecím výkonem 150 kW trvá nabití na 80 procent celkové kapacity akumulátorů přibližně 30 minut. Volkswagen představil před pouhými čtyřmi měsíci studii I.D., menšího sourozence koncepčního vozu I.D. BUZZ.

Kompaktní elektromobil se objeví u prodejců v roce 2020 s dojezdem až 600 kilometrů. Bude prvním sériově vyráběným vozem na základě platformy MEB. A je první studií značky Volkswagen, která dokáže jezdit zcela automatizovaně.

Volkswagen I.D. Buzz elektromobil autosalon Detroit 2017


foto: Volkswagen

Nový I.D. BUZZ je nyní prvním vozem kategorie MPV, který tuto funkci umožňuje. Stačí mírné zatlačení na volant. Ten se následně zasune do přístrojové desky a I.D. BUZZ přejde z režimu manuálního řízení do režimu zcela autonomní jízdy „I.D. Pilot“ (nabídka této funkce je myslitelná od roku 2025).

Nyní si může řidič otočit své sedadlo dozadu a obrátit se čelem ke spolucestujícím. Okolí vozidla snímají laserové scannery, ultrazvukové senzory, radarové senzory, kamery systému Area View a přední kamera. Další údaje o dopravní situaci jsou získávány z cloudu.

I.D. BUZZ již nemá klasickou přístrojovou desku. MPV promítá nejdůležitější informace prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou do zorného pole řidiče – ve formátu 3D, virtuálně na vozovku. Funkce informačních a zábavních systémů nebo klimatizace jsou ovládány prostřednictvím vyjímatelného tabletu.

Ovládací prvky důležité pro řízení jsou umístěny na volantu. Jeho vnitřní část není – na rozdíl od současnosti – tvořena rameny a tlačítky, ale speciální dotykovou plochou s kapacitními zónami. Klasický volant se tak proměnil v multifunkční volant s dotykovou plochou.

Využití obestavěného prostoru je ve studii, vybavené až osmi sedadly, tak dobré jako v žádném jiném elektromobilu. Všestranně variabilní sedadla a interaktivní síťové propojení otvírají cestujícím ve studii I.D. BUZZ rozmanité možnosti. Díky prodloužené platformě MEB-XL nabízí studie s vnější délkou 4942 mm, šířkou 1976 mm a výškou 1963 mm i v interiéru, v rámci své třídy, výjimečné prostorové dimenze.

I.D. BUZZ vyniká nejen prostorem. Vzhledem ke své koncepci se zařadí mezi nejkomfortnější automobily na světě. Má extrémně dlouhý rozvor náprav 3300 mm. Mezi nimi je pod podlahou uložena sada akumulátorů. Toto uspořádání snižuje těžiště a zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti.

Podvozek studie I.D. BUZZ s elektronicky řízenými tlumiči poskytuje jízdní komfort na úrovni vyšší třídy. Dynamický charakter studie I.D. BUZZ skvěle doplňuje pohon všech kol s nulovými emisemi a celkovým nejvyšším výkonem 275 kW/374 k (elektromotor vpředu a vzadu, každý s výkonem 150 kW).

Verze studie I.D. BUZZ, představená v Detroitu, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za cca 5 sekund a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Důsledně odráží strategii značky Volkswagen se sloganem „Přinášíme budoucnost do sériové výroby“. Základem této strategie jsou čtyři inovační oblasti:

Propojená komunita – Volkswagen v budoucnosti vzájemně propojí řidiče, automobil a okolní svět prostřednictvím uživatelského profilu Volkswagen User ID.

Intuitivní využitelnost – Volkswagen sází na intuitivní ovládání vozidel s novými koncepty zobrazování a ovládání.

Automatizovaná jízda – Volkswagen zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu svých automobilů funkcí automatizované jízdy.

