Valeo na CES 2017 v Las Vegas ukazuje pět zásadních inovací

Již čtvrtým rokem nechybí Valeo na CES v Las Vegas, kde ve světové premiéře představuje pět velkých inovací. Technologie vystavené na Gold Lot Circuit a na Central Plaza ukazují, jak budou vypadat automobily budoucnosti.

Vývoj autonomního vozidla se stále zrychluje. A digitální mobilita dále roste v tandemu se sdílením vozidel (car-sharing). Toto vše se odehrává v nebývalém rozsahu.
foto: Valeo

TISKOVÁ ZPRÁVA

Automobilový průmysl čelí třístupňové revoluci. Soubor pravidel motorizace se přepisuje v souladu s rozvojem elektrických motorů a alternativních technologií, jako jsou například hybridní pohonné jednotky.

V těchto zajímavých časech, kdy vozidlo představuje nové hranice internetu věcí, společnost Valeo oznamuje na CES 2017 v Las Vegas odhalení pěti hlavních inovací:

  • Valeo XtraVue – Sada propojených kamer řízených počítačem, které řidiči ukáží, co se děje na silnici i mimo jeho zorné pole.
  • Valeo 360AEB Nearshield – Autonomní bezpečnostní brzdný systém, který dokáže eliminovat mrtvé úhly, varuje řidiče před možnými překážkami a v případě rizika srážky dokáže sám bez zásahu řidiče vůz zastavit.
  • Valeo eCruise4U – Návštěvníci mohou na vlastní kůži zažít autonomní svezení v elektrickém režimu.
  • Valeo C-Stream – Nový Valeo modul, který nahrazuje klasické vnitřní zpětné zrcátko. Sleduje interiér automobilu a dokáže rozpoznat počet lidí cestujících v autě a informovat o tom řidiče.
  • Valeo Cockpit – Unikátní technologické řešení, které kombinuje inovativní produkty, jež mají za úkol utvářet smyslové zážitky spojené s novými způsoby využívání automobilů.

Tyto technologie tvoří dohromady nový elektrický, šetrnější typ mobility, která nabízí větší autonomii vozidla, větší pohodlí díky zvýšené inteligenci a lepší sdílení díky rozšíření konektivity.

Vzhledem k tomu, že se očekává růst celkového počtu vozidel ve světě, zavázala se společnost Valeo k tomu, že vůz bude bezpečnější a energeticky účinnější a více automatizovaný a zároveň bude vhodně vybaven kognitivními schopnostmi.

Valeo eCruise4U

Valeo eCruise4U spojuje autonomní jízdní technologii s hybridním systémem 48V pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2 při současném zvýšení jízdního komfortu. Novinka Valeo eCruise4U nabízí autonomní zážitek z jízdy s hybridní technologií na základě pěti technologických prvků, které jsou společností Valeo vyvinuty a v současné době jsou na trhu k dispozici a jsou v sériové výrobě:

Valeo senzory poskytují vozidlu úplný přehled o jeho okolí. Kombinace kamery, radaru a snímacích technologií LiDAR poskytuje systémovou robustnost potřebnou pro vysokou autonomii za všech podmínek. Valeo LiDAR Cocoon se skládá ze šesti laserových skenerů typu ScaLa instalovaných kolem vozidla.

– Valeo Perception Solution definuje prostředí kolem vozidla a poskytuje údaje potřebné pro řízení vozidla.

– Technologie Valeo pro kontrolu příčné a podélné stability vozidla bere v úvahu rovněž hybridní hnací ústrojí, které využívá elektrickou energii a motor s vnitřním spalováním, s cílem zajistit plynulejší brzdění a zrychlení.

– Nová elektronická řídicí jednotka (ECU) systému pokročilé asistence řidiče (ADAS) je založena na sloučení algoritmů, které mu umožňují analyzovat všechny vstupy ze senzorů, předvídat události a kontrolovat vozidlo.

48-voltový e4AWD systém (All Wheel Drive) Valeo 48V přináší výhody z hlediska používání vozidel i nákladů. Řešení spočívá v přidání dvousměrného startéru-alternátoru s řemenem – Integrated Belt Starter Generator, iBSG 48V – a elektrického pohonu zadní nápravy (eRAD 48V).

