V Česku se za rok 2016 prodalo 262 elektromobilů, aut na plyn ale 10x víc

V České republice bylo za rok 2016 registrováno rekordních 259 693 nových osobních automobilů, o 12,49 % více proti roku 2015. Jako palivo vede benzín s 54,56 %, diesel si připsal 42,57 %. Z alternativ se nejlépe vedlo CNG s celkovým podílem 1,09 % a hybridům s 0,59 %.

Škoda Octavia – s velkým náskokem nejprodávanější auto v Česku
foto: Škoda Auto

Nově registrovaných aut na CNG bylo v roce 2016 celkem 2843, hybridů 498. Nových aut s pohonem na LPG se registrovalo 0,19 %, tedy 498 kusů. Elektromobilů se celkem prodalo 262 kusů, z toho 62 kusů značky Tesla. Celkový podíl alternativ dosáhl ke 2 %.

Mezi značkami nových aut v Česku si jako obvykle nejlépe vedla Škoda s podílem 31,67 %. Následuje Volkswagen s 10,24 % a Hyundai s 8,08 %.

Pro srovnání, v roce 2015 se v Česku prodalo 325 elektromobilů, 2751 aut na CNG, 1279 aut na a 1024 hybridů. Podíl alternativ tehdy činil 2,3 % a meziročně tedy poklesl.

Nejprodávanějšími vozy v Česku zůstávají Škoda Octavia (10,93 %), Škoda Fabia (8,38 %), Škoda Rapid (4,37 %) a Škoda Superb (4,27 %). Teprve páté místo si připisuje Hyundai i30 následovaný modelem Volkswagen Golf.

Uvidíme, jak se pro alternativy a zejména elektromobily vydaří rok letošní. Česko spustilo dotace na nákup elektromobilů pro obce a kraje a chystá se nejspíš i jejich otevření pro fyzické osoby.

tisková zpráva

78 Comments on “V Česku se za rok 2016 prodalo 262 elektromobilů, aut na plyn ale 10x víc”

  1. Nevíte jaké emise
    Nevíte jaké emise vznikají při provozu elektromobilů v ČR ve srovnání se spalovacími motory?
    Pokud vezmu do úvahy z jakých zdrojů je u nás namixovaná elektrická energie během celého roku a jaká je potom účinnost celého procesu včetně techologií na odbourání škodlivin u elektráren na fosilní zdroje, oprávněné pochybnosti o smyslu elektrifikace silniční dopravy.
    Změny musí nastat také v energetice, jinak to celé nemá smysl.

    1. Jo aha takže budeme i
      Jo aha takže budeme i nadále zbytečně vyvážet těch 27,5 TeraWatthodin každej rok, místo aby jsme aspoň část z toho spotřebovali doma, když už to musíme celej rok dejchat, jenom protože ty se tu morálně pohoršuješ??? Lol.
      Prober se z diskotéky a namixuj si realitu faktů naší energetiky.

    2. Pro výrobu 1 litru paliva
      Pro výrobu 1 litru paliva pro spalovací motory je potřeba (těžba, rafinerie a doprava) 1,5kWh el. energie – to jsou také emise. Tak si je připočti k tomu co Ti fouká z výfuku vozidla.

      7litrů paliva = 10.5kWh – na to ujede elektromobil 60 až 100km. Ten spalovák jsi ještě ani nenastartoval a už máš za sebou emise jako BEV po více než 60km.

    3. Emise elektromobilů
      Emise elektromobilů závisí na tom jaký je právě energetický mix. V České republice se zhruba polovina elekřiny vyrobí v bezemisních jaderných elektrárnách. Kdo si nabíjí elektromobil doma z vlastní solární elektrárny, nemá emise vůbec žádné. A ty vámi změny se již dějí – ať už jsou to právě domácí solární elektrárny, nebo třeba postupné odstavování starých uhelných elektráren.

  2. Informace k současným
    Informace k současným svolávacím akcím CNG od VW !!

    cnginfo.volkswagen.com/cz/cs/home

    cngplus.cz/vw-svolava-vybrane-cng-vozy-kvuli-vybuchum-korodovanych-tlakovych-lahvi.html

    novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

  3. Jaguár má velké plány
    Jaguár má velké plány Používá akumulátory Panasonic
    https://www.youtube.com/watch?v=lU3NZse3q9E

    http://www.teslafan.cz/clanky/byvaly-technicky-reditel-jaguar-land-rover-vodikova-auta-jsou-totalni-nesmysl

