Chevrolet Bolt: prodáno prvních 579 kusů za rok 2016

Elektromobil Chevrolet Bolt už je k dispozici na americkém trhu, resp. ve vybraných státech. Začal se prodávat ve druhé části prosince a za tu dobu se ho prodalo 579 kusů.

Chevrolet Bolt – katastrofální aerodynamika, ale má ho už i Steve Wozniak
foto: GM

Původně chtěla automobilka GM dodávat první kusy elektromobilů Chevrolet Bolt už během října 2016. Kvůli zpoždění se tak ale stalo teprve v polovině prosince 2016. Pro srovnání, za prosinec 2016 prodalo GM celkem 3691 plug-in hybridů Chevrolet Volt (24 739 za celý rok).

GM zatím prodává Bolt pouze v Kalifornii a Oregonu. Do všech států USA se prodej rozšíří teprve v letošním roce. Teprve letos se tedy nejspíš dočkáme opravdu zajímavých čísel. Zároveň se Bolt dostane do Evropy jako Opel Ampera-e.

Za rok 2017 chce GM prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt, vyrobit jich prý ale dokáže až 90 000.

EV-Sales

37 Comments on “Chevrolet Bolt: prodáno prvních 579 kusů za rok 2016”

    1. Jen ať vykupují kluci
      Jen ať vykupují kluci šikovní. Aby je co nejdřív poslali na ojetinový trh. Za cenu očesanou o jejich výhody (čti dotace). Trh elektromobilů se jednou musí, co se propadu ceny oproti novému kusu týče, dostat na dnešní stav trhu rakovinových ojetin. Raději aby vyrobili 90000, těch 30000 mi připadá málo když už mají dvacetileté zkušenosti s výrobou elektromobilů. Za tu dobu by měli mít výrobní linky na milióny kusů ročně.

    1. Jezis sem si rikal co to
      Jezis sem si rikal co to nebude, kdyz to sem davas a jedine co borec zvladl bylo vzit options u Ska, vynasobit je 0.75x a jde se spekulovat. Omg jak objevne!
      Coz takhle se vice zamyslet nad tim jak musi 3ka vypadat aby Tesla zvladala dodavky v takovem objemu za tak kratky cas? Pokud si nejaky idiot mysli ze si budem konfigurovat 3ku stejne jak dneksa Sko nebo Xko tak mu to asi moc nemysli. Tesla musi 3ky chrlit, rozhodne nebude prostor pro nejake srani se s options u kazdeho zakaznika. Tipuju ze zpocaku bude mit 3ka jen 2 velikosti baterie + 1 SW limitovana. Defakto tesla bude vyrabet 2 verze M3 a sice zaklad + vylepsena verze a o zbytek rozdilu se postara SW zamykani featur.
      Ale s pointou videa souhlasim. Rozhodne je treba si uvedomit ze za 35k$ clovek dostane uplne minimum ktere nemuze konkurovat Sku za 80k$. Ja pocitam ze za 3ku vysolim minimalne 50k€ a pokud bude nejvetsi velikost baterie jen u plne palby, tak jdu do plne palby, ale to uz je uplne jine auto nez u M3 za 35k$. Ja jen doufam ze i za tech 35k$to bude auto uplne jine ligy nez co si za tyhle penize kupite dnes, na tom stoji a pada cely smysl 3ky.

      1. Taky jsem na ně zvědavý.
        Taky jsem na ně zvědavý. Spekulace – jestli bude max baterie 60kW za 50k$, tak jak chce konkurovat Boltovi?
        Ty čísla jsou čirá spekulace, ale bojím se, že se Elon neudrží a 3ku zase zkomplikuje jako model X, aby dosáhl „Wow effectu“. Což cenu vyšroubuje, dodávky zdrží…

          1. toť otázka. Za 35k$ v T3
            toť otázka. Za 35k$ v T3 pravděpodobně nebude baterie tak velká jako v menším Boltu, takže ten dojezd by měl být logicky adekvátně menší. Gazilion výhod asi mít bude, ale aby to zase nepřehnali jako posledně. T3 bude větší, ale zase s horším přístupem do kufru.
            Ale o reálné T3 zatím víme prd, tak se rád nechám překvapit 🙂

      2. Souhlasim s tim, pokud to
        Souhlasim s tim, pokud to chteji masove rozjet, ze se nesmi sr.t s modularitou cehokoliv. Vybava, interier, barva, …. Moc na vyber toho nebude.

        Dovolim si i zaspekulovat, ze ve finale budou vyrabet jednu baterii pro vsechny sva auta. Max dve (mysleno stejny rozmer packu, jen ruzne napechovany clankama) a budou to jen softwarove upravovat. Ono kdyz jim pleti jedna linka a bude z ni padat jeden pack pro veskera auta, tak cenove to pro ne podle mne bude nejekonomictejsi. Kdyz si vyrabi vse sami.

        1. Ja bych rekl, ze zrovna sw
          Ja bych rekl, ze zrovna sw omezena baterka je neco, co u T3 nebude – jednak se pri vetsim poctu aut vyplati prepnout linku („mrtva“ kapacita by s vetsim poctem kusu lezla vic do penez) a dvak se da ocekavat, ze ochota priplatit si pozdeji bude jeste mensi nez u S (vic zakazniku s omezenym rozpoctem) – uz takhle jsem videl clanek, kde si nekdo z Tesly stezoval, ze o odblokovani extra kapacity neni zajem).

  1. k textu pod obrázkem –
    k textu pod obrázkem – aerodynamika je 0,32 a to je běžný koeficient pro běžná auta, rozhodně na tom nevidím nic katastrofálního.
    Pro info podobnou aerodynamiku mělo třeba Ferrari California (rv2006), Porsche 997 (1992), Škodovka na tom není o moc líp. Cx 0,32 pro takové auto není žádná hitparáda, ale určitě se nejedná o katastrofu – normální auto, normální aerodynamika. EV by mělo být normální auto bez potřeb speciální aerodynamiky, pneumatik atp. Věřím, že prodávat se bude dost dobře.

Napsat komentář