Tato dvě elektrická zařízení zvýší výkon motoru asi o 30 koňských sil, resp. 22 kilowattů, zatímco se současně snižuje spotřeba paliva až o 17 %. Modul eRAD 48V umožňuje motoristům také těžit z vynikající bezpečnosti a pohodlí vozu s pohonem všech kol za příznivou cenu.

Řešení vyvinuté společností Valeo také využívá brzdnou energii, která je uložena v akumulátoru 48V pro nejrůznější pozdější použití, jako například:

• Zvýšení točivého momentu motoru pro lepší jízdní komfort a sníženou spotřebu paliva.
• Jízdu na površích s nízkou přilnavostí a jízdu v plně elektrickém režimu bez produkce emisí CO2.

Řešení 48V od společnosti Valeo může být aplikováno na všechny typy a modely vozidel jak s motory zážehovými, tak i vznětovými. To vše představuje systémy, které poskytují uživatelům větší autonomii vozidla a jeho elektrifikaci, aniž by byla ohrožena bezpečnost.

Valeo vyvíjí systémy, které působí jako spolehlivé oči a uši vozidla, které vědí vše o tom, co se kolem nich děje a tvoří neviditelnou „kuklu“, která zaručuje kompletní ochranu uživatele. Kombinace tří různých typů senzorů poskytuje ucelený obraz o silnici a jeho okolí, ve dne i v noci, dešti, mlze nebo za slunečního svitu.

Kamera, radar a technologie LiDAR dokáží rozpoznat i to, co lidské oko nemůže vidět, ve vzdálenostech od 10 cm do více než 200 metrů. Tři sady senzorů předávají informace pro jedinečný software Valeo, který dokáže zpracovat velké množství dat a na základě jejich vyhodnocení učinit správná rozhodnutí.

Valeo XtraVue

Valeo XtraVue používá chytré antény instalované na voze, v kombinaci s laserovým skenerem Valeo a s kamerovým systémem počítačového vidění, které ukazuje řidičům, co se děje na silnici mimo jejich zorné pole, a na displej vozu streamuje videa z jiných připojených vozidel a kamer silniční infrastruktury.

S využitím stávajících veřejných sítí 4G a připojením vozidlo-vozidlo (V2V) spojuje tato technologie všechny tyto údaje a vytváří jednoduchý rozšířený pohled na silnici. Pro řidiče je to, jako by byli schopni vidět přes překážky před nimi, což jim umožňuje bezpečnější a lépe informovaná rozhodnutí, a to zejména při předjíždění.

Valeo 360AEB Nearshield (Autonomní nouzové brzdění)

Valeo 360AEB Nearshield poskytuje výhled kolem vozu v rozsahu 360° díky systému čtyř miniaturních kamer a ultrazvukových senzorů namontovaných na přední a zadní nárazník. Nejen, že detektory upozorní řidiče na případné překážky, ale také, co je nejdůležitější, dokáží vozidlo automaticky zastavit, aby se zabránilo nehodě. Při „eliminaci“ mrtvých úhlů je tato technologie zvláště užitečná u velkých vozidel, jako jsou SUV a pick-upy, zejména při couvání.

Pro tuto inovaci od Valea je velmi důležité, že využívá standardní palubní funkce, jako jsou například varovné tóny a obraz ze zpětné kamery. V případě, že řidiči na tato varování nereagují, Valeo 360AEB Nearshield zasáhne vhodným způsobem aktivací brzd. Speciální algoritmy umožňují systému detekovat stojící i pohybující se objekty. Tímto způsobem tato inovace od Valea chrání chodce, vozidla i jeho pasažéry.

Valeo C-Stream

Pomocí interiérové kamery, která sleduje řidiče a spolucestující, systém mapuje kabinu vozidla. To nabízí celou řadu možností a výhod, které byly až dosud prakticky nepředstavitelné. Například díky Valeo C-Stream je možné nastavit systém airbagů u sedadla spolujezdce vpředu, pokud je zde zjištěna přítomnost osoby, díky čemuž se zvyšuje bezpečnost.