    Odkaz Toyota >>> Posun v technologi elektromobilů znamená utlumení zájmu o palivové články
    http://www.cheatsheet.com/automobiles/would-toyota-shift-to-electric-cars-mean-death-to-fuel-cells.html/?a=viewall

  4. 2 další důvody proč
    2 další důvody proč NEpodporovat RAKovinotvorný ŠÁDE DÍZL 😉

    blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/442326/dusan-21-sel-k-zubari-s-bolesti-ted-bojuje-o-zivot-nasli-mu-akutni-leukemii.html

    blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/442540/posledni-sms-reporterky-leony-ktera-nahle-podlehla-leukemii-vedela-ze-umira.html

        1. LPG obvykle takovou paseku
          LPG obvykle takovou paseku nenadělá

          youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc

          ale jesi tam číňani místo 30 litrový rezervy šoupli 100 litrový sud do kufru… Každopádně je fakt CNG je převážně o metanu a tudíž o rozmetání výbuchu :))

          novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

  5. Ono se není čemu divit.
    Ono se není čemu divit. Počet pump na metr čtvereční je u nás šílený, takže benzin nebo nafta je na každém rohu. Plynová ofenziva se dá hezky vidět na mapě hybrid.cz. V porovnání s ní je počet nabíjecích stanic mizivý a pokud nabíječkami myslíme jen ty rychlé značené žlutě (ne obyčejné zásuvky, červené pětikolíky a chytré pětikolíky Mennekes, značené červeně, protože to je nabíjení v řádech hodin až dnů). tak zoufalý. Oblíbený argument nikam to nedojede (což první plyňáky taky ne, jenže prostě jen přeply na benzín) je doplněný není to kde rychlonabíjet. A na velké části území ČR je 100%.
    Za chvíli bude šestileté výročí čezké slibotechny.

    1. Podle mych odhadu,
      Podle mych odhadu, spotrebuje kazde EV rocne ca. 1500 kWh. To je asi neco vic nez polovicka prumerne domacnosti. Zarazi me, ze CEZ a ostatni nechteji vic EV. Kazdy spravny podnikatel expanduje a hleda nove odbytiste aby vic vydelal. Elektrarenske spolecnosti zrejme nemaji pocit potreby vic prodavat. Asi jsou uz tak zazrany, ze jim je z vetsiho prodeje a penez spatne. V kazdem pripade by nekolik malo vic (rychlo)nabijecek zajistilo elektromobilitu po cele CR a pocet EV by se zasadne zvysil a tim i obrat a zisk. prinos by to byl celospolecensky. mene emisi, mene dovozu ropy, vic tuzemske vyroby a hlavne spokoveni elektromobiliste.

      1. To je jednoduché:
        1) ČEZ

        To je jednoduché:
        1) ČEZ (ani RWE ani EON a další) nejsou podnikatelské subjekty. Jsou to koncerny řízené najatými manažery k opatrné výrobě peněz pro akcionáře. Tam lidé v zaměstnaneckém poměru jen hospodaří s cizími penězi. Nic více od nich nechtějte.
        2) ČEZ už kacířsky přišel i na to, že výroba benzínu a nafty stojí spoustu elektřiny. Přečerpávání ropy do rafinérií taky. Přečerpávání benzínu a nafty do cisteren a z nich do zásobníků čerpacích stanic a z nich do aut taky. Kdo chce elektromobil, koupí si elektřinu od výrobce, tedy zase od ČEZu. A je jedno, jestli ji má ze své zásuvky, cizí zásuvky nebo nějakého nabíjecího stojanu. Takže proč se namáhat a něco budovat, když to prodám tak jak tak. Z hlediska spalovací mobility dokonce násobně více.

        1. Kdyz neni kde nabijet po
          Kdyz neni kde nabijet po ceste, tak se EV nekoupi a spotreba nevzroste. Takze vic nabijecek = vetsi spotreba, protoze je vic EV. Jinak nabijecky jsou neco jako investice do reklamy nebo veletrhu. Na prvni pohled vyhozene prachy, na druhy pohled dobre cilena investice. Vic reklamy, vic prodeje. Mysleno vic EV a az pak vic elektriny.

          1. To už je dlouho moje řeč,
            To už je dlouho moje řeč, ale jak se zdá, zodpovědní na ni neslyší. Zato nám krásně legislativně neustále ztěžují samovýrobu elektřiny a tím paliva pro naše elektrovozidla a současně se snaží, aby se nabíjecí síť nerozšiřovala. Jednoduše svojí nečinností.