Chytrá trvalá udržitelnost – Volkswagen urychluje vývoj inovativních elektromobilů pro velkosériovou výrobu.

tisková zpráva

33 Comments on “Autosalon Detroit 2017: podrobnosti o elektromobilu I.D. BUZZ”

    1. Když voni ty německý
      Když voni ty německý západní soudruzi, co jsou tam dnes u vesla, byli v 60.letech na vrcholu levičácké vlny. Jistý dnes zelený bývalý ministr Joschka Fischer tam na barikádách házel po policajtech Molotovovy koktejly a Che Guevara na triku byl jeho idol. Pokud to tam zrovna nevedou slečny pionýrky s tatínky faráři, jako jistá Andželína. Takže slibotechnování a světlé zítřky mají jaksi v krvi. Ale voni to kuci a holki německý zvládnou. Jen se neptejte jak a kdy 🙂

  1. Vypadá to fakt hezky a bylo
    Vypadá to fakt hezky a bylo by dobře, kdyby se to vyrábělo. Šel bych do toho. Ovšem jak to tak vidím, tak dříve budu důchodce. První představení za 4 roky ve 2020, běžné prodeje za 9 let 2025. A cena? Toť otázka. „Volkswagen tvrdí, že tyto vozy budou cenově dostupné pro miliony zákazníků, nejen pro milionáře.“ Znamená to tedy od Lidového Auta přiznání, že jejich VW eUP za 600 a VW eGolf za 900 jsou vozy pro milionáře? Protože tak je lidi vnímají.

    1. Pro mě to bude ideální.
      Pro mě to bude ideální. Počítám, že si stávající i3 a S-max nechám co nejdéle. Takže pokud do prodeje podobný vůz půjde za 9 let, bude to pro mne ideální řešení. Já si osobně myslím, že to urychlí a bude to dřív. Pokud by byla cena na dnešní úrovni S-maxu, tedy asi milion, nebylo by co řešit.

      1. nejde o to, že by segment
        nejde o to, že by segment EV byl ztrátový (př. vývoj a výroba Leafu se dle ofic. info zaplatila již v r. 2014 a ostatní automobilky by tak do tohoto segmentu nespěchaly), ale ten hlavní problém u VW je, že prostě zaspal…
        Ještě za starého vedení, těsně před aférou „dieselgate“ VW EV zatracoval jako slepou uličku a třeba Tesle předpovídal brzký krach…
        Jen drobný dotaz: jak si prosím zatím nesedlé standardy sednou ? Jak automobilka pozná, že už se jí výroba vyplatí ? To přece vidí na hladovém trhu – tomu se říká díra na trhu, kterou třeba Tesla využila dokonale … 🙂

        1. Standard si například
          Standard si například sedne, až rychlonabíječka nebude vypadat jako chobotnice, která má x různých konektorů. Poměrně rizikové se může zdát taky vybudování největší továrny na baterie na světě, která může být v době dostavby beznadějně zastaralá. Prostě VW fosilní směr zatím bohatě stačí a dělá vše proto, aby mohl do rozjetého elektrobusu naskočit tehdy, až to pro něj bude výhodné.

          1. No jasne! Pak VW zmackne na
            No jasne! Pak VW zmackne na svych fabrikach tlacitko „prepnou na výrobu EV“ a vsechny hlupaky co investovali dekádu do R&D, infrasturktury, zkuseností, prevalcuje! Skvelý plán! Takhle na ně VW, uč se tady od pana Anonyma jak se to dělá ať váš nový slogan „nečekáme na budoucnost, tvoříme ji“ dostane nový rozměr demence!

          2. nerozumíme si. Jak SI něco
            nerozumíme si. Jak SI něco sedne, jak SE něco ustálí… samo SE nic neudělá. To jako jednou přijedu k nabíječce na které bude zázrakem jen jeden konektor? pokud chci dohodou prosadit jeden nabíjecí standart, tak pro něj musím mít argumenty. Kde je vemu, když na EV nebudu pracovat, vyrábět a lidi s mýma EV nebudou jezdit? Nebo SE najednou změní uspořádání bateriových článků v EV ? vše jako samo?