Mezi další informace, které může vozidlo zpracovat tak, aby byla přijata opatření ke zvýšení bezpečnosti a komfortu, patří například počet cestujících, přítomnost zavazadel na sedadle spolujezdce nebo úroveň bdělosti řidiče. U autonomních vozidel vybavených technologií Valeo C-Stream může systém také okamžitě vypočítat optimální čas pro to, aby řidič převzal zpět kontrolu nad řízením.

Vnitřní zpětné zrcátko, jak ho známe dnes, bude nahrazeno. S vnějšími kamerami umístěnými v zadní části vozidla je systém schopen promítat obraz na opačné straně v linii pohledu řidiče, což eliminuje tunelové vidění, slepá místa a další omezení spojená s tradičními systémy zpětného zobrazení.

S Valeo C-Stream řidiči využijí lepšího komfortu a bezpečnosti, jakož i sníženého namáhání zraku. Zrak tak již nepotřebuje tolik času jako při střídání mezi krátkými a dlouhými vzdálenostmi. Modul pro zpětný pohled přináší také nové možnosti pro design kabiny vozidla – zadní okna by mohla být menší – a například také poskytuje lepší výhled ze zadního sedadla.

Valeo Cockpit

Na letošním CES odhaluje Valeo nový koncept kokpitu vozu pro zážitky z cestování. Tato futuristická demonstrace je naplněná technologiemi a představuje řešení pro nové potřeby a využití vozidel, které se pravidelně objevuje v částečně automatizovaných vozidlech.

Tomuto řešení odpovídají tři různé fáze pro zážitky z jízdy: „task of driving“ (úkol řízení), kdy řidič má vše plně pod kontrolou, „experience of travelling“ (zážitek z cestování), kdy polo-autonomní vozidlo jede samo, a „back to drive“ (zpět k řízení), kdy řidič převezme zpět kontrolu nad vozidlem.

Během fáze „task of driving“ podporuje prostředí v kabině funkce pomoci při řízení vedoucí ke zvýšení bezpečnosti.

• Světlo promítané na čelní sklo může například jednoduchým a intuitivním způsobem upozornit řidiče na nebezpečí na silnici. V případě, že systém detekuje únavu řidiče, může být pro dodání energie uvolňována vůně povzbuzující koncentraci.

• Vnitřní osvětlení může pomoci překonat slepá místa, s pohyblivým světlem v kabině může být signalizována přítomnost vozidla mimo zorné pole řidiče, čímž naznačí, že není bezpečné změnit jízdní pruh.

• Vnitřní osvětlení může také výrazně zvýšit potěšení z jízdy, s pohybem světla zesiluje pocit zrychlování a zpomalování.

Během fáze „experience of traveling“ převezme řízení přímo samotné vozidlo a řidič se těší z jízdy jako spolujezdec. Atmosféra osvětlení se pak přizpůsobuje tomuto prostředí změnou na jemnější barvy, zatímco kabinu naplňuje relaxační vůně, a jízda se stává skutečným smyslovým zážitkem. V této fázi je kladen důraz na osobní pohodu.

Valeo také představuje systém osvětlení u svého ionizátoru, který čistí a osvěžuje vzduch v kabině. Vzduch s vysokou koncentrací záporných iontů pomáhá cestujícím ve vozidle relaxovat, stejně jako kdyby si vyšli na procházku do lesa nebo k moři.

Ionizátor pulzuje jemné světlo způsobem, který simuluje dýchání a informuje cestující o tom, že probíhá čištění vzduchu v kabině. Vizuálně i fyzicky ionizátor okamžitě vytváří uklidňující účinek.

Pro pohodlí cestujících je kabina vybavena inteligentními lampičkami na čtení, které je možné ovládat technologií rozpoznávání gest. Uživatel si může nastavit velikost světelného kuželu pohybem ruky.

Kokpit se může také pochlubit unikátním a inovativním systémem Valeo pro dávkování ochlazující mlhy AquAIRius, který poskytuje okamžitou úlevu od tepla tím, že uvolňuje osvěžující mlhu. Systém rovněž udržuje optimální úroveň vlhkosti v kabině, aby bylo zajištěno optimální pohodlí.

