Autosalon Detroit 2017: Volkswagen I.D. BUZZ je další variace na hipísácký mikrobus

Přesně před rokem ukázal Volkswagen koncept elektromobilu BUDD-e. Pro autosalon Detroit 2017 si firma připravila skutečného nástupce hipísáckého mikrobusu Westfalia jménem I.D. BUZZ. Jezdí na elektřinu.

Volkswagen potvrdil elektrický mikrobus už v dubnu 2015
foto: Volkswagen

Souběžně s novým elektromikrobusem I.D. BUZZ představuje Volkswagen na CES 2017 původní koncept „digitálního elektromobilu“ I.D. Obě auta jsou postaveny na platformě MEB a žádné z nich se na trhu neobjeví dřív než v roce 2020.

Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen I.D. Buzz
foto: Volkswagen

Volkswagen kupodivu zveřejnil ke konceptu Volkswagen I.D. BUZZ spoustu specifikací. K dispozici mají být dvě verze auta, a to high-endová s pohonem všech čtyř kol, výkonem 369 koní a 111kWh baterií. Dojezd prý bude 432 km dle EPA.

Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen I.D. Buzz
foto: Volkswagen

Zrychlení má být pod pět sekund, což je na mikrobus opravdu výjimečná hodnota. Max. rychlost bude 160 km/h. Méně výkonná verze nabídne výkon 268 koní a 83kWh baterii a tedy i odpovídající nižší dojezd. Obě verze budou podporovat rychlonabíjení CCS až 150 kW. Rozměry vozu jsou 494 cm délky, 197 cm šířky a 196 cm výšky, rozvor činí 330 cm.

Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen I.D. Buzz
foto: Volkswagen

Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen I.D. Buzz
foto: Volkswagen
tisková zpráva

21 Comments on “Autosalon Detroit 2017: Volkswagen I.D. BUZZ je další variace na hipísácký mikrobus”

  1. To má být vtip, asi, že?
    To má být vtip, asi, že? Hádám že to auto nebude příliš levné a byť tvrdí že se inspirovali legendárním mikrobusem, tak ano, inspirovali se skříní, ale nemyslím že to bude cenově někde poblíž toho co udělalo z originálu tak populární auto.

    Dojezd a kapacita vypadá slušně, jen to nabíjení je jen v mezích mírného pokroku, což je trochu škoda.

    1. Vypadá to na podobnou novou
      Vypadá to na podobnou novou cenovku jako u lidového brouka, jehož nástupce VW Beetle se stal autíčkem pro děti bohatých rodičů (dvoudvéřák od 424 tis. Kč výše, klasicky milion příplatkových balíčků, co jsou jinde v základu). Takový anti hipies v praxi :-).

        1. Tvrdí se, že to
          Tvrdí se, že to automobilky používají pro optické snížení cenového rozdílu mezi elektro a plynovým pohonem. Že pak nemůžete porovnávat holátko s cenou elektromobilu, ale musíte vzít nejdražší a nejvýkonnější plně vybavenou naftu/benzín/plyn v automatu a tu srovnávat. I tak bývá rozdíl nechutný, VW eUp a eGolf jsou toho bohužel praktickým příkladem.
          Pokud by jste chtěl holátko s velkým dojezdem, pak musíte kupovat ojetinu okolo roku 2000 a vrazit do ní, místo tehdy obvyklého olova/NiCd, nové lionky baterky. A máte 500 km dojezdu jen to fikne, viz třeba Peugeot 106 pana Vegra.

          1. Zajímavé, musím se po tom
            Zajímavé, musím se po tom podívat jestli je to na internetu. Kolik to ale pak stálo? Nové parametry

            Vím, že se to tu asi už Xkrát řešilo, ale kolik by stál „konverzní kit,“ s dojezdem potenciálně 250-300km, ze spalovacího auta na EV? Čistě jen ten. Samozřejmě s nějakou rozumnou nabíječkou, min. 16A 1f 230V (nouzová), lépe 3f 16A 400V.

            Našel jsem tedy něco z roku 2011, ale jeto přece jen dost dlouho, jak se pohla cena, ví někdo?

              1. A je to dost škoda,
                A je to dost škoda, problém ale byla myslím i cena, kdyby klesla z nějakého 0.5 milionu na 300k, mohlo to být zajímavé. Ale takto se to nevyplatilo, kdo by na to ty peníze měl, tak si raději koupí nové spalovací auto.

                Jenom slušná baterie by stála kolem 200 000Kč, k tomu ten zbytek, je to ale myslím hodně velká škoda. I jen konverzní kity stojí podobně, 5-10k$.

                Takže ta konverze na něco slušného bude někde 15-25k$. Vždyť musí být způsob jak to zlevnit, ale asi není zase taková poptávka a tedy zájem cestu hledat.

                Díval jsem se a v USA a spol. je těch kitů hromada, ale čert ví jestli je to DC, nebo AC sestava. A jestli DC tak jestli jaký typ motoru. Jestli s permanentními magnety, tak se nedivím té ceně.

                1. Jo, ale taky to auto v
                  Jo, ale taky to auto v podstatě nemohlo dostat legální technickou, protože značně překročil původní provozní hmotnost.

    1. Přesně, poměr užitek /
      Přesně, poměr užitek / cena tam byl tehdy fantastický, nehledě na to, že ti lidé v tom tehdy nejen cestovali, ale hlavně bydleli a bylo to obvykle to jediné, co měli. A stačilo jim to.
      Osobní kombi VW Transporter dnes začíná na 623 tisících Kč a klasicky si ho můžete dovybavit k použitelnosti milionem příplatkových výbav, co jsou jinde v základu. To sice vypadá docela dobře, jenže když si vezmeme obytný Transporter, zvaný California, tak začínáme na 1,2 milionu Kč. Prostě dnešní hipík nesmí být žádná socka 🙂

          1. Teoreticky to mohla být
            Teoreticky to mohla být nějaká ojetina, model se vyráběl někdy od 50. roku, takže kolem toho 60. roku byly teoreticky dostupné stroje staré +- dekádu. A nikdo asi nezjistíme jak moc, nebo kolik jich ve skutečnosti, byť se barevně pomalovaný a korálky ozdobený stal Volkswagen Type2 symbolem éry Hippie, bylo jimi využíváno.

  2. To by mohl byt sen kazde
    To by mohl byt sen kazde vetsi rodiny. Ale hlavne se neplaste, driv nez 2020 to nebude, takze jestli Vase MPV zacina jezdit po servisech jdete si jeste vybrat nejakeho toho cmouda.
    On Vam pokud trochu jezdite stejne dele nez ty tri roky nevydrzi, takze to akorad tak vyjde.

    Kdepak Helmuti, strcte si ty vase sliby za klobouk, ja uz mam objednano jinde.

Napsat komentář