            Každá investice je vždy riziko. V daném případě VW před pár lety si vyhodnotilo, že EV je slepá ulička. Následně (až jim začal ujíždět vlak), tak to přehodnotili a dnes se prostě prostřednictvím různých PR akcí a mediálních výstřelků (což jde dělat hned) se snaží vše dohnat, ale technologicky to udělat hned nejde, takže proto ta jejich prohlášení jak tvoří budoucnost, ale výrobně jde o roky 2020-25. Dál mohou jen doufat, že jim konkurence neujede. Osobně věřím, že s VW potenciálem vše doženou, ale bude je to stát fůru na zrychlených investicích a ještě větší fůru na do té doby neprodaných autech, které mezitím prostě zákazník koupí od někoho jiného.

            1. Na vývoji se dá pracovat i
              Na vývoji se dá pracovat i bez sériové výroby viz třeba Ultra-E. Technologicky se nemusí nic dohánět, oni technologie a platformy mají, jen prostě není doba pro masovou výrobu. I budoucí produkce Gigafactory (500 tis. ročně?) působí v porovnání s fosilní klasikou docela komicky.

              1. ano, bez výroby se dá
                ano, bez výroby se dá vyvíjet cokoli. Ultra-E je projekt, nevím, že by stála jediná funkční veřejná stanice.
                To víte, že VW dohánět musí a zejména technologicky. Kapacita gigafactory v porovnání s fosiliemi vám může připadat komická, ovšem pro výrobní plán Tesly je naprosto dostatečná.
                Zkuste se na VW podívat ještě z trochu jiného úhlu. Podívejte se na postoj VW vedení v letech 2005-8 (EV je slepá ulička) a na investice do spalovacích motorů ve VW (jen ve Škoda 2014 – cca 2mld do nové motorárny) a přihlédněte k tomu, kolik v oblasti motorů, převodovek a dalších navazujících odvětvích zaměstnávají lidí…
                Masová výroba EV u VW není otázkou jen rentability výroby samotného EV, ale i s tím souvisejícího útlumu spal. technol.

            1. No hádám, že do roku 2020
              No hádám, že do roku 2020 stihnou jeho dodavatelé v Číně apod. klidně postavit pár gigatováren. Zvlášť v Číně, kde se na nějaké povolení apod. moc nehraje. VW mám dojem bere baterky od LG Chem, stejně jako GM. A LG chem staví továrny jak o život.

              1. Právě že je to kupodivu
                Právě že je to kupodivu docela naopak. Jak si čína zvolila jako své „národní bohatství“ technologii LFP, tak kdokoliv tam chce vyrábět něco jiného tak docela rychle narazí na odmítnutí úřady. Takhle dopadlo už LG Chem a nedávno i Samsung-SDI.

                VW bere od leckoho, ale donedávna bralo prizmatické články 25Ah pro e-UP! a e-Golf od Sanyo/Panasonic a ty nové 36Ah prý pochází od Samsung-SDI.

                1. No, zapomínáte, že
                  No, zapomínáte, že Samsung i LG Chem jsou Korejci. A Korejci a Číňani, to nejde dohromady. Myslím, že jim o LiFePo až tak nejde…

                2. Pravda, to bude asi ten
                  Pravda, to bude asi ten pravý důvod…

          1. 350kW je jedna velká
            350kW je jedna velká chiméra. Jestli se na tom něco zkouší pak právě chování 800V výzbroje. Na 350kW nikdo baterie nemá a mít ještě dlouho nebude… Stačí se podívat třeba na FF91, myslíte že kdyby měli články na 350kW, že se spokojí jen s dnes „obyčejnými“ 200kW? Stejně tak Tesla, kdyby ty články měla tak už je dávno použila a představila i ty nové Superchargery.

Napsat komentář