            1. Tu debatu s Vámi nikdo
              Tu debatu s Vámi nikdo nepovede, protože to je vejce nebo slepice a už se tu vedla mnohokráte. Neexistence sítě nabíječek je opravdu rozhodujícím faktorem. Protože pak si elektromobil nikdo nekoupí a následně nemá ani jak s množstvím klesnout jejich cena. Ale to stejně víte.

        1. To je ale blbost, co jste
          To je ale blbost, co jste napsal, že? To jako jezdím elektromobilem na vzduch? Milý pane E-rycu, já jenom benzín nahradil elektřinou. Elektromobilem jezdím, nestojí mi v garáži. Dokonce více, než spalovákem. Takže jsem elektrárenské společnosti z ničeho vyrobil nového zákazníka s 15 tis. km najetými jedním elektromobilem ročně. Všechny peníze za mé palivo jdou už 3 roky jim, místo šejkům. Ale podle Vás současní čeští elektromobilisté nejsou ochotni více kupovat. To mi teda vysvětlete….

          1. Kdy pisu, ze EV jezdi na
            Kdy pisu, ze EV jezdi na vzduch?
            Mluvim o pravidelnem revu a ruseni smluv, kdyz se zdrazi nejaky pausal (naposledy CEZ 200->500 za NEOMEZENE dobijeni). O totalni neochote platit za rychlonabijeni (podle vasich vlastnich slov zridka pouzivana a tudiz logicky draha sluzba) nejakou alespon trochu primerenou cenu („7Kc/kWh je lichva“ a podobne prispevky), ktera by davala sanci na udrzeni, natoz rozvoj site.

            Vlastni FVE uz je jen tresnicka na dortu 🙂

            1. No vidíte, tak to napište
              No vidíte, tak to napište jasně, že napadáte řev kvůli zdražování. Ten ale bude vždycky, zdražování se nelíbí nikomu.
              Prozatím tady máme většinu elektromobilů, neschopných čerpat ze stávající sítě (230V 16A, 400V 16A a 400V 32A) za rozumný čas, tedy se slabými palubními nabíječkami. Tedy závislých na CHAdeMO a Combo CCS, infrastruktuře podobně jako spalovací vozy. Holt je to myšlenkovým schématem a penězi, je lépe vyrobit z uživatele závisláka a ždímat ho dále.
              Výjimkou jsou Tesly (hlavně s Dual charger), které to ještě tuplují velikostí baterie a tím sníženou potřebou neustále nabíjet. Pokud by po ČR jezdily jen ZOE, Smarty, Tesly atp., tedy vozy od 11 kW výkonu palubní nabíječky výše, šlo by jen o zpřístupnění stávajících tří typů zásuvek a sem tam o jejich zpoplatnění přes telefon. Nic dramatického.
              Bohužel tomu tak není a většina nyní registrovaných elektromobilů je na infrastruktuře s rychlým nabíjením pro delší jízdy závislá. Prostě staré myšlení, žádná soběstačnost a využívání již existujícího. Není síť, nejsou jízdy, neprodávají se elektromobily. Současně se zvyšují monopolně (lokální monopol, technologický monopol) ceny za rychlonabíjení nebo stávající paušály.
              Odpovědí jsou domácí/firemní FVE, nabíjení doma/v práci, sdílené soukromé sítě, vlastní soukromé sítě (třeba mám více provozoven, jezdím mezi nimi elektrickým autem s větší palubní nabíječkou, alespoň 6,6 kW, v každé mám na zdi kabel a po zastavení auto připojím, neustále mám tak nabito). Ona existuje několik let i neveřejná evropská sdílená síť trojfázových zásuvek. A její uživatelé nakupují jen vozy, co ji díky silným palubním nabíječkám dokáží využít a spokojeně s nimi brázdí Evropu.
              Ovšem když se na jednu stranu vláda neustále napříč politickým spektrem hlásí k čisté dopravě, tak pro to musí něco dělat. A prostřednictvím politiky a jí ovládaných energetických a distribučních společností to jde nejlépe. Proč třeba do legislativy dávno nezakotvili, že nová benzínka musí povinně nabízet benzín, naftu, CNG, LPG i rychlonabíjení, jinak nedostane povolení ke stavbě? Nebo že do 10 let to musí splnit i ty stávající? Nebo že u každé trafostanice bude rychlonabíječka a 2 parkovací místa?