Během fáze „back to drive“ navádí blikající světlo oči řidiče přes kabinu směrem k volantu, zatímco je jeho pozornost zaměřována na silnici. Vozidlo tak může řidiči předat zpět kontrolu nad řízením v naprostém bezpečí.

Ve stejné době povzbudivá vůně pomáhá řidiči získat koncentraci. S tímto kokpitem vystavuje Valeo unikátní a inovativní řadu produktů určených k utváření smyslových zážitků spojených s novými způsoby používání automobilů.

tisková zpráva

11 Comments on “Valeo na CES 2017 v Las Vegas ukazuje pět zásadních inovací”

  1. Prosil bych vysvětlení,
    Prosil bych vysvětlení, jak se výše uvedené systémy budou podílet k mému pohodlí na mé trase 6 km z domu do práce nebo 12 km s dětmi do školy nebo u ženy 19 km z domu do práce. Když už teda MHD u nás časově, návazností a přestupy tak brutálně prohrává a do auta musíme. Nás přitom trápí na cestě úplně jiné věci a hlavně časový limit na dojetí do cíle bez ohledu na stav okolí.

    1. A jak presne 100kWh baterie
      A jak presne 100kWh baterie nebo Autopilot2 prispivaji k „mému pohodlí na mé trase 6 km…“? Jo aha, vy jste si koupili auta bez nich… Pardon, na blbou otazku blba odpoved. To ze nejsem zakaznik pro neco prece neznamena, ze to nema cenu vyvijet, protoze kdyz to nechci ja, tak to urcite nechce ani nikdo jiny…

        1. Jojo, taky bych chtel mit
          Jojo, taky bych chtel mit kristalovou kouli, ktera mi rekne, co skonci jako slepa ulicka („nesmysl pro snoby“) a z ceho se vyvrbi neco uzitecneho, i kdyz to tak zatim nevypada.

          Ale predpokladam, ze stejne („nesmysl pro snoby“) se konaci chovali k prvnim prototypum aut (kdyz uz tu nejmenovany clovek tak rad pouziva analogii s konmi).

          1. Já proti Valeo nic nemám,
            Já proti Valeo nic nemám, ale snad každý normální člověk usoudí, že mít v autě uvnitř kameru, abych rozpoznal pasažéry, co vezu, je krávovina. Tedy pokud nejsem taxikář a napojený Valeo online na policejní databázi hledaných osob. Pak snad ano a nebude to slepá ulička. Ale tohle už mají policejní vozy dnes a manželka online na ostravské křižovatce zaplatila 200,- za týden prošlou technickou. Počítač v policejním voze ve vedlejším pruhu vyhodnotil její SPZ.
            Ale úplná pecka mimo uvažování je třeba ionoizovat vzduch v kabině, který ale stále bereme z okolí, plného spalovacích čmoudů. Protože Valeo nepředpokládá elektromobily, jen hybridní pohony s pomocnými elektromotory. Viz „Řešení 48V od společnosti Valeo může být aplikováno na všechny typy a modely vozidel jak s motory zážehovými, tak i vznětovými……• Zvýšení točivého momentu motoru pro lepší jízdní komfort a sníženou spotřebu paliva. Jízdu na površích s nízkou přilnavostí a jízdu v plně elektrickém režimu bez produkce emisí CO2.“

  2. Všichni porád „ukazují,
    Všichni porád „ukazují, jak budou vypadat automobily budoucnosti“ a všichni maj porád akorát tak houno a pak nás „překvapěj“ nemastným a neslaným modelem s včerejším dizajnem, kde je pár vyfikundací lehce navyšující cenu tý plečky na dvojnásobek.
    Za chvíli nám budou „ukazovat, jak budou vypadat automobily budoucnosti“ i podomní agenti s teplou vodou, jehovisti a hajzlbáby :)))

    Takhle nám koumouši ukazovali budoucnost roku 2017 v roce 1960 😀
    https://youtu.be/ssqrR-vjJkA

Napsat komentář