                1. Spíše ona nečinnost.
                  Spíše ona nečinnost. Vždyť kdo jiný by měl automobilkám říci – neblbnětě s CHAdeMO a Combo CCS, stojí Vás to hromadu peněz a je to teprve ve vývoji. Přípojky k tomu jsou pro nás drahé a zatěžuje nám to nerovnoměrně síť. My tady máme pro Vás připravenou infrastrukturu červených pětikolíků, dávejte do EV 11-22 kW palubní nabíječky a ušetříme všichni. Vy toho prodáte mraky a my to rychle nabijeme naší elektřinou, kdekoliv se to hne.

                2. jj:
                  Mily Nissane,
                  proda se u

                  jj:

                  Mily Nissane,
                  proda se u nas uzasnych 100 vasich aut za rok, koukejte predelat nabijecku.
                  S pozdravem
                  Vas CEZ

                3. Vzhledem k tomu, jak dlouho
                  Vzhledem k tomu, jak dlouho se Leaf vyrábí a jak dlouho (viz prohlášení z roku 2011 o 200 nabíječkách) ČEZ o nabíječkách mluví a instaluje je, mohli už 7 let taková jednání vést.

            2. To jsou kecy. Paušál 500
              To jsou kecy. Paušál 500 Kč se u EV, které se z 90 % nabíjí doma fakt nevyplatí. Kdyby dali čip za 30 kč za čtvrt roku jako PRE a k tomu cenu třeba těch 7 Kč za kWh, neřeknu ani slovo a čip pořád mám. Já bych asi zkousnul i 250-300 Kč za čip měsíčně. Ale 500 Kč je prostě moc, to by byla ekonomika provozu na EV rázem úplně v hajzlu a to by pak nemělo už vůbec žádný smysl si EV pořizovat.

                1. Jenže ten pravidelný
                  Jenže ten pravidelný přísun by byl. Kdyby někdo tu síť budoval racionálně. Myslíte, že se Čezu víc vyplatí chytráci taxikáři s čipem, kteří vysosají na rychlonabíječkách stovky a tisíce kWh nebo velký zbytek lidí, kteří budou třeba na nabíječce nabíjet jednou za čas a nebudou mít paušál, ale budou platit za kWh? Podle mě musí ČEZ zákonitě na těch taxikářích a půjčovnách prodělávat, protože ti, kdyby se jim to nevyplatilo, tak si postaví nabíječku vlastní a sosají ze svého. Takže ČEZ na tom musí prodělávat. A elektromobilista, který jezdí kolem baráku a občas chce jet někam dál má smůlu, protože aby si koupil čip na jedno nabití na rychlonabíječce měsíčně za 500 Kč, to by musel být blázen.

                2. Ja si prave myslim (muj
                  Ja si prave myslim (muj nazor, podlozene to nemam), ze z jejich hlediska to podstatne je castka za porizeni mista/stojanu/najem/… (proste pausalni polozky nezavisle na vytizeni), spotrebovana energie uz je v porovnani s tim pakatel. Takze realne naklady na taxikare nabijejiciho denne a nekoho nabijejiciho jednou za tyden pri vikendovem vylete) se podle me skoro nebudou lisit.

                3. I kdybych přijal vaši
                  I kdybych přijal vaši teorii, stále mi přijde jako rozumné maximálně zvýšit příjmy z každé stanice. A k tomu tento krok nepovede. Dle mých odhadů vrátilo čip 80 % lidí.

                4. Predpokladam, ze udelali
                  Predpokladam, ze udelali nejaky odhad/model „zdrazim o x%, y% zakazniku vypovi“ a nastavili parametry tak, aby skoncili v plusu. Jestli ten odhad vysel nebo ne, to nevim. Ale tipnu si, ze bude netrivialni procento „taxikaru“, kteri pausal dal pouzivaji a na diskuznich forech si srdce nevylevaji (klasicke – spokojenych se pochlubi 10%, nespokojenych 90%).

                  Ale to tady asi nevyresime, vzhledem k tomu, ze zadna relevantni data k dispozici nejsou 🙂 Takze pekny vecer, cas jit predstirat nejaky sport, treba brodeni se zavejemi 🙂

                5. Hezký večer. Zkusím
                  Hezký večer. Zkusím napsat slečně, která to má na starost, jestli se nepodělí o info.

      2. Já to taky nechápu. ČEZ
        Já to taky nechápu. ČEZ na to jde podle mého názoru úplně blbě. Kdyby postavil na každém parkovišti v každém městě pár (třeba 10) nabíjecích stanic s Mennekesem typ 2 a pak mezi městy rychlonabíječky, bylo by to mnohem užitečnější. K čemu je mi rychlonabíječka uprostřed Prahy? Jako fajn, dojedu tam, napíchnu na rychlonabíječku a pak musím čekat, než se to nabije, protože kdybych šel vyřizovat svoje věci, tak tam bude auto zabírat zbytečně místo a správně by mi ho měli odtáhnout. Kdyby tam bylo hafo Mennekesů, tak to na něj napojím a vím, že můžu v klidu jít vyřizovat vše co potřebuji, protože tím nikoho neblokuji a nabiju to stejně. Z velkých měst se obvykle vyráží na cesty, takže si to nabijí lidé doma.

        1. Nedavno resili v Nemecku
          Nedavno resili v Nemecku jeden pripad s parkovanim na nabijecce. BMW i3 prijelo k nabijecce kde byly 2 mista, ale pouze jeden kabel vhodny pro i3 a ten byl obsazeny jinym EV. Tak zaparkoval a sel pryc s tim, ze chce ale nemuze nabijet. Auto mu odtahli za 150 EUR. Slo to k soudu a pohorel. Nerozhoduje umysl, ale fakt zda nabiji nebo nenabiji.
          Jinak absolutni souhlas, rychlonabijecky by mely slouzit presne jako supercharger u Tesly pro tranzitni dalkove cestovani a ne pro lokalni nabijeni. Takze rychlonabijecky patri mimo mesto na dulezite krizovatky. Pak poslouzi nejvetsimu mnozstvi EV. Chce to trochu premyslet a ne jen vykazovat pocet instalaci. Ale i ten je zalostny 🙁

    2. A jak vysvětlíte mě? Mám
      A jak vysvětlíte mě? Mám CNG auto a ani jeden vyjmenovaný důvod to nebyl… Že by dříve bylo co chceme říci a pak jste vymyslel důvody nebo jednodušeji ve skutečnosti nevíte proč se tak někdo rozhodl, ale to nebrání napsat proč si to myslíte jako skutečná fakta?

      Za sebe řeknu, když uvidím cenovku 430kkč za CNG a 700kkč za plyn a v nákladech to budu mít na palivu 0,9kč/km vs 0,7kč/km, jak myslíte že se rozhodnu?
      Ano vy jste nadšenec co na tu hračku má(ano dnes je to hračka ne ekonomické rozhodnutí), já si dokážu přiznat, že na to nemám a mzdu co mám mě limituje, že asi ještě nějakých 10let mít nebudu…
      A to víc jsou směšné argumenty, proč kromě nadšenců to nechce nikdo kupovat, když i na západě při jejich musí dávat dotace, pak při platech v ČR…

      1. Nemáte to trošku
        Nemáte to trošku popletené? CNG je přece zemní plyn. A žádný výčet důvodů neuvádím, jen rozšíření CNG stanic versus rychlonabíječky. Chcete snad tvrdit, že by jste si CNG koupil, aniž by jste měl kde tankovat CNG a pak s tím vozem jezdil jen na benzín? Protože nic jiného než spalovací hybrid to není?
        P.S. Hračka mne stála nová 439 tisíc Kč a jen za první 2 roky a 30 tis. km ušetřila jen na palivu 75 tisíc Kč. Nyní už máme hračky 2 (druhá byla ojetinka za 280 tis. Kč s 13 tis. km 3 roky stará) a celkem najeto přes 50 tisíc km.

        1. člověk snažící se
          člověk snažící se šetřit jezdí již dlouhá léta jako třeba já za řekněme kačku na km za pomocí LPG. Takže ekonomicky je to 1Kč oproti 0.5Kč (nebo třeba 0,25Kč). Možná vy jste ušetřil 75kKč, já bych s Vašim nájezdem ušetřil pouze cca. 35kKč. Elektromobilita opravdu je to o tom jak kdo si v hlavě srovná svůj postoj ke druhým. Prostě některým nevysvětlíte, že čmoudem zabíjí jiné. Vysmějí se Vám že jim to je jedno a podpoří to ekonomikou. Prostě jsou to normální sebestřední idioti. Ale pozor, v historii zatím nad učencem nakonec vždy vyhrál debil s klackem. To že se suneme je jen dočasný stav než přijdou další Iráky, Libye a podobné průsery….

  6. Kdyz je na Ostravsku zase
    Kdyz je na Ostravsku zase smog a lide si stezuji ze nemuzou dychat a pak panu reporterovi do kamery/mikrofonu reknou, ze se s tim neda nic delat, tak je lituji. Lituji ale tak, ze v hlave maji akorat pulmozek a nejsou schopni si predstavit, ze EV by problem smogu zasadne vyresily.
    To same, kdyz stoupaji ceny benzinu a nafty a lidi do kamery krci ramena a rikaji, co s tim nadelame? Nic.
    Kdyby pak reporter do kamery rekl, ze EV jsou ta spravna volba, urcite by to neco pomohlo. Ale asi i ten reporter ma 1/2mozek. Asi tak.

    1. Dá, ale nechce se. Tak se
      Dá, ale nechce se. Tak se vesele utrácejí veřejné peníze z daní na plynové autobusy, následně na plyn pro jejich provoz a do toho se rozdávají kotlíkové dotace, kdy se staré spalovací kotle v rodinných domech nahrazují novými spalovacími kotli.
      Jen za dnešní dopoledne jsem v elektromobilu potkal plynobusů několik desítek a ještě pár CNG aut s hrdými nápisy Eco jízda a zelenými lístky po modré kapotě. RWE tu mají nějakou slezinu.

    2. Ale podceňujete lidi, oni
      Ale podceňujete lidi, oni si dokáží spočítat, že to co zaplatí za EV je o stovky tisíc víc jak za CNG či benzinák…
      I na tom západě musí dávat dotace…

      Právě proto, když nadšenci cpou „obyčejnému“ člověku, kterémuje fakticky jedno na co to jede, že si má koupit elektriku a spočítá si to, pak je akorát naštvanej co ho furt otravují…

      1. Tak premysli skoro kazdy a
        Tak premysli skoro kazdy a pak se rozciluje ze se dusi, ze je smog. Ale ze se musi neco obetovat, tak to uz nikdo nechce slyset. Ale kdyby se jezdilo vic na elektrinu, tak i platy polezou nahoru, protoze ty penize za ropu nepujdou sejkum na lyzovani v pousti, Ferrari do kramu pro rohliky a mrakodrapy co svet nevidel. To vse zustane u nas doma.

      2. Ono je to jednoduché. Je-li
        Ono je to jednoduché. Je-li pokřivený trh, nemůžete spoléhat na cenu jako na indikátor. Pokud na palivech bere stát obludnou spotřební daň, už tím křiví trh. A je na ní finančně závislý, prakticky jde o totéž jako u cigaret. Pokud stát přiznává (smog, hluk, vibrace) škody na zdraví obyvatel, které pak vesele hradí z veřejného zdravotního pojištění (placeného povinně z daní obyvatel), bez ohledu na to, aby se zabýval příčinou, ne následky, je to další křivení trhu.
        Pak přichází nová technologie, která by to vyřešila (smog, hluk, vibrace, škody na zdraví obyvatel) alespoň z hlediska důsledků, a je proti ní vedena kampaň, že bez dotací se neuživí.
        Když narovnáme spoustu výše uvedeného, najednou i obyčejný člověk zjistí, že elektromobil je (tedy pokud nebude fungovat MHD tak, jak má) dobrou a levnou volbou.

    1. Prakticky žádné, je to
      Prakticky žádné, je to jen o snaze a předpisech. Pokud mám v zemi silnou veřejnou elektrickou síť, ve všech rodinných domech zásuvky červený pětikolík o výkonu 11 kW, ve firmách, kuchyních restaurací i jídelen a všude možně zásuvky červený pětikolík o výkonu 22 kW, k tomu přebytek roční výroby elektřiny +-16TW, tak prostě vyhlásím desetiletý přechod na elektrickou mobilitu a jedu. Elektrifikace železnice, zastávky dovnitř měst, aby se od vlaku nemuselo jezdit MHD, páteřní tramvaje, metro, od tramvají trolejbusy, dále elektrobusy, elektrická doprava do center měst, elektrická doprava v municipalitách, elektrický vozový park v podnicích se státní účastí, elektrifikace i takových činností jako je svoz odpadu, čištění města, sekání trávy nebo sběr listí a po 15 letech není co řešit. Protože současně si jménem vlády pozvu na jednání zástupce všech dosavadních výrobců elektrických vozidel a dám jim k dispozici doživotní jistotu 10 milionového trhu. Státními zakázkami počínaje. Stačí chtít. Vše kolem jsou kecy.

    2. Ja jsem koupil ojety Peugeot
      Ja jsem koupil ojety Peugeot Ion za malo penez a jezdim skoro vsude. je pravda ze neni to takovy komfort, nekdy mrznu, mam elektrickou decku aby nebyla zima. Za to dekuji CEZu, ze nic nedela a ze nemam v okoli kde nabijet, tak skudlim kazdou Wattsekundu abych dojel. Vic EV, vic nabijecek a nikdo nebude muset rikat ze to nejde.

        1. Děkuji za odpověď.
          Jenom

          Děkuji za odpověď.
          Jenom pro vysvětlení mého názoru.Problematikou se zabývám dlouhé roky a to i „rukama“ v praxi.(nejen jako školák s falešným vysokoškolským vysvědčením)…
          Cng-metan-bioplyn je fakt asi momentálně nejvhodnější palivo,tedy palivo,které lze použít okamžitě,bez velkých investic a bez velkého přechodu na „novou,kosmickou,nevyzkoušenou,nevhodnou, studenou technologii“.
          Je mi jedno, kdo z bohatých firem do toho investuje a tím i jistě ovlivňuje uvažování v „dobrém“obyčejných spotřebitelů.
          Ve vozidle na CNG (nebo na směsný Bioplyn,jako kupuji SRN) je aspoň teplo,a jede tak,jak je dnešním zvykem,tedy rychle a spolehlivě.
          To mohu posoudit letitými zkušenostmi i s LPG – výměna filtrů tekutého media,je těch záporů víc.
          U CNG nikdy, ani nevím,kde takový filtr je (plyn je sám o sobě již čistý,nemůžou v něm být rozpuštěny nečistoty jako v tekutém LPG).
          Je toho ještě hodně, včetně bezpečnosti provozu-ale to je na jiné povídání.
          Elektromobil mám jako že jsem chtěl vyzkoušet i tento myslím dobrý záměr pracovitých lidí na celém světě.
          Mám dojezd víc jak 200km, ale to se vlastně ani moc nesmí, protože tímto „hlubokým“ vybíjením se hodně škodí akumulátorům.Baterky litium se vlastně ani nesmějí dobíjet když mrzne….to se v návodech k elektromobilu ani nedočtete,s tím se hoši nechluběj.Jestli v zimě chcete trochu tepla v autě, tak se nikam nedostanete.Baterky jsou hned prázdné-viz mobilní telefon na horách.Nebo tedy instalovat benzinové přídavné topení.To je řešení.Doma je to docela laciné,ve specialisovaném servisu dost drahé.
          O bezpečnosti Litia nic psát nebudu, nemohu si dovolit pokusně ničit tak drahé akku, to může někdo v laboratoři dělat za „naše“ státní peníze v laboratořích.Ale stačí si vzpomenout na zaparkované Boingy třeba na Polských letištích.Tesla je hezké a chytré auto, ale již dva exempláře jsem viděl po požáru.V Nisanu jsou použity jiné „bloky“, když to všechno vzplanulo a nešlo uhasit,tak jsem aspoň získal pár kousků , co „nedohořely“.Vyrobil jsem z nich úžasné startovací zařízení, které používám jako domácí zdroj a taky na pomoc při startování nenáviděných dieselů všech sousedů v naší ulici.
          Metanu-bioplynu zdar, Děkuji Petr
          P.S moje paní ráda jezdí ráda našim elektromobilem,zataju před ní tu realitu požáru z Litia.Modlím se,aby se nic špatného v provozu nestalo.Zdravím pana Cipíska,rád bych se osobně sešel na „pokec“.

    1. Vážený pane,
      Naštěstí

      Vážený pane,
      Naštěstí začíná na plné čáře vyhrávat CNG proti LPG.Díky Bohu,a je jedno, kdotomu pomáhá.30 let jezdím a propaguji CNG, tak mám radost, že se konečně rozjelo…
      LPG je jenom forma výrobku z ropy, tedy je mi to nepříjemné…zlatý CNG a to říkám,i když mám již 3roky elektromobil…a dokonce i s topením na zimu…
      Děkuji, že se všichni aspoň o něco snažíte.Viva Metan!!!

    2. Vážený pane,
      Naštěstí

      Vážený pane,
      Naštěstí začíná na plné čáře vyhrávat CNG proti LPG.Díky Bohu,a je jedno, kdotomu pomáhá.30 let jezdím a propaguji CNG, tak mám radost, že se konečně rozjelo…
      LPG je jenom forma výrobku z ropy, tedy je mi to nepříjemné…zlatý CNG a to říkám,i když mám již 3roky elektromobil…a dokonce i s topením na zimu…
      Děkuji, že se všichni aspoň o něco snažíte.Viva Metan!!!

  7. ja prispel do te nejvetsi
    ja prispel do te nejvetsi casti kolace, tedy jsem nekde v tech 54,56% benzinovich aut, rad bych prispel do kolace elektromobilu, ale soucasna nabidka je proste nicotka vyberem, draha financema a s malim dojezdem, tak se hosi snazte a treba za par let (5-8) kdy budu kupovat zase nove auto si jiz mezi BEV vyberu 🙂

            1. Jako pozitivne je pouze to
              Jako pozitivne je pouze to co tam napises ty? Rika pravdu, ze má nějaké požadavky na dojezd (300), požadavky na službu co musí vykonat (chce do něj dát kočárek) a že si koupí takové BEV co to bude splnovat.

              Ze ty chces fanatismus, kdy si koupí auto co nesplnuje jeho pozadavky a jeste bude slunickove psat vsude, jak to skvele at si to kazdej koupi tak v dusledku kdyz se zamyslis, negativne pises pouze a jenom ty, protoze tvuj pristup akorat bezneho uzivatele nastve, ze ho nekdo podvadi hezkejma kecama…

              1. uklidni se, jo? Bacha na
                uklidni se, jo? Bacha na infarkt 🙂
                Kde vidíš že já chci fanatismus, nebo že rozporuji jeho požadavky? Každý má své požadavky, někoho nabídka osloví, někoho ne. To je v poho. Dle statistiky jde vidět, že mnoho lidí současná nabídka neoslovuje.
                Ale že se zde nevyjadřuje o nabídce BEV pozitivně je čirý fakt. Když ho neoslovila, tak se ani nedivím.
                Proč se vlastně čertíš? 🙂

      1. ukaz me BEV kombika pro
        ukaz me BEV kombika pro rodinu co stoji 320 tisic, dam do nej kocarek + veskery veci pro rodinu kdys pojedem k babicce a ujede 300km na nabiti kde asi 100km je dalnice, koupim si ho hned

        uvazuju jako otec co nema temer milion na rozhazovani za hracku se kterou si bude jezdit nekde po meste, potrebuju rodinne auto co nas odveze z A do B co mozna nejpoodlneji a nejrychleji

        1. Stačí se o rakovinu lépe
          Stačí se o rakovinu lépe starat a né za 5-8 let si koupit další, ale jako já třeba až za 15-20 let. No a za ušetřený groš se můžeš vozit kolem komína elektromobilem jako druhým vozem v rodině. Kdo chce hledá cestu, kdo je zabedněný, důvod proč to nejde si vždy najde. Sice debilní, ale o to víc se s ním chlubí.

            1. Každý ve městě, kdo si
              Každý ve městě, kdo si dnes může a potřebuje pořídit 2 auta, a současně si pořídí to druhé elektrické, velmi rychle „dlouhodojezdové“ odloží a bude ho využívat naprosto výjimečně. Náš dlouhodojezdový spalovák, stojící od 5/2016 stále před domem pod plachtou (páč snahy ho pronajmout nebo sdílet nevyšly) jel od té doby 2x. Jednou s velkým nákladem, který Ion neobral a podruhé na otočku Brno s Uherským Hradištěm, kde tenkráte ještě rychlonabíječky nebyly (ani v Olomouci, ani v Kunovicích). Jinými slovy dlouhodojezdovka bude někde parkovat, než se prodá. zdvojnásobovat se nebude.

          1. jo jasne, takze jsem 17 let
            jo jasne, takze jsem 17 let starou A6 avant mel nechat aby dal trpela tim ze nekde stoji a jeste navic zabira misto, a za nove auto dat 3x tolik co jsem dal jen proto aby se nejaky anonym v diskuzi mohl chlacholit?

            presne kvuli takovim lidem jako ty se lidi o elektromobilech dozvidaj nesmysli, protoze kvuli takovejm jako ty vznikaj radikalove presne z opacneho konce spektra 😉 cim min lidi jako jsi ty bude hlasat na forech tyhle blbosti co hlasas, tim min bude i radikalu na opacnem konci a tim min blbosti se o elektromobilech bude mezi lidi dostavat

    1. Souhlas
      V mém okolí jsou

      Souhlas
      V mém okolí jsou jedinci, kteří už mají 6 auto, které si nechali předělat na LPG.(nižší náklady na pořízení než CNG)
      Infrastruktůra čerpacích stanic LPG je hustší než u CNG
      Jsou lokality kde je víc plnících stanic LPG než čerpacích stanic.

  8. Tak to je smutná zpráva.
    Tak to je smutná zpráva.

    Na druhou stranu, jestli se jedná o prodej pouze nových vozů. Docela by mě zajímal počet registrovaných hybridů a elektro aut celkem.

    Je totiž otázkou, jestli si u nás kupujeme více nových vozů nebo spíš zánovních od západních sousedů. (Nebo jsem to špatně pochopil a jedná se o nové registrace, tedy i ojeté vozy např. z německa, francie a dalších států EU ?)

Napsat komentář